Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jamajka92
Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 1
|
Wysłany: Nie Mar 13, 2011 11:20 am Temat postu: Black Devil - Pierwsza rakieta |
|
|
Skoro to mój pierwszy post chciał bym przywitać wszystkich modelarzy wiec:
Dzień dobry !
Ostatnio bardzo zafascynowało mnie modelarstwo rakietowe i chce spróbować, zaplanowałem sobie 3 etapowy projekt (3 rakiety)
BLACK DEVIL V1 SMALL
Bo tak będzie nazywać się rakieta pierwsza i najmniejsza, potem wzbogacony o doświadczenia będę kombinował nad czymś większym. Ale nie ma co fantazjować o wielkich projektach trzeba wrócić na ziemie i zając się maleństwem.
1.Dane techniczne:
a)wymiary:
-głowica - dł 70 mm (20 mm wewnątrz korpusu)
-korpus - dł - 450 mm, śr - 35 mm(śr wew)
-Stateczniki:
-szt - 3
-dł - ?
-szer - ? (o tym dokładnie sam doczytam bo gdzieś widziałem o tym artykuł)
b)materiały:
-głowica - drewniana
-korpus - zwijany papieru + klej
-stateczniki - drewno
-silnik: (brak testów)
Komora silnika:
-śr wew 30 mm śr zew 35 mm
-wys 100mm
Paliwo:
-Karmelek
Dysza:
-Drewno + ? (jakieś wzmocnienie jeszcze nie wiem jakie)
c)waga:
-korpus - brak
-głowica - brak
-stateczniki - brak
-silnik - brak
(ale będą )
2.Wyrzutnia
-pręt śr 6 mm wbity w ziemie
3.Sposób wykonania:
-korpus - papier klejony klejem + szkłem wodnym na odpowiedniej formie
-głowica - drewniana wytoczona
-stateczniki - wycinane z drewna
-silnik-
- grubość ścianki 5 mm klejonego papieru
- zatyczki drewniane wklejane w korpus za pomocą kleju
---------------------------------------------------------------------------
Koncert Pytań
1. Jak z systemem odzysku czytam czytam i doczytać nie mogę jaki jest najprostszy system otwierania spadochronu?
2. Jaka odpowiednia średnica kanału jest dla mojego silnika?
3. Czy zapłon silnika ma nastąpić na jego końcu ?
4. Rodzaj odpalania, chyba najprostszy lont nie ma sensu inwestować w elektrykę w takiej małej rakiecie?
----------------------------------------------------------------------------
Jeżeli doczytałeś dotąd drogi przyjacielu to bardzo dziękuje Ci za cierpliwość czytania tego bełkotu i proszę z góry o więcej cierpliwości by napisać odpowiedzi do pytań
Pozdro
jamajka92 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Macex111
Dołączył: 25 Gru 2007 Posty: 76 Skąd: się tu wziąłem ??
|
Wysłany: Nie Mar 13, 2011 1:57 pm Temat postu: |
|
|
1. Co do odzysku można zastosować mały układ jaskiniowca (tajmer dla lamerów) lub jeżeli wogóle nie masz możliwości lutować ani dostępu do sklepu elektronicznego możesz wykonać bezwładnik rtęciowy, jeżeli nic z tego co wczesniej możesz zamontowac mały ladunek prochowy który wymiota spadochron tutaj można użyć np. Nitrocelulozy albo prochu czarnego czy h3.
2. Tutaj polecam arkusz excella Nakki
3.Jest to sprzeczna kwestia jedni mówią że trzeba od końca a inni że od początku.
4.Jak ci wygodniej
A i co do budowy silnika to zamiast dyszy drewnianej zainwestwałbym w cx5. Drewno ulegnie dosyć dużej erozji
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
damianste1
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 24
|
Wysłany: Pon Mar 14, 2011 8:11 pm Temat postu: |
|
|
Tak, silnik ma sie zapalać na końcu jeśłi chcesz osiągnąć znaczny ciąg. Przypuśćmy że jak paliwo lekko zawilgotnieje albo bedzie kiepskiej jakości to jak odpalisz na początku to silnik nie poleci a jak na końcu to są szanse że może sie wzbić w powietrze. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|