Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Wto Cze 06, 2006 10:31 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Ksard jesteś WIELKI . W końcu całkowicie udany test silnika na AA. Mógłbyś podać chociaż skład tego paliwa . Byłbym wdzięczny.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 97 Skąd: Z Internetu
|
Wysłany: Wto Cze 06, 2006 12:52 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Może choć info czy paliwo było oparte tylko o AA ?
parametry z hamowni też by się przydały skoro pytałeś się w innym poście o zainteresowanych kupnem HEHE
Ostatnio zmieniony przez QbaS dnia Wto Cze 06, 2006 8:25 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Wto Cze 06, 2006 7:14 pm Temat postu: Re: SR 132 - silnik na paliwo z utleniaczem AA |
|
|
ksard napisał: | ......utleniaczem jest azotan amonu (AN).
|
Zdublowałeś nas ksardzie . Pozadrościć Ci można wytrwałości i czasu poświęconego silnikom . Piękna praca silnika. Daj znać czy tylko sam AA czy z dodatkiem AP
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Sty 03, 2007 11:58 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Ksard zdradź chociaż jaki to ma ISP... Sądząc po wyglądzie gazów wylotowych to zawartość metalu była mała więc mniemam, że i impuls nie był powalający.
Interesuje mnie to ponieważ właśnie pracuję nad paliwem o ISP=187. Pierwsze próby spalania pod ciśnieniem atmosferycznym są bardzo obiecujące. Trudny zapłon ale jak już chwyci to strach przy tym stać Myślę nad silnikiem do hipersonala na tym paliwie.
Jeśli wszystko się uda to będzie to pewien przewrót bo zmusiłem AN do spalania się z aluminium bez dodatku innych utleniaczy (poza dwuchromianem, który chyba można pominąć) i bez magnezu. Żadnych ładunków wspomagających, wymuszających i sięwygłupiających. Zaznaczam jednak, że nie jest to najłatwiejsze technologicznie paliwko (bez kulowca raczej sobie nie wyobrażam). Jak się wysuszy (pewnie koło weekendu) to wrzucę filmik z jego spalania a może i nieśmiałej próby w silniku.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 9:33 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Nie mogłem się doczekać więc mam już filmik jak to się pali:
http://files.filefront.com/Paliwkowmv/;6472888;;/fileinfo.html
Na początku obcięte jest kilka sekund smażenia lutownicą gazową (cholernie trudno zapalić...). Temperatura około 2400 st C, prawie nie daje dymu. Nie mam pojęcia jaki dać zacisk, zacznę chyba od 100 i zobaczymy. Do rozpalania mam już fajne pigułki z KP+Al+silikon, myślę, że 1-2 gramy zapalą bez problemu.
Proszę skomentujcie co Wy na to...
Pozdrawiam.
Edit
No i co, można bez magnezu i innych utleniaczy?... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 10:43 pm Temat postu: |
|
|
Witam
ISP wynosi ok. 180. Faktycznie, zawartość Al była niewielka.
Moje paliwo w warunkach normalnych paliło się bardzo leniwie - nie to co Twoje.
Ciekaw jestem dalszych testów tego obiecującego paliwa.
Pozdrowienia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Sty 05, 2007 12:39 am Temat postu: |
|
|
Nieźle. Podejrzewam silikon i aluminium razem z jakimś kosmicznie zmielonym AN.
A mnie też ostatnio wzięło na AN. Co prawda jest jeszcze troche za wcześnie na pokazywanie czegoś, ale co tam. Próbowałem paliwka w składzie:
30% KNO3, 30% NH4NO3, 15% Domalux, 10% cukier, 13% Magnez, oraz po 1% Fe2O3 i węgiel. Zauważcie, że w składzie występuje w sumie karmelka Paliwko przygotowano poprzez zwilżenie składników Domaluxem i podsuszanie przez około 3 godziny. Chodziło o odparowanie rozpuszczalników oraz zapoczątkowanie wiązania poliuretanu. Dopiero potem ubiłem jedno ziarno średnicy 20mm, długie na 90 mm i z kanałem 8 mm do próby silnika. Pozostałą część ubiłem w formie dwóch walców.
