 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto Gru 16, 2003 12:31 pm Temat postu: Chronologia |
|
|
Witam
Chronologia
1. Eltpsj dał linka do Jetex - a
2. Ja rzuciłem hasło BUDUJEMY pierwszy polski SR typu Jetex
3. No więc do roboty.
Zrobię sporo aby silnik - jeśli zostanie opracowany - wdrożyć do produkcji w ramach RMC . Na razie bawi się w Jetex-a : kermit i PINOT. Ja mam zamiar być koordynatorem projektu ( nie mam czasu na włączenie się bo buduję duże SR ) . I nie musicie pisać wszystkiego co wiecie. Dawać filmy , zdjęcia i pomysły ( choćby ogólne ). Z uwagi na to, że projekt jest bardzo ciekawy dałem temu tematowi osobną komnatę. Udane eksperymenty dam na stronę- zabawę o RMC. Na pierwsze eksperymenty PINOT i kermin dostaną ode mnie rurki. No, ciekaw jestem co z tego "bedzie" . Acha, mam za sobą wiele zakończonych jakimś tam sukcesikiem projektów piro i nie mam żadnych wątpliwości co do jednego. Ten SR jestem w stanie zbudować samodzielnie. Ale po co mam Was . Zamiast "przeżuwać" poczciwą karmelkę macie ciekawy temat. Ponadto życie mowi jedno. Zawsze duży sukces zapewnia zespół ludzi . Informuję też , że zespół ELTKNOPIR "żyje" i na pewno opracuje profi rakietę przeznaczoną do filmowania OSZ ( oddalająca Się Ziemia ). Komatę tą traktuję też jako wczesną reklamę produktu jaki jest SR typu Jatex. Czekam na pomysł na nazwę takiego SR.
Załozenia do Jetexa ( mogą się zmieniać ).
1. Ciężar SR - 80 G,
2. Ciężar paliwa - 50 G,
3. Bez metalu,
4. Silnik jednorazowy,
5. Czas pracy - minimum 30 sekund.
6. Srednica zewn. SR - 35 mm.
Koordynator Projektu Jetex - "pirotechman"  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto Gru 16, 2003 7:39 pm Temat postu: |
|
|
Myślę, że trochę przesadzasz z tym sadzeniem sie na szefa...
Przyhamuj troche z wodzowskimi zapędami, zanim się zniechęcimy,,,
Nie wątpię, że potrafisz zbudować wszystko, ale ja traktuję ten projekt jako wspólna zabawę, w której wszyscy moglibyśmy sie czuć równie ważni.... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto Gru 16, 2003 8:59 pm Temat postu: |
|
|
PINOT napisał: | Myślę, że trochę przesadzasz z tym sadzeniem sie na szefa... |
Koordynator to nie szefunciu . Można puścić temat na żywioł ( bez załozeń itp. ) i co będzie . Ano guzik będzie. Jeden będzie robił z blachy, drugi rury toczył, trzeci z aluminium i nie będzie Jetexa. Wymyśl coś ( "złap" choćby czyjąś myśl ) i "szefuj" . Dodam, że innym ciekawy tematem jest np. SR impulsowy.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sro Gru 17, 2003 9:10 am Temat postu: Hm.... |
|
|
Witam
Tak "se" dziś kumam, że może zbyt pochopnie tą komnate załozyłem . Poczekam, pomyślę i w razie czego te parę postów włączę w inny dział. Ten SR jest w stanie robić kilka osób i wątpię aby zbyt wiele pisano o tym. Po wielu "dumaniach" wiem jedno. SR typu Jetex to trudny problem. Można oczywiscie odwalić "kaszanę" ale nie o to chodzi. Przy okazji wyjaśnię , że mam za soba wiele wdrożeń. Zaczynałem od rakietki gwiżdżącej ( sprzedałem z kilkadziesiąt tys. szt. - a powinienem kilka mln ) , pirotechniczny straszak ptaków PSP-80 dla lotnisk, naboje kal. 15 i wiele innych. Niestety domu za to nie wybudowałem bo jak napisałem z chinczykami nie wolno konkurować , brakło mi też doświadczenia menedżerskiego . Za to okres "zabawy" w produkcję piro miło wspominam . "Zabawa" ta dała mi dużej praktycznej wiedzy. Dlatego wiem co piszę a piszę, ze w branży piro zrobię każdy wyrób. KA-ŻDY - inna sprawa po co to komu . To tylko kwestia czasu i pewnej kasy na opracowanie i wdrożenie ( trudnym problemem jest np. "stabilizacja jakości wyrobu" czyli poznanie jakie czynniki psują tą jakość i jak do tego nie dopuścić ). Wracając do Jetexa. Zrobić profesjonalny wyrób to minimum pół roku intensywnej pracy ( trzeba ustalić także wpływ róznych parametrów na jakość i bezpieczeństwo silnika ). Ale nas na forum zadowoli i jakieś proste rozwiązanie .
Miłego dnia A  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
miqs
Dołączył: 01 Mar 2003 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Gru 17, 2003 11:37 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Załozenia do Jetexa ( mogą się zmieniać ).
1. Ciężar SR - 80 G,
2. Ciężar paliwa - 50 G,
3. Bez metalu,
4. Silnik jednorazowy,
5. Czas pracy - minimum 30 sekund.
6. Srednica zewn. SR - 35 mm.
|
Jeżeli silnik ma być jednorazowy, bez metalu, to czym on oprócz czasu działania się różni od zwykłego silnika kartonowego ze zwykłą dyszą. Jetexy były popularne w latach 70, żeczywiście działały długo, miały taką zaletę że były wielorazowego użytku, dokupywało siętylko naboje z prochem. Jetexy miały tez specjalny system, który w razie nadmiernych ciśnień wyrzucał dyszę. Jeżeli silnik ma być jednorazowego użytku i nie ma być z metalu to w czym on przypomina orginał? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAŁ
Dołączył: 22 Lip 2003 Posty: 283 Skąd: Centralna Polska
|
Wysłany: Czw Gru 18, 2003 7:03 am Temat postu: |
|
|
Masz po częsci racje ale nie do końca.
Najwarzniejsze to to aby silnik pracował dość długo.A dlatego z papieru bo irma RMC musi je robić szybo a z metalem to by się zeszło. _________________ WWW.RAKIETY.INFO - Modelarstwo Rakietowe
WWW.FORUM.RAKIETY.INFO - Forum Rakietowe |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw Gru 18, 2003 8:35 am Temat postu: |
|
|
mikusmodelarz napisał: | .... Jeżeli silnik ma być jednorazowego użytku i nie ma być z metalu to w czym on przypomina orginał? |
1. Bo w obecnych czasach w ogóle jest tendencja do "jednorazowości". Nie ma generalnie syfonów na "naboje", w elektronice układy modułowe i pewno wiele innych przykładów.
2. A po co ma przypominać oryginał .
Wg mnie SR typ Jetex to trudny problem technologiczny. Ale byłby hitem . Przy okazji. Dawno temu brałem udział w opracowaniu naboju "Grom" kal 12 i 26 dla policji i wojska. W wyrobie tym następuje wystrzelenie petardy. Peterda nie mogła zawierać części metalowych . Byl to warunek dopuszczenia wyrobu do stosowania. Nie można bylo np. wykorzystać bardzo lekkiego opóźniacza z metalową oslonką o wadze wg mnie max. 1 g. A opóźniacz sprawił najwiecej kłopotu. Dlatego SR typ Jetex wg mnie nie może zawierać także metalu. A szkoda. Też wacham sie czy cienka metalowa osłona ( jak po puszczce od piwa z Fe ) na SR by "przeszła"
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Troll_u
Dołączył: 21 Kwi 2003 Posty: 110 Skąd: stolica
|
Wysłany: Wto Gru 23, 2003 12:18 am Temat postu: |
|
|
Jeśli moge wtrącić - w woli ścisłośći, puszki od piwa robi sie nie z Fe tylko z Al (glin).
Ale kiedys spotkalem sie z puszką żelazną. Jeśli wiecie jakie napoje mają takie puszki to napiszcie bo mi sie to przyda |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek D.

Dołączył: 07 Wrz 2003 Posty: 98 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto Gru 23, 2003 11:09 am Temat postu: |
|
|
Witam
Puszki napoju energetycznego "XL energy drink" są wykonane prawdopodobnie żelaza albo jakiegoś stopu który żelazo zawiera. W każdym razie przyciąga je magnes i to dość mocno. Ponadto są grubsze od puszek po piwie i mogły by znieść większe ciśnienie. Masy nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mam wagi (to kwestia czasu) ale tak na oko to jest o połowę cięższa od puszki po piwie. _________________ Pozdrawiam Tomek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|