Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Paź 25, 2006 11:58 am Temat postu: Re: Rasterowanie |
|
|
Witaj
Nie jest to dla mnie jasne, a więc zapytam - czy bloki paliwa wkładane są do silnika razem z osłoną z rury PVC ?
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
YagYelskY
Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro Paź 25, 2006 2:39 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Cytat: | czy bloki paliwa wkładane są do silnika razem z osłoną z rury PVC ? |
Tak, rura pełni dwie funkcje: inhibituje powierzchnie boczne oraz stanowi izolację termiczną chroniącą aluminiowy korpus. Między segmentami siedzą uszczelki gumowe (szerokości ścianki rury) zapewniające dystans między ziarnami (umożliwiają zapłon powierzchni czołowych dzięki czemu mamy układ Bates a nie spalanie w kanale) oraz uszczelniające połączenia segmentów, tak by gazy nie wydostawały się między rurę PCV a korpus (jest tam mały prześwit). Przy zamykaniu silnika zatyczka musi być wciśnięta na siłę, żeby scisnąć wszystkie uszczelki i w takim stanie zabezpieczona jest segerem. Moje optymistyczne założenie, że gazów przedstanie się jednak tyle, aby zrównoważyć ciśnienie od wewnątrz ziarna (co wywołałoby jego pęknięcie) okazało się słuszne; żaden z segmentów nie był pęknięty po pracy i widać było obecność gazów spalinowych między PCV a aluminium.
Chyba trzebaby wrzucić fotki to byłoby jaśniej...
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Czw Paź 26, 2006 11:11 am Temat postu: |
|
|
YagYelskY napisał: |
Tak, rura pełni dwie funkcje: inhibituje powierzchnie boczne oraz stanowi izolację termiczną chroniącą aluminiowy korpus. |
Zadałem to pytanie, ponieważ chciałem się upewnić, ze dobrze odczytuję Twoje intencje.
Moje wątpliwości budzi sama idea stosowania PVC do inhibitowania.
Obawiam się, ze paliwo nie zbyt dobrze jest związane ze ściankami rury PVC.
To moze skończyć się wiadomo czym
No i właśnie - ostatnia faza pracy silnika Raster wskazywałaby na to.
Widać wyraźnie, ze coś wylatuje z dyszy - być może to właśnie oderwane od ścianek większe cząstki paliwa opuszczają silnik.
Ale to tylko moja hipoteza.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
YagYelskY
Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie Paź 29, 2006 11:57 am Temat postu: Paulina 2 |
|
|
Witam!
Rzeczywiście, silnik wymaga jeszcze dopracowania, zastanawiam się nawet czy nie zrezygnować z układu "Bates" na rzecz ziarna nieinhibitowanego. Zobaczymy.
Zaczynam już myśleć o kolejnym silniku WU - "Templar". Byłby ze stali nierdzewnej i mieściłby (uwaga!) 600 gramów paliwa. Chciałbym aby masa całkowita silnika nie przekroczyła 1,1 kg, co pozwoliłoby "Paulinie 2" na przekroczenie prędkości dźwięku (na karmelce ). Dobra ale to nie miejsce na rozpisywanie się o marzeniach
Obecny stan prac nad "Pauliną 2" (na zdjęciu obok pomalowanej wreszcie "jedynki"):
http://img176.imageshack.us/img176/2492/imgp1366qa0.jpg
Wygląda na gotową ale wnętrze jest jeszcze puste... Przedział silnikowy jest niemal kompletny (tylko wkleić rurkę łączącą z górną częścią), natomiast góra jest jeszcze do zagospodarowania. Również głowica (styropian, laminat i szpachla...) wymaga jeszcze drobnych przeróbek. Nie wiem jeszcze jaki będzie odzysk ale pewnie KMZ. Szacowany pułap - 980 metrów, masa lift-off 1,7 kg.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
YagYelskY
Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Lis 24, 2006 12:37 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Powoli do przodu. Filmik z kamery na pokładzie Pauliny2 (1,5 mega, nic szczególnego):
http://rapidshare.com/files/4621520/widok3.wmv.html
Wszystko w zasadzie gotowe, czekam tylko na układ odzysku. Odpalenie pewnie dopiero koło świąt bo nie będzie mnie jakiś czas.
Pozdrawiam. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Gość
|
Wysłany: Pią Lis 24, 2006 1:52 pm Temat postu: |
|
|
Oglądając ten filmik wpadłem na taki pomysł, aby pokusić się o szacowanie wysokości lotu rakiety przez analizę materiału filmowego wydaje mi się, że było by to możliwe gdyby na ziemi narysować powiedzmy białą linię o długości n i szerokości umożliwiającej dostrzeżenie jej z określonego pułapu albo jakieś dwa punkty orientacyjne widoczne w obiektywie. Pewnie można by tak określić wysokość niezbyt dokładnie, ale i tak lepiej niż na „oko. Muszę to jeszcze przemyśleć |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek R.
Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Sob Lis 25, 2006 6:35 am Temat postu: |
|
|
mm na podstawie parametrów obiektywu i zastosowania funkcji trygonomwtrycznych? Nie wiem jak to sie nazywa ale trzeba wziasc pod uwage "szerokokatność" obiektywu (tzn ile stopni ma pole widzenia, nie znam sie i nie wiem jak to nazwać). _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności |
|
|
Powrót do góry |
|
|
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2006 7:57 pm Temat postu: |
|
|
maxlam napisał: | Oglądając ten filmik wpadłem na taki pomysł, aby pokusić się o szacowanie wysokości lotu rakiety przez analizę materiału filmowego |
Taki sposób pomiaru zaproponowałem już w styczniu 2004 roku.
Zobacz tutaj.
Wiem - nie było Ciebie jeszcze na Forum.
Metodę tą nazwałem FoPoPuCha - Fotograficzny Pomiar Punktów Charakterystycznych.
Lot rakiety z kamerą TRYMAX Małego, pozwolił na próbę oceny wysokości na jakiej był model w momencie wykonania niżej zamieszczonej fotki.
Punktami charakterystycznymi były gabaryty pojazdów.
Szerokość mojego samochodu = 1,7 m
Na zdjęciu zajmuje on 10 pikseli.
Używając wzoru:
H= Wr / p*Wf
gdzie:
H – wysokość uzyskana przez rakietę
Wr- odległość punktów charakterystycznych na ziemi [m]
Wf – odległość punktów charakterystycznych zmierzona na zdjęciu w pikselach
p – współczynnik charakterystyczny dla danej kamery (dla mojej kamery p=2,12/1000)
otrzymujemy odległość modelu rakiety od samochodów równą 89 m.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxlam Gość
|
Wysłany: Nie Lis 26, 2006 11:42 pm Temat postu: |
|
|
Kiedyś czytałem ale wypadło z pamięci hihi Ameryki nie odkryłem |
|
|
Powrót do góry |
|
|
YagYelskY
Dołączył: 08 Gru 2002 Posty: 90 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 5:27 pm Temat postu: P2 |
|
|
Witam!
W zeszłą niedzielę odbyły się starty obu "Paulin". Pierwsza uległa niestety nieodwracalnemu zniszczeniu w wyniku awarii w układzie odzysku (w zasadzie to nie awaria tylko coś nie łączyło ale efekt ten sam ). Dobrze, że lot był ładny i stabilny, to jedyne pocieszenie. Filmik będzie w swoim czasie.
Na otarcie łez bardzo udany był start "Pauliny 2". Całość przebiegła prawidłowo, przy lądowaniu jedynie odłamał się jeden statecznik i obiła się trochę głowica ale już wszystko jest wyremontowane
Silnik "Raster" w nieco uspokojonej wersji (250 gramów KNOSAl'a) nie miał żadnych problemów z wyniesieniem blisko dwukilogramowego modelu na wysokość zbliżoną do kilometra.
Rakieta jako sprawdzona dostała malowanie:
http://files.filefront.com//;7428593;;/
A tak wyglądał start:
http://files.filefront.com//;7428529;;/
Narazie nie mam lepszego nagrania ale będzie "w swoim czasie"
Moduł kamery jest dawno gotowy i prawdopodobnie zostanie użyty przy następnym starcie.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
|
andżej Gość
|
Wysłany: Pią Maj 04, 2007 6:30 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Piękna rakieta i piękny start, szkoda że tylko tyle widać na filmie. Czy możesz napisać w jaki sposób określasz max wysokość lotu? Na filmie słychać też ( tak mi się wydaje) że spadochron rozwinął się dopiero po kilkusekundowym locie w dół - czy to było celowe?
Pozdr |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|