 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Mar 26, 2007 9:22 am Temat postu: Badania paliw na hamowni |
|
|
Witam
Przedstawiam pierwsze wyniki z testów silników z paliwami żywicznymi na mojej hamowni mechanicznej.
Do badań przygotowałem dwa silniki zawierające tą samą ilość paliwa.
SR 165 FatMag - 120 g paliwa ZPM w 4 ziarnach w układzie bates.
SR 166 Knoks - 120 g paliwa KNOSAL w 4 ziarnach w układzie bates.
Oto wykresy:
Ciąg średni = 43,76 N
Ic= 102 Ns
Klasa silnika G 43
Jak nie trudno zauważyć, tym razem lepsze parametry zaprezentował silnik ze zmodyfikowanym paliwem żywicznym na bazie magnezu.
- praca silnika FatMag na hamowni.
Film 1-> SR165
Film 2-> SR166
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pon Mar 26, 2007 9:47 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon Mar 26, 2007 4:55 pm Temat postu: |
|
|
Dobrze wiedzieć, że hamownia się sprawdziła. Dobra robota. Co do orientacyjnych Iw, to nie są za wysokie. Można by jeszcze chyba pójść w górę z zaciskiem. Ale z drugiej strony....to wystarczy by pofruwać. No i bezpieczniej... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 7:15 am Temat postu: |
|
|
Powiem tak: jeszcze trzeba poczekać z ostatecznymi ocenami parametrów silników otrzymanymi podczas tego testu.
Była to pierwsza próba działania stanowiska pomiarowego.
Jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia. Nie jestem jeszcze do końca przekonany, co do tego, czy właściwie wyskalowałem dynamometry.
Owszem, z samego porównania wynika jasno, że parametry silnika SR 165 były lepsze od SR 166. Tylko, że praca tego drugiego cokolwiek odbiegała od normy. Teoretycznie powinno być na odwrót.
Już widzę, że hamownia na tych sprężynach predysponowana jest raczej do badań silników o ciągu powyżej 100 N. Ten pomiar miał miejsce na początku zakresu pomiarowego - obarczonego największymi błędami ( patrz wykres poniżej).
Tak więc spokojnie - hamownia jest, poprawki zostaną zrobione.
Wiąże duże nadzieje z tym urządzeniem i myślę, że wiele rzeczy związanych z paliwami i konstrukcjami silników teraz zostanie wyjaśnionych.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 9:15 am Temat postu: machina czasu Daviciego |
|
|
fajna rzecz, futurystyczny socerealizm i co najwazniejsze sprawdza sie jak widac!Patrzylem i przecieralem oczka jak silniczek zaczal sie obracac i zaczelo pracowac.
Calosc jest pod lekkim katem, czy to zludzenie?Jesli tak to z czego to wynika?
Twoje silniki sa solidne, ale gdyby nastapila nagla zmiana wektora ciagu albo jakies niestymetryczne CATO po mniejszej osi bezwladnosci hamowni, to czy mocowanie sie nie wyboczy? _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Wto Mar 27, 2007 12:52 pm Temat postu: Re: machina czasu Daviciego |
|
|
Hack napisał: | Twoje silniki sa solidne, ale gdyby nastapila nagla zmiana wektora ciagu albo jakies niestymetryczne CATO po mniejszej osi bezwladnosci hamowni, to czy mocowanie sie nie wyboczy? |
Jak wystąpi CATO - to hamownia do remontu.
Myślałem już nad tym - jeśli to się stanie, to najprawdopodobniej uszkodzeniu ulegną pręty w dynamometrach, a to łatwo można zregenerować - wymiana.
Do prób na hamowni dopuszczam tylko silniki już sprawdzone w kilku testach wziemnych . No, ale wypadki się zdarzają i trzeba się z tym liczyć.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|