Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon Maj 02, 2016 7:04 pm Temat postu: Silnik z "wędrującą" dyszą. |
|
|
W ramach pewnego testu postanowiłem zrobić silnik bezdyszowy. Pod pojęciem "bezdyszowy" rozumiemy, że nie jest ona wykonanana z materiału obojętnego np. gips, szamot, metal itp.
Co ciekawe w silniczku tym, korpus w części jest również paliwem a dysza (jako przewężenie) sama powstaje i sama "wędruje" za czołem spalania.
Korpus bazuje na rurce termokurczliwej i ulega ona obciśnięciu w strefie płomienia i jedcześnie ulega stopieniu i wypaleniu.
Test wyszedł przy okazji. Coś innego testowałem ale nie wyszło. Za to wyszedł ten silniczek. Gdyby posiedzieć na tym ze 200 h pewno by się temat lepiej dopracowało no ale nie mam na to czasu.
https://www.youtube.com/watch?v=pUmQPZHBZKE
W tym teście użyto mix: kclo3/benzoesan potasu. Można użyć także jako paliwo szybki proch czarny.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Achtung

Dołączył: 26 Lut 2003 Posty: 317 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Sob Maj 07, 2016 6:56 am Temat postu: |
|
|
już dobre 10 lat temu robiłem z nudów takie wypierdki na pcz, o ile tamte miały odrobine sensu, to przy tej mieszance nie widzę wyższości termokurczki nad cienkościenną papierową tutką. porównaj ciąg i wyciągniemy wnioski. _________________ wierzący nie praktykujący  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie Maj 08, 2016 7:55 pm Temat postu: |
|
|
W życiu bardza ważna jest idea oraz intuicja, potem praca a potem szczęście :]. Testy na szybkim pcz wyszły u mnie bardzo dobrze na samej tutce papierowej. Nie mierzyłem ciągu bo po prostu byłem zaskoczny jak szybko mi tutka z pcz odfrunęła. Na tzw. zdrowy rozsądek, gdyby papier zamienić na tulejkę termokurczliwą (t-rurka) to wynik powiniene być lepszy. Niestety i na pewno w piro tzw. zdrowy rozsądek nie zawsze działa.
Dobre wyniki też daje mix KCLO4/Benzoesan potasu (ciekawe jak z kclo4 spali się kwas benzoesowy (kb). Przy pracy z kb zalecam ostrożność a test ograniczyć do kclo4.
Głowy nie dam czy mnie tu intuicja nie zawiedzie bo oprócz tych zalet wyżej, ważna też jest pokora :]. Być może za jakiś czas uda się mi zrobić pomiary na tutce papierowej i t-rurce. Chciałem innych zachęcić do prób. Być może w tulejkę termo trzeba upchnąć jedną warstwę papieru, być może nie. Patrząc na film widać, że t-rurka topi się trochę za wysoko ponad czołem spalania. Być może ważny jest stosunek średnicy t-rurki, do jej grubości i masy paliwa na jednostkę długości t-rurki.
Myślę, żą paliwo trzeba ubić bardzo mocno i osobno (zadbać o bhp) a potem upchać to w t-rurkę. Ale wymaga to więcej pracy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 355
|
Wysłany: Nie Maj 08, 2016 10:39 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | ciekawe jak z kclo4 spali się kwas benzoesowy (kb) |
Być może podobnie jak z kwasem salicylowym, czyli bardziej energicznie niż klasyczna świszczała na beznoesanie. Pamiętam taką mixturę KClO4, poliuretan, kwas salicylowy. Ziarna z tego same leciały po podpaleniu jednej z powierzchni.
To co napisze jest banalne.Spróbuj napełnić rurkę termokurczliwą KNO3+cukier, podgrzej by się stopiły i wyciągnij wtedy wzdłuż by rurka średnicy koło 4 mm wydłużyła się rozciągając kilkukrotnie w stosunku do jej długości. Spalanie takiej rurki zachodzi pod wodą i ma ciekawy efekt - obserwujesz czoło płomienia a rurka dziwnie zawija się. Taki plastikowy lont  _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon Maj 09, 2016 5:13 pm Temat postu: |
|
|
O ile pamiętam masy świszczące były oparte na salicylanie sodowym i nie mam pewności czy na samym kwasie to "gwiżdże". No ale skoro tak piszesz to znaczy, że gwiżdże. Nie wnikałem głębiej w ten temat ale pamiatam jedną recepturkę gwiżdżącą opartą na kwasie galusowym oraz kclo3. Powinno i gwizdać na kclo4.
