Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ryyyk!!! [Od czego zależy ryk pracującego silnika]

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob Cze 12, 2004 2:13 pm    Temat postu: Ryyyk!!! [Od czego zależy ryk pracującego silnika] Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie, trochę dziwne, ale nie mam zupełnie o tym pojęcia. Od czego w sumie zależy ryk pracującego silnika? Dlaczego jedne paliwa lekko sycząc dają kopa jak diabli (np. silniki EMI), a inne ryczą jakby miały zaliczyć inny kontynent, a efekty w formie wysokości takie sobie. Które ze składników paliw za to odpowiadają? Podejrzewam, że jest to związane z ilością stałych lub płynnych składników gazów wylotowych.
Jak myślicie? Mam rację?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Iron



Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 24

PostWysłany: Sob Cze 12, 2004 2:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zależy jakiego paliwa używasz
jeśli chodzi i karmelek to wienksze znaczenie ma saletra
ja jak daje 5,5 do 4,5 to kopa ma za dużego
tak 6,5 do 3,5 lub 6 do 4 jest dobre
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Cze 23, 2004 7:28 pm    Temat postu: chyba nie Odpowiedz z cytatem

Że karmelek 65/35 jest dobry, to fakt. Ale że dla Ciebie karmelek 55/45 ma za dużego kopa to trochę dziwne. Raczej jest na odwrót. Karmelka przy zmniejszaniu ilości saletry coraz wolniej się pali i spada jej impuls właściwy czyli ma coraz mniejszego kopa. Oczywiście przy założeniu uzyskania podobnych ciśnień w komorze spalania.
P.S. Nie o to pytałem, Iron Crying or Very sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Paul S



Dołączył: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWysłany: Wto Lip 13, 2004 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hallo,
"Ryk" silnika zalezy od:
- ksztaltu dyszy ( jej dlugosci oraz kata rozwarcia)
- pretkosci gazow wylotowych

Moze sie i myle , ale podobne doswiadczenie mozna wykonac ze sprezonym powietrzem. Instalacje pneumatyczne posiadaja ok. 6 do 8 atm i wystarczy tylko zmieniac koncowki ( dysze ) albo cisnienie.

Paul
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Lip 13, 2004 10:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Paul. Nareszcie jakaś odpowiedź na zadane pytanie
Podejrzewam, że w ryku mają jednak udział cząstki stałe (bo tak wywnioskowałem, że np. paliwa z cynkiem dają po uszach) oraz konstrukcja dyszy, która daje na wypływie turbulentny przepływ. Pytanie było niby głupie, ale chcąc sie pobawić z jakimiś kompozycjami paliw, które mają dać jeszcze jakiś efekt (oprócz lotu oczywiście) wolałbym wiedzieć, co może "zaryczeć" niż szukać tego na ślepo. Wniosek taki: dać paliwo które da sporo cząstek stałych w gazach (niestety to oznacza niski impuls właściwy Sad ) i np. zamiast rozszerzenia w dyszy dać równy, cylindryczny otwór. Wtedy część energi pójdzie w gwizdek Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Miodson
Gość





PostWysłany: Sro Lip 14, 2004 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No odpowiedzcie czy sucha mieszanka 65:35 też będzie dobra?? Wiem, że osiągi będą dużo gorsze od karmelka ale chyba można na początek spróbować.
Powrót do góry
 
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sro Lip 14, 2004 10:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osiągi będą porównywalne z karmelkiem, bo skład taki sam. Karmelizacja daje nam głównie twardy blok paliwa i względną stałość parametrów. Paliwa zupełnie sypkiego nie wykorzystasz, bo nie zrobisz w tym kanału przyspieszającego palenie. Pamiętać też musisz o dokładnym zmieleniu i wysuszeniu składników. Proponuję Ci na małe silniczki wykorzystać sypką saletrę z cukrem, ale ubić ją w silniku po zwilżeniu wodą, rozrobieniu z niwielką ilością kleju biurowego, zwilżyć mieszaninę rozrobionym lakierem nitro itp. Potem wysuszyć. Musisz zastosować coś, co po ubiciu w silniku zwiąże Ci paliwo w dość twardy blok. Albo spróbuj fałszywej karmelki. Masz opcję "szukaj" na forum, to znajdziesz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Miodson
Gość





PostWysłany: Czw Lip 15, 2004 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Siema. Jak to nie zrobię kanału ja robię silnik z przepisu ELTOP i wszystko gra tylko nie wiem czy według was opłaca się to robić. Po twojej wypowiedzi wiem już, że na początek mi wystarczy. Zajrzyj tu http://eltop.bitel.lublin.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=2#r5
to rozwiązanie jest chyba dobre. Kanał jest i wszystko gra. Jak by ci się nudziło i byś kiedyś zrobił silnik z tego przepisu to napisz mi swoje spostrzerzenia. Dzięki. POZDRAWIAM!!!
Powrót do góry
 
Miodson
Gość





PostWysłany: Wto Lip 27, 2004 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znaczy nie gra bo nie udał sie silnik. Nigdy mi nie wyszedł poprawnie silnik. Może ten przpis jest zły?? Co o tym myślicie?? Ratunku!!!
Powrót do góry
 
Immortal_One



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 33
Skąd: POLSKA

PostWysłany: Sro Lip 28, 2004 8:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

prubuj do skutku, udoskonalaj, i patrz co jest nie tak i to sprubuj poprawić
nie wiem z czym dokładnie masz problem bo jest mnustwo sposobów na niepoprawne wykonanie silnika
może napisz dokładniej co jest nie tak

_________________
cos bym tu napisał ale nie wiem czy mamusia mi pozwoli
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP