Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Sob Wrz 22, 2007 9:17 pm Temat postu: Moja pierwsza rakieta |
|
|
Witam. Rozpocz±³em prace nad moj± pierwsz± rakiet±. Na razie jest to szara rura pcv ze statecznikami. sama rura bez g³owicy ma 96 cm.
Aby zainstalowaæ stateczniki najpierw narysowa³em markerem prosto i symetrycznie 3 równe odcinki. Potem wytopi³em w zd³usz tych odcinków lutownic± dziury. Potem wiertark± i wiert³em 3mm zrobi³em wiêksze otwory, wcisn±³em stateczniki i sklei³em butaprenem. Aby zwiêkszyæ powierzchnie i trwa³o¶æ klejonego miejsca to doklei³em po 2 druty aluminiowe w obudowie (kable wysokiego napiêcia ¶rednica ok.6mm).
G³owice zamierzam zrobiæ w nastêpuj±cy sposób: z kartki zrobiæ sto¿ek i napsikaæ pianki uszczelniaj±cej ( ta taka ¿ó³to pomarañczowa) potem zdj±æ papier i polakierowaæ.
Nad systemem odzysku wci±¿ siê g³ówkuje. Nie wiem na jakiej zasadzie g³owica jest wypychana i po niej zaraz spadochron. Orientuje sie ¿e to chyba jest wystrzeliwane Je¿eli tak to zamierzam zrobiæ co¶ takiego
¿e jak paliwo skoñczy sie paliæ to lont by by³ jako zawleczka tylko zamiast wyci±gaæ j± to sama siê przepali od silnika. Bym musia³ z boku dziurê wywierciæ na lont w SR wygl±da³o by to tak :
Dodatkowo zamierzam zainstalowaæ w ¶rodku co¶ typu piszcza³ka.
Paliwo- zamierzam u¿yæ karmelka 65/35 mo¿e z jakim¶ dodatkiem siarki.
jako obudowa silnika bêdzie rura PCV na któr± nawinê wikol rozpuszczony w szkle wodnym. Papier jaki mam ma 3.8m d³ugo¶ci bez sklejañ oraz ~20cm szeroko¶ci. Jest to papier krawiecki wydaje sie byæ t³usty w dotyku- jest g³atki. ¶rednica wewnêtrzna przy "suchym" nawiniêciu na formê to 3cm a zewnêtrzna przy tych samych okoliczno¶ciach to 4 cm czyli ¶cianka 0.5 cm. Jakiej ¶rednicy powinienem zrobiæ kana³, a jakiej dysze (wiem ¿e powinna byæ takiej ¶rednicy jak kana³ ale mogê ¼le wiedzieæ). Aby zainstalowaæ silnik bêdê potrzebowa³ pier¶cienia albo nawinê dodatkowo ok 2m tej "ta¶my" (chodzi mi o ten papier)
Proszê o wasze porady, opinie i o pomoc !
Bêdê o postêpach was informowa³ miêdzy innymi spadochron, odzysk itp.
Pozdrawiam! _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
WodzU
Do³±czy³: 24 Lip 2007 Posty: 26
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 1:17 am Temat postu: |
|
|
nie za szeroki ten korpus ? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 7:47 am Temat postu: |
|
|
taka ma³a uwaga jak opisujesz rakiete to najpierw w s³upku wypisz dane techniczne (d³ugo¶c,szeroko¶c,itp) a potem dajesz czê¶c opisow± potem du¿o ³atwiej znale¶c to co siê chce
jak sianuje to wywalcie to _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 8:03 am Temat postu: |
|
|
Nie siankujesz, poda³e¶ istotn± uwagê poniewa¿ nie wymieni³em wszystkich wymiarów.
wysoko¶æ bez g³owicy 96 cm
¶rednica wewnêtrzna 45mm
¶rednica zewnêtrzna 48mm
Statecznik:
podstawa statecznika 24cm
krótsza przyprostok±tna 12cm
d³u¿sza przyprostok±tna 21cm
grubo¶æ 3mm
Na razie wszystko, dzisiaj zrobie spadochron, i przetestuje go na "sucho" _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Do³±czy³: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 11:16 am Temat postu: |
|
|
Co do silnika:
Orientacyjnie przyjmuje siê ¿e ¶rednica kana³u powinna wynosiæ 33% ¶rednicy ziarna paliwa. Domy¶lam siê ¿e robisz silnik ze spalaniem tylko w kanale, je¶li tak to im wiêksza ¶rednica kana³u tym krótszy czas pracy i wiêkszy 'kop' na starcie. Dysza powinna byæ wê¿sza ni¿ kana³, ewentualnie taka sama. I teraz najwa¿niejsze: zrób kilka silników i przetestuj statycznie zanim wsadzisz do rakiety.
