Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Czw Sie 02, 2007 9:10 pm Temat postu: Rakiety serii PV Made By P8P8 |
|
|
Witam chcę przedstawic rakiete PV100 która została wykonana do specjalnego celu (o tym troche puzniej)oto dane samej rakiety
długość - 520mm
szerokość - 50mm
waga - 144g (bez silnika)
system odzysku - spadochron odpalanie poprzez włącznik rtęciowy bez opóźniacza (nie stosowałem żadnego opóźnienia ponieważ silnik który zastosuje bardzo łagodnie wygasa i nie powinno byc wczesnego włączenia ale o tym później)
projekt w space cadzie
http://img512.imageshack.us/my.php?image=pv100sl3.jpg
jezeli hodzi o ten ładunek co na zdjęciu jest to informuje że jest to ładunek wyżucający spadochrun
materiał z którego wykonana jest rakieta to papier z tej uwagi ponieważ jest najłatwiejszy w obróbce a nie było czasu na zrobienie go np z ŻE i maty z włukien sztucznych
teraz napęd (chyba najciekawsze)
silnik o nazwie SRP2-1 już mówie co oznacza ta terminologia
SR-chyba każdy wie
P-p8p8
2-silnik startowy
1-masa paliwa nie przekracza 100g
dane silnika
masa całkowita - 100g
masa paliwa - 50g
paliwo - 65%KNO3, 20%sorbitol, 15%cukier
silnik klasyfikuje sie na granicy klasy C i D
długośc 140mm
szerokośc - 25mm
szerokośc kanału - 6mm
korpus - rurka plastikowa o średnicy 20mm na to nałożone 5 warstw papieru każda warstwa jest długości kartki A4 wszystkie warstwy są ze sobą klejone
dysza
wymiary
długośc 15mm
długośc kanału dyszy 10mm
długośc stożka wewnętrznego 5mm
kąt nachylenia stożka wewnętrznego - 45 stopni
średnica wewnętrzna dyszy - 7mm
materiał - CX5 leżakujący 2 tygodnie z tego samego materiału wykonana jest zatyczka
osiągi silnika
Kn początkowe - 47
Kn końcowe - 173
silnik nie kasła
maksymalny ciąg w silnikach podobnych które wykonałem wynosiła ok 25N jest to słaby silnik może nawet za słaby ale cel wystartowania tej rakiety jest taki że jutro przyjeżdza do mnie rodzina z miasta z małym dzieciakiem które chce zobaczyc start rakiety dlatego stosuje pewniaka
oto zdjęcie silnika podczas pracy
http://img375.imageshack.us/my.php?image=testsilnika2vl1.png
silniki typu SRP2-1 działają przeciętnie od 2,5s do 3s i harakteryzują się małą kapryśnością poprostu działają zawsze jak sie od nich wymaga jest to bardzo udana konstrukcja opracowałem ją w 2005roku jak nie będę miał co robic (troche puzniej to będzie bo narazie żniwa) to dam dokładniejszą dokumentacje bo może jakiś początkujący będzie chciał go zrobic
to by było na tyle jeśli ktoś będzie chciał jakieś szczeguły to piszcie test rakiety planowany jest na jutro takrze jutro dam fotki rakiety bo przy okazji zrobie zdjęcie wyżutni
pozdro i czekam na ocene i uwagi
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Pią Sie 03, 2007 10:27 am Temat postu: |
|
|
prosze jak obiecałem tak są zdjęcia miały byc robione w plenerze ale dzis u nas leje i wiater piździ więc w chlewku z tych powodów test odwołany
1 ogólny widok na wyżutni
http://img166.imageshack.us/my.php?image=rakietahu0.jpg
2 z wyjętym spadochronem bardzo lubie spadochrony z worków na śmieci łatwe w robieniu i w razie straty nie ma czego żałowac ten jest wykonany z 3 worków gdy jest wypełniony powietrzem to o wiele ładniej sie prezentje
http://img407.imageshack.us/my.php?image=spadochrunqa1.jpg
3 zdjęcie tyłu rakiety te brzydkie ślady po klejeniu na tekturce zostaną zamaskowane białym pierścieniem wyciętym z brystolu
http://img482.imageshack.us/my.php?image=tyrt6.jpg
to by było na tyle jeśli jeszcze ktoś chciałby zobaczyc jakieś zdjęcie (czubek elektryka itp.) to pisac prosze
pozdro
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 6:39 pm Temat postu: |
|
|
Informuje że dziś odbył sie test rakiety PV 100 udany w 80% rakieta piknie zeszła z wyżutni pod kątem ok 70 stopni wzleciała na ok 100metrów i wylądowała jakieś 200 metrów dalej (przelatując moje pole) te 20% nieudanego startu to to że spadochron nie otwożył się i rakieta wbiła się w ziemie (wbiła się czubkiem w ziemię czyli była prawiłowo wyważona) powodem nie otwarcia było to że silnik wyrwał się z uwięzi i wbił się na jakieś 5 cm w głąb rakiety miażdząc tym sposobem elektrykę ale test sie udał silnik poraz kolejny mnie nie zawiódł i jestem zawodolony filmik oczywiście jest lecz nie mam możliwości go wkleic na forum ale dam klatki z tego oto filmu _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge....
