Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 12:39 am Temat postu: |
|
|
To fakt co mówi v-21. S± firmy które robia rury z laminatów ró¿nych typów...na wêdki, na trzymad³a do mifrofonów i kamer, a tak¿e na maszty do windsurfingów...czêsto stozkowe, choæ niekoniecznie. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:49 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | ....Zrobie tylko glowice - ale to" zadanie" jest tez zwiazane z klejeniem, szlifowaniem znowu klejeniem i szlifowaniem ...... moze lepiej zaraz wziac butelke PET. |
1. Butelki s± tylko do testów i wolych rakiet
2. Twoje korpusy s± profesjonalne. Wg mnie jednak nadaj± sie do pewnych SR. Gdy isnieje spore ryzkyko eksplozji SR - szkoda na nie czasu. To moje zdanie.
3. Mi³o mi siê czyta Twoje posty. Jeste¶ cennym "nabytkiem" na forum. Gdyby¶ mia³ stronê www, jakie¶ filmy i zdjêcia z tego co robi³e¶ by³ by¶ dla mnie PROFI . A maks. ilo¶æ * juz masz bo widaæ ¿e jeste¶ fachowiec .
Pozdr. A
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 11:08 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Zrobienie takiego korpusu zabiera mi ok. 3 dni ......a w sumie ok. 4 godzin. .....Moj pomysl by zrobic ta rakiete dwuczesciowa nie byl wyssany z palca... |
Elo
Technologiê Twojego korpusu sobie zapisa³em. Na pewno do niej kiedy¶ wrócê choæ balsy nie mam wiêc na pewno jakie¶ modyfikacje poczyniê.
A korpusy w projekcie Hipka mo¿ecie robiæ jakie chcecie . Ja kumam jeszcze - dla moich rakiet - o korpusie zrobionym z profili Al. To tak jakby lekkie k±towniczki. Trzy dam pó³tora metrowe , ka¿dy co 120 stopni. Potem wklejê zdjêcie takiego k±towniczka. Wtedy korpus wyjdzie mi bardzo lekki i wytrzyma³y ( w zasadzie rakieta bêdzie bez korpusu ). Te profile bêd± pe³niæ rolê "¿ebra" no¶nego jak i korpusu.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 11:25 am Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | Z tej dyskusji wywnioskowa³em, ze zaprezentowany korpus do rakiety HIPERSONAL ( w oczach niektórych rozmówców) mo¿e sie okazaæ za s³aby który nie bêdzie w stanie wytrzymaæ tak du¿ych przeci±¿eñ. |
Witaj Paul
Uwa¿am, ¿e korpus jest bardzo dobry – ¿eby nie powiedzieæ idealny.
Na pewno jest bardzo lekki i wytrzyma³y i spe³nia za³o¿enia projektu.
Widz±c zdjêcia i opis tworzenia korpusu biorê pe³n± odpowiedzialno¶æ za jego jako¶æ (nawet na odleg³o¶æ).
Bardzo wa¿nym zagadnieniem bêdzie równie¿ zrobienie odpowiedniego mocowania silnika – czyli czê¶ci mieszcz±cej napêd rakiety - oraz technologia wykonania stateczników.
Pinot i Pirotechman maj± racjê, ¿e sekcja mieszcz±ca silnik bêdzie kluczem do powodzenia lotu rakiety. S³abe mocowanie mo¿e spowodowaæ przelot silnika przez korpus rakiety.Osobi¶cie nie obawiam siê tego, poniewa¿ na pewno wspólnie pokonamy ten problem.
Ten element wykonamy oddzielnie, zwracaj±c szczególn± uwagê na jego wytrzyma³o¶æ, bowiem on przeniesie ca³e obci±¿enie mechaniczne podczas lotu. Kadlub bêdzie tylko os³on± aerodynamiczn± tej sekcji.
Potrzebna nam teraz bêdzie ostateczna ¶rednica zewnêtrzna silnika. To musi podaæ konstruktor napêdu Pinot.