Co do SOS:
Ten co zaprezentowa³e¶ jaki¶ dziwny jest Rakieta jest du¿a wiêc SOS musi byæ ale je¶li nie masz do¶wiadczenia to jak najprostszy, proponujê pier¶cieñ na silniku. A je¶li koniecznie chcesz elektronikê to zamów sobie zestaw timera EL-01, drogie to nie jest, a dzia³a i wcale takie trudne do z³o¿enia nie jest.
Co do ogó³u:
Jak na mój gust, to jest to za du¿a rakieta jak na pierwszy raz. Ale o gustach podobno siê nie dyskutuje.
Powodzenia _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 11:48 am Temat postu: |
|
|
pozwoli³em se dokonac pewnych obliczen oto moje uwagi
- stosunek d³ugo¶ci do szeroko¶ci wynosi 1:20 gdy dojdzie do tego czubek powiedzmy 20cm (20% d³ugo¶ci rakiety) to ta warto¶c wyniesie 1:24 ZA DU¯O warto¶c ta powinna wynosic ok 1:14 (najlepiej czyli zak³adaj±c ¿e dasz czubek d³ugo¶ci 20cm a szeroko¶c korpusu pozostanie bez zmian powiniene¶ skrucic d³ugo¶c korpusu z 960mm do 672mm wtedy d³ugo¶c ca³kowita wyniesie 872mm (dla równo¶ci mo¿na to wyrównac do 900mm)
-ja bym przesun± stateczniki bardziej do ty³u powiedzmy 10mm od koñca
-narysowa³em twoj± rakiete w spacecadzie i wprowadzi³em do niej mój silnik SRP2,2 (klasa F) wspó³czynnik wywa¿enia wynosi -2,24 (niedopuszczalne) przesuwaj±c stateczniki ca³kowicie do ty³u warto¶c ta wyniesie 1,18 wystarczy dac do g³owicy przeciwwage powiedzmy 40g i wtedy wartosc skacze nam 2,10 (nie konieczne staje siê skracanie d³ugo¶ci rakiety)
do wyliczen stosowa³em swój silnik o dosyc du¿ej mocy (max ci±g ok 9kg) zbuduj hamownie i przeprowadz pare testów silników swojej produkcji a potem dokonaj podobnych obliczen to wszystko powinno byc dobrze
pozdro
p8p8 _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 7:03 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | pozwoli³em se dokonac pewnych obliczen oto moje uwagi |
I s³usznie
Cytat: | :24 ZA DU¯O warto¶c ta powinna wynosic ok 1:14 (najlepiej czyli zak³adaj±c ¿e dasz czubek d³ugo¶ci 20cm a szeroko¶c korpusu pozostanie bez zmian powiniene¶ skrucic d³ugo¶c korpusu z 960mm do 672mm wtedy d³ugo¶c ca³kowita wyniesie 872mm (dla równo¶ci mo¿na to wyrównac do 900mm)
-ja bym przesun± stateczniki bardziej do ty³u powiedzmy 10mm od koñca | To mo¿e zamiast przesuwaæ stateczniki to przytnê te wolne miejsce, ale one mia³o byæ przeznaczone na silnik. Co do rozmieszczenia masy to najwiêksza masa to silnik ?
Co do hamowni to planuje zrobiæ Mam w gara¿u parê odwa¿ników parê p³yt wiórowych po 3mkwadrat. Chyba z tego dam rade zrobiæ najprostsz± hamownie
A jeszcze jedno pytanie Cytat: | I teraz najwa¿niejsze: zrób kilka silników i przetestuj statycznie zanim wsadzisz do rakiety | Na czym polega taki test, ze zdjêæ wnioskuje ¿e gotowy silnik umieszczamy w ziemi tak aby nie wylecia³. I teraz tak: tylko go sie odpala i chodzi o obserwacje spalania paliwa np. czy dysza nie jest za ma³ej ¶rednicy, czy mat. s± dobre itp. ? czy tu chodzi o co¶ wiêcej ?
