Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Pirotechman Go¶æ
|
Wys³any: Wto Lis 19, 2002 4:23 pm Temat postu: Silnik pulsacyjny |
|
|
Poka¿e jeszcze Wam nad czym pracuje, ech jak dobrze by by³o wygraæ w totolotka
Silnik pulsacyjny
Film : http://www.pirotechnika.one.pl/SRpuls.mpg
Pozdr. A
---------------------------------------------------------------
Centrum Badañ Kosmicznych w Pionkach |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Do³±czy³: 26 Pa¼ 2002 Posty: 459 Sk±d: Znienacka
|
Wys³any: Wto Lis 26, 2002 8:37 am Temat postu: Super. |
|
|
Czy¿by ³adunek warstwowy? A mo¿e granulki obtoczone w jakim¶ wolno pal±cym siê paliwie? _________________ Motyle trotylem pachn± jak nigdy.
ogl±daj±cy, niepraktykuj±cy  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Wto Lis 26, 2002 11:43 am Temat postu: Re: Super. |
|
|
yetihehe napisa³: | Czy¿by ³adunek warstwowy? A mo¿e granulki obtoczone w jakim¶ wolno pal±cym siê paliwie? |
Czy taki silnik jest lepszy od zwyk³ego? S³ysza³em o tych silnika ale wstyd siê przyzanæ nie wiem jakie maj± one zastosowania?
Bia³y |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pirotechman Go¶æ
|
Wys³any: Wto Lis 26, 2002 6:53 pm Temat postu: Re: Super. |
|
|
Bia³y napisa³: | .....Czy taki silnik jest lepszy od zwyk³ego? S³ysza³em o tych silnika ale wstyd siê przyzanæ nie wiem jakie maj± one zastosowania?
|
Pewno gorszy bo w czasie gdy paliwo siê pali a nie ma ci±gu to energia ulatuje przez dyszê. Szczerze pisz±c podejrzewam, ¿e jest to jedyny silnik pulsacyjny na paliwo sta³e Istniej± pulsacyjne odrzutowe silniki przelotowe ale mój jest na paliwo sta³e "Odkry³em" jego przypadkowo. To sk³ad paliwa powodujê tak± pulsacjê. Nie wiem dok³adnie jaki jest tego mechanizm. Podejrzewam, ¿e w czasie intensywnego palenia nastêpuje topienie siê warstwy powierzchniowej paliwa i "zalewanie" strefy reakcji. Silnik przygasa. Ale w strefie reakcji nadal przebiegaj± reakcje egzotermiczne i w pewnym momencie reakcja przy¶piesza, nastêpuje wzrost prêdko¶ci palenia , ro¶nie ci¶nienie i ci±g. Wzrasta temperatura w strefie reakcji i znowu jest ona "zalewana" stopionym paliwem. Cykl siê powtarza. Ale to moja teoria Ciekawe to , jeszcze siê tym pobawiê .
Pozdr. A
Ostatnio zmieniony przez Pirotechman dnia Sro Lis 27, 2002 2:24 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Wto Lis 26, 2002 11:32 pm Temat postu: |
|
|
Czegos nie rozumiem: sadzilem zawsze ze spalanie paliwa stalego nastepuje w warstwie powierzchniowej a ewentualna majaca miejsce zmiana stanu skupienia jedynie przyspiesza ten proces. Ciekawe jaki jest sklad oraz ksztalt tego paliwa, czy przypadkiem nie ma tam ZE (nadmiar badz nieutwardzonej) i Mg Co do badan oscylacji tego silnika to mozna by bylo przeprowadzic klasyczna analize atraktorow ,choc ostatnio preferowana jest metoda STFT badz falkowa
Pozdrawiam
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Pirotechman Go¶æ
|
Wys³any: Sro Lis 27, 2002 1:44 pm Temat postu: Kichanie |
|
|
knod napisa³: | ....sadzilem zawsze ze spalanie paliwa stalego nastepuje w warstwie powierzchniowej a ewentualna majaca miejsce zmiana stanu skupienia jedynie przyspiesza ten proces. Ciekawe jaki jest sklad oraz ksztalt tego paliwa, czy przypadkiem nie ma tam ZE (nadmiar badz nieutwardzonej) i Mg Co do badan oscylacji tego silnika to mozna by bylo przeprowadzic klasyczna analize atraktorow ,choc ostatnio preferowana jest metoda STFT badz falkowa |
