Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik rakietowy STRUŚ w korpusie papierowym i AP
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nostra



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 200

PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sylwek napisał:
ale chodzi mi o to aby zrobić prowadnice do tej maszynki.


no właśnie.... nigdy nie wiadomo jaki dokładnie będzie ciąg, poprzednio przecież był zaskakujący duży (ten z 50% więcej paliwka), oberwać elementem metalowym o wadze ~4kg?

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Nie Kwi 08, 2007 11:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby testować Strusia na tym metalowym testerze wcześniej szacuję ciąg na wadze łazienkowej więc do Strusia_max dołożył by kilka kG aby wyszło 10 kG.

Tester jest tak wyważony, że prawidlowo pracujący silnik stabilnie i z trudem ma podnieść tester maks. na kilka m. Chcę sprawdzić tylko F maks. i porównać ze wskazaniem wagi. Wszystkie tu pokazane hamownie kalibrowano cieżarkiem a dla SR mamy niską masę i te piki ciągu. Ujemny ciąg odnotował chyba crave a oznacza to, że trzeba wziąść popawkę na kalibracje hamowni przy pomocy ciężarka. Masa ciężarka ma bezwładność a lekki silnik ma ją nie wielką.


Dopisane

Jesli ciąg silnika jest 5 kG, czas pracy 2 sek to mamy impuls całkowity Ic = 100Ns ( 1 kG = ok. 10 N )

Jeśli tester ma masę 4 kg to ciąg silnika musi pokonać ciężar tej masy i na tester będzie działać efektywnie 1 kG siły ciagu silnika bo te 4 kG "zmarnuje" się na zrównoważenie z ciężarem masy testera (wypadkowa siła od grawitacji i ciagu silnika ) .

Tester niech ma masę 4 kg z silnikiem, czas działania ciagu silnika 2 sek.

Mamy F = mdV/dt => Fdt = mdV => V = Fdt/m

Stąd prędkość startowa testera V = 10Nx2sek/4kg = 5 m/s ( 18 km/h ).

Można teraz policzyć na jaką wysokość się wzniesie a było tym przy metalowej beczce miotanej acetylenem :- )

W tym teście ważne jest aby ciąg silnika nieznacznie przekroczył ciężar testera i służy właśnie temu aby porównać wskazanie wagi z realnym, maks. ciągiem silnika.


Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Czw Paź 04, 2007 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki robercikowi ( serdecznie dziękuję ) mam test z hamowni SR Struś i Struś_max.

STRUSIE.xls

FILM


Pozdr.A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Pią Paź 05, 2007 6:02 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pią Paź 05, 2007 12:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Bardzo ładna praca - gratulacje.
To silnior jak się patrzy.
Rakiety będą śmigać, aż miło.
Jeśli jeszcze uda się uzyskać powtarzalność - to pełny sukces.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
robercik



Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 101
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią Paź 05, 2007 1:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć
Naprawdę ładnie zagadały Cool Zwróćcie uwagę że przy niskiej masie papierowego korpusu STRUSIA paliwo dostarcza impulsu właściwego ponad 140 Exclamation
Do większości modeli rakiet prezentowanych na forum nic więcej nie trzeba Exclamation Więc tam chłopaki nie ociągać się tylko strzelać te rakiety...
Wszystkie dane do symulacji w SpaceCad'zie macie w arkuszu.

Jeszcze jedna uwaga: wykres mniejszego STRUSIA jest idealnie płaski - co pokazuje udane dobranie erozji dyszy (spora) do rosnącej powieżchni spalania co w sumie daje stały zacisk Idea

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Paź 12, 2007 6:48 pm    Temat postu: SR Struś_PP_80g Odpowiedz z cytatem

W poniższym teście zastosowałem korpus PP. Niestety silnik kichał ( brak katalizatora w paliwie ). Fi wewnętrzne silnika 26 mm wobec 25 tulejka papierowa.

Widok silnika Struś ( paliwo 62 g ) i Struś_PP_80g( paliwo 80g)




FILM



Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Czw Paź 18, 2007 4:32 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
 
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 4:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z góry przepraszam za takie opóźnienie - pewnie zauważyliście, że moja aktywność na forum bardzo zmalała - są ku temu powody, których nie będę tu przytaczał.

