Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moj pierwszy lot.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RC-tofik



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 2:18 am    Temat postu: Moj pierwszy lot. Odpowiedz z cytatem

Witam!
W planach mam wykonanie modelu V-2. Dlaczego akurat V-2?
A no dla tego, ze podoba mi się jej sylwetka. Laughing
Czy ktoś posiada jakieś wymiary bo bym sobie z chęcią przeskalował.

Założenie jest takie, że ma to być raczej większy model - około 1,5M.
Pytanie tylko, czy silnik na karmel da rady wynieść ją w powietrze na przynajmniej te 50m?
Wagę samej rakiety szacuje na jakieś 200-300gram.

Z silnikiem, gorzej. Nie wiem czego się spodziewać, ale znalazłem filmik, na którym ktoś z karmelkiem osiągną na wadze wynik prawie 1kg.

Ten projekt to nie jest terroryzowanie, chce konkretnie do tego podejść i go wykonać.
Na sam korpus i jego wykonanie mam już pomysł.
Zdolności manualne jakieś tam mam.

A wiec proszę wszystkich chętnych o pomoc w tym temacie, a nagroda będzie fotorelacja "z pola bitwy".

Do rzeczy:
1)Czy ktoś mógłby mi obliczyć chociaż szacunkowo (bo będę i tak robił testy) ile gram ma mieć paliwo aby wynieść model na taką wysokość?
2)Prosił bym o jakieś wzory, którymi mogę policzyć dokładnie ciąg silnika.
3)Czy znacie jakiś program który sam policzy najwłaściwsze proporcje pomiędzy szerokością dyszy, szerokością kanału a długością kanału?


Wszystkim chętnym z góry Dziękuje!
Wszystkim osobom które nie mają ochoty podejść z pomocna dłonią a wolą napisać: było wałkowane, albo sprawdź w Google również "dziękuje!" Twisted Evil Very Happy

PS: udało mi się znaleźć plany korpusu




Teraz pozostało tylko przeskalować
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
damianste1



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 3:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Weż ty najpierw kijankę zrób. Masz małe pojęcia o silnika rakietowych. A to że koleś wyciaga 1 kg to jest tyle co nic.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
RC-tofik



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 5:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1kg, to mało? Laughing
Zawsze myślałem, że karmelek wyciągnie nie więcej jak 300-400 gram ciągu z 100gram paliwa.


Ale poczytałem deczko, i rzeczywiście ciekawe wyniki znalazłem ;] 2,5-3kg ciągu z 100gram.

Puder kupiony, Pe2o3 i KNo3 w czystej postaci kupione.
Na dniach będę robił karmel i badał właściwości.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
damianste1



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 6:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za 100 gram karmelka wyciągniesz 10kg. Kwestia silnika. A jaki chcesz odzysk zrobić? 50 metrów lot? Raczej tak 100 metrów to takie minimum.
Przeanalizuj w programie srm silniki i się trochę dowiesz. Za mało dajesz wagi rakiecie. 300 gram i 1,5 metra? Ja bym dał 0,75 kg plus silnik, szczególnie że nie jest to zwyczajna rakieta i dojdą szpachle, nie szpachle.
Najpierw spróbuj zrobić taką z 30-40 cm z silnikiem 20 gram to już będzie sukces. Apropo to 100 gram karmelka przy dobrym silniku wyniesie ci 1 kg rakiete na około 400 metrów no może trochę więcej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
RC-tofik



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 7

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

damianste1 napisał:
Za 100 gram karmelka wyciągniesz 10kg. Kwestia silnika.


Policzyłem w SRM i i wyszło maxymalny ciąg, rzędu 500N z 205g kramelka.
A więc z 100 niej więcej 25kg ciągu bez uwzględnienia dyszy Very Happy Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
damianste1



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 3:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BEz uwzględniania dyszy Laughing Laughing Laughing Laughing
Dobry z ciebie as. żE Z 200 WYSZŁO TYLE TO NIE ZNACZY ŻE JAK O POŁOWE MNIEJ PALIWA TO TEŻ POŁOWE MNIEJ CIĄGU.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
YagYelskY



Dołączył: 08 Gru 2002
Posty: 90
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Sty 10, 2011 6:38 pm    Temat postu: ... Odpowiedz z cytatem

Witam!
To ja może tak obrazowo.
Jak to jest możliwe, że ferrari i polski fiat 126p mają różne moce skoro jeżdżą na tym samym paliwie?
To ile "ciągu" da litr benzyny? Laughing
Siła ciągu silnika rakietowego, podobnie jak moc silnika tłokowego to domena charakterystyki (pojemności) tych maszyn a nie paliw w nich spalanych. Idąc dalej za analogią aut, mówi się potocznie, że ferrari "pali więcej". Co to znaczy w przypadku rakiet? Ano to, że wartość ciągu silnika jest zależna od czasu, w jakim spali się paliwo; im krótszy czas tym większy ciąg i odwrotnie. Można przecież spalić kawałek karmelki bez otrzymania ciągu jeśli spalanie jest wolne i odwrotnie, spalenie w bardzo krótkim czasie da ogromy ciąg (tylko, że ciśnienie w silniku będzie odpowiednio wysokie a to może być problem). W pewnym dużym uproszczeniu można powiedzieć, że iloczyn wartości ciągu oraz czasu jego trwania (impuls całkowity) jest wartością stałą dla danej masy określonego paliwa. Wracając do analogii, można jechać autem na małych obrotach, osiągając małą moc dłużej niż na pełnym gazie, przy uzyskaniu dużej mocy silnika (zwróćcie uwagę na różnice w konsumpcji paliwa!). Oczywiście, ilość energii zawarta w jednostce masy paliwa (czyli impuls właściwy) jest różna dla różnych paliw - karmelek w jednostce masy ma mniej energii niż chociażby paliwa z proszkami metali. Jeszcze raz jednak powtarzam (to już któryś z kolei): nie oznacza to, że "karmelek daje mniejszy ciąg" tylko, że karmelek da mniejszy impuls całkowity z jednostki masy niż bardziej energetyczne paliwa.
Może trochę to chaotyczne ale wierzę, że da się przetrawić jeśli ma ktoś dobre chęci Wink
Jeszcze mnie tylko nurtuje określenie "bez uwzględniania dyszy". Chodzi o silnik bezdyszowy czy o dyszę "dziurową", o współczynniku ekspansji równym jeden?
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
damianste1



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 24

PostWysłany: Pon Sty 10, 2011 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może chodziło o bez uwzględniania erozji dyszy?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
adibeat



Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 101
Skąd: Ozorków

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie lepiej zainwestować w silnik "komercyjny"? Bezpieczniej, pewniej...
_________________
Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM  
pawelyoy



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 2

PostWysłany: Sob Kwi 30, 2011 8:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak przebiegają działania produkcji tego modelu ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP