Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2004 6:50 pm Temat postu: papierowy dylemat |
|
|
Witam !
Może to i głupie pytanie ale skąd i jakiego papieru używacie do robienia silników czy korpusów.
Ja do tej pory używałem gładkiej tapety
i niepowiem całkiem niezła _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RAKIETOMAN

Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 38 Skąd: Poligon
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2004 7:18 pm Temat postu: |
|
|
a ja do silników używam takich normalnych kartek A4 a do korpusów kartek z bloku technicznego i nie narzekam _________________ Pirotechnika - hobby mego życia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2004 8:19 pm Temat postu: |
|
|
No właśnie tylko że to troche drogi interes. Mnie ciekawi czy możliwe jest dostanie, kupienie papieru w większej ilości coś tak jak sprzedawane są tapety, z pominięciem wizyty w fabryce. A co do bloków to po ile są wogólel.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2004 9:32 pm Temat postu: |
|
|
kupo sobie papier do drukarki kilkaset sztuk po kilka złoych _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Sro Kwi 14, 2004 9:58 pm Temat postu: |
|
|
Mówisz że będzie dobry ? Warto spróbować tylko, że warto było by miec papier bardziej odporny na temperatury i grubszy.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RAKIETOMAN

Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 38 Skąd: Poligon
|
Wysłany: Czw Kwi 15, 2004 12:05 pm Temat postu: |
|
|
fox napisał: | Warto spróbować tylko, że warto było by miec papier bardziej odporny na temperatury | do tego jest szkoło wodne _________________ Pirotechnika - hobby mego życia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw Kwi 15, 2004 5:20 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Ok sprawa jasna. Ciekawi mnie też jakich klejó używacie do klejenia silników. Ja osobiście używam kleju do tapet bo mi sie opłaca.
Niestety zauważyłem pewne jego wady. Jeśli chodzi o wikol to nie mogę się do niego przekonać po pierwsze dośc drogi (jeśli klei się duże silniki)
po drugir coś długo schnie.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
RAKIETOMAN

Dołączył: 07 Maj 2003 Posty: 38 Skąd: Poligon
|
Wysłany: Czw Kwi 15, 2004 7:41 pm Temat postu: |
|
|
wikol the best ! _________________ Pirotechnika - hobby mego życia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw Kwi 15, 2004 9:24 pm Temat postu: |
|
|
No a po ile u was stoi wikol?
pozdrowienia _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Czw Kwi 15, 2004 10:10 pm Temat postu: |
|
|
fox napisał: | No a po ile u was stoi wikol?
|
LUDZIEEEEEEEEEEEEEEE!
O czym ta gadka?
Wikol może stać powiedzmy 3 do 6 PLN za 500 ml i co?
Z tego wychodzi powiedzmy 100 do 200 korpusów czyli pojedyńcze grosze za sztukę. To przy koszcie saletry (niktórzy kupują po 5 PLN/kg) jest to mały pryszcz.
Ważniejsze jak się robi korpusy papierowe bo przez dupny korpus za 3 grosze można zmarnować paliwa za nawet 1 zeta i więcej.
Najlepszy jest szary papier (50 groszy/arkusz w sklepie) namoczony przez kilka minut w wodzie i ciasniutko nawijany na szablon. Wiadomo papier jak tapeta po namoczeniu sie rozszerza ( a szary pakowy słoje ma we wszystkie strony) i w czasie schnięcia kurczy sie i mocno dociska warstwy do siebie - mało kleju lub szkła.w. a korpus mocny.
A jak chcemy wykorzystać szablon od korpusów jako stempel do paliwa czy dyszy to przed nawijaniem korpusu zwiekszamy jego średnicę taśmą bezb. która do ubijania paliwa zdejmujemy. I WSZYSTKO NA TEN TEMAT.
Pozdr.
L. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 10:27 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Mówisz po co ta gadka. Hmm?
Gdybyś nie wspomniał o tym papierze to bym ni cnie wiedział o nim dzięki.
A tak dzięki za radę.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Gość
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 11:48 am Temat postu: obudowa |
|
|
ja tam robie korpusy z takiej grubej foli aluminiowej i nawet nie musze do tego kleju uzywac FOLIA THE BEST |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 2:00 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Tak ale do większych silników się nie nadaje.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Gość
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 4:44 pm Temat postu: jak to nie |
|
|
ja na tej foli robilem silniki nawet 20mm na Pcz i nie przepalalo. Niechodzi mi o folie tzw. sniadaniowa tylko taka o wiele grubsza |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mierzu
Dołączył: 29 Sty 2004 Posty: 76 Skąd: Z PRZEMYTU!!!
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 7:33 pm Temat postu: |
|
|
20mm czego, gdybys mugl napisac. i jaka grubosc scianki, no i ewentualnie gdzie moge taka dostac.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Gość
|
Wysłany: Sob Kwi 17, 2004 4:12 pm Temat postu: Pcz |
|
|
no wiec robie takie silniki : nawijam na rurke 20 mm moja folie aluminiowa potem na koncu sznurkiem formuje dysze i wsypuje Pcz . czyli 20 mm srednice srednica dyszy to jakies 3 mm moze wiecej tej foli raczej nie dostaniesz chociaz nie szukalem moze w plastycznym trudno powiedziec poprostu mialem ja pod reka to i uzywam  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sob Kwi 17, 2004 11:13 pm Temat postu: |
|
|
chcecie twardy papier? najlepszy jest szary papier, korpusy wychodzą bardzo twarde, a po spaleniu paliwa, prawie tak jak drewno twarde sie robią... i ja używam do klejenia SR mieszanki:
Klej stolarski - 70%
woda - 30%
nie ma bata zeby ładniejszy korpus zrobic niz ja  (zart)
ale naprawde ładne i mocne wychodza korpusy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Gość
|
Wysłany: Nie Kwi 18, 2004 9:24 am Temat postu: silnik |
|
|
hmm moje silniki nie sa tak twarde ale jeszcze sie nie zdarzylo zeby sie przepalil jakis |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mierzu
Dołączył: 29 Sty 2004 Posty: 76 Skąd: Z PRZEMYTU!!!
|
Wysłany: Nie Kwi 18, 2004 9:43 am Temat postu: |
|
|
Czy ten szary papier to jest taki twardy i szorstki papier o wymarze A4? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Nie Kwi 18, 2004 10:11 am Temat postu: |
|
|
NIe, szary papier to jest duży arkusz papieru (nie znam wymiarów, ale jest duży). Kosztuje grosze, bo u mnie w papierniczym zaledwie 50 groszy (0,5 zł). A z jednego arkuszu wychodzi mi 8 corpsów na silniki. Acha i jeszcze jedno. Na tym papierze powinny być takie ciemne paski. Czasem moze sie zdarzyć papier bez tych pasków, on sie wg mnie nada, za gruby. Ale jeśli masz jusz papier szary z takimi brązowymi drobnymi paskami, to pamiętaj o jednym. Kiedy nakręcisz jusz silnik to te paski mają być zdłuż korpusu a nie w poprzek. TO zapewni większa wytrzymałość.
Hmm daję link do fotki do:
silnika wykonanego tą metodą: TU
tego samego silnika po locie: TU (silnik jest owinięty taśmą klejącą dlatego jego powierzchnia jest pomarszczona - normalnie jest to gładka powierzchnia)
tego samego silnika (zdjęcie środka): TU
zdjęcie rurek wykonanych moją metodą TU i TU |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|