Dzisiaj testowa³em spadochron miêdzy innymi sposoby z³o¿enia, jak szybko siê otwiera oraz jaki stawia opór czyli jak spowalnia np. spadaj±ce jab³ko (chodzi³o mi o przybli¿enie redukcji prêdko¶ci spadaj±cego cia³a) Sporo zabawy przy tym by³o ale test zakoñczony pomy¶lnie. W najbli¿szy weekend
opisze postêpy (o ile jakie¶ bêd±) poniewa¿ du¿o nauki mam _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Do³±czy³: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 8:22 pm Temat postu: |
|
|
Test statyczny to odpalenie silnika ale tak ¿eby nie uciek³ i ¿eby by³o dobrze widaæ jego pracê. Trzeba go zamocowaæ stabilnie (raczej dysz± do góry), od tego jak jest zamontowany SR zale¿y twoje zdrowie a nawet ¿ycie Wkopywanie go w ziemiê to dobre rozwi±zanie, aczkolwiek mo¿na te¿ inaczej. Odpalasz tak jakby¶ odpala³ w rakiecie. A co daje taki test? Najwa¿niejsze jest to ¿e widzisz czy silnik wybucha, przepala siê gdzie¶, czy pracuje prawid³owo. Mo¿esz te¿ sprawdziæ erozjê dyszy. Jak masz te¿ trochê do¶wiadczenia mo¿esz próbowaæ mierzyæ ci±g 'na s³uch'. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Sro Pa¼ 17, 2007 10:29 am Temat postu: |
|
|
Zrobi³em z koleg± 2 projekty dyszy i pomó¿cie nam oceniæ która jest lepsza. Wymiary obydwu s± takie same, tylko koñcówki dysz s± ró¿ne. Mo¿emy zamówiæ te dysze do wytoczenia w takiej jednej firmie i musimy podj±æ dobr± decyzjê.
Pzdr. _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ecnal1 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 14 Cze 2007 Posty: 12
|
Wys³any: Sro Pa¼ 17, 2007 2:48 pm Temat postu: |
|
|
Wed³ug mnie to projekt pierwszy , ale ja bym go troszkê zmodyfikowa³ zwiêkszy³ bym d³ kana³u z 5mm do 10mm.
Z czego zrobicie korpus silnika z PCV czy z aluminium ???? |
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Sro Pa¼ 17, 2007 3:36 pm Temat postu: |
|
|
po pierwsze aluminium jest dla wyjadaczy
po drógie je¶li nie macie do¶wiadczenia przy projektowaniu dyszy wyko¿ystajcie schemat mojej dyszy CXS47 albo wzorujcie siê na nim przy projektowaniu lub poszukajcie innych gotowych schematów _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaskiniowiec
Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Pa¼ 17, 2007 4:10 pm Temat postu: |
|
|
Pierwsza dysza lepsza. Mam tylko dylematy, ile lotów to aluminium Ci wytrzyma. Je¶li zamierzasz toczyæ w metalu to postaraj siê o wk³adkê stalow± w przekrój krytyczny. Lepiej to zrobiæ raz a dobrze. Dodatkowo postaraj siê tak stoczyæ, by dysza na wyj¶ciu (na tym rozszerzeniu) zmniejsza³a grubo¶æ z 5 mm na pocz±tku do nawet 1 mm na wyj¶ciu. Gazy rozprê¿aj±c siê mocno siê och³adzaj± i nie ma sensu woziæ w powietrze takiej kupy metalu, jak mo¿na zrobiæ to l¿ejsze. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Czw Pa¼ 18, 2007 4:24 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | po pierwsze aluminium jest dla wyjadaczy Cool |
Cytat: | Mam tylko dylematy, ile lotów to aluminium Ci wytrzyma. | To ma byæ stal nierdzewna w obu przypadkach Wiêc wydaje mi siê ¿e je¿eli to stal nierdzewna to nie jeden lot wytrzyma
Cytat: | Z czego zrobicie korpus silnika z PCV czy z aluminium ???? | Silniki z papieru i tu postanowi³em wykorzystaæ mój patent na klej A wiêc rozpuszczam ¿ywicê ze drzewa w du¿ej ilo¶ci w wodzie, nastêpnie przez s±czek w celu oczyszczenia z nierozpuszczonych kawa³ków i kawa³ków drzewa. potem ca³o¶æ idzie na garnek i odparowywuje wiêkszo¶æ wody aby mia³o konsystencje kisielu. I po och³odzeniu nanoszê pêdzlem na sklejane powierzchniê. Czemu tak ? Klej wikol kosztuje 3 z³ a prawie ca³a tubka wysz³a mi do klejenia 1 silnika. Papier jakiego u¿y³em to papier z podrêcznika od J. niemieckiego. Klej d³ugo schnie, co do wytrzyma³o¶ci na wys. temp. przekonamy sie w sobotê albo niedzielê za tydzieñ . Dla porównania zrobi³em drugi silnik na kleju wikolowym. Na silnikach jest oznaczenie W na koñcu co oznacza klejenie wikolem a Z klejenie ¿ywic±
Dysza powinna byæ gotowa na poniedzia³ek. Po znajomo¶ci p³ace za ni± ok. 10 z³. Po zmontowaniu duszy testy w sobotê albo niedzielê.
