 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Sro Lut 11, 2004 9:03 pm Temat postu: co do SR wielorazowych... |
|
|
Witam
Postanowi³em sobie ostatnio zrobiæ silnik, który w identycznych warunkach pozwala³by testowaæ ró¿ne paliwa. Oczywi¶cie mowa o silniku wielorazowego u¿ytku. Wzi±³em rurkê...
[10 godzin pó¼niej]
Jest Mój pierwszy silnik metalowy wielorazowego u¿ytku gotowy. Parametry silnika:
korpus
stalowy
¶r. wewn. 19mm
¶r. zewn. 22 mm
d³. 70mm
dysza
20-groszówka, oszlifowana na brzegach, z otworem w ¶rodku mocowana poxilin± oraz dwoma gwo¼dziami-rusztami, zalana szk³em wodnym
¶r.kryt. 6mm
dysza przymocowana na sta³e
¶rednica dyszy 6 mm to dopiero pocz±tek, planujê stosowaæ metalowe wk³adki o mniejszej ¶rednicy otworu
zatyczka
2-groszówka + poxilina + szk³o wodne
wyjmowana
masa ca³ego silnika - 60gram(sporo )
Dzisiaj odpali³em. Paliwem by³a karmelka denaturatowa 65:35. Kana³ przez ca³± d³ugo¶æ. Masa paliwa troche poni¿ej 10gram. Odpalane lontem w tulejce z folii Al. Zbyt dobrze pocz±tku nie widzia³em, gdy¿ by³em schowany, dopiero po chwili wyszed³em. Silnik sta³ na wyrzutni i paliwo zaczê³o siê jaraæ, z pocz±tku powoli, nagle... dosta³ mocnego kopa, poderwa³o go do góry i... Zgas³o . Ale to nie koniec. Po ok. pól sekundy - sekundzie znowu zaczê³o siê jaraæ, teraz silnik mia³ mocnego kopa przez kilka sekund. Niestety, zd±¿y³ sie przewróciæ podczas tego za³amania ci±gu i dokoñczy³ pracê na ziemi .
Zdaje mi siê, ¿e w paliwie musia³a byæ przerwa i dlatego silnik przygas³ na parê sekund. No có¿, nied³ugo kolejne testy, jak je wykonam - napiszê.
Dajê jeszcze fotki silnika.
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Do³±czy³: 17 Maj 2003 Posty: 180 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Lut 12, 2004 6:08 pm Temat postu: |
|
|
Witam !
Kiedy¶ zrobi³em co¶ podobnego. Rurka aluminiowa grubo¶æ ¶cianek 1mm, dysza z jednogtaszówki wbitej m³otkiem do rurki i zaklepana do oka³a , zatyczka gipsowa, paliwo saletra z cukrem 55% na45% moczone na denaturacie. Odpali³em na kijku iiii.....Bum... wuwali³o i zatuczke i dysze wiadomo z jakiego powodu  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
quer

Do³±czy³: 25 Maj 2003 Posty: 17
|
Wys³any: Czw Lut 12, 2004 6:43 pm Temat postu: Silnik |
|
|
K³aniam siê
Piêkny silnik.ja tak¿e robi³em podobne silniki lecz stosowa³em inn± dysze a mianowicie z poxiliny niedawno postanowi³em zrobiæ dysze z 1 groszówki, od razu zabra³êm siê do roboty wzi±³em wiertarke i wiert³o 1mm albo 2mm.. i gdy tak sobie wierci³em postanowi³em lekko docin±æ.... wiert³o pêk³o i uderzy³o w ¶cianê po lekiim zmieszaniu postanowi³em zabraæ siê za 2 wiuert³o i wywierci³em dyszke która okaza³a siê krzywa muszê pokombinowaæ bo nie wiem jak równiótko wywierciæ otwór, ale to nie koniec na koniec podczas 2 próby robienia dyszki wiert³o pêk³o i przebi³o mi na wylot palec . Jestem za silnikami wielokrotnego u¿ytku ale czy u¿ycie metalu jako korpusu nie wydaje siê zbyt niebespieczne? Nawet je¶li takowy silnik nie wybuchnie zachowuj±c sie jak granat z od³±mkami to bardzo silnie siê nagrzewa , z reszt± to by³o ju¿ szlifowane gdzie¶ na forum. Co do stopniny prochowej, sam robisz czy kupujesz gotow± (ho³m mejda zawsze lepsza ) , stosujesz C 50: Kno3 50 lub inne czy prochowe proporcje z siark±?. Przeprowadzaj dalej próby i oby polecia³!