Mam nadziejê, ¿e nie przejmujesz siê niektórymi komentarzami.
Du¿o na forum jest teoretyków i malkontentów (V-21) , którzy zabieraj± g³os tylko po to, ¿eby co¶ powiedzieæ w sprawie, w której nie maj± ¿adnego do¶wiadczenia. £atwo takich zidentyfikowaæ – wystarczy przejrzeæ historiê ich wypowiedzi i stwierdziæ, ¿e tylko komentuj± a nic konkretnego nie robi± –.
Jednak nie mo¿na im tego zabroniæ – to forum jest dla wszystkich.
A wiêc róbmy swoje jak mawia Wojtek M.
Pozdrawiam
KSARD |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 2:22 pm Temat postu: |
|
|
Drogi Ksard
to ze pisze o poliweglanach to tylko zeby komus u³atwic zycie tym bardzie4ej ze wikszosc kompozytów PW by³a sciagana z zechodu niestety
co do mojego doswiadczenie to jezeli chodzi o sprawy mechaniczne ,,, to zebys sie kiedys nie zawstydzi³
o mój sceptyz wynika z praktyki co do nazwanie mnie malkoltentem to.... opr€cz szumnych wiesci i tersci to nic ciekawego nie wnios³es ....ale sram na to nawet na twoje pomy³ki w obliczeniach teoretycznych jakos niew mam ochoty wytykac poanu profi b³edów ale cóz... poczytaj sam swoje teorematy _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 2:31 pm Temat postu: |
|
|
cóz zamiast gwiazdek prosze o podopis malkoltent a pod Ksard.... WIELKI AUTORTET bo profi to chyba zama³o........ _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:15 pm Temat postu: |
|
|
Racja Paul, popieram....
Ka¿dy z nas jest inny i ka¿dy w inny sposób zabiera g³os....ja my¶lê, ¿e nie ma sensu wytykaæ sobie sposobów komunikowania siê o ile mieszcz± siê w granicach dobrego smaku... Nie mam ¿adnych w±tpliwo¶ci co do wytrzyma³o¶ci korpusu Paula, jak równiez wiem, ze s± firmy sprzedaj±ce rury laminatowe....co mo¿e byæ du¿ym u³atwieniem.
My¶lê, ¿e w korpusie rakiety bêd± istotne dwie rzeczy: pierwsza to dyskutowany wspornik silnika...a druga, nie mniej wa¿na, to mocowanie stateczników. Gdzie¶ na amerykañskiej li¶cie dyskusyjnej widzia³em posty ludzi, którzy robili rakiety ponadd¼wiêkowe i twierdzili, ¿e najwiêkszym problemem jest "gubienie" stateczników - co jest spowodowane wibracjami i zbyt ma³± ich sztywno¶ci±. Dlatego s±dzê, ¿e stateczniki powinny byæ zintegrowane z kad³ubem jako jedna bry³a laminatu - tak, aby w³ókna kad³uba i stateczników siê przenika³y.
Tutaj znów zgadzam siê z Paulem, ¿e sekcja stateczników i silnika powinna byæ odrêbnym elementem, ³atwym do ewentualnej wymiany i specjalnie wzmocnionym na "denku".... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:29 pm Temat postu: |
|
|
jesli chodzo o stateczniki to mozne dwlna czesc czyli ³aczaca stateczniki z korpusem oram mocujaca SR wykonac z alu stateczniki da sie wtedy przuspawac no i jakos ten element mozna po³aczyc z resz kompozytowego korpusu
inna opcaj to wykonanie odlewu do formy ..... klopot w tym ze roboty sp[oro raz ze trzeba zrobic szblon... potem matryce a to sporo roboty przy skomplikowanyk kszta³cie - czyli isteniejacyuch statecznikach bez pompy prózniowej sie raczej nie obedzie (tym bardziej jezeli chemy miec korpus i stateczniki czym usztywnione jakas mata itp.)
