| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| Pirotechman Gość
 
 
 
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Nie Lis 10, 2002 11:57 pm    Temat postu: Próba |   |  
				| 
 |  
				| Witam 
 To moja  rakieta , na tym samym silniku co ciągnął tyczkę.  Chyba jutro będzie jej start
  Obciążę  ją pół kg ładunkiem piasku.   No i naturalnie sfilmuję.  Jaki by nie był wynik  wrzucę  z tego film na stronę i napiszę tu o tym. 
 
   
 Pozdr.A
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Mateusz 
 
 
 Dołączył: 04 Lip 2003
 Posty: 6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lis 11, 2003 8:55 pm    Temat postu: jak odpalac |   |  
				| 
 |  
				| mam pytanko , bylem dzisiaj odpalic rakietke zrobioną samodzielnie silniczek byl kupiony , chcialem odpalic za pomocą drucika ze zmywaka do tego bateryja 9 V , w domu drucik sie rozgrzewal do czerwoności a na dworzu nawet sie nie rozgrzal , niestety rakieta niepoleciala , dlaczego?
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Gość 
 
 
 
 
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lis 11, 2003 10:46 pm    Temat postu: Re: jak odpalac |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Mateusz napisał: |  	  | ......w domu drucik sie rozgrzewal do czerwoności a na dworzu nawet sie nie rozgrzal , niestety rakieta niepoleciala , dlaczego? | 
 
 "Zapalniki" testuj na słabej baterii.  Tak słabej aby ledwo się zarzażyło.  Mogłeś drucik przepalić.  Wiem, bo zdarzało mi się  to.  A najlepiej testować własny "zapalnik" omomierzem.  Ale metoda  na "słaba baterię"  tez jest ok.  I  drucik najlepiej pokryć  jakąś  masą  piro  np. tą od stopiny ( po sprawdzeniu )  .
 
 
 Pozdr.
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| leszek 
 
 
 Dołączył: 27 Sty 2003
 Posty: 102
 Skąd: TORUŃ
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto Lis 11, 2003 11:51 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| polecam inny sposób: stopina PIROTECHMANA - dla paliw trudnozapalnych na końcu stopiny trochę masy podpałowej np. w folii aluminiowej - kno3 z węglem i małym dodatkiem al lub mg
 dla paliw łatwozapalnych (np.karmelek na sorbitolu stopinę wewnątrz kanału silnika zabezpieczyć taśmą pozostawiając odsłonięty konieć
 a najlepszy jest najbrutalniejszy sposób:akumulator 12 V spali nawet miedź 0,5 mm2 (ale trzeba mieć akumulator lub samochód
 pozdrawiam.L.
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Mateusz 
 
 
 Dołączył: 04 Lip 2003
 Posty: 6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 2:39 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| nie napewno nieprzepaliłem bo drucik był cały . Jak biore długi drucik to sie nierozpala a jak biore krótki to robi sie czerwony . to moze zalezało od długości drucika? |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Andrew 
 
 
 Dołączył: 14 Wrz 2003
 Posty: 26
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 2:51 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| na 100% zalezy to od dlugosci drutu |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| eltopsj 
 
  
 Dołączył: 22 Cze 2003
 Posty: 367
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 6:27 pm    Temat postu: Jak odpalać |   |  
				| 
 |  
				| Witam serdecznie! 
 Bateria 9V ma dużą rezystancję wewnętrzną i małą pojemność. Objawia się to tym, że taka bateria nie da dużego prądu na zwarcie, a zapalnik to prawie zwarcie dla baterii (rezystancjia rzędu paru, czy kilkunastu omów) i bateria taka szybko "zdechnie". Długi drucik ma większą rezystancję, niż krótki dla tego trudniej go rozżarzyć z 9V baterii. Na zewnątrz pomieszczenia dochodzi jeszcze inny czynnik, którym jest wiatr - działa wychładzająco na zapalnik (czy niskie temperatury zimową porą). Wszystkie te czynniki trzeba brać pod uwagę jak się korzysta z tak słabego źródła zasilania jakim jest bateria 9V (można użyć baterii alkalicznej 9V - jest lepsza przy takich udarach, ale dużo droższa od zwykłej 9-wiątki). Jeżeli myślisz poważnie o elektrycznym odpalaniu rakiet, to musisz się zaopatrzyć w nieduży akumulator żelowy, najlepiej 12V (o pojemności przynajmniej kilku Ah). Ja używam akumulatora 12V/12Ah, bo takim akurat dysponuję (jest trochę za duży i waży "swoje") i nie miałem problemów z zapalnikami. Małe silniki fabryczne do 10Ns mają dyszę o średnicy ok 2 mm i zapalniki najlepiej wykonać nawijając na wiertle fi 1mm dwa zwoje z drutu oporowego którego używasz, końce drutu skręcasz na "skrętkę" (izolujesz, aby prąd płynął przez zapalnik, a nie sam kabel
  ) z dwużyłowym kabelkiem miedzianym długości 10 cm, który będziesz podłączał do kabla zasilającego w terenie (trzeba zrobić wcześniej trochę takich zapalników, aby mieć gotowe do pracy w terenie). Tak jak radzą koledzy dobrze jest owe "dwa zwoje" zapalnika "oblepić" łatwopalną mieszanką pirotechniczną, ale dla tak małych zapalniczków nie warto bawić się w "chemika". Kruszysz po prostu kilka łebków od zapałek, rozcierasz na drobny pył i mieszasz z odrobiną kleju roślinnego na gęste ciasto, po czym formujesz małe kulki na zapalniku i czekasz, aż dobrze wyschną. Kulki muszą być takiej wielkości, aby zapalniki luźno bez oporów wsuwały (i wysuwały) się przez dyszę do silnika (muszą wejść do oporu, aby zetknąć się z paliwem). Takich zapalników używaliśmy niedawno z synem do odpalania silniczków fabrycznych. Nie było z nimi żadnych problemów. 
 Pozdrawiam
 |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Mateusz 
 
 
 Dołączył: 04 Lip 2003
 Posty: 6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 8:36 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| dzięki za wyczerpującą odpowiedz , a klej roślinny to jest zwykły klej szkolny? |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| eltopsj 
 
  
 Dołączył: 22 Cze 2003
 Posty: 367
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 8:46 pm    Temat postu: Jak odpalać |   |  
				| 
 |  
				| Tak! "biały", "roślinny", "biurowy", "szkolny" itp. |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		| Mateusz 
 
 
 Dołączył: 04 Lip 2003
 Posty: 6
 
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw Lis 13, 2003 9:16 pm    Temat postu: |   |  
				| 
 |  
				| dzięki za pare dni ide odpalić i napisze jak wyszło |  
				|  |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	
		|  |