Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Pirotechman Go¶æ
|
Wys³any: Wto Gru 10, 2002 6:33 pm Temat postu: Silnik i rakieta "Herkules1" |
|
|
Poka¿ê na razie zdjêcie.
Na prawo tulejka na bazie , której robiê SR "Olusia1" i "Predator". Na lewo "Herkules1" No i nie bêdzie ¿adnych prób. Jak zrobiê SR to zrobiê i od razu rakietê ( ok. 2 m wysoko¶ci i waga ok . 5 kg ) . No i nakrêcê film. Eksploduje czy nie - film bêdzie
Pozdr. A
PS. Potem ( w miarê postêpów przy robieniu SR ) bêdê tylko podmienia³ zdjêcia bez nowych postów |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
!Det!
Do³±czy³: 10 Gru 2002 Posty: 12 Sk±d: ¦l±skie
|
Wys³any: Sob Gru 14, 2002 12:21 am Temat postu: Sk³ad paliwa |
|
|
Jaki sk³ad paliwa bêdzie posiadaæ ta dwu metrowa rakietka?  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Sob Gru 14, 2002 10:07 pm Temat postu: Re: Silnik i rakieta "Herkules1" |
|
|
Pirotechman napisa³: | ... No i nie bêdzie ¿adnych prób. Jak zrobiê SR to zrobiê i od razu rakietê ... |
Wlasnie tak zrobilem dzis: 0 prob z nowym wiekszym silnikiem i od razu do wypieszczonej rakiety. Efekt jest taki ze po eksplozji na prowadnicy tylko przelacznik rteciowy i drewniana glowic nadaja sie do ponownego uzycia Na szczescie (nieszczescie) wiem co bylo tego przyczyna - pospiech
Pozdrawiam
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pirotechman Go¶æ
|
Wys³any: Nie Gru 15, 2002 12:01 pm Temat postu: Re: Silnik i rakieta "Herkules1" |
|
|
knod napisa³: | Pirotechman napisa³: | ... No i nie bêdzie ¿adnych prób. Jak zrobiê SR to zrobiê i od razu rakietê ... |
Wlasnie tak zrobilem dzis: 0 prob z nowym wiekszym silnikiem i od razu do wypieszczonej rakiety. Efekt jest taki ze po eksplozji ..... |
No ale moja uwaga dotyczy³a takiego SR
Tego SR nie mogê testowaæ stacjonarnie ze wzglêdu na koszta
Silnik jest ju¿ gotowy.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Sie 21, 2006 6:12 pm Temat postu: |
|
|
Ten Herkules to ju¿ historia ale poka¿ê tu dzisiejsz± próbê SR Olusia_max ( tak jak by Herkules ) pod rakietê Vector. Próba w zasadzie udana. Na sam koniec przepali³o korpus i trzeba to wyeliminowaæ.
Paliwko 500 gram, jak zwykle ¿ywiczne .
Widok ogólny
W czasie pracy
Zbli¿enie
FILM
Silnikowi brakuje jeszcze "mocy" , zrobiê wiêc szybsze paliwo i dam grubszy korpus wewnêtrzny aby jego nie przepali³o. Silnik ma pracowaæ maks. 3 sekundy.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sro Sie 23, 2006 7:51 pm Temat postu: |
|
|
Podkrêci³em paliwko ( 2 % wiêcej Mg ) ale by wyeliminowaæ pory w paliwie - zala³em silnik denaturatem - 5 minut przed startem . Poka¿ê Wam to tylko po to aby¶cie widzieli co siê wtedy dzieje. A dzieje siê to ,¿e silnik pracuje stabilniej. Explozja by³a ale kolejnym razem zabijê zatyczkê na maxa a pomy¶leæ ,¿e w tym te¶cie wyprostowa³o z niej 6 gwo¼dzi na oko fi 3 x 10
Z denaturatem
Pozbywanie siê nadmiaru denaturatu
Widok od strony dyszy - po explozji ( jest ca³a )
FILM
Paliwo - 515 gram, 65/20/12. Przygotowano 550 gram ( 105 ¯E plus 10 Z1 ).
Silnik wchodzi³ na super "obroty" . Nie odpuszczê
Pozdr. A
PS. Kupie PROFI hamowniê, pomiar elektroniczny.
Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Sro Sie 23, 2006 10:08 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Sro Sie 23, 2006 9:38 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | aliwo - 515 gram, 65/20/12. Przygotowano 550 gram ( 105 ¯E plus 10 Z1 ) |
Czy ta formu³a paliwa zawiera wy³±cznie trzy sk³adniki to znaczy KNO3, Mg i ¯E; nie ma w niej sacharozy?
