Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Cze 23, 2006 2:20 pm Temat postu: Diana mod 23 poszukuje INFO |
|
|
poszukuje wszelkich informacji na temat tej wiatroweczki mile widziane rysunki pogladowe opinie uzytkownikow tego wiekowego sprzetu  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Sob Cze 24, 2006 12:10 pm Temat postu: |
|
|
no naprawde nikt nic nie wie w szczegolnosci interesuja mnie takie rzeczy jak osiagi .. wie ktos tak przy okzaji jak rozebrac taka wiatroweczke ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol R
Do³±czy³: 18 Lip 2004 Posty: 700
|
Wys³any: Sob Cze 24, 2006 12:30 pm Temat postu: |
|
|
diana nie jest zbyt popularna w Polsce. Szczególnie jej s³absze modele, jezeli ju¿ spotyka siê 48 i 54.
Rozebranie wiatrówki to nic wielkiego, pic w tym aby uwa¿aæ na sprêzynê bo jej napiêcie wstepne jest wystarczaj±ce aby skaleczyæ.
Spustu lepiej nie ruzac jezeli nie czujesz siê na si³ach, chyba ¿e to co¶ prostego podobnego jak w hatsanach itp. Nie wiem jakie mechanizmy spustowe montowa³a diana, ale to dobra firma wiêc pewnie co¶ bardziej skomplikowanego ni¿ 3 czê¶ci i sprezynka.
Osi±gów nie podam bo nawet nie kojarzê dok³adnie tego modelu. Strzel sobie z podpórki w ksi±¿kê telefoniczn± i bêdziesz wiedzia³  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
radziet

Do³±czy³: 16 Wrz 2005 Posty: 32 Sk±d: Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Sob Cze 24, 2006 5:30 pm Temat postu: |
|
|
wiem ze sa diany 48 i to jest popularny sprzet ...niestety ta moja ma przynajmniej 20 lat ..wiec trzeba ja wyremontowac bo gazy uciekaja mi bokiem w tej wiaroweczce tzn mam sporo szczeline tam gdzie lufa laczy sie z tlokiem..
wiec poszkuje dalej informacji jak by to mozna naprawic moze jest jakis specjalista od wiatrowek we wroclawiu ? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol R
Do³±czy³: 18 Lip 2004 Posty: 700
|
Wys³any: Sob Cze 24, 2006 5:39 pm Temat postu: |
|
|
http://bron.isp.net.pl/ tam siê popytaj. Znajd¼ osobê o nicku Hogan lub Jerzego Nazarko. Ci dwaj zajmuj± siê remontem i tuningiem wiatrówek na wieksz± skalê i na pewno znajdziesz tam pomoc. ¯e zabulisz odpowiednio to inna kwestia, jednak mo¿e warto spróbowaæ.
Tuning wiatrówki to przede wszystkim rozebranie, sprawdzenie wszystkich luzów i niedok³adno¶ci w miejscu ³±czeñ. Polerowanie t³oka, dopasowanie prowadnicy sprê¿yny, polerowanie elementów mechanizmu spustowego, dobór odpowiedniej sprêzyny, nieraz polecana prowadniczka zewnêtrzna t³oka z PET, czyszczenie rzecz jasna i smarowanie odpowiednimi specyfikami. Do tego zestaw uszczelek.
Niekiedy stosuje siê zamienniki fabrycznych czê¶ci, co¶ doci±¿a co¶ odci±¿a ale do tego trzeba miec ju¿ pewne wyczucie. Ca³± resztê mo¿e wykonaæ tresowana ma³pa. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 8:29 am Temat postu: |
|
|
no wlasnie ja rozlozylem przejzale i doszedlem do wnioskow ze potrzeba by bylo wymienic tlok (uszczelke) bo juz sie mocno sfatygowal mysle tez o delikatnym dociazeniu tloka tylko nie bardzo wiem jak sie za to zabrac ?? no i sprezynka juz nieco odksztalcona o dziwo tylko troche a juz te przynajmniej 20 lat ma ..jaka sprezyna byla by dobra i gdzie taka nabyc ?/
pozdrawiam
dzieki za zainteresowanie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol R
Do³±czy³: 18 Lip 2004 Posty: 700
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 9:10 am Temat postu: |
|
|
wspomniani Jerzy i Hogan takimi handluj±.
