Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nostra

Dołączył: 10 Cze 2006 Posty: 200
|
Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:25 am Temat postu: |
|
|
Sylwek napisał: | ale chodzi mi o to aby zrobić prowadnice do tej maszynki. |
no właśnie.... nigdy nie wiadomo jaki dokładnie będzie ciąg, poprzednio przecież był zaskakujący duży (ten z 50% więcej paliwka), oberwać elementem metalowym o wadze ~4kg? _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:42 am Temat postu: |
|
|
Aby testować Strusia na tym metalowym testerze wcześniej szacuję ciąg na wadze łazienkowej więc do Strusia_max dołożył by kilka kG aby wyszło 10 kG.
Tester jest tak wyważony, że prawidlowo pracujący silnik stabilnie i z trudem ma podnieść tester maks. na kilka m. Chcę sprawdzić tylko F maks. i porównać ze wskazaniem wagi. Wszystkie tu pokazane hamownie kalibrowano cieżarkiem a dla SR mamy niską masę i te piki ciągu. Ujemny ciąg odnotował chyba crave a oznacza to, że trzeba wziąść popawkę na kalibracje hamowni przy pomocy ciężarka. Masa ciężarka ma bezwładność a lekki silnik ma ją nie wielką.
Dopisane
Jesli ciąg silnika jest 5 kG, czas pracy 2 sek to mamy impuls całkowity Ic = 100Ns ( 1 kG = ok. 10 N )
Jeśli tester ma masę 4 kg to ciąg silnika musi pokonać ciężar tej masy i na tester będzie działać efektywnie 1 kG siły ciagu silnika bo te 4 kG "zmarnuje" się na zrównoważenie z ciężarem masy testera (wypadkowa siła od grawitacji i ciagu silnika ) .
Tester niech ma masę 4 kg z silnikiem, czas działania ciagu silnika 2 sek.
Mamy F = mdV/dt => Fdt = mdV => V = Fdt/m
Stąd prędkość startowa testera V = 10Nx2sek/4kg = 5 m/s ( 18 km/h ).
Można teraz policzyć na jaką wysokość się wzniesie a było tym przy metalowej beczce miotanej acetylenem :- )
W tym teście ważne jest aby ciąg silnika nieznacznie przekroczył ciężar testera i służy właśnie temu aby porównać wskazanie wagi z realnym, maks. ciągiem silnika.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Czw Paź 04, 2007 9:47 pm Temat postu: |
|
|
Dzięki robercikowi ( serdecznie dziękuję ) mam test z hamowni SR Struś i Struś_max.
STRUSIE.xls
FILM
Pozdr.A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pią Paź 05, 2007 6:02 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pią Paź 05, 2007 12:38 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Bardzo ładna praca - gratulacje.
To silnior jak się patrzy.
Rakiety będą śmigać, aż miło.
Jeśli jeszcze uda się uzyskać powtarzalność - to pełny sukces.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią Paź 05, 2007 1:09 pm Temat postu: |
|
|
Cześć
Naprawdę ładnie zagadały Zwróćcie uwagę że przy niskiej masie papierowego korpusu STRUSIA paliwo dostarcza impulsu właściwego ponad 140
Do większości modeli rakiet prezentowanych na forum nic więcej nie trzeba Więc tam chłopaki nie ociągać się tylko strzelać te rakiety...
Wszystkie dane do symulacji w SpaceCad'zie macie w arkuszu.
Jeszcze jedna uwaga: wykres mniejszego STRUSIA jest idealnie płaski - co pokazuje udane dobranie erozji dyszy (spora) do rosnącej powieżchni spalania co w sumie daje stały zacisk
pzdr _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 6:48 pm Temat postu: SR Struś_PP_80g |
|
|
W poniższym teście zastosowałem korpus PP. Niestety silnik kichał ( brak katalizatora w paliwie ). Fi wewnętrzne silnika 26 mm wobec 25 tulejka papierowa.
Widok silnika Struś ( paliwo 62 g ) i Struś_PP_80g( paliwo 80g)
FILM
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Czw Paź 18, 2007 4:32 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 4:44 pm Temat postu: |
|
|
Z góry przepraszam za takie opóźnienie - pewnie zauważyliście, że moja aktywność na forum bardzo zmalała - są ku temu powody, których nie będę tu przytaczał.