Widzê ¿e strasznie Pan obstaje przy korpusach z PE . Mo¿e czas na wytrzymalsze korpusy, z tego co sam zaobserwowa³em to wiem ¿e efektywno¶æ tego paliwa widaæ przy wy¿szych ci¶nieniach. _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sro Sie 23, 2006 9:59 pm Temat postu: |
|
|
fox napisa³: | ....Czy ta formu³a paliwa zawiera wy³±cznie trzy sk³adniki to znaczy KNO3, Mg i ¯E; nie ma w niej sacharozy?...........................
Mo¿e czas na wytrzymalsze korpusy, z tego co sam zaobserwowa³em to wiem ¿e efektywno¶æ tego paliwa widaæ przy wy¿szych ci¶nieniach. |
Skoro potem dodajê denaturatu to dajê wiêcej KNO3 kosztem cukru pudru - czyli nie ma jego wcale. Wg mnie ciê¿ko o co¶ taniego i tak wytrzyma³ego jak rura PE do wody. Nie mam nic innego "na oku".
Jeszcze piêkny widok p³omienia tu¿ przed odstrzeleniem zatyczki.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005 Posty: 97 Sk±d: Z Internetu
|
Wys³any: Czw Sie 24, 2006 9:43 am Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wg mnie ciê¿ko o co¶ taniego i tak wytrzyma³ego jak rura PE do wody. Nie mam nic innego "na oku".
|
Witam.
Jakie jest wy³o¿enie wewnêtrznej strony korpusu silnika ??
Mo¿e kosztem odrobiny miejsca warto zastosowaæ inn± ochronê ¿aroodporn±.
Mo¿e to w znacznym stopniu podnie¶æ wytrzyma³o¶æ korpusu.
(szczególnie przy tej ilo¶ci Mg)
Pozdrawiam,
QbaS.
ps. Rura PE czy PVC ??
PE chyba staje siê plastyczne w znacznie ni¿szej temperaturze.
Tym bardziej trzeba zastosowaæ dobr± izolacjê.[/quote] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Do³±czy³: 27 Cze 2004 Posty: 153 Sk±d: Trinneck
|
Wys³any: Czw Sie 24, 2006 5:17 pm Temat postu: |
|
|
Je¿eli mogê siê wtr±ciæ to wtr±cê siê do sto¿ka wylotowego dyszy - za du¿y k±t rozwarcia. Negatywny wp³yw tak zaprojektowanej dyszy widaæ zaraz na samym pocz±tku, gdy silnik rozwija moc. W koñcowym fragmencie filmu kiedy to p³omieñ wrêcz przykleja siê do jednego boku dyszy i najgorêtsze gazy lec± bokiem "klejone" w prawo, podczas gdy ¶rodkowa czê¶æ p³omienia dyszy po czym nastêpuje wyrwanie zatyczki. To w³a¶nie dysza mo¿e byæ powodem niepowodzenia - p³omieñ kleji siê do ¶cianki dyszy i powoli odrywa siê od dyszy dzieki powietrzu zassanemu lew± stron±, nastêpstwem tego jest przytkanie silnika mas± zassanego powietrza, ciufniêcie i CATO silnika
Nie wiem mo¿e siê mylê, ale tak to widzê na filmie ¿e p³omieñ nie jest centryczny tylko wra¿ ze wzrostem ci±gu wêdruje w prawo opuszczaj±c centraln± o¶ wylotow±
Jak co¶ nie tak napisa³em to mnie poprawcie
Pozdrawiam
Szymon _________________
plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Czw Sie 24, 2006 7:58 pm Temat postu: |
|
|
Radzi³bym tak¿e skróciæ sto¿ek wylotowy dyszy. _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005 Posty: 97 Sk±d: Z Internetu
|
Wys³any: Pi± Sie 25, 2006 7:17 am Temat postu: |
|
|
pessos napisa³: | Je¿eli mogê siê wtr±ciæ to wtr±cê siê do sto¿ka wylotowego dyszy - za du¿y k±t rozwarcia. Negatywny wp³yw tak zaprojektowanej dyszy widaæ zaraz na samym pocz±tku, gdy silnik rozwija moc. W koñcowym fragmencie filmu kiedy to p³omieñ wrêcz przykleja siê do jednego boku dyszy i najgorêtsze gazy lec± bokiem "klejone" w prawo, podczas gdy ¶rodkowa czê¶æ p³omienia dyszy po czym nastêpuje wyrwanie zatyczki. To w³a¶nie dysza mo¿e byæ powodem niepowodzenia - p³omieñ kleji siê do ¶cianki dyszy i powoli odrywa siê od dyszy dzieki powietrzu zassanemu lew± stron±, nastêpstwem tego jest przytkanie silnika mas± zassanego powietrza, ciufniêcie i CATO silnika
Nie wiem mo¿e siê mylê, ale tak to widzê na filmie ¿e p³omieñ nie jest centryczny tylko wra¿ ze wzrostem ci±gu wêdruje w prawo opuszczaj±c centraln± o¶ wylotow±
Jak co¶ nie tak napisa³em to mnie poprawcie
Pozdrawiam
Szymon |
Witam.
