|
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PINOT
Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro Gru 24, 2003 1:12 am Temat postu: Dlaczego kompozyty gasna ? |
|
|
Witam po raz pierwszy w komnacie.
Ostatnio, zmieniając rodzaj lepiszczy w moich kompozycjach, prowadzę sporo prób. Część z nich kończy się rozerwaniem korpusu. I tutaj zauważam pewną dziwną prawidłowośc. W większości rozerwanych silników (przy gwałtownym wybuchu motora) paliwo samo gaśnie.
Wydaje się to dziwne, gdyż czasami w paliwie sa nawet nadchlorany, a jednak.
Zastanawiam się nad tym zjawiskiem i przychodzą mi do głowy dwa wytłumaczenia:
1. Przy gwałtownym rozpręzeniu gazów następuje ich schłodzenie i zgaszenie płomienia;
2. Rozprężenie jest najgwałtowniej odczuwane w warstwie palącej się (wysoka temperatura), co skutkuje gwałtowną turbulencją gazów i oderwaniem się od ziarna paliwa płonacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni płonącej, co uniemożliwia podtrzymanie palenia. Może mętnie, ale wrazie czego doprecyzuję.....
Czy w karmelku obserwujecie to samo ? Czy w innych znanych wam paliwach to wystepuje ? C|o o tym sądzicie ?
Wiem jedno - 90% kompozytowych znanych mi paliw gaśnie w wyniku gwałtownego rozhermetyzowania motora (pęknięcia korpusu).
Daję to do bHP, bo z bezpieczeństwem otoczenia ma to związek.... _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sro Gru 24, 2003 10:35 am Temat postu: Re: Dlaczego kompozyty gasna ? |
|
|
PINOT napisał: | .... co skutkuje gwałtowną turbulencją gazów i oderwaniem się od ziarna paliwa płonacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni płonącej, co uniemożliwia podtrzymanie palenia. .... |
Wg mnie tak jak piszesz. Coś jak gaszenie plomienia przy pomocy detonacji MW. Przy wybuchu SR "na karmelce" paliwo nadal się pali ( patrz filmy kermita ). Nie wiem jakie Ty paliwo testowałeś ale jeśli masz takie bez AA to zapisz sobie skład bo gaśnięcie paliwa przy eksplozji to spora zaleta przy dużych motorach.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
dziadek kermit
Dołączył: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Skąd: z okolicy "Żabidołka"
|
Wysłany: Pon Gru 29, 2003 12:48 am Temat postu: gaśnięcie |
|
|
Kłaniam się pięknie
Faktycznie cały serial moich Xplozji potwierdza takie spostrzeżęnie
Karmelki nie gasną przy gwałtownej zmianie ciśnienia, a prawdopodobnie przyczyna jest taka, że spalanie następuje nie w fazie gazowej jak w paliwach kompozytowych, ale ciekłej.
Prostacko rzecz ujmując spalanie karmelek następuje w stopionej warstwie saletry, natomiast paliwa kompozytowe spalają się po zgazowaniu paliwa i utleniacza, czego dowodem może być ich mała palność pod niskimi ciśnieniami. _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uważam, że Kartagina powinna być zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ander
Dołączył: 14 Maj 2002 Posty: 178
|
Wysłany: Pon Sty 19, 2004 6:40 pm Temat postu: |
|
|
dlatego np. pociski przeciwlotnicze z opóźniaczem prochowym nie ulegały samozniczszeniu jak poleciały za wysoko bo płomień gasł. gdzieś o tym czytałem, dawno temu |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Nie Maj 04, 2008 12:28 pm Temat postu: |
|
|
Hmmmmmmmmmmm ......... chyba obecnie jestem najaktywniejszym budowniczym SR . Ale jak znam zycie to mi przejdzie po czym wezmę się za coś innego. Dziś zassał mnie link NVX z forum o alternatywnej teorii mikroświata w fizyce do mechaniki kwantowej. Korci mnie to przeczytać ( o ile da radę to ze zrozumieniem )a fizyka to ciekawa nauka. Ale bardziej ufam fizyce kwantowej i chciałbym aby ten link zmienił moje zdanie.
No ale ja nie o fizyce. Napisze mikro sprawozdanie z mojej próby zbudowania silnika Strus_JTM ( Job Twaju Mać ) :- )
Cechą paliwa SILAP ( przy okazji czy jest autor jakiegoś testu z tym paliwem - wcześniejszym od moich - bo jak tak, to dostosuję się do innego nazewnictwa ) jest to ,że przy rozerwaniu korpsusu ono z dużym prawdopodobieństwem zgaśnie. I dzięki temu walę dziś w klawiaturę 5 palcami ( bezkciuka to 4 :- ) - bo rękę mi to raz uratowało i pisałem o tym . To piękna zaleta tego paliwa.
W pierwszym teście miałem CATO ale dam większą dyszę , stępię odrobinę paliwo i silnik będzie raczej szybciej niż później. Niżej 3 silniki. Najmniejszy Struś, w środku STRUŚ_JTM ( ale będzie wiekszy ), na prawo silnik na paliwie WORAN ( w budowaniu ). Dysza fi 7,5 mm, masa paliwa 126 gram.
Na stanowisku
Stop klatka z pracy
Widok rozerwanego korpusu z paliwem SILAP
FILM
Paliwo gaśnie gdy reakcje ezgotermiczne zachodzą głównie w strefie gazowej a nie w samym paliwie. W paliwie SILAP wg mnie reakcje przebiegają bardzo blisko ( pojęcie względne ale wiadomo o co chodzi ) powierzchni paliwa dzięki sporej obecności stałych produktów palenia głównie SiO2 oraz Al2O3.
Trzeba chyba ustalić nazewnictwo paliw. Mamy ŻPP, WORAN, KNOSAL ( bardzo ładna nazwa ). Kto pisze o swoim paliwie i pokazuje testy ten ma to prawo ( moralne ) do tej nazwy. Kto nie pisze - jego beznes . Czekam na ten SILAP. A SILAP to AP/Silikon neutralny przezroczysty/pył Al płatkowany. Acha jeszcze jest paliwo SZELAKOWE ( żadnego testu silnika nie pokazałem chociaż jeden wyszedł obiecująco ) oraz ŻEPA ale nie mam udanego testu silnika na tym. Ale to brak czasu aby zbudować taki silnik a nie jakaś wada paliwa. Od składu paliwa do zbudowania ładnie działającego silnika jest dość daleka droga.
Silnik STRUS_JTW planuję aby miał paliwa SILAP 120 -150 gram ( wobec 63 gram STRUŚ ). Rakietę sam zbuduję bo poligon na takie silniki mam.
Miłego dnia A |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|