Z ziarna zrobiłem próbny silnik w rurce PCV 3/4 cala z dyszą 6 mm. Chciasłem sprawdzić jak zapłon i czy to się w ogóle pali w korpusie. Próba silnika niezbyt udana, ale pewne pozytywne wnioski są.
A teraz: tak pali sie to paliwko
A tak wyszła mi próba w silniku
Generalnie silniki i paliwko wymagają dopracowania, tym niemniej sprawa nieźle wygląda. Impuls obliczeniowy to 170, przy temperaturze palenia około 1490 st Celsjusza, więc jak na paliwa z metalem nie tak znów wysokiej. Co istotne, pomimo niskiego ciśnienia w korpusie paliwko przeszło dwa razy przez fazę "ciufania", a więc powinno sie spalać stabilnie już przy niewysokich ciśnieniach, nie wymusza to więc stosowania pancernych korpusów jak jest w przypadku innych paliw na AN lub AP. powinno to chodzic w zwykłych PCVkach. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Sty 20, 2007 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Jaskiniowcu rozwijaj to paliwo, ma fantastyczny stosunek impulsu do temperatury...
Wreszcie skleciłem silniczek do próby paliwa na amonówce. Tak działa:
http://files.filefront.com//;6574320;;/
Zacisk max ok. 90. Bates.
Wnioski:
1. Potrzebny większy zacisk, dobrze.
2. Nie ciufa, dobrze.
3. Potrzebne lepsze wymieszanie z lepiszczem, ew. zwiększenie ilości lepiszcza, źle.
4. Przydałoby się aluminium mniejszej granulacji, źle.
5. Dysza z szamotu nieźle zniosła próbę, dobrze.
Do następnej próby nieco zwiększę ilość lepiszcza i podniosę zacisk do 150-200. Silnik będzie z bardziej wytrzymałej rury bo ta była bardzo licha, skoro wytrzymała to w silniku nie było więcej niż jakieś 12 atm (ale i tyle nie było).
Generalnie jestem zadowolony, bałem się, że wybuchnie (pamiętacie jak się pali na powietrzu?) a tu paliło się bardzo wolno. Snopy iskier na początku spowodowane są prawdopodobnie wpływem wilgoci na ziarno - jego powierzchnia zmiękła wyraźnie w trakcie przechowywania a leżało sobie luzem w domku. Potem jest lepiej ale i tak kaszle trochę.
Liczę, że sezon 2007 przelatam na tym specyfiku
No, co Wy na to panowie?
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Dołączył: 22 Lut 2004 Posty: 597 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Sty 20, 2007 10:12 pm Temat postu: |
|
|
Próbka "łopatowa" spaliła Ci się szybciej z jednej prostej przyczyny: była długo grzana palnikiem do uzyskania zapłonu. Druga sprawa to możliwość pewnego "spulchnienia" paliwa spowodowanego zmianami krystalicznymi na skutek podgrzania.
P.S. Silniczek nieźle, ale coś nie tak z wytrzymałością ziarna. Moim zdaniem jak gdyby ściera paliwo i stąd te okresowe snopy iskier. Tym bardziej uważam, że to silikon  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Sob Sty 20, 2007 10:18 pm Temat postu: |
|
|
Na forum ru jeden z ich autorytetów napisał , że jak stopić AN z 5 % CuO to powstaje także Cu(NO3)2, który jest inchibitorem przemiany fazowej oraz znacznie przyśpiesza palenie się AA . Kto zechce to sprawdzi . Acha. Do AN polecają silikon ( z Al ) .
Azotan Cu jest silnie higroskopijny co jest jego wadą dlatego nie warto kombinować i dodawać od razu azotanu Cu bo zawiera w sobie wodę ( kompleks ). Przy stapianiu otrzymamy więc bezwodny azotan Cu. Polecam też stapiać z zasadowym węglanem Cu jak by kto nie miał CuO. Powinno lepiej z AN reagować.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nilko
Dołączył: 21 Mar 2004 Posty: 65 Skąd: z Miasta na soli
|
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 1:23 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Arkadiusz napisał: | Polecam też stapiać z zasadowym węglanem Cu jak by kto nie miał CuO. Powinno lepiej z AN reagować. |
Arku, nawet kawałek metalicznej miedzi ładnie reaguje w stopionym AN, ale czy nie powstaje jakiś kompleks np: azotan tetraaminamiedzi a nie Cu(NO3)2 ?
Tak tylko się zastanawiam, bo Cu i NH3 bardzo "lubią" tworzyć kompleksy.
Pozdro. _________________ Połowa zła na tym świecie wynika stąd, że ktoś chce czuć się ważnym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 12:22 pm Temat postu: |
|
|
nilko napisał: | ....Arku, nawet kawałek metalicznej miedzi ładnie reaguje w stopionym AN, ale czy nie powstaje jakiś kompleks np: azotan tetraaminamiedzi a nie Cu(NO3)2 ?
Tak tylko się zastanawiam, bo Cu i NH3 bardzo "lubią" tworzyć kompleksy. |
Kompleks azotanu Cu z NH3 łatwo poznać ponieważ barwa się zmienia na intensywnie fioletowy. Polecam po wystudzeniu stopu AN dodać 1 % Z1 ponieważ chyba dobrze by było aby ten komplesk powstał ( ponoć słabe cechy MWI ). Powinno to popchnąć V palenia. Co do Cu0, proszku Cu i malachitu to chyba ten ostatni jest bardziej dostepny :- ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 355
|
Wysłany: Nie Sty 21, 2007 1:52 pm Temat postu: |
|
|
pyl miedzi domowym sposobem
[EDIT] przed chwila do zakwaszonego srodowska H2O+kwas cytrynowy(nie jest konieczny) nasyconego roztworu siarczanu miedzi (z bezwodnego) wprowadzilem wate stalową , taki zmywak.Reakcja dosc energiczna, wydzielil sie pyl miedziowy, osiadl na dnie w postaci papki.siarczan (VI) miedzi + żelazo → siarczan (VI) żelaza (II) + miedź,
Dokladac Fe az do odbarwienia roztworu, mozna do woli uzupelniac siarczan dokladajac zelazo.Zrobilem tez probe z proszku zeliwnego.LAtwo sie oddziela na zasadzie flotacji.
WIdok przed suszeniem(obok wata stalowa):
widok po przemyciu , suszeniu i rozbryleniu w tle 500g dopiero przemytego pylu
reasumujac..pyl miedzi wychodzi tanio w warunkach domowych, za siarczan miedzi placi sie 3-5 pln , do tego opilki zelaza, zeliwa lub wata stalowa, chwila cierpliwosci.
dopisane: yagiesky, chodzi o zdanie Arkadiusza o niedostepnosci pylu Cu w poprzedinm poscie i uzycie malachitu zamiast tego.Chcialem na bierzaco dopisac sposob jego otrzymywania.Z reszta jesli sledzisz rosyjskie strony to zauwazysz, ze jedynie proba z CuO konczy sie CATO tak on zmienia parametry. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Pią Lut 09, 2007 2:16 am, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob Sty 27, 2007 3:02 am Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisał: | Druga sprawa to możliwość pewnego "spulchnienia" paliwa spowodowanego zmianami krystalicznymi na skutek podgrzania.
P.S. Silniczek nieźle, ale coś nie tak z wytrzymałością ziarna. Moim zdaniem jak gdyby ściera paliwo i stąd te okresowe snopy iskier. Tym bardziej uważam, że to silikon  |
Witam!
Test 105 st.C przez 70 minut, schłodzeniew do 22 st.C brak widocznych objawów przejścia fazowego. Moim skromnym zdaniem to dzięki świetnemu rozdrobnieniu oraz pewnej elastyczności lepiszcza. Tak czy inaczej dobrze...
Nie Jonaszu, niestety ciężko będzie polepszyć wytrzymałość ziarna bo lepiszczem jest poliuretan Jeśli w następnej próbie też będzie kruszyć ziarno, ucieknę się do zwiększenia ilości rozpuszczalników (lepsze wymieszanie) a następnie do podciśnienia przy formowaniu ziarna...