Rakieta Fiber, napędzana silnikiem Struś:
http://video.google.pl/videoplay?docid=-5588342338578556069&hl=pl

tu fotki - brakuje zdjęcia całego modelu po pomalowaniu, ale przed startem byłem przekonany, że takowy posiadam. Na zdjęciach układ UUWS-1, który ostatecznie został zdemontowany.

http://crave.fotosik.pl/albumy/164992.html

Rakieta była pozbawiona jakiegokolwiek systemu odzysku- nie chciałem przedłużać startu rakiety o kolejne miesiące w których dorabiałbym mechanizm z tym związany. Start był na tyle dynamiczny, że chwilę po zejściu z wyrzutni straciłem rakietę z oczu (silnik nie wydziela za dużo dymu, to też jest jeden z powodów) - modelu nie znalazłem. Szkoda, bo w sumie korpus był bardzo porządnie wykonany (kompozyt szklano-węglowy) i najprawdopodobniej wytrzymał upadek. Może jeszcze wybiorę się na poligon z rowerem, ale szansa na znalezienie modelu jest bardzo mała.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze wrócę do rakietowego hobby Wink

PS do Arka - strusia miałem tylko jednego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 180
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 5:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Gratulacje!
Bardzo ładny stabilny start Very Happy . Szkoda, że nie odzyskałeś modelu bo był naprawdę bardzo estetycznie i solidnie wykonany. Mi by było szkoda puszczać bez odzysku.
Z czego była wykonana głowica? Wygląda na jakiś laminat.

Życzę szybkiego powrotu do hobby.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora  
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pianka poliuretanowa dwuskładnikowa - b. fajna sprawa - mieszasz dwa składniki przez paręnaście sekund, wlewasz do formy, pęcznieje i wychodzi ci gęsta, sztywna pianka idealna do szlifowania na wiertarce.
W dalszym etapie pokryłem ją 3 warstwami włókna szklanego (ale tylko do połowy) zostawiając przód jako kontrolowaną strefę zgniotu - oczywiście ją też pokryłem cienką warstwą szpachelki, w celu wygładzenia.

Szczerze mówiąc samego modelu mi aż tak bardzo nie żal, bardziej jestem ciekaw jak wygląda po przywaleniu w ziemię, z w końcu nie małą prędkością Wink - przemyślany był tak, żeby przeżyć.

tu filmik do ściągnięcia w nieco lepszej jakości

FILM
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Mały



Dołączył: 31 Sie 2002
Posty: 193
Skąd: kraków

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 5:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Po fotkach widać ładnie wykonany i z niezłych materiałów model.
Dynamiczny start - Struś nieżle zagadał do tego rakieta pewnie lekka bo z kompozytów -efekt taki że poleciała sobie w siną dal.
Szkoda jej szkoda!!
ps.
jedna fotka jest ciekawa -spałeś z nią ? Very Happy
Pozdrawiam

_________________
Mały
..."Jak mam czas to siedzę i myślę jak nie mam czasu to tylko siedzę"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email  
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 5:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mały napisał:
ps.
jedna fotka jest ciekawa -spałeś z nią ? Very Happy

teraz jak powiem, że stateczniki były świeżo przyklejone i musiałem ją położyć tak, żeby ich nie obciążać, a akurat łóżko było pod ręką to i tak nikt nie uwierzy Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pon Paź 15, 2007 5:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki za test. Rakieta piękna i na pewno szkoda by jej było wysłać na karmelku.

Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Czw Paź 18, 2007 4:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisał:
....Jeśli jeszcze uda się uzyskać powtarzalność - to pełny sukces.


Po półrocznej przerwie zrobiłem nowy SR Struś_T_60 ( T- korpsu Tektura, 60 - ciężar paliwa ).

Zdziwiłbym się gdyby coś poszło nie tak. I nie zdziwiłem się bo Strusia za dobrze znam.

1. Stop klatka



FILM ( udana praca )

Pozdr. A
Powrót do góry
 
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Paź 19, 2007 8:36 pm    Temat postu: Struś na nadchloranie litu - słabo Odpowiedz z cytatem

I o czym tu pisać Question . Sami zobaczcie. Jako utleniacz zastosowałem wyłącznie LiP, lepiszcze silikon, bez katalizatora ( regulatora ). Gdyby był AP na pewno było by lepiej. Silnik tak kaszlał 55 sekund. Przy okazji. Tak naprawdę zupełnie nie wierzę w to, że jakimś cudem uda się uruchomić Strusie . Jak ma być on produktem jak za 7 zeta jego nie chcą ( akurat to mało dla mnie ważne ), do tego wszystkich modelarzy polskich dało by sie upchnąć do jednego samochodu osobowego, więc kto ma tworzyć ten rynek Question Wink . Do tego ja nie mam koncesji i DG. Firma piro z Pionek bardzo chciała mojej pomocy ale za darmo i do dziś - a trwa to ponad rok - nie handlują swoimi wyrobami. Jeszcze rok i znikną z rynku i zdecydowanie już bez mojej współpracy ( za żadne skarby ). Na Strusie nie ma więc szans, za mały kraj czyli za mały rynek.

