Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Sob Cze 17, 2006 12:34 pm Temat postu: Silnik BMP -Black More Power |
|
|
Silnik BMP- Black More Power
Moja alternatywa dla silnika karmelkowego MP jednocalowego
Paliwo Black-2 lub Black-6
masa paliwa ok. 46 g pojedyncze ziarno nieinhibitowane o dł. 65 mm, kanał przez całą długość fi 10mm, dysza z CX-5 fi 7,5 mm silnik rura PCV 1 cal /zimna woda, klejona/
Poniżej filmy z testów statycznych:
test nr 1 black-2
test nr 2 black-2
test nr 3 black-6
Erozja dyszy ok. 1 mm
. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tryt

Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 156 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie Cze 18, 2006 7:34 pm Temat postu: |
|
|
Gratuluję
Silnik efektowny o krótkiej aczkolwiek mocnej pracy
hamownia ma chyba za mały "udźwig"  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Nie Cze 18, 2006 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Oczywiście dla tego silnika hamowania ma za mały zakres pracy. Dotychczas prawidłowo działała w zakresie do 9 kg
Trzeba by ją ponownie wyskalować ... może nieco zmodyfikować długość ramion... trzeba będzie kiedyś o tym pomyśleć. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią Mar 16, 2007 8:01 pm Temat postu: Re: Silnik BMP -Black More Power |
|
|
rakiety.pomorze.pl
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:18 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob Mar 17, 2007 9:10 pm Temat postu: Re: Silnik Rakietowy BMP - Black More Power |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:18 am, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beaker

Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Sob Mar 17, 2007 9:26 pm Temat postu: |
|
|
witam
mam pytanko co V63.
silnik po zapłonie długo sie "zbierał" ale mimo tego ładnie wystartował. Jaka była masa zapłonnika? czym to powolne zbieranie ciśnienia było spowodowane,macie jakieś sugestie?
ps gratuluje sr! hoho forum kwitnie
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob Mar 17, 2007 10:41 pm Temat postu: pytanko o V63 |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:19 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Mar 18, 2007 2:42 pm Temat postu: Re: Silnik Rakietowy BMP - Black More Power |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:19 am, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtek
Dołączył: 26 Sty 2003 Posty: 168
|
Wysłany: Pon Mar 19, 2007 8:18 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Cieszę się, że macie zapał do prób z paliwem black.
Niestety paliwo wymaga opanowania stałej technologii pracy i jest mało powtarzalne co potwierdziły również wasze próby. Mój zapał osłabł kiedy okazało się, że przy moich warunkach sprzętowych nie bedę w stanie uzyskać powtarzalności procesu "produkcji"
Garatuluję efektownych lotów i życzę powodzenia w realizacji nowych projektów
wojtek |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Nie Mar 25, 2007 5:30 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Pokazywałem już to paliwo nad którym pracuję ale podpada ono pod Black More Power . Z uwagi na ciemny dym ( jest celowy ) silnik nazwałem Brudas ( tu test nr 1 ).
Stop klatka
FILM
Zapłon 6, praca za długa. Zmniejszę na razie fi krytyczne dyszy. Impuls paliwa oceniam hm ........ potem napiszę na ile :- )
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Mar 25, 2007 6:03 pm Temat postu: |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:20 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Nie Mar 25, 2007 7:30 pm Temat postu: |
|
|
Ok, coś mogę coś napisać ponieważ skład to połowa sukcesu drugie to technologia
Proch czarny modyfikowany ( PCM ) ma skład % : kno3/Cdrz/NClak : 40/10/40. Do 48 gram PCM dodałem 10 gram żywicy epoksydowej - i to widzieliście na filmiku. Jak ma ktoś program PROPEP to proszę policzyć impuls wł. Paliwko ma Bt mocno ujemny stąd czarny dym ( obecność węgla ). Ale ten dym to dla mnie zaleta. Silnik jest papierowy na rurce do Strusia.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Mar 25, 2007 8:44 pm Temat postu: isp |
|
|
Witam!
Impuls około 150.
Jak Ty Arek żyjesz bez Propepa to ja nie wiem
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 5:14 pm Temat postu: program PROPEP |
|
|
5 minut i jestem "miszczu" .
Dla innych
Zasysacie PROPEP oraz GUIPEP.
1. Tworzycie nowy folder o nazwie np. PROGRAM
2. Pliki jak wyżej rozpakowujecie do folderu PROGRAM
3. Uruchomić GUIPEP i zainstalować w folderze PROGRAM
4. Otworzyć GUIPEP.exe , wstawić nasz skład i w menu RUN kliknąć SINGLE RUN. Otworzy się okno DOS, kliknąć enter i macie wynik
Nie liczyłem tym programem bo tak naprawdę ważna jest technologiczność paliwa a impuls potem taki jaki wyjdzie.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Pią Mar 30, 2007 3:47 pm Temat postu: |
|
|
Kolejny test "Brudasa" . Rurka papierowa od Strusia, fi dyszy 5,8 mm.
FILM
Dodałem proszku magnezu aby było więcej "brudu" i szybciej się palilo. Wyszło lepiej niż ostatnio ale nadal za długa praca.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 6:24 pm Temat postu: |
|
|
Siemacie
Zainteresowało mnie paliwo Black, więc wykonałem we wczorajszym dniu, ee próbke Do dzisiaj jeszcze nie przeschło idealnie w środeczku, ale próbki z górnej warstwy (ukruszone) palą się rewelka, ale co mnie zadziwiło, podpalone kawałki nie dawały tyle gazów co np.karmelek, powiem "dymku" nie było ekstra dużo czy tak ma być?? Tak więc w następny wekend powinny sie odbyć pierwsze moje próby w SR. Na początek przygotuję mały silnik, aby zbadać plus-minus charakterystykę tego paliwa na własnej "skórze"
Pozdro |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 101 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:41 pm Temat postu: |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na świecie, której nie można wystrzelić w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sob Gru 04, 2010 12:21 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andżej Gość
|
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:43 pm Temat postu: |
|
|
Witaj
Fajnie że ktoś jeszcze się "zaraził" paliwem black. Wydaje mi się że faktycznie mniej dymi niż karmelek. Czekam ze zniecierpliwieniem na filmik z próby silnika i powodzenia  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
beaker

Dołączył: 30 Lip 2006 Posty: 197
|
Wysłany: Nie Kwi 01, 2007 8:44 pm Temat postu: |
|
|
witam
jestem w podobnej sytuacji co kolega Tomek. Zrobiłem próbkę paliwa, uformowałem ziarno, schło około tygodnia, nie mogłem co wyciągnąc z formy,ale zapakowałem w sr.Paliło się anemicznie,widać było czerwony ogień z dyszy. To ze spalalo sie nie dając konkretnego ciągu, a i takze krotki czas pracy moglo byc spowodowane
-zaciskiem(za mały)
-za małą ilością masy zapłonowej
-uzytym lakierem(dulux, alkiliak chyba), mam nclak to zrobie i nań
-małym doświadczeniem z tym paliwem
-zmieleniem utleniacza
pzdr
ps, niestety czasu na próby mało ale przerwa świąteczna niedługo  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomek J.

Dołączył: 02 Sie 2004 Posty: 144
|
Wysłany: Pon Kwi 02, 2007 8:08 am Temat postu: |
|
|
Siema,
Mam na składzie kikla rodzajów lakierów nitrocelulozowych w tym także Domalux Nitrolak (nie pamiętam nazw reszty ), tak więc zrobie próbki na wszystkich lakierach, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam
Dopis;
Eh, właśnie sprawdziłem stan lakierów na półce i wynika tyle że mam do dyspozycji dwa lakiery; Domalux Nitrolak, oraz Nitrolak firmy Polifarb Dębica. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|