Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stratus
Dołączył: 12 Sty 2007 Posty: 21 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 4:18 pm Temat postu: Pierwszy silnik z PE |
|
|
Dziś odbył się test pierwszego mojego silnika wykonanego z rury PE. Jako paliwa użyłem marnej jakości karmelka (robiłem go o 2 w nocy).
Długość silnika wynosiła około 17cm, a paliwo było ułożone w jednym segmencie o długości około 12cm z kanałem o śr. 5mm i długości 5cm. Jako dyszy użyłem klucza nasadowego 11mm o fi 4mm. Dysza była wklejona do kawałka rury ciśnieniowej, która służyła jako przejściówka. Masa całego silnika wynosi około 200g.
Dysza w przejściówce:
Wszystkie elementy:
Do odpalenia użyłem lontu zawiniętego w folie (zapobiega to przedwczesnemu odpaleniu paliwa) i z mieszanką KMnO4+Al+Poxipol na końcu.
Silnik przed testem...
...i po teście:
[edit]
Już jest film z testu:
FILM
Jeśli ktoś się na tym zna to proszę, żeby obliczył moc tego silnika.
Po zmianie mocowania dyszy i poprawie jakości paliwa, silnik o takiej konstrukcji może uzyskać moc około 20KG (teraz miał około 8KG).
Prace trwają...
Ostatnio zmieniony przez stratus dnia Czw Mar 29, 2007 3:55 pm, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
|
MIROR
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 264
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 5:05 pm Temat postu: Re: Pierwszy silnik z PE |
|
|
stratus napisał: | w jednym segmencie o długości około 15cm z kanałem o śr. 5mm i długości 5cm |
To znaczy że kanał miał tylko 5cm?
Co to są te poprzeczne czarne pasy na SR?
Do mocowania dyszy i zatyczki polecam metodę ze zwężaniem podgrzanej rurki. _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
stratus
Dołączył: 12 Sty 2007 Posty: 21 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 5:21 pm Temat postu: |
|
|
był błąd ale go poprawiłem...
Silnika miał być pierwotnie zamontowany od razu do rakiety, ale z tego zrezygnowałem. Te pasy to taśma izolacyjna, która miała dopasować średnice silnika do obudowy rakiety. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hubcio
Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 375 Skąd: tiaaa
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 5:35 pm Temat postu: |
|
|
Z tą taśmą to żle bo po pierwsze stopi się w czasie lotu rakiety,a po drugie rakietę buduje się mając do niej silnik czyli rakieta średnicy takiej aby silnik wchodził z oporami _________________
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kacper
Dołączył: 17 Maj 2003 Posty: 180 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 6:12 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Hubcio napisał: | ...,a po drugie rakietę buduje się mając do niej silnik czyli rakieta średnicy takiej aby silnik wchodził z oporami |
Tak to można budować tylko małe rakietki. W przypadku większych modeli średnicy np: 6cm silnik ma zazwyczaj dużo mniejszą średnicę i wtedy jest osadzony w rakiecie poprzez łoże, a kolejność budowy (rakieta/SR) nie ma większego znaczenia. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
QbaS
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 97 Skąd: Z Internetu
|
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 6:12 pm Temat postu: |
|
|
Hubcio napisał: | Z tą taśmą to żle bo po pierwsze stopi się w czasie lotu rakiety,a po drugie rakietę buduje się mając do niej silnik czyli rakieta średnicy takiej aby silnik wchodził z oporami |
Witam,
Niestety w tym temacie kolega nie ma racji.
Rakiety nie buduje się do silnika tylko taką jak ma się ochotę
Poczytaj sobie dokładnie forum lub odpal SpaceCad'a (możesz tam zaprojektować odpowiedni element mocujący)
Pozdrawiam,
QbaS. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|