Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Wiewiór
Do³±czy³: 15 Lip 2006 Posty: 12
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 11:51 am Temat postu: |
|
|
odpowiadaj±c na pytanie plan realny/ nierealny - uwa¿am ¿e plan jest realny nawet na karmelce
je¿eli kolega zrobi motorek z dzia³u "silnik dla wszystkich" i wa¿y nie wiêcej ni¿ 80kg, o te 3km/h rozpêdzi³oby go. zamykamy temat?
w zimê chêtnie przyczepie jaki¶ silniczek do sanek sanki s± lekkie i bêdzie to fajny widok jak saneczki jad± pod górkê umieszczê film, pozdrawiam  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 12:38 pm Temat postu: |
|
|
Dla mnie sens by³ by takiego projektu wtedy, gdy jedziemy sobie rowerkiem powiedzmy te trzydzie¶ci parê kilometrów po prostej odpalamy silniczek i mamy dwadzie¶cia trzydzie¶ci wiêcej w ci±gu paru sekund to by do³o¿y³o adrenaliny a przy¶pieszenie o 3km/h to ja mogê dwoma porz±dniejszymi machniêciami korb± dodaæ. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Joszua

Do³±czy³: 08 Cze 2006 Posty: 30
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 12:46 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisa³: | Wczoraj policzy³em ¿e aby rozpêdziæ zestaw rower+silnik+cz³owiek o masie ³±cznej 80kg o ok 30km/h trzeba uzyæ silnika o mocy ok 1000Ns (uwzglêdniaj±c opór powietrza i tarcie). Czyli trzeba by tam daæ ok 1 kg karmelki. Tak wiêc ¿ycze powodzenia . |
no ale to zale¿y czy predkosc ma ci wzrosn±c od 100 do 130 czy od zera do 30
a tak pozatym ja bym chêtnie spróbowa³ sie za to zabraæ a ¿eby by³o bezpieczniej mo¿na przecie¿ zrobic 3 czy 4 mniejsze silniki o ³acznym ci±gu taki jak jeden du¿y. Wtedy jest mniejsze prawdopodobieñstwo ¿e wszystkie naraz wybuchn± ni¿ jak wybuchnie jeden, pozatym o jakim wy wybuchu mówicie jak to tylko karmelka :> |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wiewiór
Do³±czy³: 15 Lip 2006 Posty: 12
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 1:00 pm Temat postu: |
|
|
NIE MASZ SZACUNKU DLA KARMELKI
Maxlam, trzeba wzi±æ jednak pod uwagê, ¿e sie dostaje niez³ego kopa... raz ¿e sie trzeba trzymaæ a dwa ¿e nie chcia³bym zobaczyæ filmu jak kole¶ jedzie 40km/h i zalicza piêkn± glebê uprzedzon± prze¶mieszn± walk± o utrzymanie równowagi  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Go¶æ
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 1:19 pm Temat postu: |
|
|
Raczej karmelka odpada widzia³bym to jako co¶ w rodzaju marszowego silnika to pierwsza sprawa druga to jasne, ¿e taka jazda na rowerze nie jest dla kogo¶, kto siê boi nie raz zdarzy³o mi siê zjechaæ z konkretnych „gór” (asfalt oczywi¶cie hehe) i na liczniku by³o powy¿ej 60 i wiêcej
Ale ja odpadam w przedbiegach wolê w³asnorêcznie a w³a¶ciwie wlasno – no¿nie siê rozpêdzaæ. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pirotechnix_Amator

Do³±czy³: 21 Lis 2005 Posty: 17 Sk±d: to masz ?
|
Wys³any: Czw Lip 27, 2006 2:20 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | przy¶pieszenie o 3km/h to ja mogê dwoma porz±dniejszymi machniêciami korb± dodaæ. |
Wporz±dku za³ó¿my ¿e te przy¶pieszenie ma wynosiæ 10 Km/h lub 15 Km/h. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
hansklos
Do³±czy³: 11 Lut 2007 Posty: 10
|
|
Powrót do góry |
|
 |
andrew1989a

Do³±czy³: 13 Pa¼ 2005 Posty: 90
|
Wys³any: Pon Mar 12, 2007 3:13 pm Temat postu: |
|
|
Stary temat ale jako¶ mi umkn±³. Przeczyta³em go i my¶lê ¿e jest do zrealizowania . Wpad³em na ten sam pomys³ z pó³ roku temu. Chcia³em nawet co¶ poeksperymentowaæ ale nie znalaz³em dobrego sposobu na po³±czenie silników (2 ok. 350g z pcv) z rowerem. Jako ochrony mia³em u¿yæ pianki monta¿owej któr± dodatkowo mia³em obkleiæ ta¶m±. No ale niestety nic z tego nie wysz³o.
PS: Hansklose na przysz³o¶æ jak ju¿ odkopujesz stare tematy to rób to tak ¿eby co¶ nowego wnie¶æ do rozmowy. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dawi6610 & ( 1-wsze ostrze¿enie )
Do³±czy³: 22 Sie 2007 Posty: 5 Sk±d: Jastrzêbie Zdrój
|
Wys³any: Czw Wrz 13, 2007 11:32 am Temat postu: |
|
|
TO JEST BARDZO MO¯LIWE ale kwestia kierowania???hmmm jedyna amatorskie rozwi±zanie to daæ to na rame od przedniego ko³a ale by nó¿ki troszeczkê bola³y hehe ale najlepszy by³ by silnik na paliwo ciek³e i to nawet 4 a je¶li chcecie daæ to do ty³u i jakie¶ elektroniczne sterowania _________________ podziel sie posi³kiem |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|