Ostatnio zmieniony przez p8p8 dnia Wto Sie 07, 2007 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Teo
Dołączył: 13 Lut 2006 Posty: 101 Skąd: 123456
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 6:40 pm Temat postu: |
|
|
walnij filma na sendspace _________________ Koniec z piro.. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 7:39 pm Temat postu: |
|
|
Gratulacje za oderwanie się od ziemi. Rakieta chyba ciut niestabilna, na jednej fotce widać zawirowanie lotu. Ale to może być kwestia dokładności wykonania modelu.
P.S. Gratuluje poligonu (no, chyba że za plecami miałeś od razu całe osiedle ) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 7:50 pm Temat postu: |
|
|
te zawirowanie było spowodowane własnie tym wtargnięciem silnika w głąb konstrukcji i pewnie się trochę przekszywił a co do poligonu to najbliższe osiedle jest w malutenkim miasteczku za moimi plecami oddalone o jakieś 3 km ( ale mmi wielkie osiedle 2 bloczki ) zadupie nie wiem czy tam 2000 mieszkańców jest
miało byc odpalane kablem ale mam za duzy spadek napięcia i pozostał mi sposób awaryjny  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 9:19 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Każda nowa rakieta w powietrzu cieszy jak cholera
Cytat: | p8p8:miało byc odpalane kablem ale mam za duzy spadek napięcia i pozostał mi sposób awaryjny |
Proponuję zaopatrzyć się w przekaźnik (elektromagnes zwierający styki) i zamocować go na akumulatorze. Podłączasz akumulator przez przekaźnik do zapalnika na krótkim kablu (2m) a przedłużaczem (40m) włączasz tylko cewkę przekaźnika żeby zwarł obwód akumulator-zapalnik. Tyle samo sprzętu do zabrania na poligon a jaka skuteczność odpalanie natychmiastowe.
pzdr _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 9:50 pm Temat postu: |
|
|
pokombinujemy przy następnym starcie kolejna z seri brystolowych rakiet typu PV jest już w produkcji jej nazwa to oczywiście PV200 w niej może zastosuje ten patent jak nic lepszego do łba nie strzeli palnowany jej start za 2 - 3 tygodnie będzie już zasilana potężniejszym silnikiem i to znacznie potężniejszym powiem że cel wystrzelenia tej rakiety został osiągnięty dieciak jeszcze przez pare dni nie będzie mógł spac z podniety  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Pon Sie 20, 2007 6:09 pm Temat postu: |
|
|
prosze upoważnioną do tego osobę aby zmieniła temat postu z "rakieta SRP2,1" na "RAKIETY SERI PV CONSTRUCTOR BY P8P8 " ponieważ już niedługo zamieszcze plany zdjęcia itp mojego nowego modelu rakiety PV200 rakiet seri PV będzie dużo więcej ponieważ gotowych projektów mam już do modelu PV500
pozdro
p8p8
Zrobione. Staraj się jednak "przyłożyć" choć troszkę więcej do poprawnej pisowni (ortografia) polskiej. Zagląda tu sporo małolatów i jakoś "niepolitycznie" to wygląda. Acha, jeszcze jedno. Nie nadużywaj pisowni tylko dużymi literami. Na większości forum internetowych jest to tępione z prostej przyczyny: duże litery oznaczają "krzyk" w net-etykiecie, a więc używać tylko w uzasadnionych przypadkach. Pozdrawiam: eltopsj _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Wto Sie 21, 2007 10:55 am Temat postu: |
|
|
nie ma sprawy tylko że mam dośc zasłuzoną klawaiturę i czasami poprostu nie wstukują mi się te polskie znaki z kreseczkami kropkami itp pewnie guzik "Alt" odmawia posłuszeństwa a co do dużych liter to sie zastosuje starałem się pisac tematy postów z dużych liter no bo wiadomo są lepiej widoczne
dzięki za zmiane tematu opis PV200 powinien się pojawic jeszcze w tym tygodniu (choc nie obiecuje ) w tym momęcie przyczepiam stateczniki  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 7:51 pm Temat postu: |
|
|
No to powodzenia w testach i lotach. Całość prezentuje sie całkiem nieźle. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Czw Wrz 06, 2007 8:17 pm Temat postu: |
|
|
prosze oto streszczona dokumentacja rakiety PV 200 mniej ważne szczeguły wywaliłem jak kogoś coś interesuje a nie podałem to pisac
NAZWA PV 200
Długość 1000mm
Szerokość 60mm
Waga 1100g
Konstrukcja Wszystko opiera się na 4 biegnących do połowy oraz 2 pozostałych biegnących do 3/4; długości rakiety prętach metalowych o grubości 6mm
Poszycie Brystol jak wszystkie rakiety serii PV
lotki Wykonane z plastyku przednie krawędzie natarcia wzmocnione stalowymi ceownikami
Układ odzysku Timer El-01 uruchamiany za pomocą przerywanego drucika przy starcie
