Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pon Maj 02, 2016 7:04 pm Temat postu: Silnik z "wêdruj±c±" dysz±. |
|
|
W ramach pewnego testu postanowi³em zrobiæ silnik bezdyszowy. Pod pojêciem "bezdyszowy" rozumiemy, ¿e nie jest ona wykonanana z materia³u obojêtnego np. gips, szamot, metal itp.
Co ciekawe w silniczku tym, korpus w czê¶ci jest równie¿ paliwem a dysza (jako przewê¿enie) sama powstaje i sama "wêdruje" za czo³em spalania.
Korpus bazuje na rurce termokurczliwej i ulega ona obci¶niêciu w strefie p³omienia i jedcze¶nie ulega stopieniu i wypaleniu.
Test wyszed³ przy okazji. Co¶ innego testowa³em ale nie wysz³o. Za to wyszed³ ten silniczek. Gdyby posiedzieæ na tym ze 200 h pewno by siê temat lepiej dopracowa³o no ale nie mam na to czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=pUmQPZHBZKE
W tym te¶cie u¿yto mix: kclo3/benzoesan potasu. Mo¿na u¿yæ tak¿e jako paliwo szybki proch czarny.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Achtung

Do³±czy³: 26 Lut 2003 Posty: 317 Sk±d: Londyn
|
Wys³any: Sob Maj 07, 2016 6:56 am Temat postu: |
|
|
ju¿ dobre 10 lat temu robi³em z nudów takie wypierdki na pcz, o ile tamte mia³y odrobine sensu, to przy tej mieszance nie widzê wy¿szo¶ci termokurczki nad cienko¶cienn± papierow± tutk±. porównaj ci±g i wyci±gniemy wnioski. _________________ wierz±cy nie praktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Nie Maj 08, 2016 7:55 pm Temat postu: |
|
|
W ¿yciu bardza wa¿na jest idea oraz intuicja, potem praca a potem szczê¶cie :]. Testy na szybkim pcz wysz³y u mnie bardzo dobrze na samej tutce papierowej. Nie mierzy³em ci±gu bo po prostu by³em zaskoczny jak szybko mi tutka z pcz odfrunê³a. Na tzw. zdrowy rozs±dek, gdyby papier zamieniæ na tulejkê termokurczliw± (t-rurka) to wynik powiniene byæ lepszy. Niestety i na pewno w piro tzw. zdrowy rozs±dek nie zawsze dzia³a.
Dobre wyniki te¿ daje mix KCLO4/Benzoesan potasu (ciekawe jak z kclo4 spali siê kwas benzoesowy (kb). Przy pracy z kb zalecam ostro¿no¶æ a test ograniczyæ do kclo4.
G³owy nie dam czy mnie tu intuicja nie zawiedzie bo oprócz tych zalet wy¿ej, wa¿na te¿ jest pokora :]. Byæ mo¿e za jaki¶ czas uda siê mi zrobiæ pomiary na tutce papierowej i t-rurce. Chcia³em innych zachêciæ do prób. Byæ mo¿e w tulejkê termo trzeba upchn±æ jedn± warstwê papieru, byæ mo¿e nie. Patrz±c na film widaæ, ¿e t-rurka topi siê trochê za wysoko ponad czo³em spalania. Byæ mo¿e wa¿ny jest stosunek ¶rednicy t-rurki, do jej grubo¶ci i masy paliwa na jednostkê d³ugo¶ci t-rurki.
My¶lê, ¿± paliwo trzeba ubiæ bardzo mocno i osobno (zadbaæ o bhp) a potem upchaæ to w t-rurkê. Ale wymaga to wiêcej pracy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Nie Maj 08, 2016 10:39 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | ciekawe jak z kclo4 spali siê kwas benzoesowy (kb) |
Byæ mo¿e podobnie jak z kwasem salicylowym, czyli bardziej energicznie ni¿ klasyczna ¶wiszcza³a na beznoesanie. Pamiêtam tak± mixturê KClO4, poliuretan, kwas salicylowy. Ziarna z tego same lecia³y po podpaleniu jednej z powierzchni.
To co napisze jest banalne.Spróbuj nape³niæ rurkê termokurczliw± KNO3+cukier, podgrzej by siê stopi³y i wyci±gnij wtedy wzd³u¿ by rurka ¶rednicy ko³o 4 mm wyd³u¿y³a siê rozci±gaj±c kilkukrotnie w stosunku do jej d³ugo¶ci. Spalanie takiej rurki zachodzi pod wod± i ma ciekawy efekt - obserwujesz czo³o p³omienia a rurka dziwnie zawija siê. Taki plastikowy lont  _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pon Maj 09, 2016 5:13 pm Temat postu: |
|
|
O ile pamiêtam masy ¶wiszcz±ce by³y oparte na salicylanie sodowym i nie mam pewno¶ci czy na samym kwasie to "gwi¿d¿e". No ale skoro tak piszesz to znaczy, ¿e gwi¿d¿e. Nie wnika³em g³êbiej w ten temat ale pamiatam jedn± recepturkê gwi¿d¿±c± opart± na kwasie galusowym oraz kclo3. Powinno i gwizdaæ na kclo4.
