Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Największy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Lut 19, 2004 5:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpaliny ją gdzieś za 2 tygodnie !!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
maslak666



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Lut 19, 2004 8:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Exclamation

Dobra sorry za te słowa o rekordzie na siłę, ale to trochę tak wygląda. Zdaje mi się, ze rzeczywiście niedobrze, ze tak szybko zawiadomiliście forumowiczów o swoim projekcie. Trzeba było najpierw zrobić próbę z filmem - oczywiście daleko od przypadkowych ludzi/zwierząt/zabudowań.

3mam za Was kciuki żeby się udało.

Pozd.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Alien_



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 78

PostWysłany: Sro Mar 10, 2004 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i co kacper kiedy odpalacie ta rakiete czy te odpaliliscie ją
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
zombek



Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWysłany: Czw Mar 18, 2004 8:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wczoraj wstawiliœmy paliwo (saletra/cukier - na denaturacie) ,ale kacper koniecznie uparł się na karmelek... A więc wyglšda na to ,że będziemy wydłubywać to paliwo Laughing Laughing

PS.Wytłumaczcie mu ,że i tak wybuchnie Wink ...
PS. JA BYM GO ODPALIŁ BEZ DYSZY Wink Very Happy Laughing Wink Exclamation
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw Mar 18, 2004 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Silnik jest dość krutki jak na swoją długość więc karmelek go raczej nie rozwali co innego gdyby paliwo pozostało na denaturacie bo ono jest bardzo nie stabilne w większych silnikach(spala się szybko dając mało gazów)do malych jest ok.
A oto test silnika(280g)na takin paliwie(denaturyzowanym)

> klik <
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Czw Mar 18, 2004 10:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kacper napisał:
Witam!

Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)



musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś..... Smile


acha a tak poza tym, to nie wiem zeby co Confused , ale ja bym tam albo dowinął jeszcze torche papieru, zeby scianki byłu chociaż z 1,2 cm albo to ultramocno owinął taśmą klejącą*, Idea ta podczas wydzielania ciapła z silnika zaczyna się topić i kurczyć czyli wzmacnia silnik. Cool ale jednak nie ma to co papier. Dowińcie, bo nie widzi mi sie to jakoś.


* Ale jestem mądry ten patent z taśmą wymyśliłem przedwczoraj czyli 16.03.2004
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
guardian



Dołączył: 13 Mar 2004
Posty: 16
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Mar 19, 2004 12:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troll_u napisał:
Kacper napisał:
Witam!

Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)



musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś..... Smile


Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... Cool rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej Wink takie wielki offtopic...

a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu Evil or Very Mad [/i]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią Mar 19, 2004 9:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Miałem na myśli grubość Embarassed
Nie będę dowijał papieru do silnika bo to duzo nie pomoze a pozatym juz mam do niego rakiete i by sie nie zmieśćił i dysza jest na śrubach które troszke wystają, więc wole zaryzykować i go zostawić takiegi jaki jest.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pią Mar 19, 2004 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

guardian napisał:
Troll_u napisał:
Kacper napisał:
Witam!

Silnik jest dość krutki jak na swoją długość ......)



musze przyjąć kacper..... ciekawie to ująłeś..... Smile


Troll_u przyjac ?? ja bym przyznac powiedzial... Cool rozumiem ze to po przeczytaniu tego wyzej Wink takie wielki offtopic...

a co do topicu to ja bym powiedzial ze w tej rakiecie trzeba bedzie mierzyc nie wysokosc na jaka ona poleci a to jak daleko od miejsca startu i w co wbija sie stateczniki po wybuchu Evil or Very Mad [/i]


nie wiem o co ci chodziło z tym przyjąc.... Confused Question Pozoa tym nie wiem dlaczego wątpisz w ten projekt.... ale coz...
w topicu O TYM, o tutaj jest moja konstrukcja, wiec kacper zapraszam do lektóry, moze jakies wnioski wyciągniesz i sprawisz ze bedzie cos lepiej,
acha, ktos napisał na forum, ze karmelizowanie duzych ilosc paliwa jest niebezpieczne, popieram......
tak wogole to chyba palwio warstwowo bedziecie układać?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
zombek



Dołączył: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWysłany: Pon Mar 22, 2004 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiatm,
A co myślicie o zrobieniu silnika, następnie włożeniu go do następnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiednią masą... Question Question Question Question Question Question Question

Pozdrawiam, i trzymajcie za nas kciuki...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
hakos



Dołączył: 10 Mar 2004
Posty: 14

PostWysłany: Wto Mar 23, 2004 6:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
...włożeniu go do następnej rury i zalaniu przestrzeni odpowiednią masą...


