 |
FORUM.PIROTECHNIKA.ONE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Lut 21, 2007 11:40 am Temat postu: |
|
|
Wydaje mi siê, ¿e sumarycznie sk³ad mo¿na pomin±æ. Je¶li tylko nie ma toto (a nie ma) lotnych rozpuszczalników, to i tak powinno to zadzia³aæ. W koncu i tak wychodzi utwardzona ¿ywica epoksydowa. Bilans tlenowy mo¿e byæ ró¿ny dla ró¿nych utwardzaczy, ale ró¿nice zbyt wielkie chyba nie bêd±. W koñcu ilo¶æ lepiszcza nie jest tak wielka. Wa¿niejsze jest, aby robi±c próby trzymaæ siê jednego sk³adu. Osobi¶cie robi³em próbne paliwo na KP i Epidianie 5 z PACem. Nie robi³em próby w silniku, a tylko sprawdza³em jak siê toto pali. Ale wysz³o do¶c ciekawie. Sk³ad to: 45% ¯E, 45% ¿ywicy oraz 10% Al. Takie proporcje wynika³y z faktu, ze chcia³em spróbowaæ czego¶ z czarnym dymem. Wyszed³ dym szary, ale to nic. Zap³on trudny, ale jak ju¿ za³apie, to siê pali. Dodatkowo 45% ¿ywicy by³o podyktowane ³atwo¶ci± odlewania ziaren i jednocze¶nie przy tej ilo¶ci ¿ywicy spada ryzyko "napowietrzenia" paliwa. Bañki same wyp³ywaj±, bo ca³o¶æ jest ciek³a. Dodatkowo taka ilo¶æ ¿ywicy powinna sflegmatyzowaæ paliwo i u³atwiæ jego opanowanie. Liniowa prêdko¶æ spalania niewielka, tak wiêc zacisk trzeba bêdzie przywaliæ chyba przynajmniej 200. Ale to dopiero wyjdzie, jak kto¶ zacznie próby w silniku. Zdecydowanie nie jest to paliwo na spalanie czo³owe i do ma³ych silników. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Sob Lut 24, 2007 7:02 pm Temat postu: |
|
|
Ostatnie parê prób wymusi³y na mnie dosyæ znacz±ce umocnienie konstrukcji korpusu - okaza³o siê, ¿e zagiêcie rurki nie jest wystarczaj±cym sposobem mocowania dyszy i zatyczki. W zwi±zku z tym, postanowi³em u¿yæ drewnianych ko³ków do mocowania cementowych czê¶ci w korpusie - ko³ek fi 7mm sprawdzi³ siê, ale tylko w przypadku zatyczki, gdzie da³o siê prze³o¿yæ go na wylot (ma 4 cm d³ugo¶ci). Przy dyszy, gdzie dochodzi³a jeszcze temperatura, ko³ki (ten sam, tylko przeciêty na trzy czê¶ci i umiejscowiony w trzech otworach) ¶cina³o - zazwyczaj jeden z trzech: to wystarczy³o ¿eby cementowa czê¶æ dyszy wystrzeli³a, a grafitowa przekrzywi³a siê zmniejszaj±c ci¶nienie. Dla tego zdecydowa³em siê daæ jednak wkrêty - chcia³em unikn±æ metalowych czê¶ci, no ale skoro inaczej siê nie da....
