Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Cze 12, 2004 2:13 pm Temat postu: Ryyyk!!! [Od czego zależy ryk pracującego silnika] |
|
|
Mam pytanie, trochę dziwne, ale nie mam zupełnie o tym pojęcia. Od czego w sumie zależy ryk pracującego silnika? Dlaczego jedne paliwa lekko sycząc dają kopa jak diabli (np. silniki EMI), a inne ryczą jakby miały zaliczyć inny kontynent, a efekty w formie wysokości takie sobie. Które ze składników paliw za to odpowiadają? Podejrzewam, że jest to związane z ilością stałych lub płynnych składników gazów wylotowych.
Jak myślicie? Mam rację? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Iron

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 24
|
Wysłany: Sob Cze 12, 2004 2:43 pm Temat postu: |
|
|
zależy jakiego paliwa używasz
jeśli chodzi i karmelek to wienksze znaczenie ma saletra
ja jak daje 5,5 do 4,5 to kopa ma za dużego
tak 6,5 do 3,5 lub 6 do 4 jest dobre |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Cze 23, 2004 7:28 pm Temat postu: chyba nie |
|
|
Że karmelek 65/35 jest dobry, to fakt. Ale że dla Ciebie karmelek 55/45 ma za dużego kopa to trochę dziwne. Raczej jest na odwrót. Karmelka przy zmniejszaniu ilości saletry coraz wolniej się pali i spada jej impuls właściwy czyli ma coraz mniejszego kopa. Oczywiście przy założeniu uzyskania podobnych ciśnień w komorze spalania.
P.S. Nie o to pytałem, Iron  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paul S
Dołączył: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wysłany: Wto Lip 13, 2004 10:14 pm Temat postu: |
|
|
Hallo,
"Ryk" silnika zalezy od:
- ksztaltu dyszy ( jej dlugosci oraz kata rozwarcia)
- pretkosci gazow wylotowych
Moze sie i myle , ale podobne doswiadczenie mozna wykonac ze sprezonym powietrzem. Instalacje pneumatyczne posiadaja ok. 6 do 8 atm i wystarczy tylko zmieniac koncowki ( dysze ) albo cisnienie.
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Lip 13, 2004 10:36 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki Paul. Nareszcie jakaś odpowiedź na zadane pytanie
Podejrzewam, że w ryku mają jednak udział cząstki stałe (bo tak wywnioskowałem, że np. paliwa z cynkiem dają po uszach) oraz konstrukcja dyszy, która daje na wypływie turbulentny przepływ. Pytanie było niby głupie, ale chcąc sie pobawić z jakimiś kompozycjami paliw, które mają dać jeszcze jakiś efekt (oprócz lotu oczywiście) wolałbym wiedzieć, co może "zaryczeć" niż szukać tego na ślepo. Wniosek taki: dać paliwo które da sporo cząstek stałych w gazach (niestety to oznacza niski impuls właściwy ) i np. zamiast rozszerzenia w dyszy dać równy, cylindryczny otwór. Wtedy część energi pójdzie w gwizdek  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Miodson Gość
|
Wysłany: Sro Lip 14, 2004 9:55 pm Temat postu: |
|
|
No odpowiedzcie czy sucha mieszanka 65:35 też będzie dobra?? Wiem, że osiągi będą dużo gorsze od karmelka ale chyba można na początek spróbować. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Lip 14, 2004 10:08 pm Temat postu: |
|
|
Osiągi będą porównywalne z karmelkiem, bo skład taki sam. Karmelizacja daje nam głównie twardy blok paliwa i względną stałość parametrów. Paliwa zupełnie sypkiego nie wykorzystasz, bo nie zrobisz w tym kanału przyspieszającego palenie. Pamiętać też musisz o dokładnym zmieleniu i wysuszeniu składników. Proponuję Ci na małe silniczki wykorzystać sypką saletrę z cukrem, ale ubić ją w silniku po zwilżeniu wodą, rozrobieniu z niwielką ilością kleju biurowego, zwilżyć mieszaninę rozrobionym lakierem nitro itp. Potem wysuszyć. Musisz zastosować coś, co po ubiciu w silniku zwiąże Ci paliwo w dość twardy blok. Albo spróbuj fałszywej karmelki. Masz opcję "szukaj" na forum, to znajdziesz. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Miodson Gość
|
Wysłany: Czw Lip 15, 2004 11:15 am Temat postu: |
|
|
Siema. Jak to nie zrobię kanału ja robię silnik z przepisu ELTOP i wszystko gra tylko nie wiem czy według was opłaca się to robić. Po twojej wypowiedzi wiem już, że na początek mi wystarczy. Zajrzyj tu http://eltop.bitel.lublin.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=2#r5
to rozwiązanie jest chyba dobre. Kanał jest i wszystko gra. Jak by ci się nudziło i byś kiedyś zrobił silnik z tego przepisu to napisz mi swoje spostrzerzenia. Dzięki. POZDRAWIAM!!! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Miodson Gość
|
Wysłany: Wto Lip 27, 2004 11:09 pm Temat postu: |
|
|
Znaczy nie gra bo nie udał sie silnik. Nigdy mi nie wyszedł poprawnie silnik. Może ten przpis jest zły?? Co o tym myślicie?? Ratunku!!! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Immortal_One

Dołączył: 17 Mar 2004 Posty: 33 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: Sro Lip 28, 2004 8:27 am Temat postu: |
|
|
prubuj do skutku, udoskonalaj, i patrz co jest nie tak i to sprubuj poprawić
nie wiem z czym dokładnie masz problem bo jest mnustwo sposobów na niepoprawne wykonanie silnika
może napisz dokładniej co jest nie tak _________________ cos bym tu napisał ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|