Witam
Jest to spalnie przerywanie - "kichanie" SR Nastêpuje gdy przekrój krytyczny jest nie co za du¿y w stosunku do powierzchni spalanego paliwa. Dla nas nie ma to zastosowania. Taki sposób palenia siê jest nieprawid³owy bo jak napisa³em wy¿ej sporo paliwa bezproduktywnie "ucieka" przez dyszê. Ot taka fajna ciekawostka dla oczu i uszu ( film ) Co do topienia siê paliwa to z kolei mi siê wydawa³o ( i nadal wydaje ), ¿e nadmierna topliwo¶æ jest wad±. Wada ta ( dla danego paliwa ) "s³abnie" lub zanika przy wy¿szych ci¶nieniach spalania. Zmiana fazy ( gazyfikacja paliwa ) jest naturalnie czym¶ niezbêdnym dla palenia sie paliw ale mi chodzi o to, ¿e je¶li gazyfikacja poprzedzona jest topieniem siê paliwa ( w warstwie powierzchniowej ) to chyba nie jest to korzystne. Paliwo na filmie zawiera Mg , AA , nie co Ca(NO3)2, ¯E.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dynamit
Do³±czy³: 09 Lip 2002 Posty: 84
|
Wys³any: Sro Lis 27, 2002 2:04 pm Temat postu: Re: Kichanie |
|
|
Ciekawe czy kichanie silnika zachodziloby rowniez w silniku ustawionym dysza w dol, mysle, ze nie, ciekawe jak wyszloby to w praktyce.
pozdrawiam, _________________ "Deep within every dilemma is a solution that involves explosives" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tungsten
Do³±czy³: 16 Kwi 2002 Posty: 529
|
Wys³any: Sro Lis 27, 2002 2:52 pm Temat postu: Re: Kichanie |
|
|
Dynamit napisa³: | Ciekawe czy kichanie silnika zachodziloby rowniez w silniku ustawionym dysza w dol, mysle, ze nie, ciekawe jak wyszloby to w praktyce.
pozdrawiam, |
Wydaje mi siê ¿e taki efekt mo¿na by by³ otrzymaæ przez zatosowanie prochu fob³sykowego na przemian z zwyk³ym prochem. Taki silnik mo¿e mieæ wiekszy ¶redni ci±g. Co o tym s±dzicie?
Bia³y |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
knod
Do³±czy³: 16 Wrz 2002 Posty: 195 Sk±d: 3miasto
|
Wys³any: Sro Lis 27, 2002 3:02 pm Temat postu: Re: Kichanie |
|
|
Bia³y napisa³: |
Wydaje mi siê ¿e taki efekt mo¿na by by³ otrzymaæ przez zatosowanie prochu fob³sykowego na przemian z zwyk³ym prochem. Taki silnik mo¿e mieæ wiekszy ¶redni ci±g. Co o tym s±dzicie?
Bia³y |
Pewnie srednia ciagu bylaby wieksza niz przy zastosowaniu jedynie PC (ladunek warstwowy bez kanalu), ale cykliczne wzrosty cisnienia beda oslabialy konstrukcje silnika.
Pozdrawiam
knod |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Czw Mar 13, 2003 4:22 pm Temat postu: do pirotechmana |
|
|
pulsacyjny jak widzialem w odrzutowcach to ma serie krotkich ale duzej mocy wybuchow
NIEWIEM na 100% |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix Go¶æ
|
Wys³any: Sob Mar 15, 2003 2:40 am Temat postu: Re: do pirotechmana |
|
|
obcyxxx napisa³: | pulsacyjny jak widzialem w odrzutowcach to ma serie krotkich ale duzej mocy wybuchow
NIEWIEM na 100% |
Nigdy nie s³ysza³em aby stosowano ten rodzaj silników w (potocznie) "odrzutowcach" Zre duzo paliwa a ponadto te niest³umialne drgania a raczej torsje jedyn± jego zalet± jest prostota a wiêc i cena .
Jeddyne praktycze zastosowanie To pamiêtny Argus w jak to by¶my dzi¶ nazwali - "pocisku manewruj±cym" Fi - 103 ( ostatnie jego wersje niemal¿e zas³ugiwa³y na takie miano - mawr.) by³ tani a drgania no có¿ i tak konstrukcja mia³a wytrzymaæ max 30 min , wad± jest malej±ca do 0 sprawno¶æ przy oko³odzwiêkowych, niecy co¶ tam knocili zastosowaæ go do my¶liwca typu "last minute" - hyba mia³ byæ z drewna ....He...he
ale te wibracje...