Kwas da wy¿szy impuls w³a¶ciwy silnika rakietowego ni¿ je¶li zamiast kwasu u¿yjemy jego sól. Mieszanka gwi¿d¿±ca spala siê szybko i umo¿liwa (chyba) wyprodukowanie silnika ze spalaniem czo³owym. Wa¿ne aby czo³o paliwa wyprofilowaæ na pó³okr±g³o.
Jak widzê na allegro mo¿na kupiæ 100 % kwas salicylowy
Na pewno wyjdzie taniej ni¿ na galusowym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Wto Maj 10, 2016 9:06 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiêtam paliwa sta³e najbardziej przy¶pieszaj± borowodory np. dekaboran w postaci sta³ej. Tu prêdko¶c spalania przy¶piesza nawet kilkukrotnie. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pi± Maj 13, 2016 8:19 pm Temat postu: |
|
|
Przegl±dam kompozycje gwi¿d¿±ce i jak widzê aby mix gwizda³, paliwo musi zawieraæ pochodn± benzenu zawieraj±c± podstawnik : - OH dwie albo wiêcej grup (polifenole np. floroglucyna, pirogarol) , mo¿na do tego dodaæ grupê karboksylow± – COOH (aromatyczne hydroksykwasy karboksylowe jak np. kwas salicylowy, kwas galusowy), mo¿e byæ i jedna grupa – OH ale wtedy nale¿y pier¶cieñ benzenowy doprawiæ grupami nitrowymi –NO2 (np. dinitrofenol lub kwas pikrynowy). Podstawnikiem mo¿e byæ tak¿e sama grupa karboksylowa czyli najprostszy aromatyczny kwas karboksylowy czyli kwas benzoesowy.
Jak widzê stosuje siê sole. Jedyny mix jaki znalaz³em na kwasie jest ten z kwasem galusowym, o kwasie salicylowym wspomina Hack. Ciekawe czy obecno¶æ jonu sodu albo potasu jest konieczna i jak wiemy nie zawsze (kwas galusowy). Na pewno sam kwas pikrynowy s³abo siê pali ale pikrynian potasu o wiele, wiele lepiej.
Teraz trochê rozumiem dlaczego np. nowolak ca³kiem dobrze siê spala z kno3. Nie zdziwi³bym siê gdyby zagwizda³ z kclo3 albo co najmniej szybko siê spali³. Pewno szybko spali siê te¿ mix z aspiryn±, poniewa¿ to acetylowa pochodna kwasu salicylowego. Ale czy zagwi¿d¿e ?. Jest co sprawdzaæ.
Dlaczego zwracamy uwagê na gwizd. Bo aby kclo3 lub kclo4 zagwizda³ z danym paliwem, mieszanka musi siê szybko spalaæ a to mo¿liwa nam zabawê z silniczkiem z paliwem pal±cym siê jak cygaro.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Wto Lut 21, 2017 8:08 am Temat postu: |
|
|
Szuka³em o Falconie 9 (dla mnie jaki¶ drogi jest ich sposób odzyskiwania I cz³onu) a¿ doszed³em do SpaceForest , gratulujê, kopara opada.
Na silniki (np. SF4b) na podtlenek azotu nie potrzeba koncesji MSW, jestem tego pewien. Na wszystkie inne (utleniacz-reduktor) jest potrzebna.
A inni niech widz±, ¿e z marzeñ budowanych na piaskach powstaj± (czasami) prawdziwe pa³ace.
Dopisane => Na oko widzê, ¿e ilo¶æ osób na forum piro jest zawsze wiêksza ni¿ na forum rakietowym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Do³±czy³: 27 Sty 2003 Posty: 102 Sk±d: TORUÑ
|
Wys³any: Wto Mar 28, 2017 7:27 pm Temat postu: |
|
|
ale ilo¶æ postów "do ¶mietnika" na piro te¿ (i to bardzo) he he
Pozdr. Leszek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Czw Maj 11, 2017 3:36 pm Temat postu: |
|
|
Nie w temacie. Niewielka "pisalno¶æ" - to ze strachu przed organami ¶cigania. Trzeba by okre¶liæ jakie¶ ramy prawne dla nowych cz³onków forum, które pomog³y by im siê znale¼æ w temacie. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Do³±czy³: 17 Mar 2012 Posty: 286 Sk±d: Radom
|
Wys³any: Pon Lis 27, 2017 9:42 pm Temat postu: |
|
|
Wczoraj ogl±da³em na discovery o spacex, blue origin, virgin galactic. Stara têsknota od¿y³a za silnikami, w koñcu u mnie plany komercyjne zaczê³y siê od planu na rocket motor company . Intuicja mi podpowiedzia³a, ¿e trzeba wybraæ okrê¿n± drogê, poprzez element po¶redni Pyrotechnics Company ale stare marzenie gdzie¶ we mnie drzemie. Nie wiem tylko czy mi ¿ycia wystarczy na doj¶cie do odleg³ego w koñcu celu. Raczej nie wystarczy ale ¿alu nie bêdzie.
Wiem, ma³o kto tu pisze, czasy nie sprzyjaj± temu a pewno 95 % czasu ka¿dego z nas poch³ania "samo ¿ycie".
To te¿ ciekawe
https://www.youtube.com/watch?v=I1O6GBUWVcs
https://www.youtube.com/watch?v=wMkWGN1G6Kg
A swoj± drog± gdyby kto¶ co¶ znalaz³ na temat silnika rakietowego, który zu¿ywa swój korpus jako paliwo, to chêtnie bym poczyta³. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|