Kwas da wyższy impuls właściwy silnika rakietowego niż jeśli zamiast kwasu użyjemy jego sól. Mieszanka gwiżdżąca spala się szybko i umożliwa (chyba) wyprodukowanie silnika ze spalaniem czołowym. Ważne aby czoło paliwa wyprofilować na półokrągło.
Jak widzę na allegro można kupić 100 % kwas salicylowy
Na pewno wyjdzie taniej niż na galusowym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 355
|
Wysłany: Wto Maj 10, 2016 9:06 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam paliwa stałe najbardziej przyśpieszają borowodory np. dekaboran w postaci stałej. Tu prędkośc spalania przyśpiesza nawet kilkukrotnie. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pią Maj 13, 2016 8:19 pm Temat postu: |
|
|
Przeglądam kompozycje gwiżdżące i jak widzę aby mix gwizdał, paliwo musi zawierać pochodną benzenu zawierającą podstawnik : - OH dwie albo więcej grup (polifenole np. floroglucyna, pirogarol) , można do tego dodać grupę karboksylową – COOH (aromatyczne hydroksykwasy karboksylowe jak np. kwas salicylowy, kwas galusowy), może być i jedna grupa – OH ale wtedy należy pierścień benzenowy doprawić grupami nitrowymi –NO2 (np. dinitrofenol lub kwas pikrynowy). Podstawnikiem może być także sama grupa karboksylowa czyli najprostszy aromatyczny kwas karboksylowy czyli kwas benzoesowy.
Jak widzę stosuje się sole. Jedyny mix jaki znalazłem na kwasie jest ten z kwasem galusowym, o kwasie salicylowym wspomina Hack. Ciekawe czy obecność jonu sodu albo potasu jest konieczna i jak wiemy nie zawsze (kwas galusowy). Na pewno sam kwas pikrynowy słabo się pali ale pikrynian potasu o wiele, wiele lepiej.
Teraz trochę rozumiem dlaczego np. nowolak całkiem dobrze się spala z kno3. Nie zdziwiłbym się gdyby zagwizdał z kclo3 albo co najmniej szybko się spalił. Pewno szybko spali się też mix z aspiryną, ponieważ to acetylowa pochodna kwasu salicylowego. Ale czy zagwiżdże ?. Jest co sprawdzać.
Dlaczego zwracamy uwagę na gwizd. Bo aby kclo3 lub kclo4 zagwizdał z danym paliwem, mieszanka musi się szybko spalać a to możliwa nam zabawę z silniczkiem z paliwem palącym się jak cygaro.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto Lut 21, 2017 8:08 am Temat postu: |
|
|
Szukałem o Falconie 9 (dla mnie jakiś drogi jest ich sposób odzyskiwania I członu) aż doszedłem do SpaceForest , gratuluję, kopara opada.
Na silniki (np. SF4b) na podtlenek azotu nie potrzeba koncesji MSW, jestem tego pewien. Na wszystkie inne (utleniacz-reduktor) jest potrzebna.
A inni niech widzą, że z marzeń budowanych na piaskach powstają (czasami) prawdziwe pałace.
Dopisane => Na oko widzę, że ilość osób na forum piro jest zawsze większa niż na forum rakietowym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
leszek
Dołączył: 27 Sty 2003 Posty: 102 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Wto Mar 28, 2017 7:27 pm Temat postu: |
|
|
ale ilość postów "do śmietnika" na piro też (i to bardzo) he he
Pozdr. Leszek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 355
|
Wysłany: Czw Maj 11, 2017 3:36 pm Temat postu: |
|
|
Nie w temacie. Niewielka "pisalność" - to ze strachu przed organami ścigania. Trzeba by określić jakieś ramy prawne dla nowych członków forum, które pomogły by im się znaleźć w temacie. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Pon Lis 27, 2017 9:42 pm Temat postu: |
|
|
Wczoraj oglądałem na discovery o spacex, blue origin, virgin galactic. Stara tęsknota odżyła za silnikami, w końcu u mnie plany komercyjne zaczęły się od planu na rocket motor company . Intuicja mi podpowiedziała, że trzeba wybrać okrężną drogę, poprzez element pośredni Pyrotechnics Company ale stare marzenie gdzieś we mnie drzemie. Nie wiem tylko czy mi życia wystarczy na dojście do odległego w końcu celu. Raczej nie wystarczy ale żalu nie będzie.
Wiem, mało kto tu pisze, czasy nie sprzyjają temu a pewno 95 % czasu każdego z nas pochłania "samo życie".
To też ciekawe
https://www.youtube.com/watch?v=I1O6GBUWVcs
https://www.youtube.com/watch?v=wMkWGN1G6Kg
A swoją drogą gdyby ktoś coś znalazł na temat silnika rakietowego, który zużywa swój korpus jako paliwo, to chętnie bym poczytał. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|