Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Koko
Dołączył: 27 Mar 2003 Posty: 44 Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 8:56 pm Temat postu: Silnik Max85 |
|
|
Witem
Chciałbym przedstawic projekt silnika:
Całkowita długosc 17cm
Długosc komoru spalania 10cm
Fi wew. 25mm
Fi zew. 30mm (niestety do tylu jestem ograniczony)
Paliwo: Sorbitolka~85g w 1 ziarnie z kanałem 5mm
Fi. krytyczne dyszy 4mm
Zapłon elektryczny od góry kanału
Kn wg. SRM 200Kn
I tu rodzi sie moje pytanie: Czy silnik to wytrzyma? Materiałem na korpus będzie papier klejony vicolem. Niestety SRM mi nawala i wyskakuja jakies dziwne krzaczki we wszystkich dalszych zakladkach.
Zalezy mi na dosyc szybkiej odpowiedzi, silnik ma byc w piątek zaprezentowany na dniach fizyki
Pozdro |
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryt
Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 156 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 9:09 pm Temat postu: |
|
|
Masakra
kn początkowe 200
a końcowe 500?!:{@%$#^
nie ma bata nie wytrzyma
wyskakują ci dziwne liczby bo ciśnienie jest za duże pewno |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koko
Dołączył: 27 Mar 2003 Posty: 44 Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 9:24 pm Temat postu: |
|
|
A gdyby Kn poczatkowe bylo 170 a Kn max 245 wytrzyma taka rurka?
Zmniejszyl bym po prostu dlugosc ziarna paliwa. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
tryt
Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 156 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 9:29 pm Temat postu: |
|
|
sprawdź ile będzie wynosić ciśnienie
nie wiem dokładnie ile wytrzyma 2.5mm papieru |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Gość
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 9:39 pm Temat postu: |
|
|
Papier to ślepy zaułek.
Przynajmniej w wydaniu amatorskim.
Odżałuj 17zł na 3m rury PVCU SCH40 i przeczytaj to |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koko
Dołączył: 27 Mar 2003 Posty: 44 Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 10:08 pm Temat postu: |
|
|
Zalezy mi na tym zeby zrobic ten silnik z papieru i o dyszy fi kryt 4mm. Długosc ziarna paliwa moze ulec zmianie. Niestety SRM i tak pokazuje mi jakies płotki i nie mam jak obliczyc cisnienia. Jaka dlugosc paliwa bedzie odpowiednia dla takich wymiarow silnika? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Gru 09, 2006 11:46 pm Temat postu: |
|
|
Przy podanych parametrach ziarna, trudno to będzie skonstruować. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Gość
|
Wysłany: Nie Gru 10, 2006 12:29 am Temat postu: |
|
|
Nie wiem, dlaczego się upierasz przy tym kartoniku, ale czemu nie, lecz musisz zmienić kilka rzeczy moja propozycja w arkuszu i na twoim miejscu ścianki, co najmniej 5mm jak nie więcej, ale trzeba by zrobić test dysza i zatyczka beton odlewany w korpusie może wystarczy montaż przez nawiercenie rury większym wiertłem i przy odlaniu wypełnią się, ale to też trzeba by przetestować.
Wyszedłby z tego silnik w klasie powiedzmy F 40 może F50 całkiem spory model można tym poruszyć.
Daj znać, co ci wyszło ciekawy jestem, bo sam mam kilka rozpoczętych korpusów do mini silniczków, bo fi wewnętrzne 12mm z jednym ziarnem, ale nie mam, kiedy dokończyć (bujne rzycie towarzyskie hihi) i ciągle robię te calowe wielkoludy z PVC... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Gru 11, 2006 9:06 am Temat postu: |
|
|
Witaj
Moja propozycja jest taka:
1 ziarno paliwa:
długość 80mm
kanał 6mm
średnica 24 mm
średnica krytyczna dyszy = 5 mm
Zakładam, ze dysza z cementu ulegnie erozji (2 mm), co spowoduje utrzymanie ciśnienia w silniku na poziomie ok. 1,5 MPa.
Maksymalne KN=140
Wydaje mi się, ze korpus papierowy sklejony Wikolem powinien wytrzymać.
Silnik mieści się w klasie F z ciągiem 60 N
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koko
Dołączył: 27 Mar 2003 Posty: 44 Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi
|
Wysłany: Pon Gru 11, 2006 1:45 pm Temat postu: |
|
|
Wykonałem już ziarno : 60mm długosci, srednica 24, kanał 5mm
Niestety fi krytyczne musze zostawic 4mm bo ma to byc silnik powtarzalny, a mam akurat taką formę (kolega nie skonsultowal tego ze mna i podrzucil mi od razu gotowa forme...):
Ziarno scaliłem z zapłonnikiem elektrycznym i dzisiaj umieszcze je w korpusie:
Najprawdopodobniej jutro odbędzie się start- kijanka (dosyc duza )
Postaram się zamieścic film ze startu. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Koko
Dołączył: 27 Mar 2003 Posty: 44 Skąd: z miejsca do ktorego slonko nie dochodzi
|
Wysłany: Nie Gru 17, 2006 3:31 pm Temat postu: |
|
|
No i niestety... klapa.
W obydwu testach wywalilo dysze, ale sam początek startu był dosyc energiczny. Nie pozostaje nic innego jak wzmocnic mocowanie dyszy i przetestowac ponownie... jak tylko znajde czas |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrio
Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 1 Skąd: United Kingdom
|
Wysłany: Sro Gru 31, 2014 9:48 am Temat postu: |
|
|
Każdy silnik wyposażony na końcu (zaraz pod korkiem) w 1,5 cm plasterek zainhibitowanej na bokach i górze karmelki jako ładunek zapalający. Próba statyczna, zapłon elektryczny. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|