 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Mar 24, 2007 1:41 pm Temat postu: |
|
|
Trzeba przyznaæ, ¿e silniczek Ksarda "zagwizda³" jak nale¿y. Zaczynam siê przekonywaæ, ze chyba nie taki diabe³ straszny i AN jest jednak do wykorzystania jako utleniacz do paliw. W ty samym czasie (i miejscu) co próba silnika Ksarda, odby³y siê 2 próby moich silników z paliwem z AN. Zaznaczam, nie jest to paliwo na AN, a z dodatkiem AN. Paliwko opisywa³em wcze¶niej, ale przypomnê:
Paliwo KNANPU
30% AN
30% KN
15% Domalux
13% Mg
10% cukier
1% Fe2O3
1% C
Isp obl. 170
temp. stC 1490
Ca³y problem do opanowania polega³ na technologi przygotowywania ziaren. Najpierw miesza³em AN, KN i cukier, potem doda³em dodatki i d³uuugie mieszanie celem jednorodnego pokrycia ziaren dodatkami. Tlenek ¿elaza jako pigment wymaga naprawdê dobrego wymieszania. Ma to do¶æ du¿e znaczenie, gdy¿ ochrania drobiny AN bêd±ce g³êbiej w ziarnie przed wnikaniem promieniowania podczerwonego, s³owem: spowalnia podgrzewanie siê g³êbszych warstw paliwa, co minimalizuje wp³yw przemian fazowych AN (który jest niestabilizowany - ot taki z butelki). Potem dodajê Domalux. Miesza siê ¶wietnie i dobrze zwil¿a sk³adniki. Na sam koniec dopiero dodajê Mg. Jako ¿e AN ju¿ jest zwil¿one lakierem, minimalizuje siê kontakt Mg i AN. Mieszanka roz³o¿ona szeroko na folii dosycha (przy okresowym mieszaniu) przez oko³o 3 godziny. Ma to na celu pozbycie sie rozpuszczalnika z Domaluxu oraz rozpoczêcie wi±zania poliuretanu(unika siê b±bli gazu w paliwie). Potem mocne ubijanie i zaprasowywanie ziaren w zacisku ¶rubowym. Je¶li zacznie siê formowanie ziaren za wcze¶nie, to w trakcie wyjmowania z formy potrafi± siê rozsypaæ. je¶li zacznie siê za pó¼no, s± porowate i s³abe mechanicznie. Tak wiêc zakres czasu do obróbki paliwa jest w sumie do¶æ w±ski. Jakie¶ 2 godziny. Potrzeba to sobie wypraktykowaæ. Ziarno po uformowaniu dosycha jeszcze dzie[/img][bñ lub dwa i uzyskuje siê do¶æ g³adkie ziaran, które przy postukiwaniu o siebied¼wiêcz± jak ceramika. Paliwo jest trudno zapalne, ale jak ju¿ za³apie, to nie popu¶ci. Pali siê stabilnie du¿ych hucz±cym p³omieniem. Istotn± spraw± jest to, ¿e ca³o¶æ paliwa sk³ada siê z surowców ogólnie dostêpnych i niedrogich. Impuls co prawda bardzo du¿y nie jest, ale i tak jest wiêkszy o oko³o 30 ni¿ karmelka. O widowiskowo¶ci nie wspomn±.
Filmiki z testów silników w dziale - silniki. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
A_O Go¶æ
|
Wys³any: Nie Gru 13, 2009 10:05 am Temat postu: |
|
|
Stary temat ale w necie widzê sporo prac po¶wiêconych paleniu siê AA ( cel - sta³e paliwa rakietowe ) np. TU
Polecaj± zamieniæ grubszy AL na ten najdrobniejeszy czyli pyro Dark ( w Rosji pisz± o gatunku "Alex" ) i wprowadziæ katalizator (rozk³adu AN ) SnCl2 ( jest ich setki ). Ponoæ ma zmniejszyæ siê wyra¼nie ilo¶æ ¿u¿la jaki daje paliwo no i zwiêkszyæ siê prêdko¶æ palenia. Wad± jest cena ultrarozdrobnionego proszu Al.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Sro Gru 13, 2017 3:19 pm Temat postu: |
|
|
A_O napisa³: | Stary temat ale w necie widzê sporo prac po¶wiêconych paleniu siê AA ( cel - sta³e paliwa rakietowe ) np. TU
Polecaj± zamieniæ grubszy AL na ten najdrobniejeszy czyli pyro Dark ( w Rosji pisz± o gatunku "Alex" ) i wprowadziæ katalizator (rozk³adu AN ) SnCl2 ( jest ich setki ). Ponoæ ma zmniejszyæ siê wyra¼nie ilo¶æ ¿u¿la jaki daje paliwo no i zwiêkszyæ siê prêdko¶æ palenia. . |
Mnie uda³o siê ten problem rozwi±zaæ. Dalej podr±¿ê ten temat bo praca silnika wprowadzi³a mnie na wy¿sze obroty :]
https://www.youtube.com/watch?v=n-RAoHNVezQ
Zrobiê mo¿e 2-3 silniki bo na tyle mam czasu (towar deficytowy :]).
