Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 5:00 pm Temat postu: |
|
|
Jaskiniowec "dziecko drogie" widac ze masz duzo kasy lub masz ogromn checi. A wiesz po czym to wiem Po silniku który odpalasz ta rurka której uzy³es kosztuje majatek za 1" chcieli odemnie 70z³ za 3m a pozatym to tak naprawde nie by³a 1" i wyglada³a jak 3/4' duzo lepiej uzyæ rur do zimnej wody sa tansze 3/4' 3m kosztuje 10z³ Wiec nie kupujcie takich rur jak Jaskiniowiec. Jest inne wyscie sa rury pcv produkowane ale nie do wody do duzo innych rzeczy sa duzo tansze. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
alpha
Do³±czy³: 24 Mar 2004 Posty: 51
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 5:51 pm Temat postu: |
|
|
Troll_u napisa³: | zalezy jak je po³±czysz, czy równolegle czy szeregowo... ale jakby nie by³o to i tak nie roz¿a¿ysz druciaka bo na 20 m kabla masz za du¿y opór, a baterie nie maja wystarczaj±cego natê¿enia (jak sie myle to poprawcie). Ale np 6 akumulatorków
1,2 V
600 mAh
odpowienio spiêtych ....... to na 10 metrowym kablu druciak chyba sie roz¿a¿y |
hmm... a przypon wedkarski wolframowy tez nie zadziala czy tez nie mozna na niego liczyc
jeszcze powiem ze chodzi tu o 4 baterie polaczone szeregowo + kabel okolo 15 metrow |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 6:04 pm Temat postu: |
|
|
Zaraz, zaraz. Ta rura kosztowa³a mnie 10 z³. To rura 3/4 cala do wody zimnej. By³y te¿ do ciep³ej (powinny do naszych celów byæ du¿o lepsze), ale mieli tylko o ¶rednicy oko³o 1 cm. I kosztuj± ponad 2 razy tyle. Oznaczenie tej rury to: 3/4" PVC-U 310077PN20 PORTABLE COLD PRESSURE PIPE EN1452 26,6?2,5 BAR CODE #5908 3110 90503#
Do prób jest ¶wietna, mo¿na nawet na ciep³o zagi±æ koñcówki, by nie wywala³o ani dyszy, ani korka. Dopiero gdy bêdê mia³ jakie¶ solidnie dopracowane silniki i bêdê chcia³ jeszcze skoczyæ w górê z ci¶nienie, zastanowiê siê nad rurami do ciep³ej wody. One maj± wytrzymaæ co¶ ko³o 12 atmosfer przy 80 st. Celsjusza. To przy 30 musz± wytrzymaæ du¿o wiêcej. Póki co, szmal mi idzie na odczynniki (zaczynam po d³u¿szej przerwie w tym temacie i muszê odnowiæ zapasy)
P.S. Ubawi³e¶ mnie tym tekstem "dziecko drogie". Mam 39 lat |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 8:47 pm Temat postu: |
|
|
hehe prosze zauwa¿yæ "drogie dziecko" w czym jest
czyli 2 razy tyle, 20z³ za ile metrów? i móg³ bym przysiac ze ta rurka to o któej mysle no chyba ze w sklepie chcieli mnie wyko³owac 70z³ za 3m rurki |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 8:51 pm Temat postu: Zapalnik do du¿ych silników |
|
|
Witam
Tak wygl±daj± fazy zap³onu zapalnika do moich silników rakietowych o masie paliwa 100 - 150 gramówna (paliwo typu APAN wg receptury Pinot'a).
S± to paliwa, które do¶æ trudno zapaliæ - w porównaniu np. z paliwem karmelkowym.
Mieszanka zap³onowa to mieszanina prochu czarnego i py³u aluminiowego umieszczona w rurce z polietylenu.
Zapalnik okaza³ siê mimo wszystko niewystarczaj±cy w kilku przypadkach.
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Maj 14, 2004 9:50 pm Temat postu: |
|
|
MICHA£ napisa³: | hehe prosze zauwa¿yæ "drogie dziecko" w czym jest
czyli 2 razy tyle, 20z³ za ile metrów? i móg³ bym przysiac ze ta rurka to o któej mysle no chyba ze w sklepie chcieli mnie wyko³owac 70z³ za 3m rurki |
Chyba tak. Rura do ciep³ej wody kosztuje ko³o 70 z³ za 3 metry 1calowej. Pyta³em w sklepie. I jeszcze jedno, to oznaczenie rury, krtóre napisa³em post wy¿ej, to oznaczenie rury której u¿ywam, tej ze zdjêcia.