Pozdrawiam!
P.S.
Hack, co ta miedź ma robić w paliwie  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Lut 25, 2007 5:28 pm Temat postu: AlUrAN |
|
|
Witam!
Powoli do przodu. Ostatni test paliwa AlUrAN dość udany choć jeszcze parę problemów trzeba pokonać. Głównie chodzi o wylatujące z dyszy cząstki paliwa. Suszą się ziarna do następnego testu, sprasowałem je tak mocno jak tylko możliwe to było w stosowanej przeze mnie technologii. Jeśli dalej iskierki będą latać, zmniejszę ilość Alu (może metalu jest poprostu za dużo).
Sami zobaczcie i radźcie...
http://files.filefront.com//;6807589;;/
Wcześniej był jeszcze test "Rastra" z 200 gramami tego paliwa, zakończony niestety CATO (wystrzeliło pierścień Segera nadwyrężony po poprzednim teście na Knosalu - Jaskiniowiec miałeś rację). Przerobię go i zatyczka będzie na gwint (z membranowym zabezpieczeniem ciśnieniowym. Wkładka grafitowa spisała się świetnie. Klatka złapana tuż przed CATO:
http://files.filefront.com//;6807756;;/
Silnik po wybuchu:
http://files.filefront.com//;6807763;;/
Tak na marginesie, no i gdzie te latające odłamki z metalowego silnika
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 1:41 pm Temat postu: |
|
|
Witam
czytam i czytam, ale nigdzie nie mogę znaleźć nic o teoretycznym impulsie Twojego paliwa.
Wygląda fajnie
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto Lut 27, 2007 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
YagYelskY napisał: | właśnie pracuję nad paliwem o ISP=187 |
To o tym paliwie
Temperatura około 2400 st.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2007 4:51 pm Temat postu: AlUrAN |
|
|
Witam!
Właśnie przeprowadziłem kolejny test swojego paliwa. Zakładałem CATO, żeby z analizy resztek ziarna policzyć zacisk, przy jakim zostało przekroczone ciśnienie dopuszczalne dla rury a tu niespodzianka, rura PCV wytrzymała Sami zobaczcie i komentujcie (tylko nie o tym, że kadr mi się przesunął ):
http://files.filefront.com//;6932358;;/
Widać pewną niestabilność zwłaszcza na początku, podobną do ciufania; może to efekt małego zacisku a może jeszcze czegoś się muszę nauczyć o paliwach na AA
Paliwo jest raczej spokojne a zatem CATO silnika "Raster" (patrz kilka postów wyżej) było raczej efektem defektu silnika niż paliwa.
Ładny płomień, co?
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Mar 14, 2007 9:55 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Płomień bardzo ładny i praca całkiem stabilna jak na paliwo z AA.
Widać postępy w pracach. Myślę, że będzie już tylko lepiej.
Chyba da się jeszcze podjechać z zaciskiem - prawda?
Ja na razie odpuściłem prace nad paliwami z azotanem amonu.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pią Mar 23, 2007 10:44 am Temat postu: Test w Czarcim Jarze |
|
|
Mimo początkowych zapewnień - znowu wróciłem do paliwa amonowego.
Wykonałem silnik o innej konstrukcji. Korpus tym razem był wykonany z rurki aluminiowej (w technologii KSARD ) - poprzednio z PVC.
Konstrukcja dużo lżejsza - skład paliwa taki sam jak w silniku SR 132.
Masa paliwa = 150 g
Efekt nieco gorszy, bo musiałem zejść z zaciskiem (względy wytrzymałościowe) - ale uważam, ze i tak wyszło nie najgorzej. Paliwo - taniocha. Saletra prosto z wora.
Co do przemiany fazowej - nie zaobserwowałem.
Fotka SR 164 w malowniczej scenerii Czarciego Jaru.
Film mozna zobaczyć na mojej stronie - filmował Jaskiniowiec.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pon Mar 26, 2007 8:59 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|