Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szajba

Do³±czy³: 11 Maj 2003 Posty: 88
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 6:55 pm Temat postu: |
|
|
hmmmmm a proporcje Paliwko jest skarmelizowane  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 7:10 pm Temat postu: |
|
|
dobre efekty daje te¿ "karmelka siarkowa" + Al ... (ale jak dla mnie za gorace-nie posiadam tak wytrzyma³ych korpusów )
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Robi³em raz karmelkê siarkow±. ¦mierdzi jak ..... cholera . Mnie interesuje paliwo to w kombinacji z ZE zamiast sorbitu. My¶la³em o tym dawno ( jak wyniucha³em ten piêkny zapach ) bo wiem, ¿e Al z KNO3 spala siê w obecno¶ci siarki ale Ol29 pierwszy pokaza³ mi piêkne ujêcie z pracy tego paliwa. Al jest po prostu tañszy ni¿ proszek Mg. I jak widaæ równie efektowny.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Do³±czy³: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Witam
to nowe paliwko mi sie bardzo podoba chodzi mi tu a efektywnosc ale nie wiem czy to bedzie dobre paliwko do amatorskich silnikow tak jak lodygin mowil mnie sie zdaje ze to bedzie za gorace paliwko. A widze ze na zdjeciu jest silnik chyba z metalu wiec nie wiem czy by do silnikow papierowych sie nadalo
Pozdr.T
P.s Bo ja jak narazie to sie bawie w paliwka na bazie karmelki nieskarmelizowanej na bazie lipiszcza lakieru NCz dodatkami. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 9:17 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | na bazie lipiszcza lakieru NCz dodatkami |
o nie ! moje najgorsze wspomnienia zwi±zane s± z nko3+cukier+NC niestety- to sie o dziwo (nawet przy NC "wyskoko nitrowej") pali sie KIEPSKO a czasami WOGÓLE... ¼le sie mieszaj± sk³±dniki... powstaj± straszne grudy... jednym s³owem-"blleee" ...
no nie wiem-pirotechmanie -sam w niektórych silnikach na¿eka³e¶ na "ciep³ote" paliwa (gor±ce) i specjalnie zmiejsza³e¶ ilo¶æ Mg bo ci korpus przepala³o-o ile pamiêtam (a mo¿e z kim¶ mi sie pomyli³o? -ca³kiem mo¿liwe)
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 9:43 pm Temat postu: |
|
|
£odygin napisa³: | ..pirotechmanie -sam w niektórych silnikach na¿eka³e¶ na "ciep³ote" paliwa (gor±ce ) .... |
Mo¿e kiedy¶ kiedy mniej wiedzia³em . W SR "GROM" proszku Mg jest 10 % a ogieñ s³abo widaæ. Wiêc nie narzekajcie . Ol29 chyba stosuje rurki papierowe o grubo¶ci ¶cianki 4 mm. Mo¿e i metal ale wg mnie pokazane paliwo powinno byæ nie co gorsze impulsem w³. od tego z proszkiem Mg - ale i tak pracuje efektownie. Na pewno je sam przetestujê.
Rakietowych Snów ¯ycze A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Nie Sie 08, 2004 10:06 pm Temat postu: |
|
|
a co do tego widowiskowego ognia z silnika (zdjêcia)
nie s±dze by by³a to oznaka (jak przy innych paliwach) z³ych parametrów paliwa (przez ¼le dobrane proporcje) - to chyba bedzie co¶ w stylu paliwka Zn+S (powstaje siarczek cynku) a ju¿ ZA dysz± powstaje produkt UBOCZNY czyli min. SO2 (utlenia sie) co powoduje ten niesamowity efekt.. >? moge sie myliæ...
ja lubie takie piuropusze ognia-tylko ¿eby podczas startu (je¶li zbyt wolny) nie zniszczy³y rakiety ! (mo¿e pomy¶leæ nad jak±¶ wy¿utni± która by ukierunkowywa³a gazy wylotowe -jak w "profesjonalnych" wy¿utniach?
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 2:56 am Temat postu: |
|
|
Witam
Co do wyrzutni wystarczy zastosowac kawa³ek blaszki pod silnik i nic sie nie stanie, co do paliwka to siarka z aluminium sie pali  _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 7:11 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | co do paliwka to siarka z aluminium sie pali |
no co ty? naprawde?
a tak powaznie to Al+S mimo ¿e sie pali to na paliwko rakietowe sie NIE NADAJE..... co innego niewielka ilo¶æ % S+Al w karmelku
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 11:29 am Temat postu: |
|
|
Pirotechman-a mo¿e na tamtym forum by³ jaki¶ film?
ogl±daj±c film mo¿na by co¶ wiêcej powiedzieæ na temat paliwa ni¿ tylko po zdjêciach...
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 11:46 am Temat postu: |
|
|
£odygin napisa³: | Pirotechman-a mo¿e na tamtym forum by³ jaki¶ film?
|
Nie. Jak przetestujê to dam film. Pisze, ¿e prêdko¶æ palenia 3 mm/s
To samo paliwo :
Wg mnie karmelizacja odpada. I ja wolê ZE, szczególnie dla paliw o masie ponad 100gram.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
£odygin

Do³±czy³: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 1:08 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | szczególnie dla paliw o masie ponad 100gram. |
a mo¿e tak paliwko w kawa³kach...? (np. aurora) nigdy nie robi³em ale mo¿na by odlawaæ kilka razy?
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pietruszkin

Do³±czy³: 21 Mar 2003 Posty: 188 Sk±d: /dev/null
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 1:11 pm Temat postu: |
|
|
Szajba napisa³: | hmmmmm a proporcje Paliwko jest skarmelizowane  |
powtórze pytanie szajby jakie proporcje? _________________ ﺖ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 3:53 pm Temat postu: |
|
|
Pietruszkin napisa³: | ....jakie proporcje? |
A no tego niechce Ol29 napisaæ ale to wg mnie .......... ma³o wa¿ne Al wg mnie 7 - 10 %, siarki nie wiêcej jak 10. KNO3 pewno maksimum 58 - 60 %. Czyli wychodzi na sorbit ok. 20 - 25. Jak próbowa³ uplastycznic to sorbitu raczej 25 %. Dla mnie ma³o wa¿ne bo i tak ja zrobiê z ZE. Byæ mo¿e prasowa³ to jak "Fa³szyw± karmelkê".
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Wto Sie 10, 2004 9:20 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Sie 09, 2004 9:14 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Podejrzewam, ¿e dodatek siarki faktycznie mo¿e umo¿liwiæ spalanie siê aluminium przy KNO3. O ile dodatek Al do karmelka, to moim zdaniem nieporozumienie (próbowa³em nie raz, z marnym skutkiem), o tyle do paliw na ¯E mo¿e byæ nie¼le. Wydaje siê, ¿e Al dla paliw pal±cych sie w formie p³ynnej (jak kamelek) reaguje w masie z utworzenie cholera wie czego (mo¿e gliniany?) i st±d brak ¶wiat³a i mizerny efekt, tworzenie siê spieków itp. Dla paliw niecukrowych palenie przebiega ju¿ przynajmniej czê¶ciowo w formie zgazowanej, pozostaje tylko kwestia KNO3. Przy wi±zaniu potasu siark±, mo¿e byæ nie¼le. Zw³aszcza, ¿e w wiêkszym stopniu mo¿na wykorzystaæ tlen z saletry. Przecie¿ Al dodane do p.cz. daje ju¿ ³adne ¶wiate³ko. Problem w tym, ¿e o ile dodanie Al zwieksza impuls, to siarka go zmniejsza. Kwestia zu¿ycia czê¶ci energi na tworzenie siê K2S i zwiêkszenia sie cz±stek o du¿ej masie molowej w gazach wylotowych Sumarycznie na impulsie zysk niewielki, ale mo¿e byæ zysk na efekcie wizualnym. Pobawi³em siê trochê symulacjami w Guipep i sugeruje co¶ ko³o sk³adu: 63% KNO3, 17% ¯E, i po 10% S i Al. Impuls (obliczeniowy!) wychodzi przy ci¶nieniu 450 psi ko³o 154. Klasyczna karmelka ma dla tych warunków impuls 140. Ale jak siê to zachowa pod ci¶nieniem? Trudno przewidzieæ, tu trzeba po prostu popróbowaæ  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Wto Sie 10, 2004 11:10 am Temat postu: |
|
|
Wreszcie Ol29 napisa³
Elaboracja - prasowanie paliwa plastycznego. Zmiesza³ KNO3 z S i Al.
Potem stopi³ sorbit i wla³ jego do naczynia z wy¿. wym. i wymieszanymi sk³adnikami. Dok³adnie i szybko wymiesza³. I od razu ubija³ w korpusie.
Paliwo z wewnêtrznym kana³em. D³. 145 mm , fi 23 mm, fi kana³u 8 mm. Fi kryt, dyszy 8 mm.
Sk³adników Ol29 nie wa¿y³. Bra³ czê¶ci objêto¶ciowe.
KNO3/Sorbit/Al/S - 6/5/1/1
Pozdr. A
Orygina³ informacji post nr 245
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pietruszkin

Do³±czy³: 21 Mar 2003 Posty: 188 Sk±d: /dev/null
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|