Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szajba

Dołączył: 11 Maj 2003 Posty: 88
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 6:55 pm Temat postu: |
|
|
hmmmmm a proporcje Paliwko jest skarmelizowane  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 7:10 pm Temat postu: |
|
|
dobre efekty daje też "karmelka siarkowa" + Al ... (ale jak dla mnie za gorace-nie posiadam tak wytrzymałych korpusów )
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Robiłem raz karmelkę siarkową. Śmierdzi jak ..... cholera . Mnie interesuje paliwo to w kombinacji z ZE zamiast sorbitu. Myślałem o tym dawno ( jak wyniuchałem ten piękny zapach ) bo wiem, że Al z KNO3 spala się w obecności siarki ale Ol29 pierwszy pokazał mi piękne ujęcie z pracy tego paliwa. Al jest po prostu tańszy niż proszek Mg. I jak widać równie efektowny.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Dołączył: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 8:59 pm Temat postu: |
|
|
Witam
to nowe paliwko mi sie bardzo podoba chodzi mi tu a efektywnosc ale nie wiem czy to bedzie dobre paliwko do amatorskich silnikow tak jak lodygin mowil mnie sie zdaje ze to bedzie za gorace paliwko. A widze ze na zdjeciu jest silnik chyba z metalu wiec nie wiem czy by do silnikow papierowych sie nadalo
Pozdr.T
P.s Bo ja jak narazie to sie bawie w paliwka na bazie karmelki nieskarmelizowanej na bazie lipiszcza lakieru NCz dodatkami. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 9:17 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | na bazie lipiszcza lakieru NCz dodatkami |
o nie ! moje najgorsze wspomnienia związane są z nko3+cukier+NC niestety- to sie o dziwo (nawet przy NC "wyskoko nitrowej") pali sie KIEPSKO a czasami WOGÓLE... źle sie mieszają skłądniki... powstają straszne grudy... jednym słowem-"blleee" ...
no nie wiem-pirotechmanie -sam w niektórych silnikach nażekałeś na "ciepłote" paliwa (gorące) i specjalnie zmiejszałeś ilość Mg bo ci korpus przepalało-o ile pamiętam (a może z kimś mi sie pomyliło? -całkiem możliwe)
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 9:43 pm Temat postu: |
|
|
Łodygin napisał: | ..pirotechmanie -sam w niektórych silnikach nażekałeś na "ciepłote" paliwa (gorące ) .... |
Może kiedyś kiedy mniej wiedziałem . W SR "GROM" proszku Mg jest 10 % a ogień słabo widać. Więc nie narzekajcie . Ol29 chyba stosuje rurki papierowe o grubości ścianki 4 mm. Może i metal ale wg mnie pokazane paliwo powinno być nie co gorsze impulsem wł. od tego z proszkiem Mg - ale i tak pracuje efektownie. Na pewno je sam przetestuję.
Rakietowych Snów Życze A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Nie Sie 08, 2004 10:06 pm Temat postu: |
|
|
a co do tego widowiskowego ognia z silnika (zdjęcia)
nie sądze by była to oznaka (jak przy innych paliwach) złych parametrów paliwa (przez źle dobrane proporcje) - to chyba bedzie coś w stylu paliwka Zn+S (powstaje siarczek cynku) a już ZA dyszą powstaje produkt UBOCZNY czyli min. SO2 (utlenia sie) co powoduje ten niesamowity efekt.. >? moge sie mylić...
ja lubie takie piuropusze ognia-tylko żeby podczas startu (jeśli zbyt wolny) nie zniszczyły rakiety ! (może pomyśleć nad jakąś wyżutnią która by ukierunkowywała gazy wylotowe -jak w "profesjonalnych" wyżutniach?
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 2:56 am Temat postu: |
|
|
Witam
Co do wyrzutni wystarczy zastosowac kawałek blaszki pod silnik i nic sie nie stanie, co do paliwka to siarka z aluminium sie pali  _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 7:11 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | co do paliwka to siarka z aluminium sie pali |
no co ty? naprawde?
a tak powaznie to Al+S mimo że sie pali to na paliwko rakietowe sie NIE NADAJE..... co innego niewielka ilość % S+Al w karmelku
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 11:29 am Temat postu: |
|
|
Pirotechman-a może na tamtym forum był jakiś film?
oglądając film można by coś więcej powiedzieć na temat paliwa niż tylko po zdjęciach...
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 11:46 am Temat postu: |
|
|
Łodygin napisał: | Pirotechman-a może na tamtym forum był jakiś film?
|
Nie. Jak przetestuję to dam film. Pisze, że prędkość palenia 3 mm/s
To samo paliwo :
Wg mnie karmelizacja odpada. I ja wolę ZE, szczególnie dla paliw o masie ponad 100gram.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Łodygin

