Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Cze 18, 2004 6:15 pm Temat postu: SR "SLAWOMIR.380g" |
|
|
Witam
Dalem SR dla eltopsjego a ten mnie "zjecha³" , ¿e za ciêzki ( wa¿y³ 1400 gram przy masie paliwa 380 gram ), wiêc dzis po¶wiêci³em 30 minut na SR "SLAWOMIR.380g". Pierwsza konstrukcja, paliwo pal±ce siê w kanale. Ciê¿ar silnika 700 gram
FILM
W SR by³a wada dyszy. Mog³o te¿ byæ wiêcej paliwa. Ale to pierwsza proba.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Cze 18, 2004 8:05 pm Temat postu: Fajnie |
|
|
Jakie paliwko? Klasyka, czyli ¿ywica, skrobia saletra i magnez? Dysza je¶li uleg³a uszkodzeniu to trudno. Ale ciekawi mnie parê rzeczy. Uzyska³e¶ d³ugi czas dopalania siê paliwa. Nie za dobrze. Zmarnowana masa paliwa. Nie stosujesz chyba ani kana³u gwiazdowego, ani segmentów tylko zwyk³y kana³. Mam racjê? Co do masy obudowy to trzeba jednak lekko. Przecie¿ móg³bym sobie np. zrobiæ silnik z ¿elbetu i by wytrzyma³ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Cze 18, 2004 9:37 pm Temat postu: Re: Fajnie |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | ......Dysza je¶li uleg³a uszkodzeniu to trudno. Ale ciekawi mnie parê rzeczy. Uzyska³e¶ d³ugi czas dopalania siê paliwa. Nie za dobrze. Zmarnowana masa paliwa..... |
Dysza by³a nie dokoñczona. A reszta racja. Dlatego mam juz drugi SR. Masa paliwa 480 g i masa ca³ego SR 1000 gram. Fi kryt. jak poprzednio 8 mm. Stsosujê tylko paliwo na ZE , KNO3 i Mg.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Sob Cze 19, 2004 6:30 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
Robi wra¿ênie
My¶lê, ¿e chyba nale¿a³oby daæ w przekroju krytycznym dyszy albo grafitowy albo metalowy pier¶cieñ, bo jak s±dzê w³a¶nie erozja dyszy by³o powodem spadku ci±gu. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Cze 19, 2004 9:24 pm Temat postu: |
|
|
kermit napisa³: | ....bo jak s±dzê w³a¶nie erozja dyszy by³o powodem spadku ci±gu. |
Tak jest . Paliwo pali siê tylko w kanale st±d d³u¿szy czas pracy SR i wiêksza erozja dyszy . Co¶ wymy¶lê. Dam dyszê o wiêkszej masie , tak bêdzie najpro¶ciej
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Cze 19, 2004 10:26 pm Temat postu: mo¿e inaczej |
|
|
Mo¿na spróbowaæ jeszcze tak: zwiêkszyæ ¶rednicê kana³u i przekroju krytycznego dyszy oraz wyd³u¿yæ ³adunek. Uzyskasz w ten sposób kilka efektów. Wiêkszy ci±g, krótszy czas pracy i podejrzewam krótszy czas rozpalania i dopalania. Erozja dyszy bêdzie du¿o mniejsza z dwóch powodów: krótszy czas palenia, a drugi powód jest taki: je¶li masz dyszê 8 mm i rozwierca j± przyjmijmy do 12mm, czyli o 4 mm, to stanowi wzrost o 50 %. Je¶li masz dyszê np 16 mm i rozwierci j± o 4 mm, to wzrost ¶rednicy jest proporcjonalnie mniejszy (25%), czyli ma to mniejszy wp³yw na pracê silnika.
Mo¿na jeszcze spróbowaæ gwiazdowego kana³u lub segmentów. Te¿ powinno to poprawiæ charakterystykê silnika.
