MRAF
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Pią Sie 29, 2014 5:33 pm Temat postu: Dane co do silnika |
|
|
Witam serdecznie na tym forum!
Otóż buduję pierwszą w moim życiu rakietę, która po prostu ma wystartować. Wybrałem najprostszy sposób jej budowy. Dwie warstwy korpusu z brystolu, głowica i stateczniki również z brystolu.
Silnik to 12cm ogólne, przy czym, sznurkiem zrobiłem dyszę? Taką małą dziurkę jak pokazane na tutejszej stronie:
www. rakietyrf. republika. pl
Więc miejsca na paliwo to 9cm wysokości przy 3cm średnicy. Tam gdzie jest ślad po sznurku zostało owe miejsce wyszczelnione gipsem. Silnik składa się z kilku warstw cienkiego papieru (ale nie zbyt cienkiego... ciężko powiedzieć jaki to jest gdyż nie mam danych), a w środku znalazła się jeszcze warstwa z folii aluminiowej, a na to wszystko jeszcze jedna warstwa brystolu. Jest to sztywna konstrukcja i w miarę możliwości amatorskich dobrze zrobiona, najlepiej jak na początek potrafiłem. Co do korpusu, średnica wynosi 3,4mm, gdyż 4mm to warstwa silnika, wysokość rakiety to włącznie od dołu do czuba 45cm.
Pytanie jest takie... A raczej pytania:
1. W środku będzie paliwo, a na środku chwilowo będzie ołówek bądź jakaś kredka by był tunel między paliwem, tak?
2. Jak zrobić by po spaleniu był ładunek miotający / wyrzucający spadochron?
3. Jak obliczyć na "sucho" w przybliżeniu dane takiego silnika? Proporcje to 65%/35%.
4. Ta dziurka, dysza, kanał zwężony ma wymiary 5mm, czy nie jest to zbyt mało / zbyt dużo?
5. Jaka może być łączna maksymalna waga rakiety by ta w ogóle wystartowała?
Wiem drodzy panowie, że pytania są banalne, a moja wiedza znikoma. Lecz chciałbym ową rakietę zbudować, a przygotowywałem się do tego ponad 2 miesiące, a teraz dopiero czas na praktykę. Chociaż jak widać moje przygotowania są znikome...
Pozdrawiam |
|
|