Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Nie Mar 07, 2004 9:27 pm Temat postu: |
|
|
Puszczałem setki silniczków na C35S tej wielkości i dyszkę miały mniejszą o 1 mm. i nigdy nie wybuchały. A ten szajs nie wiedziec czemu wybucha. Oki, char silnka:
Silnik na paliwo bez domieszki pyłu Al
Długość: 10 cm
fi. zew. : 2,5 cm
fi. wew. : 2,2 cm
dysza: fi:5 mm, grubośc: 9 mm
zatyczka: grubośc 9mm
kanał przez paliwo, fi: 5mm
Silnik na paliwo z domieszką pyłu Al
Długość: 10 cm
fi. zew. : 2,5 cm
fi. wew. : 2,2 cm
dysza: fi:6 mm, grubośc: 10 mm
zatyczka: grubośc 10mm
kanał przez paliwo fi: 6 mm
Nie sądze wiec ze to wina dyszy :/ kurde, ale defekt |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Nie Mar 07, 2004 11:24 pm Temat postu: modyfikacja |
|
|
Kłaniam się pięknie
modyfikacja mieszanki C35S z glinem
cukier 31,25%
saletra 63,75%
glin 5%
co odpowiada formule:
C25 51SG4
w Twoim paliwie jest prawie dwukrotnie mniej glinu niż zakładałeś czyli ok 2,5% ale efekt mnie kompletnie zaskoczył
wychodzi z tego że coś się mocno zwiększyło, zapewne szybkość spalania
Będę musiał sam to sprawdzić, a może spróbować bez kanału zrobić  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2004 7:48 am Temat postu: |
|
|
Witam, na wstępie przepraszam bo sie pomyliłem. Nie wiedziec czemu napisałem wymiray swojego mniejszego silniczka który poszedłw odstawke. Prawidłowe wymiary to
Dla odydwóch rodzajów paliwa:
fi zew SR 31 mm
fi wew SR 26 mm
czyli grubośc ścianki 2,5 mm
reszta parametrów taka sama.
Jaśli ten błąd wprowadził kogoś w błąd to przepraszam jeszcze raz
Acha. dzis zrobie kolejne próby tyle ze bez kanału i zobaczymy co wyjdzie.
Pozdrawiam S. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2004 3:20 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Mam małe pytanko: czy saletre macie w postaci pyłu czy drobnego piaseczku???Bo ja teraz sie przezucilem na pył i cięzko sie przyzwyczaić ze to sie pali dwa razy szybciej , a z rdzą to mieszanka miotająca a nie paliwo  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Mar 08, 2004 3:25 pm Temat postu: |
|
|
Witam!!
Saletre (KNO3) kupuje sie w postaci "piasku" albo granulek. Mieli sie to na pył i sie coś później z tego "klajstruje" np. paliwo karmlkowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomash dostęp próbny do MW

Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 382 Skąd: Z nieba do nieba, oby nie za szybko...
|
Wysłany: Pią Mar 12, 2004 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Właśnie ostatnio ktoś pisał że tlenek żelaza można dostać w budowlanych więc oświećcie mnie pod jakimi nazwami i jako co występuje ... _________________ Już tylko teoretyzuję, potrzeba mi rączek by rodzinę utrzymać  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Pią Mar 12, 2004 9:10 pm Temat postu: |
|
|
Czerwień żelazowa _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Mar 13, 2004 2:15 pm Temat postu: |
|
|
kermit napisał: | Czerwień żelazowa |
Do barwieńa betonu, cementu. Cena u mnie w sklepie to 16 zł/kg (u usera 13 zł/kg). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sro Mar 17, 2004 9:32 pm Temat postu: |
|
|
hmmm, kolejne próby z modyfikowanym C35S, Tym razem udane,
oto fotki
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/1.jpg
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/2.jpg
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/3.jpg
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/4.jpg
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/5.jpg
http://kronika.o-c.pl/trollu/rocket2/7.jpg
Paliwo ubijałem na spirytusie salicylowym.
na zdjęciach widzicie silnik IVO SpDK 1/3.
Czyli ten o wymiarach 10 cm dł, 31 mm fi zew, dysza 7 mm, po locie dysza miała fi 9 mm. polecam to paliwko, 3 silnik tej marki i kazdy podobnie sie zachował,[/url]
Ostatnio zmieniony przez Troll_u dnia Pią Mar 26, 2004 10:55 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sro Mar 17, 2004 9:57 pm Temat postu: |
|
|
A propos paliwka z Fe2O3.
Probiłem próby "naziemne" z karmlekiem 65:35 z zawarością 2%-3% Fe2O3 i nieskarmelizowaną saletrą z cukrem 65:35. Mam tlenek koloru brunatnego, więc karmelek też wyszedł tegoż koloru.
Paliły się mniejwięcej z jednakową szybkością, tyle że saletra z cukrem zostawiała troszke białej substancji, a karmelek z Fe2O3 zostawiał dosyć sporo czarnej substancji o konsystencji pumeksu. Coś chyba mam tlenek żelaza trefny. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Iron

