Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Lut 19, 2004 5:49 pm Temat postu: |
|
|
Odpaliny ją gdzieś za 2 tygodnie !! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw Lut 19, 2004 8:06 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dobra sorry za te słowa o rekordzie na siłę, ale to trochę tak wygląda. Zdaje mi się, ze rzeczywiście niedobrze, ze tak szybko zawiadomiliście forumowiczów o swoim projekcie. Trzeba było najpierw zrobić próbę z filmem - oczywiście daleko od przypadkowych ludzi/zwierząt/zabudowań.
3mam za Was kciuki żeby się udało.
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Dołączył: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wysłany: Sro Mar 10, 2004 8:04 pm Temat postu: |
|
|
i co kacper kiedy odpalacie ta rakiete czy te odpaliliscie ją |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Czw Mar 18, 2004 8:01 pm Temat postu: |
|
|
wczoraj wstawilimy paliwo (saletra/cukier - na denaturacie) ,ale kacper koniecznie uparł się na karmelek... A więc wyglšda na to ,że będziemy wydłubywać to paliwo
PS.Wytłumaczcie mu ,że i tak wybuchnie ...
PS. JA BYM GO ODPALIŁ BEZ DYSZY  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Mar 18, 2004 9:46 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Silnik jest dość krutki jak na swoją długość więc karmelek go raczej nie rozwali co innego gdyby paliwo pozostało na denaturacie bo ono jest bardzo nie stabilne w większych silnikach(spala się szybko dając mało gazów)do malych jest ok.
A oto test silnika(280g)na takin paliwie(denaturyzowanym)
> klik < |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Czw Mar 18, 2004 10:54 pm Temat postu: |
|
|
Kacper napisał: | Witam!
Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)
|
musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś.....
acha a tak poza tym, to nie wiem zeby co , ale ja bym tam albo dowinął jeszcze torche papieru, zeby scianki byłu chociaż z 1,2 cm albo to ultramocno owinął taśmą klejącą*, ta podczas wydzielania ciapła z silnika zaczyna się topić i kurczyć czyli wzmacnia silnik. ale jednak nie ma to co papier. Dowińcie, bo nie widzi mi sie to jakoś.
* Ale jestem mądry ten patent z taśmą wymyśliłem przedwczoraj czyli 16.03.2004 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
guardian

Dołączył: 13 Mar 2004 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią Mar 19, 2004 12:33 am Temat postu: |
|
|
Troll_u napisał: | Kacper napisał: | Witam!
Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)
|
musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś.....
|
Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej takie wielki offtopic...
a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu [/i] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Mar 19, 2004 9:30 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Miałem na myśli grubość
Nie będę dowijał papieru do silnika bo to duzo nie pomoze a pozatym juz mam do niego rakiete i by sie nie zmieśćił i dysza jest na śrubach które troszke wystają, więc wole zaryzykować i go zostawić takiegi jaki jest.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pią Mar 19, 2004 12:07 pm Temat postu: |
|
|
guardian napisał: | Troll_u napisał: | Kacper napisał: | Witam!
Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)
|
musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś.....
|
Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej takie wielki offtopic...
a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu [/i] |
nie wiem o co ci chodziło z tym przyjąc.... Pozoa tym nie wiem dlaczego wątpisz w ten projekt.... ale coz...
w topicu O TYM, o tutaj jest moja konstrukcja, wiec kacper zapraszam do lektóry, moze jakies wnioski wyciągniesz i sprawisz ze bedzie cos lepiej,
acha, ktos napisał na forum, ze karmelizowanie duzych ilosc paliwa jest niebezpieczne, popieram......
tak wogole to chyba palwio warstwowo bedziecie układać? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek

Dołączył: 18 Maj 2003 Posty: 75
|
Wysłany: Pon Mar 22, 2004 9:33 pm Temat postu: |
|
|
Wiatm,
A co myślicie o zrobieniu silnika, następnie włożeniu go do następnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiednią masą...
Pozdrawiam, i trzymajcie za nas kciuki... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hakos
Dołączył: 10 Mar 2004 Posty: 14
|
Wysłany: Wto Mar 23, 2004 6:16 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | ...włożeniu go do następnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiednią masą... |
zbędny balast - oczywiscie jeśli silnik ma być użyty do modelu rakiety
ale po co?? _________________ nowy nie znaczy gorszy.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tnt Gość
|
Wysłany: Pią Kwi 16, 2004 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Wpadłem na pomysł zrobienia śilnika bez dyszy miało by to wyglondać w ten sposób że z jednej strony papierowej rury montuje zatyczke natomiast z drugiej nie ma niczego. całość jest wypełniona karmelkiem z kanałem długości 30cm co daje Kn=6000. Dysze zastempuje otwór w paliwie. pierwsze pruby już przeprowadzałem z średnimm skutkiem. Silnik leciał ale trzeba jeszcz popracować.
Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:00 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
glowno
Dołączył: 02 Lut 2004 Posty: 4 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Sob Kwi 17, 2004 9:01 pm Temat postu: |
|
|
dobry pomysł tnt....:] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Sob Kwi 17, 2004 11:09 pm Temat postu: |
|
|
Hmm, jak na moj gust to "Rn" bedzie ulegal zmianie, bo powierzchnia spalania sie zwiększa i zwiększa się średnica kanału razem z upływem czasu spalania, dobre dla małych silników.
ale ludzie, po co kombinować, i tak nic nie przebije dyszy!!!! to nie jest drogi i skomplilowany element:/ jak na warunki amatorskie mozna zrobic za grosze, i jest bardzo dobre!!! wiec po co kombinowac! Poza tym bez dyszy nie ma tak pięknego odgłosu, jest mniejsze ciśnienie w komorze i wogule jest do >tyłek< jednym słowem. Gdyby karmelkowi bez dyszy dane było latać to jusz by latał więc nie kombinujcie
Ostatnio zmieniony przez Troll_u dnia Czw Kwi 22, 2004 7:52 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tnt Gość
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2004 4:49 pm Temat postu: |
|
|
Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach. A o to coś o tym ślniku Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie stałe. To też cisnienie w silniku też bedzie stałe zmieniać bedzie się jedynie powieszchnia spalonia. przy długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to że nie trzeba robić dysz tylko to że ciśnienie jest stałe i w cale nie musi być małe, wszystko zalerzy od paliwa i długości kanału który nie bedzie krutki .Morzna w tedy dobrać korpus tak że wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabierając balestu który dopiero bedzie potrzebny na końcu pracy ślnika kiedy ciśnienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo małej średnicy umieścić durzom ilość paliwa.Taka konstrukcia silnika nadaje sie tylko do durzych silników.A właśnie taki jest temat.
ps:Wcześniej napisałem Rn zamiast Kn za błont przepraszam i już sie poprawiłem 
Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:17 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2004 5:16 pm Temat postu: |
|
|
tnt napisał: | Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach.Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie stałe. To też cisnienie w silniku też bedzie stałe zmieniać bedzie się jedynie powieszchnia spalonia. przy długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to że nie trzeba robić dysz tylko to że ciśnienie jest stałe.Morzna w tedy dobrać korpus tak że wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabierając balestu który dopiero bedzie potrzebny na końcu pracy ślnika kiedy ciśnienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo małej średnicy umieścić durzom ilość paliwa.
wcześniej napisałem Rn zamiast Kn za błont przepraszam i jusz sie poprawiłem  |
hmm, nie wiem co rozumiesz pod pojęciem powierzchnia paliwa, ale jeśli paliwo sie spala to jego ' powierzchnia ' chyba maleje (jeśli chodzi o objętość) albo wzrasta (jeśli chodzi o powierzchnię spalania)
no to jak powierzchnia spalania sie zwiększa, to jakiś parametr pracy silniak (ew. spalania paliwa) musi się zmniejszać zeby ciśnienie było stałę, tym parametrem nie bedzie masa - bynajmniej tak mi sie wydaje.
tnt napisał: | A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa. |
A gdyby dać dyszę to masa paliwa była by jeszcze lepiej wykorzystana tak mozna w nieskończoność ciągnąć tą gadkę....
ale skoro robisz testy to spoko, życze sukcesów i namawiam do testow
Acha, jeśli chodzi o: tnt napisał: | Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach. | Gdyby nie eksperymenty ludzi to na Nagasaki i Hiroszmię nie spadła by bomba atomowa, oraz nie mieszkałym niecałe 1000 km od zniszczonej przez wybuch elektrowni atomowej w Czarnobylu. A opad radioaktywny zatrzymał sie po części na Górach Św. gdzie mieszkam.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2004 5:21 pm Temat postu: |
|
|
Te, a tak wogule, to coś tu panowie trąbili ze rakieta o masie karmali 2 kg bedzie odpalana o tak jusz sie odpala od 1 miesiąca i nic nie słchać!! Hmm... spieszcie sie, bo wszyscy czekają na widowisko, zresztą całkiem niekiepskie... Tylko nie pomińcie BHP, - bo to podstawa w piro!!! nie kcem zeby komuś urwało łapsko!!
hmm, moze niepotrzebnie zrobiliście ze oznajmiliście przed startem o tym projekcie?
ale moze z drugiej strony, .... ktos wam cos doradzi, bo to troche tak trudno samemu takiego kolosa sprawić...
W każdym bąź razie dajcie jakiś znak, bo siem zaczynam martwić........ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2004 8:14 pm Temat postu: |
|
|
Wygląda na to że mój rekord czyli 1kg nie zostanie pobity.
Niedługo pokarze film. Co prawda start rakiety nie był powiedzmy zbyt udany bo zawiódł silnik(rozpadła się dysza w momenice zejścia z wyrzutni)
Mimo że beż dyszy nadal miała jakiś tam ciąg. Start był naprawdę piękny
czuło się moc tego silnika no i ten hałas, cos pięknego. Niedługo film , więc sami zobaczycie.
pozdrowienia _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Pon Kwi 19, 2004 9:11 pm Temat postu: |
|
|
tnt napisał: | .... długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy....
|
Hmm, i jeszcze jedno, zeby taki silnik poleciał, to paliwo musi być zapalony w wielu miejscach o ile nie na całej powierchnie naraz. A powiedzmy ze jest to conajmni bardzo trudne. Taki silnik nawet z dysza by nie poleciał. Hmm.... Zwłaszcza ze ciśnienie w silniku bedzie mniejsze bo dyszy nie ma... nie widzi mi sie to
______________________________
Wszytko co napisałem to moja prywatna opinia, czy mam racje nie wiem...
PS TNT nie ładnie zrobiłeś ze wyciąłeś ponad pół posta, teraz wygląda na to, ze ja sobie te tematy z księżyca wyjąłem. Nie ładnie, oj nie ładnie..... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto Kwi 20, 2004 2:30 pm Temat postu: |
|
|
Ja odpalałem mieszanką która umorzliwiała zapłon na całej długośći. _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|