Tak przy okazji. Dziêki za gwiazdki (i to od razu trzy). Przez te gwiazdki nie mog³em pocz±tkowo znale¼æ moich postów |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Nie Cze 20, 2004 10:57 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Ja bym postawi³ Na wk³adke metalowa do syszy bedzie to najlepszy sposób jesli zalezy Ci na wadze silnika i do wszystkich twoich silników bym zastosowa³ takowa, to jesli zalezy ci na tej samej charakterstyce pacy obstawi³ bym równierz na ³adunki segmentowe Silnik ma maksymalny ciag przy poczatku pracy tym samym musisz zmienic dysze skrucisz czas pracy i juz to niebedzie ten sam silnik co zaprojektowa³es, a mysle ze chesz przy tym pozostaæ. Wiec chyba wk³adka metalowa, nie jest to trudne do wukonania. Gwiazdkowego bym nie stosowa³ jest to tylko pomcne wtedy kiedy zalezy nam na wsokim ciagu zaraz na poczatku pracy silnika oraz do paliw typu RNX które spalaja sie dobrze w wysokich cisnieniach. Srednice kana³u Pirotechman juz chyba wie jak dobierac
Pozdrawiam, Micha³ _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Cze 21, 2004 10:03 pm Temat postu: |
|
|
MICHA£ napisa³: | Gwiazdkowego bym nie stosowa³ jest to tylko pomcne wtedy kiedy zalezy nam na wsokim ciagu zaraz na poczatku pracy silnika oraz do paliw typu RNX które spalaja sie dobrze w wysokich cisnieniach. |
Có¿, moim zdaniem to w³a¶nie zw³aszcza na pocz±tku wa¿ny jest du¿y ci±g. Umo¿liwia szybki start, co zapewnia skrócenie wyrzutni i lepsze zachowanie kierunku oraz stateczno¶ci. Przecie¿ ca³a masa silników modelarskich o spalaniu czo³owym ma na pocz±tku niewielki kana³, by startowaæ z kopem. Taka trochê dwustopniowa praca: ³adunek startowy i marszowy. Silnik z kana³em gwiazdowym wcale nie musi zapewniaæ mocnego startu. Mo¿e, ale nie musi. Zale¿y jak zaprojektowany jest kana³ i jaki ma siê zap³on. A zalety gwiazdki s± niepodwa¿alne. Mo¿liwo¶æ zaprojektowania odpowiednich zmian Kn (lub prawie niezmiennego Kn) w czasie pracy i mo¿liwo¶æ stosowania d³ugich ³adunków lub d³ugich czasów pracy bez termicznego obci±¿enia korpusu. ¦wietna sprawa do paliw o ma³ej prêdko¶ci palenia. £adunek segmentowy jednak jara po korpusie. Jest super, ale dla relatywnie krótkich czasów pracy. Co do paliw RNX to ci¶nienie i tak jest zale¿ne od Kn.
Niestety, zaprojektowanie dobrego silnika z gwiazdk± nie jest ³atwe i dochodz± problemy ze zdobyciem odpowiedniego wzorca, szablonu. Rozwi±zanie kusz±ce, ale k³opotliwe.
P.S. Jak sie mylê, proszê mnie poprawiæ |
|
|
Powrót do góry |
|
|
pablo
Do³±czy³: 06 Gru 2002 Posty: 154 Sk±d: ³ódzkie
|
Wys³any: Sob Cze 26, 2004 7:26 pm Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | (...) A zalety gwiazdki s± niepodwa¿alne. Mo¿liwo¶æ zaprojektowania odpowiednich zmian Kn (lub prawie niezmiennego Kn) w czasie pracy i mo¿liwo¶æ stosowania d³ugich ³adunków lub d³ugich czasów pracy bez termicznego obci±¿enia korpusu. (...) |
Tak idealnie to nie jest... Zaczynaj±c spalanie od takiego kana³u:
dochodzimy do czego¶ takiego:
i zaczyna jaraæ po korpusie. No chyba, ¿e jest jeszcze inhibitor na zewn±trz ziarna. Te resztki paliwa nie zdo³a³y mi spaliæ inhibitora z dwóch warstw zwyk³ej kartki papieru. Mo¿e to dlatego, ¿e pal± sie ju¿ pod do¶æ niskim ci¶nieniem.