Dołączył: 22 Maj 2004 Posty: 24
|
Wysłany: Sob Maj 22, 2004 2:18 pm Temat postu: |
|
|
karmelek powinien być brązowy. Chyba że coś spieprzysz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Maj 22, 2004 2:25 pm Temat postu: |
|
|
Karmelek standard pownien być jasno żółty.
Karmelek z fe2o3 powinien być czerwony.
Karmelek z ultramaryna powinien być niebieski (ostatnio Michał zwrócił uwagę, że na stronie http://www.jamesyawn.com/ autor prezentuje jakieś niebieskie paliwo - okazało się, że to karmelek z ultramaryną, ktora podobno też zwiększa prędkość palenia). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Piroman2

Dołączył: 12 Maj 2002 Posty: 834 Skąd: z moździerza ;)
|
Wysłany: Sob Maj 22, 2004 3:00 pm Temat postu: |
|
|
Ja stosuje cz. Fe2O3 od KeteNa i wychodzi czerowny(taki jest też oczywiście tlenek), moim zdaniem jest różnica:) A ciekawe z tą ultramaryną, bo też mam, muszę spróbować. A ciekawe jakby dodać Fe3O4, myśle że był by lepszy (gdzieś to na forum pisało). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mierzu
Dołączył: 29 Sty 2004 Posty: 76 Skąd: Z PRZEMYTU!!!
|
Wysłany: Sob Maj 22, 2004 8:20 pm Temat postu: |
|
|
Jezeli karmelek jest juz brazowy to znaczy ze sie rozlozyl.A wtedy to sobie go mozesz wsadzic. anie zapalic.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
johny
Dołączył: 24 Sty 2004 Posty: 3
|
Wysłany: Nie Maj 23, 2004 1:33 pm Temat postu: |
|
|
mam pytanie jak juz mowa o dodatkach do karmelka.
czy mozna dodac utleniacza jakim jest dwuchromian potasu K2Cr2O7 ???
zalega mi go okolo 1kg i mysle jak go by wykorzystac.
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Dołączył: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wysłany: Nie Maj 23, 2004 1:41 pm Temat postu: |
|
|
Witam
nie wiem czy mozesz dadac do karmelki ale wiem ze jak zrobisz mieszanine chloranu potasu i wegla i dodasz do tego dwuchromianu potasu. To ta mieszanka poli sie bardzo szybko.Idealna jest do petard.
Pozdr.T |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Maj 23, 2004 11:58 pm Temat postu: Można |
|
|
johny napisał: | mam pytanie jak juz mowa o dodatkach do karmelka.
czy mozna dodac utleniacza jakim jest dwuchromian potasu K2Cr2O7 ???
zalega mi go okolo 1kg i mysle jak go by wykorzystac.
 |
Można dodać, ale w ilości 1-5%. Jego działanie to kataliza prędkości spalania. W tym celu jest dodawany np. do prochu czarnego. Niektóre silniki modelarskie typu WT miały go w składzie paliwa. Strikte jako utleniacz (czyli zamiast KNO3) to zapomnij. Musisz tylko spróbować, bo mnie w paliwie na sorbitolu działał dobrze, a na glukozie to dwuchromian rozkładał się do tlenków chromu. Nie wiem, jak się zachowa w przypadku dodania go do klasycznego karmelka na sacharozie. Roztop cukier, dodaj dwuchromian, jak będzie O.K. to dopiero syp saletrę.
I TU UWAGA !!! Dwuchromiany są na wykazie środków kancerogennych (rakotwórczych). Obowiązkowo maseczka przeciwpyłowa, rękawiczki, dokładne mycie wszystkiego, co miało z tym kontakt
Co do chloranu z węglem i dwuchromianem, to lepiej nie podawać tutaj (przy rakietach) takich propozycji. Jest to mieszanka bardzo wrażliwa na bodźce mechaniczne. Uderzenie i mamy buuuum!!! Jeszcze ktoś to zacznie ubijać w korpusie..... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sro Maj 26, 2004 6:52 pm Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
Ostatnio zaobserwowałem ciekawostkę jeśli chodzi o prędkość spalania karmelki i związki chromu , dodałem niewielką ilość może 1% lub trochę więcej zielonego tlenku chromu posiada on właściwości katalityczne podobne jak tlenek żelaza sprawdźcie ...
Według mnie "obserwacja subiektywna" przyśpiesza on prędkość spalania karmelki o jakieś 10-20 %.
Cześć |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
swallower

Dołączył: 05 Maj 2004 Posty: 67 Skąd: mam wiedzieć?
|
Wysłany: Czw Maj 27, 2004 7:05 pm Temat postu: |
|
|
Witam ...
Troll_u napisał: |
Musz kupic conieco KNO3 i sprobowac w starym szybkowarze. |
Pomyśl człowieku, jabyś w tym szybkowarze przegrzał karmelek... A jeszcze problem mieszania...
Pozdro, FJ _________________ Nie ma tego dobrego, od którego nie ma lepszego .
Ostatnio zmieniony przez swallower dnia Pią Lip 16, 2004 8:33 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|