8 lat temu robi³em taki silnik oczywi¶cie problem to zawory albo za miekkie albo za sztywne okaza³o siê ¿e 2 litr. komora by³a za du¿a bo jak jeb..... ,ponadto broblem technologiczy sto¿ek przej¶ciowy z komory do dyszy , co ciekawe dysza najlepiej jak jest baaardzo d³uga tak aby gaz mia³ ogrom± bezw³adno¶æ
Kiedy¶ w jakiej¶ ksi±¿ce modelarskiej dla dzieci trafi³em na arcykomiczny text przedstawiaj±cy odpalenie w/w silnika poszukam bo wart przytoczenia
polecam go modelarzom gdy¿ rzeczywi¶cie ³atwo go zrobiæ tylko te zawory....(najlepsza blaha z stalowych cienkich p³askich sprê¿yn tylko ciê¿ko zamontowaæ i siê rozhart. od temp.) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 21, 2003 9:08 pm Temat postu: Uhahaaaa |
|
|
Wrzucam link do ¶miesznego opisu testów silnika pulsacyjnego
Niesie pewne warto¶ci naukowe s³owem warto przeczytaæ..
http://terminaty.w.interia.pl/ps.htm
Ps. Aha "shrzani³em" wy¶wietlanie j'pegów trzeba klikn±æ.
Pozdro.. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Xardas

Do³±czy³: 23 Gru 2002 Posty: 41 Sk±d: Gdañsk
|
Wys³any: Pi± Mar 21, 2003 9:29 pm Temat postu: |
|
|
DeTonix napisa³: | Ps. Aha "shrzani³em" wy¶wietlanie j'pegów trzeba klikn±æ. |
¯e co trzeba zrobiæ? Nie rozumiem, a bardzo chcia³ bym zobaczyæ jak to wygl±da. _________________ I want to live in fire.....
www.druciki.prv.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Mar 21, 2003 10:01 pm Temat postu: d |
|
|
Na te 2 puste miejsca miêdzy textem tam gdzie inttiucyjnie powinny siê znajdowaæ zdjêcia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Speedy
Do³±czy³: 06 Mar 2003 Posty: 195
|
Wys³any: Pon Kwi 07, 2003 11:20 pm Temat postu: Re: do pirotechmana |
|
|
DeTonix napisa³: |
8 lat temu robi³em taki silnik oczywi¶cie problem to zawory albo za miekkie albo za sztywne okaza³o siê ¿e 2 litr. komora by³a za du¿a bo jak jeb..... ,ponadto broblem technologiczy sto¿ek przej¶ciowy z komory do dyszy , co ciekawe dysza najlepiej jak jest baaardzo d³uga tak aby gaz mia³ ogrom± bezw³adno¶æ
Kiedy¶ w jakiej¶ ksi±¿ce modelarskiej dla dzieci trafi³em na arcykomiczny text przedstawiaj±cy odpalenie w/w silnika poszukam bo wart przytoczenia
polecam go modelarzom gdy¿ rzeczywi¶cie ³atwo go zrobiæ tylko te zawory....(najlepsza blaha z stalowych cienkich p³askich sprê¿yn tylko ciê¿ko zamontowaæ i siê rozhart. od temp.) |
A zeby cie bardziej zdo³owaæ to dodam to co gdzies wyczytalem. Oryginalny silnik pulsacyjny opracowywany prez Schmidta nie mia³ mieæ ¿adnych zaworów! Ich role mia³y spe³niac odbijaj±ce sie wewn±trz rury fale cisnienia, spiêtrzaj±c sie na wlocie mia³y go "zatykaæ" a nastepnie odtykac. Ale jakos to nie wychodzilo i jednak zawory zrobili.
A co do tekstu z ksi±zki to brat mi opowiada³ ze u nich w liceum na pracowni z fizyki by³ taki dzialaj±cy model silnika odrzutowego (rakietowego? brat nie za bardzo umial to opisac). I wlasnie prosili nauczyciela zeby go zapuscil na co on obsmial sie i powiedzial ze nie ma mowy, pare lat wstecz tak zrobi³ i zleciala sie cala okolica wraz z milicj± i stra¿± po¿. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DeTonix Go¶æ
|
Wys³any: Wto Kwi 08, 2003 8:22 am Temat postu: Re: do pirotechmana |
|
|
Speedy napisa³: | Ich role mia³y spe³niac odbijaj±ce sie wewn±trz rury fale cisnienia, spiêtrzaj±c sie na wlocie mia³y go "zatykaæ" a nastepnie odtykac. Ale jakos to nie wychodzilo i jednak zawory zrobili.
|
Wtedy to powsta³by ¶ilnik strumieniowo-pulsacyjny w niemczech pracowano nad strumirniowymi,raamjet,scramjet i ca³± rodzin±....
Ale o tym nie s³ysz³em ???,wiem tylko ¿e np: podczas badañ Argusa na hamowni nagle odkryto ¿e ci±g przy 600 zmala³ do ¿era Okaza³o siê ¿e to rezonowanie z ca³ym tunelem hee...hee |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dziadek kermit

Do³±czy³: 25 Kwi 2003 Posty: 516 Sk±d: z okolicy "¯abido³ka"
|
Wys³any: Wto Kwi 29, 2003 6:34 pm Temat postu: |
|
|
K³aniam siê piêknie
Przu ma³ym zacisku dyszy ( stosunek powierzchni spalania do powierzchni przekroju krytycznego dyszy ) nie ma warunków aby spalanie by³ostabilne. Poza tym ma³o szczê¶liwa mieszanka. Mnie siê nie uda³o odpaliæ na AA. Paliwo siê gotuje podczas spalania zw³aszcza jak z³apie trochê H2O. Podobnie siê zachowuj± miwszanki z du¿ym nadmiarem KNO3, ale temperatura jest wtedy znacznie wy¿sza.
Pozdrowienia  _________________ Dziadek Kermit
"co do reszty uwa¿am, ¿e Kartagina powinna byæ zburzona!" |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Sob Wrz 27, 2003 10:09 pm Temat postu: Robie silnik pulsacyjny |
|
|
A wiêc tak robie ten silnik ale ma on byæ na paliwko ciek³e czyli benzynka . ma miec d³ugosæ ok 55cm w czym dysza 37. mam nadzieje ze za te 1.5 tygodnia odpali bo to ma byc praca dyplomowa. jesli macie ciekawe rzeczy jakies projekty itp. to dajcie znaæ na mirut@interia.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Go¶æ
|
Wys³any: Nie Wrz 28, 2003 1:03 pm Temat postu: Re: Robie silnik pulsacyjny |
|
|
mirut napisa³: | A wiêc tak robie ten silnik ale ma on byæ na paliwko ciek³e czyli benzynka . ma miec d³ugosæ ok 55cm w czym dysza 37. mam nadzieje ze za te 1.5 tygodnia odpali bo to ma byc praca dyplomowa. |
Wow to daj film z jej pracy, i zrób jedna kopiê pracy dla mnie ( zap³acê ). Za to osiagniêcie na forum na wej¶ciu masz *** . Czekamy niecierpliwie.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
eltopsj

Do³±czy³: 22 Cze 2003 Posty: 367
|
Wys³any: Pon Wrz 29, 2003 3:06 pm Temat postu: Re: Robie silnik pulsacyjny |
|
|
Witam serdecznie!
Fajny ten Twój rakietowy silnik pulsacyjny pirotechman. Wynalazek w "stylu Archimedesa" . Widzê, ¿e przy okazji tego tematu "ch³opaki" zeszli na silniki odrzutowe - ogólnie. Poniewa¿ tematem silników, szczególnie pulsacyjnych, zajmujê siê od jakiego¶ czasu, to dodam swój skromny g³os w dyskusji (artyku³ o tych silnikach i o ich budowie mojego autorstwa, uka¿e siê w serwisie ELTOP-HOBBY niebawem - to niebawem mo¿e siê trochê "rozci±gn±æ", bo obecnie pracujê nad uk³adem radiowym do rakiet, dla zespo³u ELTKNOPIR).
Silnik pulsacyjny, który robi mirut jako pracê dyplomow±, powinien przy tej d³ugo¶ci osi±gn±æ ci±g statyczny w gramicach do 2 kG (je¿eli poprawnie zostan± policzone zawory), a jego waga (je¶li zostanie dobrze zrobiony) nie powinna przekroczyæ 0,4 kg. Je¶li chcesz mirut, mogê Ci podes³aæ skany bardzo ciekawych materia³ów (w ojczystym jêzyku ) na temat liczenia silników pulsacyjnych. Autorem ich jest czeski modelarz in¿ Milan Horejsi. Fragmenty tych materia³ów (pochodz±cych z czasopisma czeskiego "Letectvi" z 1949 roku) w t³umaczeniu na polski ukaza³y siê w ksi±¿ce "Budujemy silnki do modeli lataj±cych - mgr in¿. T. Dziulak, R. Flach, in¿ R. Witkowski" w 1954 roku. Jestem "szczêsliwym" posiadaczem tej ksi±¿ki, która obecnie jest unikatowa. Je¿eli nie uda Ci siê zdobyæ tej pozycji w czytelni (bibliotece) to siê odezwij.
Co siê tyczy d³ugo¶ci silnika pulsacyjnego, o czym wspomnia³ DeTonix to nie chodzi tu o masê powietrza, ale o zjawisko rezonansu. Silnik pulsacyjny nale¿y traktowaæ dos³ownie jak piszcza³kê organow±. Czêstotliwo¶æ drgañ "s³upa gazów spalinowych" (i taki te¿ potwornie g³o¶ny d¿wiêk wydaj±) w silnikach pulsacyjnych zawiera siê od ok. 50 Hz (tak jak w bombie lataj±cej V-1) do ok 300 Hz (dla ma³ych 50 cm silników modelarskich). Aby silnik pulsacyjny poprawnie pracowa³ zawory musz± drgaæ z t± sam± czêstotliwo¶ci± co gazy spalinowe (kolejne "wybuchy" mieszanki benzyna (najlepiej zwyk³a samochodowa o ma³ej liczbie oktanowej)-powietrze), a wiêc musz± byæ w rezonansie. Krótki silnik - wysoka czêstotliwo¶æ (tak jak w piszcza³ce), a wiêc problem ze zrobieniem zaworów (cienka, lekka blacha, drgaj±ca z du¿± czêstotliwo¶ci±, ³atwiej siê przepala) - dlatego odrzutowe silniki pulsacyjne-zaworowe musz± mieæ okre¶lon± d³ugo¶æ (wygl±daj± jak cygaro). Je¿eli chodzi o zawory, to wcale nie s± takie trudne do zrobienia (trudniej jest zdobyæ odpowiedniej grubo¶ci blachê stalow±, ¿aroodporna) - rysuje siê je na "kompie" (naj³atwiej, bo zawory maj± czêsto skomplikowany wzór "kwiatka") w jakim¶ programie graficznym, po czym nanosi siê ten wzór metodami fotochemicznymi (czyli tak samo jak "p³ytki drukowane" robione przez amatorów elektroników) na blachê stalow± i trawi metod± elektrochemiczn± (potrzebny akumulator, spirala grzejna jako rezystor mocy ograniczaj±cy pr±d elektrolizy, kawa³ blachy aluminiowej jako druga elektroda i g³êboka wanienka plastykowa z elektrolitem - i to wsjio), a wiêc nie jest to poza zasiêgiem amatora. Faktycznie odrzutowy silnik pulsacyjny jest jedynym silnikiem tak prostym do wykonania w warunkach amatorskich. Niestety na stronach polskojêzycznych nie ma nic na temat konstrukcji tych silników (a mo¿e siê mylê?). Jedynie modelarze z Poznania (modelarnia-"Zamek" - zmienili chyba serwer i nie mam aktualnego linku do nich) buduj± z prawdziwego zdarzenia turboodrzutowe silniki modelarskie, ale to ju¿ "wy¿sza szko³a jazdy".
Je¿eli Kogo¶ zainteresuje ten temat to wystarczy w wyszukiwarce "zadaæ" temat "pulse jet engine", a dostaniecie od cholery linków na ten tenat.
Podam kilka ciekawych:
Tu przeczytacie jak dzia³aj± silniki odrzutowe (facet siê trochê namêczy³, poda³ nawet jak dzia³a silnik PDE (pulsacyjno-detonacyjny silnik odrzutowy), który prawdopodobnie testuj± amerykania w hipotetycznym samolocie Aurora (mo¿e lataæ z prêdko¶ci± do 12M):
http://www.polatca.pata.pl/papierki/hist_lotn/h_jet.htm
O silnikach pulsacyjnych:
http://www.aardvark.co.nz/pjet/
... a tu zobaczycie jak "go¶æ", który stworzy³ serwis o powy¿szym linku je¼dzi ma³ym gokartem z prêdko¶ci± 90 km/h, napêdzanym jego konstrukcji pulsacyjnym silnikiem odrzutowym BEZZAWOROWYM typu Lockwood:
http://www.aardvark.co.nz/pjet/lhkart.shtml
Dane techniczne i zdjêcia V-1, chyba najbardziej, jak dotychczas, spektakularne wykorzystanie silnika pulsacyjnego:
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/v1.html
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|