Co do du¿ego rozwarcia mogê siê zgodziæ.
Nie mniej nie powoduje to "zassania" powietrza do silnika.
Nie przesadzaj.
Wewn±trz silnika panuje nadci¶nienie wiêc nie ma mo¿liwo¶ci "zassania" powietrza z otoczenia.
"Klejenie" siê p³omienia odbywa siê w rozbie¿nej czê¶ci dyszy.
Jest prawdopodobnie spowodowane odrobinê nieosiowym po³o¿eniem czê¶ci krytycznej w stosunku do czê¶ci rozbie¿nej.
Przyczyn± mo¿e byæ te¿ nierównomierne spalanie siê paliwa w silniku.
Co do skrócenia dyszy to nie wiem sk±d ta sugestia (nic nie wiemy na temat jej d³ugo¶ci.
Na zdjêciu nie wygl±da na przesadnie d³ug±.
Pozdrawiam,
QbaS.
------dopisane po chwili------------
ps. za du¿y k±t rozwarcia dyszy mo¿e powodowaæ pojawienie siê wstecznej fali d¼wiêkowej (przemieszczanie siê zak³óceñ zewnêtrznych do silnika) w wyniku tego do wzrostu ci¶nienia w komorze.
Nie mniej jednak jest to zjawisko maj±ce charakter cykliczny o jakiej¶ czêstotliwo¶ci (narastaj±cej najczê¶ciej).
Jako¶ nie mogê dopatrzeæ siê "ciufania" na filmie.
Silnik rozpêdza siê ³adnie i p³ynnie. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
prm Dostêp próbny

Do³±czy³: 09 Sty 2006 Posty: 17 Sk±d: Poznañ
|
Wys³any: Pi± Sie 25, 2006 8:30 am Temat postu: |
|
|
Witam
K±t rozwarcia dyszy wylotowej jest faktycznie za du¿y.
Moim skromnym zdaniem nie ma to wp³ywu na spalanie paliwa jak siê w niektórych postach sugeruje.
Sto¿ki wlotowe i wylotowe s³u¿± do odpowiednio kompresji i przyspieszenia gazów.
Wielokrotnie w moich testach przy za du¿ych k±ta sto¿ka strumieñ gazów przylepia³ siê.
Nawet p³ynnie zmienia³ strony z lewa na prawo ... co ¶wiadczy³o o raczej osiowej budowie mojej dyszy.
My¶lê ¿e bêdzie to mie³o jedynie wp³yw na to ¿e nie uzyskamy tych dodatkowych paru procent mocy ci±gu
oraz jedynie mo¿e to mieæ wp³yw na minimalne wyboczenia kierunku ci±gu je¿eli ju¿. Nic wiêcej bym siê nie doszukiwa³.
pozdrawiam
prm |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Do³±czy³: 27 Cze 2004 Posty: 153 Sk±d: Trinneck
|
Wys³any: Pi± Sie 25, 2006 4:50 pm Temat postu: |
|
|
QbaS napisa³: | Jako¶ nie mogê dopatrzeæ siê "ciufania" na filmie.
Silnik rozpêdza siê ³adnie i p³ynnie. |
Nie ciufania tylko jednego "ciufniêcia" - przytkanie dyszy bocznym strumieniem powietrza a nie zassanie (gdzie takie co¶ napisa³em ) . Tu¿ przed CATO p³omieñ wylotowy nagle ro¶nie i zarazem prawie siê przerywa, cykliczno¶æ fali wstecznej mog³a sobie spokojnie narastaæ i tak jej nie zobaczymy .