Proszê zadawaæ pytania, przedstawiaæ swoje sugestie itp.
Ps. Kolega "Dejnol" który narysowa³ drugi projekt to nowy u¿ytkownik tego forum, pomaga mi w projekcie, budowie. _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
..:::DAX:::..
Do³±czy³: 16 Sie 2007 Posty: 47
|
Wys³any: Czw Pa¼ 18, 2007 6:20 pm Temat postu: |
|
|
To trochê Ciê oszukuj± z tym wikolem, bo u mnie kosztuje 1,5 za sztukê.A tak poza tym to ja robie korpusy silników z kleju "m±cznego" i 3 mm rurki o ¶r. 2.3cm nie mogê zgnie¶æ w rêkach. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Czw Pa¼ 18, 2007 7:13 pm Temat postu: |
|
|
widzê ¿e ¼le mnie zrozumia³es ta sugestia o aluminium dotyczy³a korpusu nie dyszy na dysze najlepsza jest stal i CX5 a korpusy z aluminium to tylko dla zawodowców bo jak taki rozerwie to nie piêknie by³oby dostac od³amkiem a wiadomo wiêksze do¶wiadczenie mniejsza szansa rozerwania silnika
ja je¶li wykonuje korpus papierowy to u¿ywam dotego brystolu i kleju w sztyfcie (jest taki dobry zielony u mnie tubka kosztuje 3,50z³) takie korpusy maj± ca³kem du¿± wytrzyma³o¶c przyk³adowo w niedawnym te¶cie silnika SRP2,2 ci±g max wynosi³ ok 30kg (jak taki ci±gg to ci¶nienie musia³o byc ca³kiem spore) i korpus bezproblemowo to wytrzyma³ a robota przy produkcji korpusu jest czysta ³atwa i szybko schnie taki korpus _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Do³±czy³: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 19, 2007 1:48 pm Temat postu: |
|
|
Jak chcesz zej¶æ z kosztów kleju to mo¿esz robiæ mieszankê wikol/dekstryna/woda. Co prawda dok³adnych testów z tym nie robi³em ale wydaje siê byæ mocniejsze od samego wikolu. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 19, 2007 2:00 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak chcesz zej¶æ z kosztów kleju to mo¿esz robiæ mieszankê wikol/dekstryna/woda. Co prawda dok³adnych testów z tym nie robi³em ale wydaje siê byæ mocniejsze od samego wikolu. |
Wydaje mi siê ¿e to nie bêdzie dobrym rozwi±zaniem poniewa¿ sama dextryna/m±ka ziemniaczana wo gule nie chcia³a mi kleiæ korpusu (dzi¶ rano próbowa³em) i nic mi nie wysz³o Nastêpna próba bêdzie w niedziele z m±k± pszenn± tak jak napisa³ mi na pw "DAX"
Cytat: | To trochê Ciê oszukuj± z tym wikolem, bo u mnie kosztuje 1,5 za sztukê. | A jaki kupujesz ten wikol bo ten co ja to firmy Dragon a klej nazywa siê wikolowy. i to taka tubka aluminiowa ok 50ml chyba albo g, np. butapren tej samej firmy w tej samej tubce kosztuje 2z³ _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ecnal1 && ( 2-gie ostrze¿enie )
Do³±czy³: 14 Cze 2007 Posty: 12
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 19, 2007 5:32 pm Temat postu: |
|
|
Nie lepiej by³o by zastosowaæ korpus na silnik z rury PP luz z PCV(do cieplej wody) , a nie bawiæ sie w klejenie korpusów z papieru .