Macie więc filmik a do LiP jeszcze wrócę ale bez silikonu a na ŻE, z katalizatorem i być może tylko w układzie z AP.

FILM - LiP

LiP to tylko ciekawostka bo jest stanowczo za drogi. A do testów Strusi w locie - chyba muszę sam zrobić rakietę Wink


Pozdr. A
Powrót do góry
 
crave



Dołączył: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWysłany: Sob Paź 20, 2007 12:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja może coś pod strusia przygotuje, ale odezwę się dopiero jak już wszystko będzie gotowe - na razie mam pewną koncepcję, ale w moim tempie to za jakiś rok będziemy mogli ustalić szczegóły Laughing (wiem jedno - jakby coś z tego wyszło, to zatrudnię jeszcze dodatkowego operatora kamery Wink )

a koncepcja jest taka
- budowa prototypu z pcvek lub innych tanich i powtarzalnych materiałów, testy elektroniki, odzysku - silnik dowolny, ale czemu nie struś?

- wysokościomierz - dysponuje czujnikami ciśnienia i głównymi elementami do budowy prostego elektronicznego wysokościomierza - brakuje tylko jakiegoś elektronika, który by go wykonał. Ja szczerze mówiąc nie za bardzo mam na to czas i ochotę.
Mówię o czymś w stylu:
http://www.jbgizmo.com/page27.htm

Jakiś chętny? MPX4115 wykonawcy daję gratis.
Oczywiście bardziej zaawansowane układy też są mile widziane, może jakieś zintegrowane z czujnikami pola magnetycznego itd?

- po paru startach, w których pewnie zadziałałby układ odzysku, budowa analogicznego do prototypu z pcv modelu, tylko że wykonanego z kompozytów. Potem montaż wysokościomierza i zabawy w bicie rekordów

- próby konstrukcji wielostopniowych... i tak mógłbym się rozpisywać do podróży na księżyc, ale na to raczej życia nie starczy Razz

Oczywiście takie projekty traktuje bardzo na luzie, a ponieważ czasu nie mam za dużo, to ich wykonanie zajmie mi kupę czasu.
W każdym razie - jeżeli będę miał już gotowy do startu prototyp z PCV, to chętnie wezmę strusia hurtem i tym razem obiecuje że filmy będą w gites jakości i z przynajmniej dwóch kamer (cyfrówek) Smile

na marginesie - film wygląda tak źle, bo był kręcony kamerą analogową - czyt. w rzeczywistości jest znacznie lepiej, ale po przegraniu na komputer przy użyciu nie za dobrej karty TV wygląda to jak wygląda... ale tak czy inaczej za wiele nie widać.

Pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Pią Mar 07, 2008 10:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem na próbę Strusia_125 ( 125 g paliwa ). Test w locie na własnej rakiecie z kamerką Mustek i spadem.





Chyba nie trzeba pisać gdzie Struś_65 a gdzie ten XL Wink . Starałem się wydłużyć kanał o ok. 2 cm. Zakładam ,że paliwo HP samo sobie powiększy fi krytyczne do własnych potrzeb. Dysza fi krytyczne 9 mm, szamot z wikolem.

Ciężar paliwa Strusia_125 wynosi 125 Gram , brutto 245 Gram. Strusia_65 odpowiednio 65 Gram / 125. Jeśli da radę wydłużyć korpus czyli zrobić Strusia_XXL ( 150 g paliwa ) to stosunek cieżaru pustego silnika do paliwa ulegnie korzystnemu zmniejszeniu. Liczę na wyższy impuls właściwy paliwa dla Strusia_XL.

Reszta jak wyżej. Potem tu napisze nieco więcej o samej rakiecie jak i dam film z OSZ. Może wreszcie dołaczę do klubu OSZ Wink

Miłego wieczoru A
Powrót do góry
 
ARKO



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 286
Skąd: Radom

PostWysłany: Czw Sty 11, 2018 4:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Fajnie się czyta stare posty. Miałem kiedyś dużo czasu :]

Dam recepturkę na paliwo do Strusia (cz. wagowe, +/- 1 %)

AP 50
Al brigt 7
Silikon sanitarny przezroczysty 12


Silnik z kanałem cylindrycznym.

Pomimo tego, że silikon jest tu kwaśny, nic złego sie nie dzieje z Al. Nawet po latach. Pewno tego kwasu nie wiele sie wydziela a co się wydzieliło to przereagowało i jego nie ma.

Nazwijmy to paliwem SILAP

Edit. Test silnika "Struś" po 9 latach przechowywania w wilgoci.

Dane z wagi naniosłem do exela i policzyłem pole (też w exelu) pod wykresem i wyszło Icałk = 90 Ns a ile było paliwa widać na filmiku z wagą. Dla leniwych m = 65 gram
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP