Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Nie Lut 01, 2004 10:12 pm Temat postu: |
|
|
Stary jak ty to zrobi³e¶! JAk testowa³em silnik 700 gramowy, to silnik pracowa³ przez 40s.
no no
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Nie Lut 01, 2004 10:32 pm Temat postu: |
|
|
Witam
We¼cie sê za mniejsze silniki na pocz±tek np 30-50g wystarczy nawet sobie nie wyobra¿acie ile mo¿na wyci¶n±æ na takiej masie paliwa. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe
Ostatnio zmieniony przez MICHA£ dnia Nie Lut 01, 2004 11:49 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Lut 01, 2004 11:03 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
Micha³ G. napisa³: | Witam
Weszcie sê za mniejsze silniki na pocz±tek np 30-50g wystarczy nawet sobie nie wyobra¿acie ile mo¿na wyci¶n±æ na takiej masie paliwa. |
Zamieszczan w ca³o¶i i odpowiadam 60 g paliwa - rakieta 1,9 kg - 200 m
mo¿ecie zapytaæ Knoda powie to samo  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
morpiel

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Pon Lut 02, 2004 2:17 am Temat postu: |
|
|
Spójrzcie, w silniku 2,5NS fabrycznym paliwa jest MO¯E 1 gram (nie wiem dok³adnie) wa¿y z 8-10 gram ca³y i rakieta ok. 30gram. Leci na.... A sk±d mam wiedzieæ ile, ale nie widaæ jej w pogodny dzieñ
Ztego wychdzi, ¿e rakieta o 30-sto krotnie wiêkszej masie, ni¿ masa paliwa leci na niez³± wysoko¶æ. To daje do my¶lenia. Silnik 1 kg, oki, Chcesz mieæ tak± sprawno¶æ jak firmowa?? To rakieta musia³aby wa¿yæ ok. 30 kg. Nagraj jej start i jak poleci to wynajmê hakera, ¿eby da³ Ci gwiazdkê
Doszed³em z tym kana³em (znaczy sie...) nie wiem dlaczego tak, ale do¶wiadczalnie ustali³em, ¿e ju¿ przy zmianie ¶rednicy kana³u z 4mm do 5,5 niweluje brzydki efekt petardowy (Oczywi¶cie w silnikach...)
Jutro zakupujê kolejn± rurê pcv 3/4. rakieta gotowa, postaram siê o film Spróbuje po¿yczyæ aparat.
Chwilowo jestem "spowolniony" my¶leniem o pieni±¿kach na papu, ale...
Jak siê che?
Ba!
Pozdrawiam !
Maciej
P.s. Micha³ G, widzia³em Twoj± rakietê w "modele rakiet" i gratulujê!
Doci±¿a³e¶ (doci±¿acie?) czym¶ czubek rakiety?? Bo jak ja nie doci±¿±m to ¶rodek ciê¿ko¶ci jest jeszcze "w" lotkach  _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pon Lut 02, 2004 9:26 am Temat postu: |
|
|
Ocztwi¶cie ¿e doci±¿y³em i to arz 140gramami na dziobie ale okaza³o siê jescze za ma³o a i nie wywa¿a³em na "oko" tot tak jak by¶ chcia³ mi to zarzuciæ. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Guardier
Do³±czy³: 24 Wrz 2003 Posty: 23 Sk±d: KATOWICE
|
Wys³any: Pon Lut 02, 2004 12:27 pm Temat postu: |
|
|
WITAM!!!
MAM PYTANIE DO KERMITA????
Napisa³e¶ ¿e silnik 60g paliwa rakieta 1.9kg itd
Jaka by³a charakterystyka tego silnika - paliwo spali³o sie szybko pod durzym cisnieniem cz d³uzej i ruwnomiernie ???/
Z gury dziêki za odpowiedz. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Pon Lut 02, 2004 1:19 pm Temat postu: |
|
|
Czy kluczem to lekkich rakiet (a wiec i do najwyzej lecacyh) nie jest dlugi korpus Przy dlugich korpusach nie trzeba dawac du¿ego obci±czenia albo nawet wcale by rakieta byla odpowiednio wywarzona. Patrze moment si³.
Wiec podsumuwujac rakieta z dluzszym korpusem powinna lecic wyzej niz z krotszym. Co o tym sadzicie?[/list] _________________ Tungsten
Zapraszam na Forum Chemiczne:
>>> http://forum.chemia.glt.pl <<< |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHA£
Do³±czy³: 22 Lip 2003 Posty: 283 Sk±d: Centralna Polska
|
Wys³any: Pon Lut 02, 2004 2:33 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Bia³y zgadzam siê z tob± w³a¶nie to jest kluczem d³ugi korpus lub bardzo du¿e stateczniki i wysuniête w du³ poza korpus raliety.Ja kiedy¶ kupi³em rakietkê 20cm d³ugo¶ci korpusu na silnik 2,5Ns i g³owica by³a leciutka bo wydr±¿ona. w rakiecie by³a terz ta¶ma chamuj±ca a nie by³o do niej trza dawaæ obci±¿enia wogule ale stateczniki by³y du¿e w poruwnaniu z rakiet± i aysuniête.
A tak pozatym to bym proponowa³ pisaæ winnym dzsiale bo nam skasuj± posty.  _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Wto Lut 03, 2004 4:47 pm Temat postu: |
|
|
morpiel napisa³: | Trza pamiêtaæ o tym, ¿e dysza o ¶r. 7mm ma 2 x mniejsz± przepustowo¶æ ni¿ dysza o ¶r 10mm. (a nie jak niektórym siê wydaje 14mm )
Wychodzi to z pola okrêgu (jak ¼le co¶ to proszê mnie poprawiæ)
Ale chyba mam racjê |
Witam
Co¶ nie pasuje... Okr±g to tylko okr±g, ma d³ugo¶æ. POLE ma KO£O
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Wto Lut 03, 2004 8:21 pm Temat postu: |
|
|
7*3.14=21,98
10*3,14=31,4
I gdzie tu 2x - oko³o 1.5 raza
___
o w morde je¿a, rzeczywi¶cie, pomyli³ mi siê wzór na pole ko³a ze wzorem na obwód ko³a 
Ostatnio zmieniony przez crave dnia Wto Lut 03, 2004 8:54 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maslak666

Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 110 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Wto Lut 03, 2004 8:47 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Echh.. crave... Tutaj wychodz± wszystkie wagary w podstawówce...
WZÓR NA POLE KO£A (JAK KTO¦ NIE ZNA):
P=Pi*R*R
Pozd. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
morpiel

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2003 Posty: 104 Sk±d: l±dek, l±dek zdrój
|
Wys³any: Sro Lut 04, 2004 12:36 am Temat postu: |
|
|
maslak666 napisa³: |
Co¶ nie pasuje... Okr±g to tylko okr±g, ma d³ugo¶æ. POLE ma KO£O
Pozd. |
Siê czepias... Przecie wiesz o co chodzi
Crave, pole KO£A to Pi * r kw
Wiêc:
7 kw * 3,14 = 153,86
10 kw * 3,14 = 314
A wiêc wiêksze pole o 2,04 raza
Dzêkujem
Pozdra !
Maciej
p.s. Ka¿dy siê czasami myli
crave napisa³: |
o w morde je¿a, rzeczywi¶cie, pomyli³ mi siê wzór na pole ko³a ze wzorem na obwód ko³a  |
Pomyli³ Ci siê 1 i 2.
Bo wzór na pole ko³a to PI * r kw
A na Obwód to 2 * Pi * r
P.s.2 Jeden rzadziej inny czê¶ciej  _________________ gg: 4744192
Mail : morpiel@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Sro Lut 04, 2004 4:48 pm Temat postu: |
|
|
r to promieñ, ja liczy³em na podstawie ¶rednicy, czyli wszystko jest ok (chyba).
2Pi*r=Pi*2r |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pi± Mar 19, 2004 3:00 pm Temat postu: |
|
|
W³a¶nie odpali³em silnik z P-PR z patykiem:
masa paliwa: 200 gram karmelka 65/35 nie inhibitowanego
¶rednica kana³u: 10 mm
¶r. komory spalania 26 mm
¶r. krytyczna dyszy: 8 mm
d³ugo¶æ komory spalania: oko³o 25 cm
Odpalane elektrycznie s³omk± z mieszank± minia o³owiana+PAM w proporcjach na oko 1:1 (bardzo dobra mieszanka podpa³owa - pali siê ko³o 1-2 sekund sporym gor±cym p³omieniem).
Paliwo spala³o siê ko³o 1-2 sekund.
Start by³ bardzo energiczny (nie by³o rozpêdzania na ziemi), ze wzglêdu na dobre odpalanie, oko³o 20 metrów nad ziemi± dysze wystrzeli³o (w 2 kawa³kach) i lecia³o jeszcze dobre 100-150 metrów. Mimo i¿ dyszê wystrzeli³o wynik lotu by³ bardzo dobry. No i rurka z PP-R siê sprawdzi³a, bo po dosyæ agresywnym spalaniu karmelka nie rozsadzi³o jej, ani te¿ nie rozpu¶ci³o.
¦rednica dyszy by³a za du¿a - powinna miec oko³o 10 mm (co poprawie nastêpnym razem).
PS.
do Pirotechmana: na razie nie mam udokumentowanego lotu ¿adnej rakiety, czy silnika. Narazie musisz mi wierzyæ na s³owo, ¿e lata³y mi silniki z mas± paliwa poni¿ej 50 gram. Mo¿e którego¶ razu uda mi siê sfilmowaæ takowego silnika. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Pi± Mar 19, 2004 6:25 pm Temat postu: |
|
|
Crave czy nie uwa¿asz ¿e 8mm krytycznej ¶rednicy dyszy to za du¿o jak na 200g karmelki? _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pi± Mar 19, 2004 6:42 pm Temat postu: |
|
|
Uwa¿am ¿e to zdecydowanie za ma³o - 10 mm przy parametrach mego silnika wydaje siê optimum. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miqs
Do³±czy³: 01 Mar 2003 Posty: 17 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: Nie Maj 09, 2004 6:42 pm Temat postu: |
|
|
Heja
Jak robicie karmelka ¿e stapia rury PCV. Moja cia³a ok 2mm kompletnie siê stopi³a po odpaleniu karmelka? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
cystof

Do³±czy³: 23 Mar 2004 Posty: 40 Sk±d: :d±kS
|
Wys³any: Nie Maj 09, 2004 8:18 pm Temat postu: |
|
|
musisz zrobiæ kana³ przez karmelka i mzieñ proporcje karmelka, to wtedy paliwo szybiej siê spali i nie zd±¿y stopiæ rury. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miqs
Do³±czy³: 01 Mar 2003 Posty: 17 Sk±d: Warszawa
|
Wys³any: Nie Maj 09, 2004 9:35 pm Temat postu: |
|
|
A co oprócz mniejszej ilo¶ci paliwa do kana³? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|