Głowica Na zewnątrz wykonana z brystolu długość 200mm wewnątrz wypełniona pianką montażową wpuszczana 20mm w głąb korpusu
Spadochron Wykonany ze starego parasolu dołączone do niego jest 8 linek
Silnik SRP2-2
Klasa silnika Brak danych
Max moc Brak danych
Charakterystyka Silnik o masie paliwa 190g blok paliwa nie dzielony na segmenty kanał przez całą długość
Czas pracy Ok. 2-2,5s
Zacisk pocz./końc. 67/210
Współczynnik wyważenia rakiety podawany przez program SPACECAD 2,26
Przewidywany maksymalny pułap lotu Brak danych
miejsca "brak danych "zostaną wypełnione po niedzielnym tescie silnika (chyba że pogoda nie dopisze) moc silnika którą wprowadziłem do space cada była szacowana przez moc silnika SRP2-1 pomnożona przez wielokrotnośc paliwa (po prostu przemnożona przez 4) jest to błędny szacunek ale na początku musiałem miec jakies ogólne dane na koniec dożucam jeszcze projekt w SpaceCadzie
http://img527.imageshack.us/my.php?image=pv200er1.gif
pozdro
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 8:03 pm Temat postu: |
|
|
kolejna porcja danych
12,09,2007 został przeprowadzony na hamowni test silnika SRP2-2
dane silnika z hamowni
czas pracy silnika 2,5s
czas pracy pow. 50N - 1,5s
czas pracy pow 80N - 0,7s
max ciąg 90N
impuls całkowity - 59Ns
silnik klasy F
opis testu
silnik na początku pracował piknie co widac na zdjęciu nr 1 lecz pod samym końcem puściło uszczelnienie przy zatyczce (zdj nr 2 ) lecz to nie jest poważna wada więcej kleju i powinno byc OK
zdj 1
http://img209.imageshack.us/my.php?image=57829613dm0.jpg
zdj 2
http://img526.imageshack.us/my.php?image=34282636bg3.jpg
teraz jak ten silnik wpłynąłby na rakiete
masa całkowita 1108g (pusta 700g)
przewidywany lot przez program SPACECAD - 446m
czas potrzebny do osiągnięcia najwyższego punktu na niebie - 9,8s
współczynnik wyważenia - 2,55
czekam na komentaże bo ten temat zaczyna przypominac dziennik a nie forum  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 8:42 pm Temat postu: |
|
|
Jak uzyskałeś taki płomień tzn napisz jak było robione paliwo. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andżej Gość
|
Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 9:23 pm Temat postu: |
|
|
Witaj
No rakietka pikna, starannie wykonana i to porównanie do żywca .
Fajny płomień jak na karmelek. Rakietka powinna prawie zniknąć z oczu nawet przy bezchmurnym niebie, prawie 200g paliwa a rakieta lekko ponad 1kg to już nie przelewki . Życzę wcelowania tajmerem i lądowania na spadochronie.
Pozdr
dopisane: Niech żyje warmiński klub rakietowców!!!
Ostatnio zmieniony przez andżej dnia Sro Wrz 12, 2007 9:33 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Sro Wrz 12, 2007 9:27 pm Temat postu: |
|
|
jeśli chodzi o to jak robie paliwo to wżucam wszystkie składniki do garnka i niech sie kisi na łazni wodne z pół godziny ot cała filozofia jeśli chodzi o silnik to jestem prawie pewien że można by z niego wycisnąc jeszcze kilkadziesiąt % mocy wmątowac wstawkę do dyszy zmieenic kąty stożka jeszcze zawęzic dysze i pare innych sztuczek
pozdro
p8p8 _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MIROR

Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 5:16 pm Temat postu: |
|
|
Jakie jest rozdrobnienie saletry? Jak sobie radzisz z higroskopijnością paliwa? _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
p8p8

Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 180 Skąd: granica UE.. taki kraj Polska może kto słyszał :D
|
Wysłany: Czw Wrz 13, 2007 7:34 pm Temat postu: |
|
|
jako utleniacz stosuje saletre ogrodniczą nie oczyszczam jej i przechowuje ją w słoikach a co do higroskopijności to zaraz po zrobieniu silnika zaklejam jego wlot szczelnie taśmą klejącą (ja na to plomba mówie) i zrywam taką plombę tuż przed włożeniem zapłonnika zapomniałem jeszcze podac max prędkości jaką wyliczył spacecad wynosi ona 102m/s (367km/h) na wszelki wypadek jeszcze lotki wzmocnie
w sobote albo niedziele planowany następny test silnika SRP2-2 jesli zakonczy się 100% powodzeniem i jego wyniki będą podobnę do do wyników z testu z dnia 12,09 to następny silnik zostanie użyty do napędu rakiety PV 200 zostało jeszcze do przetestowania system wyżucania spadochronu ten test też najprawdopodobniej zostanie wykonany w sobote lub niedziele
pozdro
p8p8
p.s a co do płomienia to jest taka fajna prosta sztuczka ale narazie jej nie powiem  _________________ już się w to nie bawie, jedynie doradzić coś moge.... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|