Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Nie Lip 09, 2006 11:16 pm Temat postu: |
|
|
U¿ywam silikonu wysokotemperaturowego. Je¶li wklejenie jest w miarê szczelne i nie ma przedmuchu, to brak jest przy korku (lub dyszy) przep³ywu gazów, a kontakt tych gazów z zimnym materia³em ¶cianek i korka sch³adza je wystarczaj±co. Nie ulega wypaleniu wiêcej ni¿ 1 mm silikonu poni¿ej granicy korka. Aby by³o ciekawiej, dysze te¿ wklejam na silikonie i zaginam ¶cianki korpusu z PCV. Proszê wzi±¶æ pod uwagê, ¿e ci¶nienie dzia³aj±ce na tak± warstwê silikonu powoduje jakby jego ¶ci¶niêcie, na co ten reaguje szczelniejszym i silniejszym wype³nieniem szczeliny przy korku lub dyszy (rozpycha siê na boki). I to dzia³a. Jest ca³a masa ró¿nych po³±czeñ (choæby wê¿e stra¿ackie), gdzie po³±czenie uszczelnia siê dopiero ci¶nieniem panuj±cym w ¶rodku. Takie rozwi±zanie ma sporo zalet: np. samo dopasowuje siê do nierówno¶ci powierzchni. Dam przyk³ad: wklajsz korek na ¿ywicy epoksydowej. Siedzi jak diabli! Pojawia siê w ¶rodku silnika ci¶nienie, korpus lekko sie rozszerza (w koñcu PCV ma pewiem modu³ sprê¿ysto¶ci) odkleja siê minimalnie korek od ¶cianek korpusu, robi siê mikroszczelina, zasuwaj± tamtêdy gazy i tn± korpus jak laser. A dla silikonu? Korpus sie rozszerza, silikon ¶ci¶niêty ci¶nieniem rozpycha siê i uszczelnia powiêkszon± szczelinê i jest OK. Oczywi¶cie mo¿na wklejaæ korki na ró¿ne sposoby. Je¶li na sztywno, to naprawdê trzeba siê postaraæ o solidne sklejenie z korpusem, czyli np. pomys³ Pinota: smarujemy korpus klejem do PCV, sypiemy na to piach, czekamy a¿ wyschnie i dopiero korek np. na ¿ywicy Epoksydowej. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Pon Lip 10, 2006 7:07 am Temat postu: |
|
|
Witam
Ja jednak poszed³em innym torem budowy ma³ych i ¶rednich silników (du¿ych jeszcze nie ugryz³em, ale wszystko zale¿y od skali, kto co nazywa du¿y) jednak odlewam dysze bezpo¶rednio w korpusie ma to wiele zalet. Na forum jest sporo fotek moich silników, wiêc nie bêdê siê powtarzaæ robiê na ciep³o sto¿ek, w którym odlewam na odpowiednich wykrojnikach dyszê z wk³adk± metalow± stosujê mieszaninê cementowo – szamotow±. Mocowanie polega na rozpieraniu sto¿ka jak kto¶ lizn±³, choæ trochê techniki wie, ¿e mocowanie na sto¿ku jest bardzo wytrzyma³e wystarczy kilka stopni i naprawdê jest tam potê¿na si³a, nigdy mi siê nie zdarzy³oby wyplu³o mi dyszê czy korek, który tak samo mocujê najpierw robiê sto¿ek potem wlewam trochê betonu i tyle gotowe czasem korek robiê z gotowej za¶lepki z PVC-U zale¿y od pomys³u, jaki mam danego dnia. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pablo
Do³±czy³: 06 Gru 2002 Posty: 154 Sk±d: ³ódzkie
|
Wys³any: Pon Lip 10, 2006 2:27 pm Temat postu: |
|
|
Moge jeszcze ze swojego (przykrego ) do¶wiadczenia dodaæ, ¿e je¶li takie uszczelnienie silikonowe dyszy nie bêdzie mia³o oparcia na zagiêciu rurki pcv, albo na za¶lepce, to je w koñcu wydmuchnie. Próbowa³em zrobic silnik na pcv z dysza mocowan± ¶rubami i uszczelnian± silikonem i w ka¿dej próbie po 1,2 sekundach pracy by³y przedmuchy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Pon Gru 18, 2006 1:34 pm Temat postu: |
|
|
W tym temacie opisywa³em ju¿ system mocowania dyszy i zatyczki na sto¿ku wykonanym metod± termiczno-plastyczn±. Metoda obróbki PVC, która polega na rozgrzaniu koñcówki rury w ³a¼ni piaskowej do uzyskana plastyczno¶ci a nastêpnie wci¶niêciu we wzornik maj±cy kszta³t sto¿ka tak by uzyskaæ zwê¿enie rury na odcinku kilku cm (dla rury 1” oko³o 40mm o minimalnym zwê¿eniu dochodz±cym do 2-3mm). Do rzeczy ostatnio mia³em okazjê emailowaæ z Nakkak± na ten temat bardzo zainteresowa³a go ta metoda i bêdzie prowadzi³ testy byæ mo¿e bêdzie jaki¶ polski wk³ad w propagowanie SR na PVC |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Nie Gru 09, 2007 9:44 pm Temat postu: silnik |
|
|
Powiedzcie mi jeszcze ,jaka jest grubosc scianek, ¶r.wew. i zew., (bo niemoge skumaæ czy 1 cal to ¶r. wew. czy zew.) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
..:::DAX:::..

