|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesa7
Dołączył: 07 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie Sty 07, 2018 11:28 am Temat postu: Problem z paliwem (albo konstrukcją - jak kto woli). |
|
|
Witam.
Ostatnio chciałem się na poważnie zająć budową rakietek. Chwilowo opieram sie na karmelku (sproszkowanym) + siarka.
Po 5 nieudanych próbach zwracam sie do was o pomoc. Silnik za każdym razie wybucha -albo w dyszy albo w zatyczce. Korpus robie z takiego szarobrazowego papieru (za 50 gr) i kleju do tapet (korpus niecałe 2mm grubości, śr. Wew na grubość baterii AA ok.14mm, długosc 4 cm. Zatyczkę robie z kilku okrągłych kawałków tektury i papieru, wszystko w w wikolu. Natomiast dysza to: kawałek tektury, około 5mm mocno ubitego Żwirku dla psa-kota, znowu tektura. Jak narazie dysza wypadła tylko raz, reszta to zatyczka. Na koniec wszystko obklejam taśmą i wierce dyszę około 3mm (Do 4). Co zmienić w konstrukcji, moze jednak problem jest w paliwie? (Wiem ze powinno być lane, a nie sproszkowane, ale nie mam za bardzo warunków na produkcje karmelka na odpowiedni kształt.) Jeśli ktos ma doświadczenie z paliwem Zn + S to chętnie spróbuje. Mam pomysl na taki silnik : rdzeń wew.-zn + s, a zewnętrzny - cukier (albo inne paliwo). No ale najpierw i tak trzeba zrobić dobry korpus. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Nie Sty 07, 2018 3:47 pm Temat postu: |
|
|
W jaki sposób formujesz ziarno paliwa? Jakie ma wymiary, jaki kanał, na lepiszczu czy ubijane/prasowane na sucho?
Ścianki 2mm za mało, dysza z kartonu całkowicie mija się z celem chyba że jest wykonana jako zaciskane przewężenie.
W którym miejscu jest wykonywany zapłon?
W jaki sposób odbywa się CATO, rozrywa korpus, wyrywa dyszę/zatyczkę? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesa7
Dołączył: 07 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie Sty 07, 2018 3:56 pm Temat postu: |
|
|
antyvlad napisał: | W jaki sposób formujesz ziarno paliwa? Jakie ma wymiary, jaki kanał, na lepiszczu czy ubijane/prasowane na sucho?
Ścianki 2mm za mało, dysza z kartonu całkowicie mija się z celem chyba że jest wykonana jako zaciskane przewężenie.
W którym miejscu jest wykonywany zapłon?
W jaki sposób odbywa się CATO, rozrywa korpus, wyrywa dyszę/zatyczkę? |
Cukier z saletrą rozpuszczone w wodzie, na patelni do momentu odparowania wody i karmelizacji cukru. Nastepnie czekam aż zastygnie i miele na proszek. Dodaje do tego troche siarki, dokładnie mieszam i ubijam w silniku na sucho.
Jeden korpus nie rozpadł się po 5 próbach także spokojnie wystarcza.
Dysza jest z ubitego zmielonego żwirku - karton tylko zabezpiecza przed rozsypaniem sie podczas ubijania i wiercenia dyszy. Ubite paliwo jest przewiercone przez prawie całą długość, przez tą dziure idzie lont (VISCO 1.8mm).
Rakieta po zapłonie paliwa przez bardzo krótki czas (~>0.25s) syczy, a następnie z głośnym hukiem wyrzuca zatyczke. Korpus pozostaje nienaruszony.
Ps czym jest CATO???
Ostatnio zmieniony przez Grzesa7 dnia Nie Sty 07, 2018 5:00 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesa7
Dołączył: 07 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie Sty 07, 2018 4:57 pm Temat postu: |
|
|
@antyvlad
Jeszcze dodam ze mieszanka jest około 35/65. Cukier to saharoza, saletra kupiona w internetach czysta ok 99.5% (tak pisali na alleg4o). Od wyparowania wody do karmelizacji (masa była plastyczna ale nie płynna) mineło sporo czasu ( kuchenka była na małej mocy).
Nie wiem czy ma to znaczenie ale w razie co pisze.
Ponawiam pytanie, czy znasz sie na mieszankach zn/s? Paczka z chemią przychodzi około wtorku, a na chwilę obecną skończyła mi sie saletra. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
antyvlad
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 83 Skąd: to wiesz?
|
Wysłany: Pon Sty 08, 2018 12:36 am Temat postu: |
|
|
Według mnie tu nie paliwo jest problemem a technologia wykonania silnika.
Na zwykłej saletrze z cukrem, niekarmelizowanej też będzie latać.
Kluczem jest dobranie średnicy dyszy, długości kanału i siły sprasowania paliwa.
Paliwo musi być jednolicie zmielone, bez grudek.
Bez kilkunastu - kilkudziesięciu prób takiego silniczka się nie obejdzie żeby opracować powtarzalną i bezpieczną konstrukcję.
Silnik po użyciu wyrzuć, korpus ma być nowy za każdym razem jeśli chcesz polegać na parametrach.
Paliwo Zn/S jest opisane na forum, użyj opcji "szukaj". |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesa7
Dołączył: 07 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon Sty 08, 2018 4:03 pm Temat postu: |
|
|
Okej to jeśli rzecz jest w silniku to:
Jak zamocować zatyczkę i dyszę?
Apropo korpusu to wykonałem cztery nowe - jeden 16mm fi wew, dł 4 cm, a zatyczki ze sprasowanego żwirku, drugi identyczny z tym ze zwirek jest zmieszany z klejem do tapet, a trzeci i czwarty analogicznie z tym ze mają fi 11 mm zamiast 16.
Wynikami tych czterech pochwale sie w srode zapewne bo paczka z oddczynikami się opóźnia. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
sishidsu
Dołączył: 04 Wrz 2018 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto Wrz 04, 2018 12:47 pm Temat postu: |
|
|
Stara się zrobić podobną rakietę jak wyżej. I mam ten sam problem. Ma ktoś może jakieś pomysły? _________________ Trądzik różowaty? Może być tylko wspomnieniem! - https://rabatio.com/sklepy/acnerose |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|