Zmierz jej d³ugo¶æ, ilo¶æ zwojów, oraz grubo¶æ drutu z jakiego jest wykonana, nastêpnie dobierz inn± o podobnych warto¶ciach. Na allegro bywaj±, a na forum które ci poda³em wystarczy pisn±æ a od razu znajd± siê oferty sprzeda¿y.
Je¿eli na przyk³ad u¿yjesz grubszej, mocniejszej sprêzyny odpowiednio jednak skróconej, zastosujesz nak³adkê niweluj±c± ró¿nicê d³ugo¶ci i jednocze¶nie poch³anaij±c± czê¶æ drgañ, dasz cie¿sz± prowadnicê (tê d³u¿sz± nieruchom±) a odci±¿ycz t³ok spowodujesz ¿e cykl strza³u bêdzie bardziej krótki a odrzut ³atwiejszy do wyczucia. Oczywi¶cie jak ju¿ pisa³em trzeba to zrobiæ z wyczuciem, jak upierdolisz 30j sprê¿ynê do 4cm i nawk³adasz paprochów nic z tego nie wyjdzie.
Co ³atwo zrobiæ samemu i ³atwym kosztem to polerka. Filc wiertarka pasta polerska i dajesz. wszystkie zadziory, chropy po szlifowaniu itp. wyg³ad¼. Odno¶nie wywa¿ania poszczególnych czê¶ci wiatrówki to uwa¿aj aby nie przesadziæ, jezeli zmiany które zastosujesz s± nieodwracalne lepiej przemy¶æ wszystko 2 razy, bo ³atwo skopaæ sobie karabinek. Moja slavka ma ju¿ chyba tylko jêzyk spustowy nietkniêty i ³o¿e, ale ca³o¶æ by³a robiona u specjalisty.
Mówi±c oglêdnie dobry tuning sprawia ¿e zamiast hrrrr¿¿¿¿, psztyk, [wk³adasz pocisk], brzêêêêêêk! masz ss..., czyk!, [wk³adasz pocisk], buf!  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 11:51 am Temat postu: |
|
|
w mojej dance nie potrzeba juz polerki robic komora tam gdzie sie tlok porusza jak lusterkodoslownie tylko wlasnie chcialbym cos z ta uszczelka od tloka zrobic bo juz niezle zmasakrowana jest ... co do sprezyny to masz racje popytam na tamtym forum tylko najpierw musi mi aktywacja konta przyjsc
dzieki
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 12:04 pm Temat postu: |
|
|
lufa ³±czy sie z t³okiem? chyba z komor±... Wymien oringa  _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Karol R
Do³±czy³: 18 Lip 2004 Posty: 700
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 12:16 pm Temat postu: |
|
|
nie tylko sprêzynê tam dostaniesza, ale ca³e zestawy tuningowe z prowadnica, uszczelkami, podk³adkami, smarami, sprê¿ynkami i Bóg jeden wie co jeszcze.
Luknij te¿ na allegro, ludziska chwal± uszczelki zepto które nieraz tam widzia³em. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 5:47 pm Temat postu: |
|
|
no wlasnie tej uszczelki miedzy komora tloka i lufa brakowalo teraz strzela nawet calkiem niezle w porownaniu do mojej chinki az boje sie pomyslec co bedzie jak springa wymienie i tlok wielkie dzieki za wszelkie rady  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Cze 25, 2006 6:04 pm Temat postu: |
|
|
skoro wzmocniona sprtezyna to dodaj prowadnice sprezyny koniecznie! _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
GUN_1917 Go¶æ
|
Wys³any: Pon Cze 26, 2006 9:11 am Temat postu: |
|
|
i tak zrobie bo ta prowadnica co jest to troche krotkawa .. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|