Do³±czy³: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wys³any: Pon Gru 10, 2007 3:54 pm Temat postu: |
|
|
A co to ma do rzeczy?? Przecie¿ jak powiesz, ¿e chcesz rurê pcv 1 cal to tak± Ci dadz± wiêc po co Ci te wymiary??  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Do³±czy³: 17 Maj 2003 Posty: 180 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon Gru 10, 2007 4:19 pm Temat postu: Re: silnik |
|
|
witek700 napisa³: | Powiedzcie mi jeszcze ,jaka jest grubosc scianek, ¶r.wew. i zew., (bo niemoge skumaæ czy 1 cal to ¶r. wew. czy zew.) |
Ani wewnêtrzna ani zewnêtrzna (dotyczy to tylko rurek do instalacji wodnych). Sam nie wiem jaki wymiar oznacza ten 1cal, co ciekawe w rurce 1/2 cala ¿aden wymiar nie jest 2 razy mniejszy od wymiarów w rurce 1cal. Odkry³em ¿e gdy odejmiemy grubo¶æ ¶cianki od ¶rednicy wew. to otrzymujemy wynik zbli¿ony do podanego rozmiaru rurki. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Nie Gru 16, 2007 1:59 pm Temat postu: |
|
|
Wykonawcy tego silnika troche nie rozumiem, .W opisie silnika napisa³ ,¿e kana³ w paliwie ma 10mm.A pod zdjêciem bloczków paliwa napisa³ ,¿e ¶r. kana³u w bloczkach ma 5mm.To w koñcu jak to jest , prosze o wyt³umaczenie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
witek700 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 05 Gru 2007 Posty: 17
|
Wys³any: Sro Gru 19, 2007 5:36 pm Temat postu: |
|
|
Do tryta .Zdoby³em niedawno fajn± tekturow± rurê(mam j± za friko od faceta z targu ,który sprzedaje ceraty).I chce j± wykorzystac do zrobienia silnika .I tu jest problem.Chce ¿eby¶ spojrza³ na parametry i powiedzia³ , czy warto takieco¶ zrobiæ ,czy nie zrobiæ.
Silnik(wymiary trohe upodobni³em do twojego)
korpus:¶r.wew.:3cm. zew.:4cm- wiêc grubo¶æ ¶cianek wynosi 5mm.
d³.:27cm.
d³. zatyczki:2cm,(z gipsu)
dysza:¶r. kryt.:11mm(tez z gipsu)d³.5 cm.
Paliwo:karmel35:65
s± to 3 segmenty o d³. 55mm.
odstêp miêdzy nimi wynosi 8mm.
¶r. kana³u w nich wynosi 13mm.
P.S.Mile widziana szybka odpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez witek700 dnia Nie Gru 30, 2007 8:21 pm, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ecnal1 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 14 Cze 2007 Posty: 12
|
Wys³any: Czw Gru 20, 2007 9:15 am Temat postu: |
|
|
Ja odpisuje do Pana Achtunga:
Ja mam silikon do 1200 C , kupilemm go w zakladzie gdzie robia kominki do domu , jest ciemno brazowy i powiedzial bym ze jest to raczej uszczeelniacz niz silikon |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Gru 20, 2007 11:17 am Temat postu: |
|
|
Silikon do 1200? My¶lê, ¿e masz uszczelniacz do kominków na bazie tlenków metali i szk³a wodnego. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
browcio

Do³±czy³: 17 Mar 2006 Posty: 10 Sk±d: Kêdzierzyn-Ko¼le
|
Wys³any: Sob Sty 19, 2008 1:23 pm Temat postu: |
|
|
Witam. Ja mam pytanie do pana Tryt. Spoko poradnik tylko nie jest opisana moim zdaniem najwa¿niejsza rzecz czyli jak jest zaginana koñcówka pcv od strony zatyczki? Bo je¶li najpierw w³o¿ymy segmenty paliwa do korpusu, a potem zagniemy ¶cianki pcv w rozgrzanym oleju i jak zalejemy gipsem to sie nie bêdzie trzymaæ bo ¶cianki bêd± z oleju a odt³u¶ciæ ju¿ siê nie bêdzie da³o po zagiêciu! Wiêc jak mo¿esz to opisz to dok³adniej.. _________________ Bo gdy by³em dzieckiem piszcza³o mi w uszach:D |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Sty 20, 2008 2:22 am Temat postu: Re: silnik |
|
|
Kacper napisa³: |
Sam nie wiem jaki wymiar oznacza ten 1cal
|
wydaje mi siê, ¿e to pole przekroju. rurka 1" ma ¶rednicê wewnêtrzn± 29mm, co daje oko³o jednego cala kwadratowego. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tryt

Do³±czy³: 19 Maj 2004 Posty: 156 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: Wto Sty 22, 2008 11:52 pm Temat postu: |
|
|
browcio napisa³: | Witam. Ja mam pytanie do pana Tryt. Spoko poradnik tylko nie jest opisana moim zdaniem najwa¿niejsza rzecz czyli jak jest zaginana koñcówka pcv od strony zatyczki? Bo je¶li najpierw w³o¿ymy segmenty paliwa do korpusu, a potem zagniemy ¶cianki pcv w rozgrzanym oleju i jak zalejemy gipsem to sie nie bêdzie trzymaæ bo ¶cianki bêd± z oleju a odt³u¶ciæ ju¿ siê nie bêdzie da³o po zagiêciu! Wiêc jak mo¿esz to opisz to dok³adniej.. |
wk³adam segmenty paliwa i tulejki dystansowe
na to kropelk± ko³o wyciête z cienkiego plastiku pasuj±ce do korpusu idealnie
to zabezpiecza paliwo tak¿e przed wilgoci±
potem zawê¿anie korpusu, odt³uszczanie i zatyczka no i gotowe  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|