(Karmelek rulez )
Pozdro quer. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Czw Lut 12, 2004 9:26 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Korpusy z metalu sa rzeczywi¶cie nieco niebezpieczne... Zdaje mi siê jednak, ¿e na wybuch i od³amki sa sposoby. Sama konstrukcja mojego silnika zabezpiecza go przed tym - kiedy mia³by wybuchn±æ, to za³o¿ê siê, ¿e wywali³oby mu dyszê lub zatyczkê. Lepiej jednak ¿eby nie wybucha³ .
Co do stopiny... Ja stosujê tu lont komercyjny, ale muszê poszukaæ innego rozwi±zania, gdy¿ lont jest nieco gruby (2mm)... Jakby ktos by³ nim zainteresowany, to odsy³am na stronê www.triplex.pl . Ja kupi³em 100m takiego lontu za 31,50 (razem z przesy³k± etc.). Je¶li nie wykorzysatacie go do silników, to przyda sie do petard - jest niezawodny, na pewno nie zga¶nie.
A co¶ wiêcej co do sposobu odpalania... Ja odpala³em lontem zawiniêtym w foliê Alu (taka do kanapek), jedynie koñce by³y nieowiniête. Wpycham taki lont do samej góry silnika, dziêki czemu zap³on nastêpuje w³a¶nie u góry, eliminuj±c ryzyko wybuchu. Kacper - myslê, ¿e w³a¶nie dlatego silnik Ci wybuch³ - paliwo zapali³o siê w ¶rodku d³ugo¶ci silnika i eksplozja gotowa...
Paliwem by³a tu mieszanina KNO3 + cukier (65:35), nawil¿one denaturatem. Acha, jak nawil¿acie denaturatem, to lepiej jest nie wk³adaæ lontu od razu, tylko poczekaæ a¿ wyschnie i dopiero.
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
morpiel

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Pi± Lut 13, 2004 1:17 am Temat postu: |
|
|
maslak666 napisa³: | Witam
Wpycham taki lont do samej góry silnika, dziêki czemu zap³on nastêpuje w³a¶nie u góry, eliminuj±c ryzyko wybuchu. Kacper - myslê, ¿e w³a¶nie dlatego silnik Ci wybuch³ - paliwo zapali³o siê w ¶rodku d³ugo¶ci silnika i eksplozja gotowa...
Acha, jak nawil¿acie denaturatem, to lepiej jest nie wk³adaæ lontu od razu, tylko poczekaæ a¿ wyschnie i dopiero.
Pozd. |
Co do 1. Zawsze mi siê wydawa³o, ¿e odpalenie od góry = wiêksza pow. spalania osi±gana w maxymalnie krótkim czasie = wiêksza mo¿liwo¶æ wybuchu....
Do do 2.
Chyba s± tutaj ludzie i wiedz±, ¿e jak zatkaj± otwór (jedyny) to im nie odparuje cokolwiek?? Wiêc proponuje nie przed³u¿aæ takj postów bo s± NUDNE!
Pozxd,
Maciej _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pi± Lut 13, 2004 10:55 am Temat postu: |
|
|
Witam
Mi nie chodzi³o o to, ¿e zatka sie otwór, ale lont nasiakniêty denaturatem mi siê jako¶ nie chcia³ paliæ - a g³upio jest marnowaæ dobry lont. A dziurki wcale nie zatka³em, bo zatyczkê w³o¿y³em juz po wysuszeniu.
Zap³on od góry... Takie rozwi±zanie poleci³ mi PINOT. Przetestowa³em i widzê ¿e jest dobre, ¿aden silnik z zap³onem od góry póki co mi nie wybuch³. Zale¿y mi na tym, aby silnik pracowa³ jak najkrócej, bo to ma byc silnik wielorazowy.
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|