Rakieta Fiber, napędzana silnikiem Struś:
http://video.google.pl/videoplay?docid=-5588342338578556069&hl=pl
tu fotki - brakuje zdjęcia całego modelu po pomalowaniu, ale przed startem byłem przekonany, że takowy posiadam. Na zdjęciach układ UUWS-1, który ostatecznie został zdemontowany.
http://crave.fotosik.pl/albumy/164992.html
Rakieta była pozbawiona jakiegokolwiek systemu odzysku- nie chciałem przedłużać startu rakiety o kolejne miesiące w których dorabiałbym mechanizm z tym związany. Start był na tyle dynamiczny, że chwilę po zejściu z wyrzutni straciłem rakietę z oczu (silnik nie wydziela za dużo dymu, to też jest jeden z powodów) - modelu nie znalazłem. Szkoda, bo w sumie korpus był bardzo porządnie wykonany (kompozyt szklano-węglowy) i najprawdopodobniej wytrzymał upadek. Może jeszcze wybiorę się na poligon z rowerem, ale szansa na znalezienie modelu jest bardzo mała.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze wrócę do rakietowego hobby
PS do Arka - strusia miałem tylko jednego. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kacper

Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 5:19 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Gratulacje!
Bardzo ładny stabilny start . Szkoda, że nie odzyskałeś modelu bo był naprawdę bardzo estetycznie i solidnie wykonany. Mi by było szkoda puszczać bez odzysku.
Z czego była wykonana głowica? Wygląda na jakiś laminat.
Życzę szybkiego powrotu do hobby. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 5:26 pm Temat postu: |
|
|
Pianka poliuretanowa dwuskładnikowa - b. fajna sprawa - mieszasz dwa składniki przez paręnaście sekund, wlewasz do formy, pęcznieje i wychodzi ci gęsta, sztywna pianka idealna do szlifowania na wiertarce.
W dalszym etapie pokryłem ją 3 warstwami włókna szklanego (ale tylko do połowy) zostawiając przód jako kontrolowaną strefę zgniotu - oczywiście ją też pokryłem cienką warstwą szpachelki, w celu wygładzenia.
Szczerze mówiąc samego modelu mi aż tak bardzo nie żal, bardziej jestem ciekaw jak wygląda po przywaleniu w ziemię, z w końcu nie małą prędkością - przemyślany był tak, żeby przeżyć.
tu filmik do ściągnięcia w nieco lepszej jakości
FILM |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mały

Dołączył: 31 Sie 2002 Posty: 193 Skąd: kraków
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 5:36 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Po fotkach widać ładnie wykonany i z niezłych materiałów model.
Dynamiczny start - Struś nieżle zagadał do tego rakieta pewnie lekka bo z kompozytów -efekt taki że poleciała sobie w siną dal.
Szkoda jej szkoda!!
ps.
jedna fotka jest ciekawa -spałeś z nią ?
Pozdrawiam _________________ Mały
..."Jak mam czas to siedzę i myślę jak nie mam czasu to tylko siedzę" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 5:47 pm Temat postu: |
|
|
Mały napisał: | ps.
jedna fotka jest ciekawa -spałeś z nią ?
|
teraz jak powiem, że stateczniki były świeżo przyklejone i musiałem ją położyć tak, żeby ich nie obciążać, a akurat łóżko było pod ręką to i tak nikt nie uwierzy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pon Paź 15, 2007 5:47 pm Temat postu: |
|
|
Dzieki za test. Rakieta piękna i na pewno szkoda by jej było wysłać na karmelku.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Czw Paź 18, 2007 4:52 pm Temat postu: |
|
|
ksard napisał: | ....Jeśli jeszcze uda się uzyskać powtarzalność - to pełny sukces. |
Po półrocznej przerwie zrobiłem nowy SR Struś_T_60 ( T- korpsu Tektura, 60 - ciężar paliwa ).
Zdziwiłbym się gdyby coś poszło nie tak. I nie zdziwiłem się bo Strusia za dobrze znam.
1. Stop klatka
FILM ( udana praca )
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pią Paź 19, 2007 8:36 pm Temat postu: Struś na nadchloranie litu - słabo |
|
|
I o czym tu pisać . Sami zobaczcie. Jako utleniacz zastosowałem wyłącznie LiP, lepiszcze silikon, bez katalizatora ( regulatora ). Gdyby był AP na pewno było by lepiej. Silnik tak kaszlał 55 sekund. Przy okazji. Tak naprawdę zupełnie nie wierzę w to, że jakimś cudem uda się uruchomić Strusie . Jak ma być on produktem jak za 7 zeta jego nie chcą ( akurat to mało dla mnie ważne ), do tego wszystkich modelarzy polskich dało by sie upchnąć do jednego samochodu osobowego, więc kto ma tworzyć ten rynek . Do tego ja nie mam koncesji i DG. Firma piro z Pionek bardzo chciała mojej pomocy ale za darmo i do dziś - a trwa to ponad rok - nie handlują swoimi wyrobami. Jeszcze rok i znikną z rynku i zdecydowanie już bez mojej współpracy ( za żadne skarby ). Na Strusie nie ma więc szans, za mały kraj czyli za mały rynek.