Arrow zbędny balast - oczywiscie jeśli silnik ma być użyty do modelu rakiety
Arrow ale po co??

_________________
nowy nie znaczy gorszy....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
tnt
Gość





PostWysłany: Pią Kwi 16, 2004 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wpadłem na pomysł zrobienia śilnika bez dyszy miało by to wyglondać w ten sposób że z jednej strony papierowej rury montuje zatyczke natomiast z drugiej nie ma niczego. całość jest wypełniona karmelkiem z kanałem długości 30cm co daje Kn=6000. Dysze zastempuje otwór w paliwie. pierwsze pruby już przeprowadzałem z średnimm skutkiem. Silnik leciał ale trzeba jeszcz popracować.

Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:00 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
 
glowno



Dołączył: 02 Lut 2004
Posty: 4
Skąd: Głowno

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2004 9:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobry pomysł tnt....:]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2004 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, jak na moj gust to "Rn" bedzie ulegal zmianie, bo powierzchnia spalania sie zwiększa i zwiększa się średnica kanału razem z upływem czasu spalania, dobre dla małych silników.

ale ludzie, po co kombinować, i tak nic nie przebije dyszy!!!! to nie jest drogi i skomplilowany element:/ jak na warunki amatorskie mozna zrobic za grosze, i jest bardzo dobre!!! wiec po co kombinowac! Poza tym bez dyszy nie ma tak pięknego odgłosu, jest mniejsze ciśnienie w komorze i wogule jest do >tyłek< jednym słowem. Gdyby karmelkowi bez dyszy dane było latać to jusz by latał więc nie kombinujcie


Ostatnio zmieniony przez Troll_u dnia Czw Kwi 22, 2004 7:52 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
tnt
Gość





PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 4:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach. A o to coś o tym ślniku Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie stałe. To też cisnienie w silniku też bedzie stałe zmieniać bedzie się jedynie powieszchnia spalonia. przy długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to że nie trzeba robić dysz tylko to że ciśnienie jest stałe i w cale nie musi być małe, wszystko zalerzy od paliwa i długości kanału który nie bedzie krutki Smile .Morzna w tedy dobrać korpus tak że wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabierając balestu który dopiero bedzie potrzebny na końcu pracy ślnika kiedy ciśnienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo małej średnicy umieścić durzom ilość paliwa.Taka konstrukcia silnika nadaje sie tylko do durzych silników.A właśnie taki jest temat.
ps:Wcześniej napisałem Rn zamiast Kn za błont przepraszam i już sie poprawiłem Laughing


Ostatnio zmieniony przez tnt dnia Pon Kwi 19, 2004 5:17 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 5:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tnt napisał:
Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach.Jerzeli Kn to stosunek powieszchni paliwa do powieszchni dysz to w przypatku o którym pisze bedzie stałe. To też cisnienie w silniku też bedzie stałe zmieniać bedzie się jedynie powieszchnia spalonia. przy długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy.
Zaletom takiego silnika jest nie to że nie trzeba robić dysz tylko to że ciśnienie jest stałe.Morzna w tedy dobrać korpus tak że wytrzymuje cisnienie takie jakie jest w tym silniku nie zabierając balestu który dopiero bedzie potrzebny na końcu pracy ślnika kiedy ciśnienie gazów jest najwieksze,A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.
A pozatym taka budowa silnika umorzliwia w stosunkowo małej średnicy umieścić durzom ilość paliwa.
wcześniej napisałem Rn zamiast Kn za błont przepraszam i jusz sie poprawiłem Laughing


hmm, nie wiem co rozumiesz pod pojęciem powierzchnia paliwa, ale jeśli paliwo sie spala to jego ' powierzchnia ' chyba maleje (jeśli chodzi o objętość) albo wzrasta (jeśli chodzi o powierzchnię spalania)

no to jak powierzchnia spalania sie zwiększa, to jakiś parametr pracy silniak (ew. spalania paliwa) musi się zmniejszać zeby ciśnienie było stałę, tym parametrem nie bedzie masa - bynajmniej tak mi sie wydaje.