P.S. Panie KSARD, zdj±tko nie "chodzi" !!! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:10 pm Temat postu: |
|
|
Podoba mi siê to zagiêcie, to bardzo ³adne zagiêcie rurki (chodzi o to które trzyma dysze). Jak to zaginasz (o ile to ¿eczywi¶cie zagiêcie, a nie firmowa czê¶æ)? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:19 pm Temat postu: |
|
|
heeheh na creve nie umiesz tak zagiac |
|
|
Powrót do góry |
|
|
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:35 pm Temat postu: |
|
|
Zgi±æ umiem, ale to zagiêcie jest jakie¶ estetyczniejsze od mojego, bardziej okr±g³e i wogóle ³±dniejsze |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:41 pm Temat postu: |
|
|
Robiê tak. Po zagrzaniu nad gazem, wciskam rurê w szklany lejek. On ma ¶cianki pod k±tem 90 stopni w stosunku do siebie. To zapewnia do¶æ ostre i dok³adne "objêcie" przez PCW krawêdzi dyszy. Resztê doginam na desce, a¿ do przej¶cia do p³aszczyzny prostopad³ej do deski. Identycznie robiê z korkiem, Tylko tu NIEZMIERNIE WA¯NE jest, by koñcówka któr± zaginamy by³a w 100% czysta od jakichkolwiek resztek wlewanego paliwa, bo inaczej to w pewnym momencie trzymamy w rêku silnik na pe³nym ci±gu i maj±c wyj±tkowo g³upi± minê zastanawiamy siê, co z tym fantem zrobiæ . Gdy wszystko jest dobrze, nie ma ryzyka. Prêdzej zapali sie powierchniowo PCW, ni¿ zapali sie paliwo w ¶rodku (przy za³o¿eniu temperatury zap³onu karmelka rzêdu 400 stopni). |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:45 pm Temat postu: |
|
|
Creve ty robisz z rury PE i moze dlatego ci nie wychodzi jest ona oporna na pozotawienie w krzta³cie takim jakim sie chce pcv lepiej sie nadaje do tego zreszta sami zobaczcie |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Maj 15, 2004 5:49 pm Temat postu: |
|
|
A skoro s± to "NAD ZAP£ONEM ROZWA¯ANIA", to czy próbowa³ kto¶ kiedy¶ czego¶ takiego ? (w³a¶nie przyszed³ mi pomys³).
Ziarno paliwa powierzchniowo np. pêdzelkiem zwil¿amy wod±, potem sypiemy tam granulowany proch czarny, ubijamy, wysypujemy proch i suszymy paliwko. T± metod± mo¿na by pokryæ paliwo stosunkowo niewielk± ilo¶ci± prochu przyklejon± na powierzchni. Zap³on ca³o¶ci paliwa przy takim rozwi±zaniu powinien byæ b³yskawiczny. Oczywi¶cie nie mo¿na przesadziæ z ilo¶ci± prochu. W koñcu to ma byæ silnik, nie petarda. Powinno siê to sprawdziæ zw³aszcza przy trudno zapalnych paliwach o krótkim czasie pracy, gdzie czas zap³onu w du¿ym stopniu limituje charakter pracy silnika. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Nie Maj 16, 2004 11:51 am Temat postu: |
|
|
Z silnikam i to jest tak jak masz spalanie w kanale na ca³ej d³ugosci to zawsze silnik bedzie pracowa³ tak: najpierw poli sie rozbedza (bo powieksza sie kana³ a tym samym powierzchnia spalania a pu¿niej odrazu zero ciagu wiec tak pracuja silniki z kana³em o krzta³ci walca. Zaden zap³on tu nie pomoze jesli silnik zapalasz od strony zatyczki to resztki paliwa zapalaja ca³y w u³amku sekundy. Rozwiazaniem jest kana³ gwiazdkowy lub spalnie paliwa na ca³ej powierzchni lub 3 zirna paliwa w silniku. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|