A co do wzorca, to robiê ramiona gwiazdy oddzielnie z listewek, w ¶rodek wstawiam prêt o odpowiedniej ¶rednicy, a ca³o¶æ owijam papierem z naklejon± na jedn± stronê br±zow± ta¶m± klej±c± (¿ywica epoksydowa nie klei siê do tej ta¶my i po stwardnieniu ³adnie odchodzi). ¯eby to wszystko siê nie roz³azi³o na dno rurki do odlewania ziarna wk³adam kr±¿ek z dok³adnie wyciêt± gwiazd± i ubijam paliwo takim samym kr±¿kiem. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Nie Cze 27, 2004 12:09 am Temat postu: otó¿ to |
|
|
Zgadza sie. Oczywi¶cie nie ma cudów. P³omieñ dochodzi do ¶cianek bo musi. Jara po ¶ciankach, bo siê pali. Ale to co wa¿ne, to czas. Koñcówka palenia i nara¿enie ¶cianek na temperaturê trwa krótko. Pewnie dlatego nie zd±¿y przepaliæ papierowej os³onki.
P.S. £adne zobrazowanie palenia siê ³adunku gwiazdowego. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
eltopsj
Do³±czy³: 22 Cze 2003 Posty: 367
|
Wys³any: Nie Lip 11, 2004 9:36 pm Temat postu: Re: SR "SLAWOMIR.380g" |
|
|
Witam serdecznie!
Pyrotechman napisa³: | Dalem SR dla eltopsjego a ten mnie "zjecha³" , ¿e za ciêzki ( wa¿y³ 1400 gram przy masie paliwa 380 gram ) ... |
... mo¿e nie zupe³nie "zjecha³" , ale jak porówna³em czacunkowe parametry "Szokera SR-360" z silnikami Aerotechu, które mia³y przy tej samej ilo¶ci paliwa i wadze ca³kowitej 700 gram parametry prównywalne, to faktycznie "Szoker" wyda³ mi siê za ciê¿ki. Silniki Aerotechu, których parametry bra³em pod uwagê wykonane s± pewnie z aluminium z grafitowymi wk³adkami w dyszach, wiêc nic dziwnego, ¿e s± du¿o l¿ejsze.
W CZYM poleci silnik pirotechmana - poka¿ê Wam po niedzieli, ale ju¿ w innym dziale i nowym temacie pt. Rakieta VECTOR X-01.
Pozdr. J |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lip 11, 2004 10:07 pm Temat postu: Re: SR "SLAWOMIR.380g" |
|
|
eltopsj napisa³: | ..mo¿e nie zupe³nie "zjecha³" , ale jak porówna³em czacunkowe parametry "Szokera SR-360" z silnikami Aerotechu, które mia³y przy tej samej ilo¶ci paliwa i wadze ca³kowitej 700 gram ........W CZYM poleci silnik pirotechmana - poka¿ê Wam po niedzieli, ale ju¿ w innym dziale i nowym temacie pt. Rakieta VECTOR X-01. |
Witam
Tak, do tej pory nie zwraca³em uwagi na ciê¿ar SR . A to b³±d. Sama dysza wa¿y 150 gram i pewno jest jej o 100 gram za du¿o . Zmusza mnie to teraz do nowych prób i przeprojektowania SR. Z paliwem wprasowanym w korpus , SR mo¿e byæ l¿ejszy i dlatego teraz taka geometria paliwa mnie interesuje.
Co do projektu VECTOR to mam nadziejê, ¿e d..y nie dam . Dlatego zanim rakieta poleci , SR pochodz±ce z tej samej parti ( kilka sztuk ) bêd± odebrane jako¶ciowo w próbie statycznej.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paul S
Do³±czy³: 24 Lis 2003 Posty: 252
|
Wys³any: Pon Lip 12, 2004 2:11 pm Temat postu: |
|
|
Hallo Pyrotechman,
Cytat: | Tak, do tej pory nie zwraca³em uwagi na ciê¿ar SR . A to b³±d. |
W 100%-tach akceptuje twoja wypowiedz !!!
Paul |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|