Macie więc filmik a do LiP jeszcze wrócę ale bez silikonu a na ŻE, z katalizatorem i być może tylko w układzie z AP.
FILM - LiP
LiP to tylko ciekawostka bo jest stanowczo za drogi. A do testów Strusi w locie - chyba muszę sam zrobić rakietę
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Dołączył: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wysłany: Sob Paź 20, 2007 12:47 am Temat postu: |
|
|
Ja może coś pod strusia przygotuje, ale odezwę się dopiero jak już wszystko będzie gotowe - na razie mam pewną koncepcję, ale w moim tempie to za jakiś rok będziemy mogli ustalić szczegóły (wiem jedno - jakby coś z tego wyszło, to zatrudnię jeszcze dodatkowego operatora kamery )
a koncepcja jest taka
- budowa prototypu z pcvek lub innych tanich i powtarzalnych materiałów, testy elektroniki, odzysku - silnik dowolny, ale czemu nie struś?
- wysokościomierz - dysponuje czujnikami ciśnienia i głównymi elementami do budowy prostego elektronicznego wysokościomierza - brakuje tylko jakiegoś elektronika, który by go wykonał. Ja szczerze mówiąc nie za bardzo mam na to czas i ochotę.
Mówię o czymś w stylu:
http://www.jbgizmo.com/page27.htm
Jakiś chętny? MPX4115 wykonawcy daję gratis.
Oczywiście bardziej zaawansowane układy też są mile widziane, może jakieś zintegrowane z czujnikami pola magnetycznego itd?
- po paru startach, w których pewnie zadziałałby układ odzysku, budowa analogicznego do prototypu z pcv modelu, tylko że wykonanego z kompozytów. Potem montaż wysokościomierza i zabawy w bicie rekordów
- próby konstrukcji wielostopniowych... i tak mógłbym się rozpisywać do podróży na księżyc, ale na to raczej życia nie starczy
Oczywiście takie projekty traktuje bardzo na luzie, a ponieważ czasu nie mam za dużo, to ich wykonanie zajmie mi kupę czasu.
W każdym razie - jeżeli będę miał już gotowy do startu prototyp z PCV, to chętnie wezmę strusia hurtem i tym razem obiecuje że filmy będą w gites jakości i z przynajmniej dwóch kamer (cyfrówek)
na marginesie - film wygląda tak źle, bo był kręcony kamerą analogową - czyt. w rzeczywistości jest znacznie lepiej, ale po przegraniu na komputer przy użyciu nie za dobrej karty TV wygląda to jak wygląda... ale tak czy inaczej za wiele nie widać.
Pozdrawiam  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pią Mar 07, 2008 10:31 pm Temat postu: |
|
|
Zrobiłem na próbę Strusia_125 ( 125 g paliwa ). Test w locie na własnej rakiecie z kamerką Mustek i spadem.
Chyba nie trzeba pisać gdzie Struś_65 a gdzie ten XL . Starałem się wydłużyć kanał o ok. 2 cm. Zakładam ,że paliwo HP samo sobie powiększy fi krytyczne do własnych potrzeb. Dysza fi krytyczne 9 mm, szamot z wikolem.
Ciężar paliwa Strusia_125 wynosi 125 Gram , brutto 245 Gram. Strusia_65 odpowiednio 65 Gram / 125. Jeśli da radę wydłużyć korpus czyli zrobić Strusia_XXL ( 150 g paliwa ) to stosunek cieżaru pustego silnika do paliwa ulegnie korzystnemu zmniejszeniu. Liczę na wyższy impuls właściwy paliwa dla Strusia_XL.
Reszta jak wyżej. Potem tu napisze nieco więcej o samej rakiecie jak i dam film z OSZ. Może wreszcie dołaczę do klubu OSZ
Miłego wieczoru A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ARKO
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 286 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw Sty 11, 2018 4:05 pm Temat postu: |
|
|
Fajnie się czyta stare posty. Miałem kiedyś dużo czasu :]
Dam recepturkę na paliwo do Strusia (cz. wagowe, +/- 1 %)
AP 50
Al brigt 7
Silikon sanitarny przezroczysty 12
Silnik z kanałem cylindrycznym.
Pomimo tego, że silikon jest tu kwaśny, nic złego sie nie dzieje z Al. Nawet po latach. Pewno tego kwasu nie wiele sie wydziela a co się wydzieliło to przereagowało i jego nie ma.
Nazwijmy to paliwem SILAP
Edit. Test silnika "Struś" po 9 latach przechowywania w wilgoci.
Dane z wagi naniosłem do exela i policzyłem pole (też w exelu) pod wykresem i wyszło Icałk = 90 Ns a ile było paliwa widać na filmiku z wagą. Dla leniwych m = 65 gram |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|