Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob Gru 27, 2003 10:28 pm Temat postu: Czerwony płomień - paliwo Guevara |
|
|
Witam po świętach !!!
Wszyscy syci i hojnie obdarowani przez gwiazdkę ? A ja wciąż sobie testuję moje lepiszcza - tym razem w paliwie widowiskowym, które nazwałem Guevara (bo jest CZErwone)...
Paliwo bazuje na utleniaczu bedącym mieszaniną azotanów strontu i potasu oraz KClO3. Lepiszczem jest sprawdzony juz MS polimer hybrydowy Soudala.
Silnik był z rury 3/4 cala, z dysza o fikryt = 6 mm.
Moze nie idac tego tak dobrze na filmie, ale swiecił intensywnie czerwono..
Wkrótce biore się za testy Kermita (pozdrawiam Kermita), czyli paliwa o barwie zielonej....
A to jest film z wystrzelenia Guevary
Pozdrawiam wszystkich i DOSIEGO ROKU !!![/url] _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GM

Dołączył: 30 Lis 2003 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 12:47 am Temat postu: |
|
|
No no! bardzo ładny płomyczek! No i start też ładny  _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Szajba

Dołączył: 11 Maj 2003 Posty: 88
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 11:20 am Temat postu: |
|
|
PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Silnik byl opciazaony jakims patykiem, czy mi sie tylko wydaje  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 11:33 am Temat postu: |
|
|
Szajba napisał: | PINOT to byl start samego silnika bez rakiety Silnik byl opciazaony jakims patykiem... |
Też pomarudzę . PINOT , robisz próby bez celu, planu - jak popadnie. Rakiety to patyki umocowane do SR . Wiemy, że potrafisz robić SR ale są one typu fajerwerkowego. No ale w końcu zbliża się sylwester . Ponadto daleki plan , mało co widać. Nic ciekawego . Nie ma w nich nic czym mógłyś potwierdzić swoją klasę ( wierzę w nią ) .
Przy okazji . W ofercie MAKRO jest "cóś" takiego. Warto to kupić
Cena za aparat cyfrowy jest bardzo zachęcająca.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 12:11 pm Temat postu: |
|
|
To jest tzw kamera internetowa w obudowie aparatu, ma 8mb pamięci, czyli tyle co nic, pewnie nie mozna jej rozszerzyć. Maksymalna rozdzielczość to 640x480, czyli nie ma sensu robić nią porządnych zdjęć, ale jeśli komuś potrzebna mini pstrykawka do dokumentowania odpaleń, to się nada. Ale do niczego więcej. Za mała rozdzielczość i pewnie kiepska jakość. _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 12:22 pm Temat postu: |
|
|
Zawsze puszczam same silniki, czasem obciązone i bez jakichkolwiek osłon poprawiających aerodynamike (nie chcę, aby latały zbyt wysoko). Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesuję się paliwami. Do nich dobieram propozycje silników z patykiem - nie jako obciążeniem, a jako stabilizator lotu.
Wiem, że są na tym forum swietni specjaliści od rakiet, którzy potrzebuja różnych silników....więc musi być jakiś podział pracy. Jakoś nie słyszałem aby np. w toyocie dział silników projektował karoserie... . Zresztą chyba nazwa komnaty w której piszemy coś wam mówi ? Czy ja mam omamy, zdaje się, że nie jesteśmy w komnacie RAKIETY ?
Tak Pyrotechmanie, moje badania nie mają żadnego celu i sensu.... w każdym razie nie sprecyzowałem go jako deklaracji lub zobowiązania
A...dlaczego ja to własciwie robię...otóż dlatego, że na forum do tej pory omawiano tylko jedno paliwo kompozytowe, czyli Paliwo Pyrotechmana .
Ja chcę dostarczyc danych nt. paliw o zakresach ISP od 100 do 250 do tego z różnym walorem widowiskowym....tak, aby każdy mógł zrobić silnik odpowiedni do swojej rakiety i upodobań.
Dane szczegółowe nt. składów i detali produkcji z czasem zamieszczę na swojej stronie www.pinot.webpark.pl _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 12:54 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisał: | ....Robienie rakiety zabiera cenny czas, a ja jako chemik interesuję się paliwami |
Witam
Dlatego często napedzam skorupę ziemską . Ostatnio badam układy z AA i AM. I cholernie ciężko coś wykombinować . Chodzi mi o paliwo do Pol - Jetexa. Chyba lepiej je zrobić na AM ( nie jest higroskopijny ). Wydaje mi się , że zrobić na nim paliwo to istny cud. NS czy NC odrzucam. Po co mi silniki tylko testowe . Skąd potem wezmę NC czy NS . Mogę zsyntezować, ok. Ale gdyby w grę wchodziło 10 kg NS czy NC to juz potrzeba mikro fabryki . Czyli sztuka dobrać to co jest pod reką. Co łatwo kupić. Czyli jakiś katalizator. Ale jaki .
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
$nop

Dołączył: 13 Kwi 2002 Posty: 211
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 1:50 pm Temat postu: |
|
|
Wszystkie parametry sa zachecajace oprocz rodzielczosci i mpixela.
Wlasnie kamery internetowe maja takie rozdzielczosci
200zl aparat
160zl na firme
220zl na allegro znalazl sie jeden kupujacy http://www.allegro.pl/show_item.php?item=19046191
Wiec uwazam ze mozna by zaryzykowac i kupic na firme, jesli nam sie nie spodoba to mozna sprzedac za te 160 prawie nic nie tracac, to jest 60zl taniej niz allegro, a za taka cene by ktos na allegro by sie skusil.
NO i mozna nacpykac zdjec pobawic sie aparatek itp i sprzedac.
Wiec moim zdaniem:
Warto kupic na firme z nastawieniem jak nam sie nie podoba to sprzedajemy na allegro |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ku ku
Dołączył: 29 Wrz 2002 Posty: 72 Skąd: łódż
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 2:34 pm Temat postu: |
|
|
jak na fajerwerkowy silnik to trochę zbyt długi start ale póżniej miała kopa jak oryginalna
ale ogólnie ładny kolorek
ps
albo mi się wydawało albo jego praca miała króciutkie przerwy
ps2
jaka była wysokość lotu [tak orientacyjnie] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie Gru 28, 2003 5:25 pm Temat postu: |
|
|
Całkowita racja, ku-ku !!! Bardzo dobra uwaga....Ten silnik "grzał" się za długo i stracił duzo potencjału paliwa. Pulsowanie - (po konsultacji z Ksardem) mogło być wynikiem zbyt niskiego ciśnienia w komorze, więc silnik "pompował". He, niezamierzony efekt strobo...
Generalnie silnik nie rozwinał pełnych parametrów z następujących powodów:
1. niewłaściwe zapalenie czyli gdzieś w środku kanału (odpalałem lontem) - dopiero po czasie jak płomień ogarnął cały kanał, silnik "dostał kopa". Plaił sie nieco za długo - około 7 sekund, przy czym 4 początkowe sekundy zostały stracone na "rozbujanie"
2. jesli powodem nie był punkt 1, to równiez zacisk mógł być ciut za mały. Normalnie - porządny silnik powinien po prostu "zniknąć w mgnieniu oka" z wyrzutni, no - ale kto by zobaczył jego kolor...
Pamiętajcie, że to pierwsza próba na nowym lepiszczu - więc stad te niedomagania. "Jutro będzie lepiej". _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|