inne metody klejenia nitowanie skrecanie... w cienkie scienaki korpusu przy takim przyspieszenieu _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:38 pm Temat postu: |
|
|
No w³a¶nie, moim zdaniem ¶ruby, klej i nity odpadaj±.....odlew aluminiowy te¿...ciê¿ki i trudny do wykonania, ale mo¿na wykonaæ lotki tak, aby wystawa³a z nich na kilka centymetrów na krawêdzi ³±czenia z silnikiem nielaminowana tkanina szklana. Potem zostaje zlaminowaæ wszystko z rur± korpusu. Na koniec zostaje ju¿ tylko obróbka do osi±gniêcia idealnej symetrii i g³adko¶ci oraz "p³ynno¶ci" przenikania p³aszczyzn konstrukcji. _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 7:54 pm Temat postu: |
|
|
Silnik ma mieæ ¶rednicê wewnêtrzn± 32 mm, na ¶cianki rezerwujê 7mm. Razem 32+14=46 mm ¶rednicy zewnêtrznej. D³ugo¶æ prawdopodobnie 360 mm _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:27 pm Temat postu: |
|
|
PINOT podaj adres tego amerykanskiego forum. _________________ Tungsten
Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<< |
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 8:28 pm Temat postu: |
|
|
ja mia³em na mysli odlewy ZE do formy .... wew której jest siatka met lub fibra..... taki odlew moze zrobic kazdy w domu..... _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Lut 20, 2004 9:48 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisa³: | Silnik ma mieæ ¶rednicê wewnêtrzn± 32 mm, na ¶cianki rezerwujê 7mm. Razem 32+14=46 mm ¶rednicy zewnêtrznej. D³ugo¶æ prawdopodobnie 360 mm |
Mozna oszacowaæ maks. ci¶nienie P w SR.
Mk = P x 2q/k x pi x r2 x L x f
Mk - masa korpusu SR
q - gêsto¶æ ¶cianki korpusu SR
k = ka/n naprê¿ênie niszcz±ce , n - zpas wytrzyma³o¶ci
L - d³ugo¶æ cylindrycznej czê¶ci SR
f - iloraz pe³nej masy SR ( bez paliwa ) do masy czê¶ci cylindrycznej
f = 1 + D/L
pi = pi
Kto chce niech liczy
Próbowa³em poczytaæ o projektowaniu zap³onika ale ............... idzie sobie w ³eb strzeliæ . Najbardziej dostêpne co wyczyta³em to :
Masa G mieszanki piro w zap³oniku
G = 0,15 - 0,20 kg na 1 m2 powierzchni pal±cej siê paliwa ( dot. paliw m.in. z nadchloranem ).
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Go¶æ dnia Pi± Lut 20, 2004 9:58 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sob Lut 21, 2004 1:14 pm Temat postu: Propozycja dla V21 |
|
|
v-21 napisa³: |
co do mojego do¶wiadczenie to je¿eli chodzi o sprawy mechaniczne ,,, to ¿eby¶ siê kiedy¶ nie zawstydzi³ |
OK !
Powiedzieli¶my sobie parê cierpkich s³ów - no trudno.
My¶lê, ¿e pod wp³ywem emocji i ¿eby zatrzeæ niemi³e wra¿enia, chcia³bym Ci zaproponowaæ poprowadzenie nowego tematu zwi±zanego z projektem Hipersonal.
Potrzebne bêdzie tutaj do¶wiadczenie i umiejêtno¶ci zwi±zane z szeroko pojêt± mechanik±.
Jak na razie nic nie mówili¶my o wyrzutni a przecie¿ to bardzo wa¿ny temat. Mo¿e zaproponujesz co¶ w tym temacie?
I druga sprawa - to dysza do silnika Pinota.
Wiem, ¿e toczy³e¶ dysze dla Knoda. Czy zrobi³by¶ dyszê do silnika rakiety nadd¼wiêkowej?
PS.
Znalaz³em stronê po¶wiêcon± rakietom nadd¼wiêkowym budowanym w USA
http://www.shadowaero.com/SHOCK.htm
Pozdrawiam
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
v-21
Do³±czy³: 24 Lip 2002 Posty: 834 Sk±d: Kaszuby
|
Wys³any: Sob Lut 21, 2004 3:59 pm Temat postu: |
|
|
tak dla knoda robi³em i dla pinota tez ...... tyle ze prawie nie wykonalne jest dla mnie toczernie elemntu o sred 2cm mówie tu o storzkach ...wymaga to o wiele miejszego imaka oraz odpowiednich nozy
jesli chodzi o wieksze elementy to juz wiele prosciej
jesli chodzi o wyrzutnie to temet otwarty materia³u jesyt od .... pomys³ tez _________________ ....a reszta niech se jaja li¿e..... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
PINOT
Do³±czy³: 25 Lis 2003 Posty: 428 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Sob Lut 21, 2004 6:36 pm Temat postu: |
|
|
Fajny link, KSARDzie, tego nie widzia³em....jasne jest wiêc ponad wszelk± w±tpliwo¶æ, ¿e robienie rakiet amatorskich osi±gaj±cych ponad 2 Ma jest mozliwe. Co prawda ch³opaki z linku robi± rakiety w 100% kupne, ale wszystko wskazuje na to, ¿e skopiowanie tego w warunkach domowych (mo¿liwe, ¿e model nie bêdzie tak lekki jak kupny) jest mozliwe. Przy okazji, do mniejszej rakiety u¿ywano silnika klasy J firmy Aero-Tech....o ISP=195. Parametry obliczeniowe mojego silnika do Hiprersonala ustawiaja go równie¿ w klasie J (http://www.thrustcurve.org).
Kolejne paliwo dla hipersonala - APAN_5/15 zosta³o dzisiaj przetestowane. Jest o ca.15% wolniejsze ni¿ APAN_4/15 i na nim obecnie mam zamiar siê skoncentrowaæ. Wkrótce, je¿eli czas pozwoli... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Troll_u
Do³±czy³: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Sk±d: stolica
|
Wys³any: Sob Lut 28, 2004 10:41 pm Temat postu: |
|
|
Wiecie co??? Wy to jeste¶cie postrzeleni:D i za to was wszystkich kocham Jak przeczytam ten ca³y temat to wyciagne wnioski i .... sproboje pomoc, chociaz sie na tym nie znam za dobrze:) ale mam fajny pomys³ czasem |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lut 29, 2004 10:53 am Temat postu: |
|
|
Troll_u , napisa³es post "siano"
Mogê pomóc projektowi HIPERSONAL oddaj±c do dyspozycji SR "SZOKERSPEED" - 450 g . Na tym SR spokojnie przestestujecie konstrukcjê rakiety a SR na pewno pozwoli jej przekroczyæ 1M. SR jest gotowy i mam nadziejê, ¿e nie exploduje. Jestem tego niemal pewien. Watpliwo¶æ dotyczy tylko tego, ¿e jest to silnik jak SR"SZOKERSPEED" - 350 g ale masa paliwa jest o 100 g wiêksza i inne, szybsze paliwo. Ale pewno 1 sztukê przetestujê
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lut 29, 2004 12:05 pm Temat postu: |
|
|
Acja, jeszcze zdjêcie SR "SZOKERSPEED-450g"
Pozdr. A
PS. Uwagi dot. bhp. Paliwo jest odporne na próbê "walenia mlotem" . Poka¿ê potem film |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Lut 29, 2004 2:52 pm Temat postu: |
|
|
Paul S napisa³: | ...mozesz podac wymiary twojego silnika ? Korpus do rakiety HIPERSONAL ma srednice wew. 54 mm |
Dla SZOKERASPEED-a ( ech, co za nazwy ) fi zewnêtrzne to 65 mm. Ale widzê jedno. Tuleje papierowe do budowy SR nie s± mi ju¿ potrzebne wiêc do fi 55 moge zej¶æ .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|