tnt napisał:
A przedewszystkim stałe wysokie ciśnienie sprawia że w leprzy sposób wykorzystywana jest masa paliwa.


A gdyby dać dyszę to masa paliwa była by jeszcze lepiej wykorzystana Smile tak mozna w nieskończoność ciągnąć tą gadkę....

ale skoro robisz testy to spoko, życze sukcesów i namawiam do testow


Acha, jeśli chodzi o:
tnt napisał:
Gdyby nie eksperymenty ludzie ciągle mieszkali by w jaskiniach.
Gdyby nie eksperymenty ludzi to na Nagasaki i Hiroszmię nie spadła by bomba atomowa, oraz nie mieszkałym niecałe 1000 km od zniszczonej przez wybuch elektrowni atomowej w Czarnobylu. A opad radioaktywny zatrzymał sie po części na Górach Św. gdzie mieszkam....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te, a tak wogule, to coś tu panowie trąbili ze rakieta o masie karmali 2 kg bedzie odpalana o tak jusz sie odpala od 1 miesiąca i nic nie słchać!! Mad Hmm... spieszcie sie, bo wszyscy czekają na widowisko, zresztą całkiem niekiepskie... Tylko nie pomińcie BHP, - bo to podstawa w piro!!! nie kcem zeby komuś urwało łapsko!!

hmm, moze niepotrzebnie zrobiliście ze oznajmiliście przed startem o tym projekcie?
ale moze z drugiej strony, .... ktos wam cos doradzi, bo to troche tak trudno samemu takiego kolosa sprawić...

W każdym bąź razie dajcie jakiś znak, bo siem zaczynam martwić........
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wygląda na to że mój rekord czyli 1kg nie zostanie pobity.
Niedługo pokarze film. Co prawda start rakiety nie był powiedzmy zbyt udany bo zawiódł silnik(rozpadła się dysza w momenice zejścia z wyrzutni)
Mimo że beż dyszy nadal miała jakiś tam ciąg. Start był naprawdę piękny
czuło się moc tego silnika no i ten hałas, cos pięknego. Niedługo film , więc sami zobaczycie.

pozdrowienia

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Troll_u



Dołączył: 21 Kwi 2003
Posty: 110
Skąd: stolica

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2004 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tnt napisał:
.... długości kanału 30cm Kn=6000.Dłusz silnik jest kłopotliwy w odlewaniu.Ten problem morzna rozwiązać dodając katalizatorów w tedy Rn powino wystarczy takie jakie jest przy długości 30cm.Chociasz dłuszy śilnik byłby leprzy....


Hmm, i jeszcze jedno, zeby taki silnik poleciał, to paliwo musi być zapalony w wielu miejscach o ile nie na całej powierchnie naraz. A powiedzmy ze jest to conajmni bardzo trudne. Taki silnik nawet z dysza by nie poleciał. Hmm.... Zwłaszcza ze ciśnienie w silniku bedzie mniejsze bo dyszy nie ma... nie widzi mi sie to Smile
______________________________

Wszytko co napisałem to moja prywatna opinia, czy mam racje nie wiem...

PS TNT nie ładnie zrobiłeś ze wyciąłeś ponad pół posta, teraz wygląda na to, ze ja sobie te tematy z księżyca wyjąłem. Nie ładnie, oj nie ładnie.....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
fox



Dołączył: 10 Lis 2003
Posty: 192
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2004 2:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja odpalałem mieszanką która umorzliwiała zapłon na całej długośći.
_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Adres AIM  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP