Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czerwony płomień - paliwo Guevara

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob Gru 27, 2003 10:28 pm    Temat postu: Czerwony płomień - paliwo Guevara Odpowiedz z cytatem

Witam po świętach !!!

Wszyscy syci i hojnie obdarowani przez gwiazdkę ? A ja wciąż sobie testuję moje lepiszcza - tym razem w paliwie widowiskowym, które nazwałem Guevara (bo jest CZErwone)...Smile
Paliwo bazuje na utleniaczu bedącym mieszaniną azotanów strontu i potasu oraz KClO3. Lepiszczem jest sprawdzony juz MS polimer hybrydowy Soudala.
Silnik był z rury 3/4 cala, z dysza o fikryt = 6 mm.
Moze nie idac tego tak dobrze na filmie, ale swiecił intensywnie czerwono..Wink

Wkrótce biore się za testy Kermita (pozdrawiam Kermita), czyli paliwa o barwie zielonej....

A to jest film z wystrzelenia Guevary

Pozdrawiam wszystkich i DOSIEGO ROKU !!![/url]

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
GM



Dołączył: 30 Lis 2003
Posty: 73
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 12:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No no! bardzo ładny płomyczek! No i start też ładny Very Happy
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
Szajba



Dołączył: 11 Maj 2003
Posty: 88

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 11:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Question Silnik byl opciazaony jakims patykiem, czy mi sie tylko wydaje Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Gość






PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szajba napisał:
PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Question Silnik byl opciazaony jakims patykiem...


Też pomarudzę Rolling Eyes . PINOT , robisz próby bez celu, planu - jak popadnie. Rakiety to patyki umocowane do SR Wink . Wiemy, że potrafisz robić SR ale są one typu fajerwerkowego. No ale w końcu zbliża się sylwester Wink . Ponadto daleki plan , mało co widać. Nic ciekawego Rolling Eyes . Nie ma w nich nic czym mógłyś potwierdzić swoją klasę ( wierzę w nią Wink ) .

Przy okazji . W ofercie MAKRO jest "cóś" takiego. Warto to kupić Question



Cena za aparat cyfrowy jest bardzo zachęcająca.



Pozdr. A
Powrót do góry
 
yetihehe



Dołączył: 26 Paź 2002
Posty: 459
Skąd: Znienacka

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 12:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest tzw kamera internetowa w obudowie aparatu, ma 8mb pamięci, czyli tyle co nic, pewnie nie mozna jej rozszerzyć. Maksymalna rozdzielczość to 640x480, czyli nie ma sensu robić nią porządnych zdjęć, ale jeśli komuś potrzebna mini pstrykawka do dokumentowania odpaleń, to się nada. Ale do niczego więcej. Za mała rozdzielczość i pewnie kiepska jakość.
_________________
Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze puszczam same silniki, czasem obciązone i bez jakichkolwiek osłon poprawiających aerodynamike (nie chcę, aby latały zbyt wysoko). Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesuję się paliwami. Do nich dobieram propozycje silników z patykiem - nie jako obciążeniem, a jako stabilizator lotu.

Wiem, że są na tym forum swietni specjaliści od rakiet, którzy potrzebuja różnych silników....więc musi być jakiś podział pracy. Jakoś nie słyszałem aby np. w toyocie dział silników projektował karoserie...Smile. Zresztą chyba nazwa komnaty w której piszemy coś wam mówi ? Czy ja mam omamy, zdaje się, że nie jesteśmy w komnacie RAKIETY ?

Tak Pyrotechmanie, moje badania nie mają żadnego celu i sensu....Sad w każdym razie nie sprecyzowałem go jako deklaracji lub zobowiązania

A...dlaczego ja to własciwie robię...otóż dlatego, że na forum do tej pory omawiano tylko jedno paliwo kompozytowe, czyli Paliwo Pyrotechmana Smile.
Ja chcę dostarczyc danych nt. paliw o zakresach ISP od 100 do 250 do tego z różnym walorem widowiskowym....tak, aby każdy mógł zrobić silnik odpowiedni do swojej rakiety i upodobań.

Dane szczegółowe nt. składów i detali produkcji z czasem zamieszczę na swojej stronie www.pinot.webpark.pl

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Gość






PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 12:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisał:
....Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesuję się paliwami



Witam

Dlatego często napedzam skorupę ziemską
Wink . Ostatnio badam układy z AA i AM. I cholernie ciężko coś wykombinować Shocked . Chodzi mi o paliwo do Pol - Jetexa. Chyba lepiej je zrobić na AM ( nie jest higroskopijny ). Wydaje mi się , że zrobić na nim paliwo to istny cud. NS czy NC odrzucam. Po co mi silniki tylko testowe Question . Skąd potem wezmę NC czy NS Question . Mogę zsyntezować, ok. Ale gdyby w grę wchodziło 10 kg NS czy NC to juz potrzeba mikro fabryki Shocked . Czyli sztuka dobrać to co jest pod reką. Co łatwo kupić. Czyli jakiś katalizator. Ale jaki Shocked Question .


Pozdr. A
Powrót do góry
 
$nop



Dołączył: 13 Kwi 2002
Posty: 211

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 1:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie parametry sa zachecajace oprocz rodzielczosci i mpixela.
Wlasnie kamery internetowe maja takie rozdzielczosci


200zl aparat

160zl na firme

220zl na allegro znalazl sie jeden kupujacy http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19046191

Wiec uwazam ze mozna by zaryzykowac i kupic na firme, jesli nam sie nie spodoba to mozna sprzedac za te 160 prawie nic nie tracac, to jest 60zl taniej niz allegro, a za taka cene by ktos na allegro by sie skusil.
NO i mozna nacpykac zdjec pobawic sie aparatek itp i sprzedac.

Wiec moim zdaniem:
Warto kupic na firme z nastawieniem jak nam sie nie podoba to sprzedajemy na allegro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
ku ku



Dołączył: 29 Wrz 2002
Posty: 72
Skąd: łódż

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 2:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak na fajerwerkowy silnik to trochę zbyt długi start ale póżniej miała kopa jak oryginalna
ale ogólnie ładny kolorek
ps
albo mi się wydawało albo jego praca miała króciutkie przerwy
ps2
jaka była wysokość lotu [tak orientacyjnie]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
PINOT



Dołączył: 25 Lis 2003
Posty: 428
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Gru 28, 2003 5:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Całkowita racja, ku-ku !!! Bardzo dobra uwaga....Ten silnik "grzał" się za długo i stracił duzo potencjału paliwa. Pulsowanie - (po konsultacji z Ksardem) mogło być wynikiem zbyt niskiego ciśnienia w komorze, więc silnik "pompował". He, niezamierzony efekt strobo...Smile

Generalnie silnik nie rozwinał pełnych parametrów z następujących powodów:

1. niewłaściwe zapalenie czyli gdzieś w środku kanału (odpalałem lontem) - dopiero po czasie jak płomień ogarnął cały kanał, silnik "dostał kopa". Plaił sie nieco za długo - około 7 sekund, przy czym 4 początkowe sekundy zostały stracone na "rozbujanie"

2. jesli powodem nie był punkt 1, to równiez zacisk mógł być ciut za mały. Normalnie - porządny silnik powinien po prostu "zniknąć w mgnieniu oka" z wyrzutni, no - ale kto by zobaczył jego kolor...Wink

Pamiętajcie, że to pierwsza próba na nowym lepiszczu - więc stad te niedomagania. "Jutro będzie lepiej".

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP