Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Wrz 01, 2006 1:10 pm Temat postu: |
|
|
Na stronie KWH Pipe Poland porównano rury PE i PP.
Wska¼nik p³yniêcia dla PE znacznie mniejszy ( jest to liczba wyra¿aj±ca masê stopionego tworzywa przep³ywaj±cego przez dyszê o ustalonym kszta³cie i wymiarach w ci±gu danego czasu pod okre¶lonym ci¶nieniem w okre¶lonej temperaturze ).
Wytrzyma³o¶æ na rozci±ganie do punktu p³yniêcia dla PE znacznie wiêksza
Wyd³u¿enie do punktu zerwania PE/ wyd³u¿enie do punktu p³yniêcia PP - PE jest znacznie bardziej elastyczny i chyba to zaleta.
S±dzê, ¿e je¶li PE na³o¿yæ na gor±co ( a tak polecam ) to mamy kolejn± zaletê. Obciska korpus gdy wystygnie. Mamy co¶ jak w artyleri lufa w lufie. Ta zewnêtrzna jest nak³adana na gor±co st±d ten potem sta³y obcisk, który znacznie wzmacnia lufê. Wiêc ja wolê PE. Dodam ,¿e by³ to drugi test na rurze PE do wody fi 9 na oko ( potem napiszê ). Wiêc trudno oczekiwaæ ¿e po drugim te¶cie wstrzelê siê z konstrukcj±. Sam nie wiem juz czy nie porzucê tych SR po konsultacji z eltopsj. Ten SR nie bêdzie PRODUKTEM wiêc szkoda czasu a lepiej wej¶æ w paliwo AP a sporo czasu mi to "po¿re"
Dopisane 02.09. ---> R±bn±³em siê w tym ,¿e porówna³em nie te rury co chcia³em. Mia³o byæ : PE --- PCV. Ale rury PP te¿ s± . Na stronie Pipelife porównano PE z PCV i z tych danych wynika , ¿e PCV jest lepsze . Hm .................... mam rury PCV
Mi³ego dnia A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Wrz 08, 2007 8:04 pm Temat postu: Herkules_1000g |
|
|
Wci±gn±³ mnie silnik zawieraj±cy 1 kG paliwa ¿ywicznego, typ silnika "Olusia" czyli du¿a kopia SR Olusia_1M ( paliwko wk³adane, pal±ce siê ca³± powierzchni± ).
To pierwsza próba. Nie chcê pogrubiaæ korpusu wiêc nie wiem czy test wyjdzie. Ciê¿ar silnika podam potem.
1. Widok silnika ( korpusu ) i paliwa oraz zap³onnika Kubu¶
2. Wewn±trz i na wierzch paliwka da³em p³ytkê 3 mm ze spienionego PS.
3. Na zap³onnik Kubu¶ dajê tekturkê o gr. 1 mm i zalewam to ¯E plus gips 50 : 50.
Teraz kilka operacji wykañczaj±cych i poka¿ê film. Na pewno znaczn± uwagê zwrócê na sprawy bhp i ppo¿. . Paliwko jest bardzo bezpieczne w u¿yciu. Sk³ad :
680 KNO3
120 Mg 0,17
200 ¯E ( w tym 20 Z1 )
50 "cu¶"
Pozdr. A
PS. Kupiê proszku Mg 0,17 z 1 kg
Dopisane ---> Silnik CATOale silnik wszed³ efektownie na re¿im pracy . Kolejny test - wzmocnienie korpusu i zmniejszenie prêdko¶ci palenia siê paliwa.
No i piêkna stop klatka z chwili tu¿ przed CATO. Tak ma wygl±daæ praca mojego silnika.
Dopisane.
Test 3. Wykorzystano zu¿yty korpus z testu 2 ( odstrzeli³o zatyczkê ). Tym razem odstrzeli³o dyszê . Ciê¿ar silnika 1800 G z czego 1000 G paliwa 720 + (180 + 20) + 100 Mg bez dodatku tego "cu¶".
FILM
Jak widaæ na gifie przedmucha³o od strony dyszy.
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Wrz 21, 2007 2:53 pm Temat postu: |
|
|
Macie nowy test. W zasadzie to silnik na 4 z plusem ( maks ocena 6 ). Ciê¿ar paliwa 1050 gram o sk³adzie w g :
KNO3 - 700
Cdrz - 20
Mg0,17 - 80
¯E- 180 + 20 Z1
50 "cu¶".
Silnik w czasie pracy
Ciê¿ar silnika 1400 G ( korpus , dysza i zatyczka - 400 G )
Paliwo zalane do silnika, dwa kana³y - jeden centralny, drugi obok. Dysza pcv plus zaprasowany szamot.
Czas pracy 8 sekund plus 3 - 4 s dopalanie. Zak³adaj±c, ¿e efektywnie pracowa³o 800 gram mamy ¶redni ci±g ( Iw³. 100 )
F ¶r. = 10 kG
Silnik do t = 6 sek. szacujê ci±g na 12 - 13 kG
t = 6 - 8 --- > ¶r. ci±g 8 - 9 kG
Teraz dopracujê parametry. Czas pracy chcê maks. 6 sek. i ograniczyæ dopalanie siê paliwa. Przy t = 6 s , ¶r. ci±g wyniesie
F¶r. = 20 kG ( trwaj±cy 6 sekund ).
W powy¿szej próbie testowa³em korpus i mocowanie dyszy i o dziwo korpus wytrzyma³ bez wzmocnieñ
Po te¶cie- korpus
FILM
Sekcja "zw³ok" silnika i zaskoczenie. Papier niemal nienaruszony
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pi± Wrz 21, 2007 8:38 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Do³±czy³: 16 Pa¼ 2005 Posty: 180 Sk±d: granica UE.. taki kraj Polska mo¿e kto s³ysza³ :D
|
Wys³any: Pi± Wrz 21, 2007 6:43 pm Temat postu: |
|
|
Czy nie my¶la³es o robieniu dyszy z CX5 (le¿akuj±cy pare tygodni) + jaka¶ wstawka z nierdzewki
tak na marginesie piêkny i potê¿ny silnik masa 1000g paliwa mnie przera¿a i ja napewno nie odwa¿y³ bym siê stac tak blisko jak ten kto¶ z kamerk± na zdjêciu ko³o takiego monstrum (nawet je¶li paliwo jest w miare bezpieczne0  _________________ ju¿ siê w to nie bawie, jedynie doradziæ co¶ moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Wrz 21, 2007 7:42 pm Temat postu: |
|
|
Na powy¿szym filmiku dysza by³a szamotowa. Teraz testujê w po³aczeniu z gipsem ( pod nim szamot ). Byæ mo¿e CX5 sprawdzê.
Ni¿ej rura pcv fi 42, grubo¶æ ¶cianki ok. 12 mm. U¿ywam na dyszê
Rurê tnê na odcinek 65 mm i toczê
Dok³adniej opisze silnik na stronie www . Testuj±c silnik mam na g³owie kask motocyklowy, stojê w odl. kilku m. Nic mi siê nie stanie bo dopuszczam takie ryzyko aby by³o dla mnie bezpiecznie. Na test silników jade do¶æ daleko. To nie Stru¶, którego testowa³em na "piaskach"
Przy okazji. To pierwszy amatorski silnik rakietowy z paliwem ponad 1 kG ( dok³adnie 1040 G ) .
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pi± Wrz 21, 2007 8:48 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Do³±czy³: 17 Maj 2003 Posty: 180 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Wrz 21, 2007 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Arkadiusz napisa³: | Przy okazji. To pierwszy amatorski silnik rakietowy z paliwem ponad 1 kG ( dok³adnie 1040 G ) .
Pozdr. A |
Ja bym doda³, ¿e to pierwszy amatorski dzia³aj±cy silnik z paliwem ponad 1kg.
Bo z tego co wiem by³o kilka prób zbudowania takiego silnika (w tym mój i zombka 1200g) ale zakoñczonych CATO.
Bardzo mi sie podoba ta rura pcw. Mo¿e w niej zrobiæ silnik na 1kg paliwa? Powinno siê zmie¶ciæ (oczywi¶cie silnik mia³ by ponad 60cm d³ugo¶ci).
W takim silniku mo¿na by zwiêkszyæ zacisk co by znacznie poprawi³o jego osi±gi i skróci³o czas pracy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Sob Wrz 22, 2007 6:52 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Widzê ze prace id± pe³n± par± Silnik mi siê podoba, szczególnie niska masa korpusu oraz d³uga praca. Jak s±dzê do wiosny Arkadiusz zmontuje silnik z dwoma kilogramami paliwa i je¶li pali³by siê dwa razy d³u¿ej - to bêdzie znakomita marszówka, mo¿na bêdzie wspi±æ siê bardzo wysoko. Do ¿yczenia pozostawia impuls w³a¶ciwy szacowany na 100, ale jak s±dze do wiosny korpus dostanie wzmocnienie i bêdzie lepiej ni¿ na karmelku.