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 277
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 1:08 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | szczególnie dla paliw o masie ponad 100gram. |
a może tak paliwko w kawałkach...? (np. aurora) nigdy nie robiłem ale można by odlawać kilka razy?
POZDRAWIAM _________________ Nieskonczony jest wszechswiat i ludzka glupota choc co do tego pierwszego nie mam pewnosci A.E. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pietruszkin

Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 188 Skąd: /dev/null
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 1:11 pm Temat postu: |
|
|
Szajba napisał: | hmmmmm a proporcje Paliwko jest skarmelizowane  |
powtórze pytanie szajby jakie proporcje? _________________ ﺖ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 3:53 pm Temat postu: |
|
|
Pietruszkin napisał: | ....jakie proporcje? |
A no tego niechce Ol29 napisać ale to wg mnie .......... mało ważne Al wg mnie 7 - 10 %, siarki nie więcej jak 10. KNO3 pewno maksimum 58 - 60 %. Czyli wychodzi na sorbit ok. 20 - 25. Jak próbował uplastycznic to sorbitu raczej 25 %. Dla mnie mało ważne bo i tak ja zrobię z ZE. Być może prasował to jak "Fałszywą karmelkę".
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto Sie 10, 2004 9:20 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Sie 09, 2004 9:14 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Podejrzewam, że dodatek siarki faktycznie może umożliwić spalanie się aluminium przy KNO3. O ile dodatek Al do karmelka, to moim zdaniem nieporozumienie (próbowałem nie raz, z marnym skutkiem), o tyle do paliw na ŻE może być nieźle. Wydaje się, że Al dla paliw palących sie w formie płynnej (jak kamelek) reaguje w masie z utworzenie cholera wie czego (może gliniany?) i stąd brak światła i mizerny efekt, tworzenie się spieków itp. Dla paliw niecukrowych palenie przebiega już przynajmniej częściowo w formie zgazowanej, pozostaje tylko kwestia KNO3. Przy wiązaniu potasu siarką, może być nieźle. Zwłaszcza, że w większym stopniu można wykorzystać tlen z saletry. Przecież Al dodane do p.cz. daje już ładne światełko. Problem w tym, że o ile dodanie Al zwieksza impuls, to siarka go zmniejsza. Kwestia zużycia części energi na tworzenie się K2S i zwiększenia sie cząstek o dużej masie molowej w gazach wylotowych Sumarycznie na impulsie zysk niewielki, ale może być zysk na efekcie wizualnym. Pobawiłem się trochę symulacjami w Guipep i sugeruje coś koło składu: 63% KNO3, 17% ŻE, i po 10% S i Al. Impuls (obliczeniowy!) wychodzi przy ciśnieniu 450 psi koło 154. Klasyczna karmelka ma dla tych warunków impuls 140. Ale jak się to zachowa pod ciśnieniem? Trudno przewidzieć, tu trzeba po prostu popróbować  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto Sie 10, 2004 11:10 am Temat postu: |
|
|
Wreszcie Ol29 napisał
Elaboracja - prasowanie paliwa plastycznego. Zmieszał KNO3 z S i Al.
Potem stopił sorbit i wlał jego do naczynia z wyż. wym. i wymieszanymi składnikami. Dokładnie i szybko wymieszał. I od razu ubijał w korpusie.
Paliwo z wewnętrznym kanałem. Dł. 145 mm , fi 23 mm, fi kanału 8 mm. Fi kryt, dyszy 8 mm.
Składników Ol29 nie ważył. Brał części objętościowe.
KNO3/Sorbit/Al/S - 6/5/1/1
Pozdr. A
Oryginał informacji post nr 245
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pietruszkin

Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 188 Skąd: /dev/null
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|