Jak chcesz to mogê ci wyslac jedna rurê PP , mam ich sporo bo kumpel pracuje w zag³adzie to mi z M³yna przynosi , maja ok 50cm d³ , ¶cianki od 2mm-10mm takie posiadam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
p8p8
Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Pi± Pa¼ 19, 2007 5:46 pm Temat postu: |
|
|
plusem korpusów papierowych jest to ¿e mo¿na je wykonac z ogulnie dostêpnych materia³ów je¶li kto¶ mieszka w miejscowo¶ci gdzie nie da rady dostac rury PCV o odpowiedniej grubo¶ci ¶cianki przyk³adowo mi nie u¶miecha siê jechac 80 km do najbli¿szego OBI albo PRAKTIKERA najpopularniejsze rury PCV (przynajmniej u mnie ) s± to rury 32mm (1,8mm ¶cianka) na takie co¶ nawijamy brystol z klejem i gites wiem ¿e mo¿e ma³o profesionalne ale egzamiz zdaje idealnie zaden korpus zrobiony na tych rurach nie wybuch³ mi co prawda trochê wiêcej wa¿± od PCV lecz przy wiêkszych silnikach ten problem praktycznie zanika
pozdro
p8p8 _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
|
slu_1982
Do³±czy³: 21 Lip 2007 Posty: 341 Sk±d: Zza P³otu
|
Wys³any: Nie Lis 04, 2007 10:10 am Temat postu: |
|
|
Urz±dzenie pomocne w odnajdywaniu rakietki
Dosta³em za darmo od kolegi Dejnol-a. Jak tam dysza ? A powoli idzie odkry³em ¿e w szkole s± tokarki, frezarki itp. tylko muszê znale¶æ nauczyciela który za to odpowiada i poprosiæ go o wykonanie tej dyszy. Projekt zosta³ zmieniony- trochê u³atwieñ wprowadzi³em jutro mo¿e dam skana. Cofniêto cos tam i niema postów.
Pisa³em o sarence- jako tester sos-ów.
Trwaj± prace nad Bezw³adnikiem rtêciowym który uwa¿am za najprostsze rozwi±zanie:
http://www.vmc.org.pl/articles.php?id=187
A co do sarenki:
Stateczniki: trójk±t prostok±tny, przeciwprostok±tna klejona do korpusu 90mm, przy prostok±tne 55mm i 7mm (trochê przybli¿one te warto¶ci)
3 stateczniki.
Korpus wysoko¶æ: I czê¶æ to 17,5 cm II cz. 9.5 cm, ¶rednica 2.5 cm.
a tutaj widaæ miejsce z³±czenia 2 czê¶ci
Po³±czenia 2 czê¶ci korpusu wygl±daj± tak:
A tu do przywi±zania linek od spadochronu:
Silnik- robi³em dyszê z gipsu która mi sie rozpada³a, ale u¿y³em korka od wina i co odkry³em:
wylot gazów:
Wlot:
Chyba do¶æ ma³a erozja przy czym silnik pracowa³ ok. 3s, dysza na pocz±tki mia³a 6mm a po pracy 12mm. Silnik klejony m±k± pszenn± z przepisu DAX-a ok. 3mm grubo¶æ ¶cianki i bez przepalenia.
Cytat: | plusem korpusów papierowych jest to ¿e mo¿na je wykonaæ z ogulnie dostêpnych materia³ów je¶li kto¶ mieszka w miejscowo¶ci gdzie nie da rady dostac rury PCV o odpowiedniej grubo¶ci ¶cianki | Ja mam blisko do obi ale tu nie o to chodzi. Wydawa³o mi sie ¿e papier jest lepszym izolatorem ciep³a, korpus pierwszej rakiety ma ok 1mm grubo¶ci (pcv) które strasznie szybko sie odkszta³ca przy niskich temp.
ahhh chyba to wszycho bêdzie... ale nie! Mam pytanie: czy rtêæ z termometra mo¿e mi pos³u¿yæ do bezw³adnika ? _________________ myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|