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
npiro

Do³±czy³: 24 Lis 2006 Posty: 46
|
Wys³any: Sob Wrz 22, 2007 10:17 pm Temat postu: |
|
|
Ta rura to PP czyli Poli Propylen a nie polichlorek winylu. A ró¿nica jest ogromna bo np. kleje siê tego nie trzymaj±. Przy ci¶nieniach panuj±cych w SR ja bym nie ryzykowa³ ³±czenia PCW z PP bo jedno siê klei a drugie zgrzewa.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Ma³y

Do³±czy³: 31 Sie 2002 Posty: 193 Sk±d: kraków
|
|
Powrót do góry |
|
 |
npiro

Do³±czy³: 24 Lis 2006 Posty: 46
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 2:01 pm Temat postu: |
|
|
Ma³y napisa³: | No nie zupe³nie sa ju¿ kleje do polipropylenu |
Wynalazki, gdzie albo trzeba kleiæ PP z "innym porowatym materia³em" (nie mo¿na skleiæ PP z PP) albo przenosz±ce obci±¿enia tak du¿e, ¿e nadaj± siê najwy¿ej do sklejania modeli rakiet wisz±cych pod ¿yrandolem. S± te¿ rozwi±zania po¶rednie, np. klej serwowany na gor±co z pistoletu. Ale po co siê babraæ z gor±cym klejem jak mo¿na du¿o lepiej stosuj±c sam± temperaturê. Zgrzany PP tworzy jednorodn± spoinê i ¿aden klej nie mo¿e siê z tym równaæ.
Daleko mi jednak do ca³kowitego negowania istniena klejów do PP. Mo¿e jakie¶ tam s± i mo¿e s± nawet jakie¶ skuteczne. Ale nie w tym kraju a je¶li ju¿ to albo s± kretyñsko drogie albo na jakie¶ specjalne zamówienia, z oczekiwaniem na realizacjê i konieczno¶ci± stosowania jakiego¶ kretyñskiego procesu samego klejenia.
Pytam po jak± cholerê piæ browar przez s³omkê jak mo¿na 100x skuteczniej i z wiêksz± przyjemno¶ci± po prostu z pokala. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Nie Wrz 23, 2007 3:15 pm Temat postu: |
|
|
Ksp.
Polipropylen ³adnie siê spawa
Arkadiusz --> Doklejê siê bo ma³o napisane :- ). Na rurze pisze PP i to pewno skrót od PoliPropylen. Czasami mówiê piwo a my¶lê ¿ywiec :- ) _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Wrz 24, 2007 5:11 pm Temat postu: |
|
|
Przygotowujê nowy test z innym kana³em aby paliwo szybciej sie spali³o. W poprzedniej próbie by³y 2 kana³y , teraz 3 jak na zdjêciu nr 1.
Na zdjêciu nie widac tego ale kana³ jest g³adki i estetycznie wykonany.
Metoda j±k± opracowa³em na ten kana³ jak i ka¿dy inny.
1. Sk³adam do qpy 3 rurki Cu, fi 22 mm. Wcze¶niej ka¿d± smarujê ¶wiec± parafinow±.
Na powy¿szym zdjêciu rurki pokazano ju¿ po wyci±gnieciu z silnika. Dooko³o rurek ubijam paliwo ¿ywiczne ¯PP. Po stwardnieciu paliwa ( nie mo¿e siê ono zagrzaæ powy¿ej 40 C aby nie stopiæ cieñkiej wartswy parafiny na rurkach Cu ) wyci±gam rurki osobno. Aby to zrobiæ przez rurkê, któr± wyci±gam puszczam gor±c± parê wodn± przez 5 sekund.
Odk³adam od czajnika rurkê i z lekkim obrotem wyci±gam j± z silnika. Tak postêpujê z rurkami 2 i 3.
Uzyskujemy kana³ jak na zdjêciu nr 1.
Z kana³em gwiazdowym do silnika wchodzi mniej paliwa bo 950 gram. Po te¶cie byæ mo¿e wrócê do 2 kana³ów obok siebie ale drugi kana³ dam d³u¿szy ni¿ poprzednio. Chcê mieæ minimum 1000 gram paliwa.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Wrz 25, 2007 4:51 pm Temat postu: |
|
|
Potem w tym samym po¶cie dam nieco opisu. Rozerwa³o korpus ale mia³o prawo poniewa¿ celowo jego nie wzmacnia³em. Ale ogólnie jestem co raz bli¿ej dobrego silnika.
Widok silnika
FILM
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|