Konstrukcja nie pracowa³a na granicy swoich mo¿liwo¶ci ale zareagowa³a natychmiastowo na skok ci¶nienia. W silniku dziej± siê ró¿ne dziwne rzeczy drgania turbulencje itp itd. ca³o¶æ zjawisk fizycznych jest z³o¿ona i nie pozostaje mi nic innego jak poprosiæ Arka o powtórzenie testu na silniku z dysz± o k±cie rozwarcia max 15* (7,5* od osi wzd³ó¿nej dyszy) - wtedy bêdziemy pewni. Ponadto d³ugo¶æ czê¶ci rozbierznej MA znaczenie jednak w tym wypadku wydaje mi siê, ¿e nie jest przesadzona i tego bym nie zmienia³
Pozdrawiam
Szymon _________________
plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005 Posty: 97 Sk±d: Z Internetu
|
Wys³any: Pi± Sie 25, 2006 8:04 pm Temat postu: |
|
|
pessos napisa³: |
|
No w³a¶nie to nie ciufniecie tylko przyklejenie siê p³omienia do boku dyszy.
W silniku panuje nadci¶nienie.
Nie ma mo¿liwo¶ci by silnik "zasysa³" powietrze z zewn±trz i to przez dyszê.
Z powa¿aniem,
QbaS.[/list] |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pessos

Do³±czy³: 27 Cze 2004 Posty: 153 Sk±d: Trinneck
|
Wys³any: Pi± Sie 25, 2006 8:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam,
Cokolwiek by¶my nie pisali nie zmieni to faktu ¿e czê¶æ dyszy która widnieje na zdjêciach nadaje siê ew. tylko na czê¶æ zbie¿n± - a tak w³a¶nie Arku powiedz nam co¶ o tym silniku najlepiej zapodaj jaki¶ rys. techn bom ciekaw
Pozdrawiam
Szymon _________________
plany na dzi¶ s± takie, ¿e ich nie ma |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Sob Sie 26, 2006 11:46 am Temat postu: |
|
|
Nie ma co gdybaæ dlaczego dosz³o do CATO, najprawdopodoniej popêka³o ziarno. Pan Arkadiusz zdaje siê w poprzednich konstrukcjach ubija³ paliwo z nieiwlkim naciskiem, nie wiem czy czasem nie rêcznie. Zalewanie denaturatem z do¶wiadzczenia wiem ¿e daje tylko powierzchowny efekt, tym bardziej ¿e ¶rednica przekroju jest du¿a. Sprawdziem na kilku próbkach jak wygl±daj± poszczególne ziarna, zastosowa³em denaturat, prasowanie przy u¿yciu imad³a oraz formowania z wcze¶niejszym u¿yciem prowizorycznego aparatu do odgazowania. Okaza³o siê ¿e najlepiej wypad³o imad³o a nastêpnie odgazowywanie, ale taki wynik to wina prowizorycznego aparatu odgazowuj±cego. Bez niego najlepszym rozwi±zaniem do tej pory by³o dla mnie prasowanie imad³em z tym ¿e ziarno w formie pozostawiam zaci¶niête na d³u¿szy czas.
Mo¿naby wiele jeszcze napisaæ ale wed³ug mnie najlepszym rozwi±zaniem jest wej¶æ w posiadanie maszynki do VD (odgazowywania)- nad czym aktualnie pracujemy.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Sie 26, 2006 4:04 pm Temat postu: |
|
|
Odpiszê Wam jak wrócê z krótkiego urlopu. Dysze robiê na tyym co mam ( zawór od silnika ). Pokombinujê z paliwem ( sk³ad , inhibitowanie czê¶ci powierzchni itp ). Po prostu muszê daæ mocniejsz± zatyczkê.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Sie 28, 2006 1:41 pm Temat postu: |
|
|
Fajnie, ¿e wznowi³e¶ próby.
Moim zdaniem, niepowodzeñ nale¿y szukaæ przede wszystkim w samej technologii wytwarzania paliwa a nie w kszta³cie dyszy (wp³ywa ona tylko na sprawno¶æ silnika).
Podejrzewam wadliwe inhibitownie powierzchni oraz zbyt s³ab± wytrzyma³o¶æ korpusu silnika.
To paliwo pracuje prawid³owo przy zaciskach powyzej 300.
Ciekawe, ani jeden mój silnik na paliwie ¿ywicznym jeszcze nie uleg³ CATO.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Pon Sie 28, 2006 3:50 pm Temat postu: |
|
|
W moich próbach prasowanie za pomoc± imad³a w zupe³no¶ci wystarcza³o, a piszê tu o konstrukcjach do 290g paliwa.
PE nie spe³nia swoich zadañ jako materia³ na korpus przy tego typu konstrukcji i paliwie.
Zgadzam sie z tym co pisze Pan Ksard. Powy¿ej KN300 to ju¿ inna bajka.
Co do materia³u na silnik to proponuje znan± juz metodê "sklejanych z³±czek" pcv. _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|