Fakt, silnik kicha (to trzeci test) ale znawcy zauwa¿±, ¿e test odpowiada w pe³ni na pytanie czy da radê zrobiæ profesjonalny silnik na paliwie azotanie amonu i to bez u¿ycia korpusu metalowego.
Edit:
Pomiar ci±gu
https://www.youtube.com/watch?v=FEX7-7fj8So
https://www.youtube.com/watch?v=9corJlDE8jg&feature=youtu.be
Praca nie równa i paliwo nie spala³o siê najefektywniej.
Edit => Ci±g pokaza³o 2-3 kG i po dopracowaniu silnika pewno mo¿na liczyæ na 5 kG.
Ostatnio zmieniony przez ARKO dnia Nie Gru 17, 2017 7:30 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
|
Powrót do góry |
|
 |
antyvlad
Do³±czy³: 07 Cze 2009 Posty: 83 Sk±d: to wiesz?
|
Wys³any: Sro Gru 20, 2017 9:47 pm Temat postu: |
|
|
Moje gratulacje
Efektowna, krótka praca. D³ugo siê wykonuje taki korpus? Materia³ dyszy jest prasowany czy na ¿ywicy jak obudowa?
Pozdrawiam  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Czw Gru 21, 2017 9:06 pm Temat postu: |
|
|
antyvlad napisa³: | .....Efektowna, krótka praca. D³ugo siê wykonuje taki korpus? Materia³ dyszy jest prasowany czy na ¿ywicy jak obudowa?
|
Aby zdecydowaæ siê na wersjê prototypow± silnika musia³em wykonaæ 20 testów .............. w swojej g³owie :]. Testy wysz³y ok :] wiêc wykona³em ten prototyp.
Co ciekawe by³em pewien, ¿e w 2 przypadkach silniki rozerwa³o albo co najmniej odstrzeli³o dyszê. To nie by³ g³o¶ny szum a HUK . Po pracy silników dysze pozosta³y na miejscu. Jeden silnik mi rozerwa³o (dysze wyrzuci³o z hukiem) ale raczej by³a ona ¼le zamocowana.
Silnik wymaga jeszcze ¿mudnej pracy badawczej (aby zrobiæ rynkowy produkt) chocia¿ to co mam te¿ poleci, do tego widowisko i raczej z zadawalaj±cymi parametrami jak impuls w³a¶ciwy czy ca³kowity.
Korpus : papier malarski szary np.PODOBNY DO TEGO. Z obu stron posmarowaæ ¿ywic± (stosowa³em poliestrow±). Papier ten dobrze przyjmuje ¿ywicê. Do tego silnik te¿ posmarowaæ ¯P tu¿ przed zawiniêciem w papier. Potem koñce lekko zawin±æ na denko oraz zatyczkê i gotowe (silnik na koñcu owin±æ w worek PE i obcisn±æ ta¶m± pakow±). Po utwardzeniu ¯P, ¶ci±gamy ta¶mê i worek PE. Czas wykonania korpusu ok. 15 minut.
W zasadzie zaskoczony jestem tym, ¿e korpus silnika wytrzyma³ znaczne ci¶nienie ale jakie ono by³o .................... nie mam pojêcia.
Wiem, ¿e jestem w stanie szybko zrobiæ bardzo dobry silnik, o wiele wiekszy, bez metalu i na utleniaczu AN. Byæ mo¿e z dodatkiem KP albo AP albo co¶ innego np. urotropina, wêgiel drzewny bo ¿e jeszcze jest proszek aktywnego metalu to widaæ :].
Koniec roku, mam troche wolnego czasu i dlatego mam kilka dni na "pierdo³y" :].
Edit: Dysza szamotowa. Szamot plus 10 % r-ru woda/wikol (50/50) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Nie Gru 31, 2017 7:11 pm Temat postu: |
|
|
Gdyby wysz³y Ci powtarzalne, d³ugo przechowywalne oraz zdolne do wyniesienia 1000g na odleg³o¶æ ~1000 m to zapotrzebowanie na co¶ takiego istnieje. Tani siarczek cynku komu¶ zrobi³ robotê jako dodatek przeciw przemianom faz kryst. Kibicujê! _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pon Sty 01, 2018 7:24 pm Temat postu: |
|
|
Hack napisa³: | Gdyby wysz³y Ci powtarzalne, d³ugo przechowywalne oraz zdolne do wyniesienia 1000g na odleg³o¶æ ~1000 m |
Chêtnie bym kupi³ korpus rakiety ze spadochronem pod ten silniczek. Ma fi zewn. 39 mm. Rakieta raczej celowo doci±¿ona czyli wykonana z metalu.
Silnik jest powtarzalny, moim zdaniem je¶li siê jego zahermetyzuje to rok wytrzyma bez zmian.
Zrobi³em drugi silniczek (ciê¿ar 200 g brutto), ci±g maks. ok. 10 kG i wiêcej mi nie potrzeba .......... aby rakieta nie zgubi³a stateczników :].
Dwa uleg³y CATO ale sporo mia³y w sobie AP. Porzuci³em AP nie dlatego, ¿e pojawi³a sie eksplozja. Po prostu zainteresowa³o mnie wy³±cznie tanie paliwo.
S± jesze z paliwem pewne problemy ale nie rozwi±¿ê ich z braku czasu.
Powodzenia w 2018 r. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|