Czy wytrzymaj±, oka¿e siê jutro. A - Kn ¶rednie 97
Zdjêcia:
przekrój:
Mie¶ci siê tu oko³o 30g paliwa. My¶lê ¿e docelowo zrobiê silnik na 3 takich ziarnach, tj 90g paliwa, ale na razie testuje czy KP+Silikon w ogóle siê do czego¶ nadaje i przy jakim Kn bêdzie wspó³pracowa³. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ska³t

Do³±czy³: 22 Cze 2004 Posty: 93 Sk±d: lud
|
Wys³any: Sob Lut 24, 2007 7:54 pm Temat postu: |
|
|
Ja robie to inaczej i wygl±da to bardziej profesjonalnie a mianowicie wiercê dziury co 90 stopni biorê nity (akurat mam z kwasówki) wiêc s± nie do zerwania i nituje zalewam cementem i jeszcze nigdy mi nie wyrwa³o !! a wkrêty s± cienkie i przewaznie s³abej jako¶ci ... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Nie Lut 25, 2007 11:31 pm Temat postu: |
|
|
Cholera, s±dzi³em ¿e cementowej czê¶ci dyszy nie muszê dobrze zabezpieczaæ, a tu zonk - wystrzeli³o cementow± czê¶æ... Grafitowa zosta³a, ale rurka wypali³a siê dooko³a kr±¿ka, wiêc ca³o¶æ siê rozszczleni³a. Silnik ju¿ by³ bliski dobrej pracy, ale to jeszcze nie to - no nic, trochê inaczej umiejscowiê wkrêty i wszystko siê powinno trzymaæ. No i muszê troszkê zmodyfikowaæ sposób odpalania, bo ten jest troszeczkê zbyt intensywny. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Do³±czy³: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wys³any: Nie Lut 25, 2007 11:37 pm Temat postu: |
|
|
A nie lepiej trochê t± rurê jednak rozgrzaæ i zrobiæ na niej sto¿ek a nie bawiæ siê wkrêtami? To jednak ju¿ uznana metoda nawet sprzeda³em j± Nakakowi i by³ zainteresowany byæ mo¿e za jaki¶ czas poka¿± siê takie SR na jego stronie. _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Nie Lut 25, 2007 11:57 pm Temat postu: |
|
|
My¶lisz, ¿e nie próbowa³em?
Zrywa zagiêt± czê¶æ...
tutaj ³adny ko³nierzyk zagiêcia który cudem uda³o mi siê znale¼æ (za to resztê rurki mi gdzie¶ wciê³o, ale chyba jest w gara¿u).
A tu wyrwana cementowa czê¶æ
My¶lê, ¿e po³±czenie wkrêtów i zagiêcia by³oby bardzo skuteczne, ale szczerze mówi±c zaginania nie uwa¿am za zbyt ³adnego rozwi±zania. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sylwek

Do³±czy³: 17 Sty 2007 Posty: 236
|
Wys³any: Pon Lut 26, 2007 12:15 am Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o sto¿ek a nie zagiêcie dawno nie bawi³em siê z PP, ale jest ono dobrze obrabialne cieplnie do tego ono zosta³o stworzone w przeciwieñstwie do PVC wiec przy odrobinie inwencji powinno ci siê udaæ zrobiæ co¶ takiego
 _________________ Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/ |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
crave
Do³±czy³: 27 Wrz 2003 Posty: 481
|
Wys³any: Pon Lut 26, 2007 1:25 am Temat postu: |
|
|
Hmm, zobaczê, ale z tym obrabianiem cieplnym to w trochê inn± stronê dzia³a - zanim siê rurka na ca³ej grubo¶ci rozgrzeje, to ju¿ z wierzchu siê leje - w koñcu PP-R siê raczej nie gnie, a zgrzewa.
Rurki gnê w ³a¼ni piaskowej, wiêc ogrzewanie jest niby dosyæ równomiernie.
Ale i tak wolê wkrêty, s± bardziej powtarzalne i nie mam my¶li w rodzaju "cholera, jak siê zapali na ³a¼ni to raczej nie zd±¿ê wyrzuciæ przez okno". A wydaje siê, ¿e nawet przy CATO wkrêty nie powinny za daleko polecieæ.
BTW, skoñczy³y mi siê gotowe ziarna i rura PP-R do testów, na dodatek mam du¿o mniej wolnego czasu, wiêc nastêpne testy mog± siê trochê odwlec. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|