Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Luk

Do³±czy³: 14 Lis 2005 Posty: 101 Sk±d: Libi±¿
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 10:31 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Ksard jeste¶ WIELKI . W koñcu ca³kowicie udany test silnika na AA. Móg³by¶ podaæ chocia¿ sk³ad tego paliwa . By³bym wdziêczny.
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005 Posty: 97 Sk±d: Z Internetu
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 12:52 pm Temat postu: |
|
|
Witam.
Mo¿e choæ info czy paliwo by³o oparte tylko o AA ?
parametry z hamowni te¿ by siê przyda³y skoro pyta³e¶ siê w innym po¶cie o zainteresowanych kupnem HEHE
Ostatnio zmieniony przez QbaS dnia Wto Cze 06, 2006 8:25 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Wto Cze 06, 2006 7:14 pm Temat postu: Re: SR 132 - silnik na paliwo z utleniaczem AA |
|
|
ksard napisa³: | ......utleniaczem jest azotan amonu (AN).
|
Zdublowa³e¶ nas ksardzie . Pozadro¶ciæ Ci mo¿na wytrwa³o¶ci i czasu po¶wiêconego silnikom . Piêkna praca silnika. Daj znaæ czy tylko sam AA czy z dodatkiem AP
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Sty 03, 2007 11:58 am Temat postu: |
|
|
Witam!
Ksard zdrad¼ chocia¿ jaki to ma ISP... S±dz±c po wygl±dzie gazów wylotowych to zawarto¶æ metalu by³a ma³a wiêc mniemam, ¿e i impuls nie by³ powalaj±cy.
Interesuje mnie to poniewa¿ w³a¶nie pracujê nad paliwem o ISP=187. Pierwsze próby spalania pod ci¶nieniem atmosferycznym s± bardzo obiecuj±ce. Trudny zap³on ale jak ju¿ chwyci to strach przy tym staæ My¶lê nad silnikiem do hipersonala na tym paliwie.
Je¶li wszystko siê uda to bêdzie to pewien przewrót bo zmusi³em AN do spalania siê z aluminium bez dodatku innych utleniaczy (poza dwuchromianem, który chyba mo¿na pomin±æ) i bez magnezu. ¯adnych ³adunków wspomagaj±cych, wymuszaj±cych i siêwyg³upiaj±cych. Zaznaczam jednak, ¿e nie jest to naj³atwiejsze technologicznie paliwko (bez kulowca raczej sobie nie wyobra¿am). Jak siê wysuszy (pewnie ko³o weekendu) to wrzucê filmik z jego spalania a mo¿e i nie¶mia³ej próby w silniku.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Sty 04, 2007 9:33 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Nie mog³em siê doczekaæ wiêc mam ju¿ filmik jak to siê pali:
http://files.filefront.com/Paliwkowmv/;6472888;;/fileinfo.html
Na pocz±tku obciête jest kilka sekund sma¿enia lutownic± gazow± (cholernie trudno zapaliæ...). Temperatura oko³o 2400 st C, prawie nie daje dymu. Nie mam pojêcia jaki daæ zacisk, zacznê chyba od 100 i zobaczymy. Do rozpalania mam ju¿ fajne pigu³ki z KP+Al+silikon, my¶lê, ¿e 1-2 gramy zapal± bez problemu.
Proszê skomentujcie co Wy na to...
Pozdrawiam.
Edit
No i co, mo¿na bez magnezu i innych utleniaczy?... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Czw Sty 04, 2007 10:43 pm Temat postu: |
|
|
Witam
ISP wynosi ok. 180. Faktycznie, zawarto¶æ Al by³a niewielka.
Moje paliwo w warunkach normalnych pali³o siê bardzo leniwie - nie to co Twoje.
Ciekaw jestem dalszych testów tego obiecuj±cego paliwa.
Pozdrowienia |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Sty 05, 2007 12:39 am Temat postu: |
|
|
Nie¼le. Podejrzewam silikon i aluminium razem z jakim¶ kosmicznie zmielonym AN.
A mnie te¿ ostatnio wziê³o na AN. Co prawda jest jeszcze troche za wcze¶nie na pokazywanie czego¶, ale co tam. Próbowa³em paliwka w sk³adzie:
30% KNO3, 30% NH4NO3, 15% Domalux, 10% cukier, 13% Magnez, oraz po 1% Fe2O3 i wêgiel. Zauwa¿cie, ¿e w sk³adzie wystêpuje w sumie karmelka Paliwko przygotowano poprzez zwil¿enie sk³adników Domaluxem i podsuszanie przez oko³o 3 godziny. Chodzi³o o odparowanie rozpuszczalników oraz zapocz±tkowanie wi±zania poliuretanu. Dopiero potem ubi³em jedno ziarno ¶rednicy 20mm, d³ugie na 90 mm i z kana³em 8 mm do próby silnika. Pozosta³± czê¶æ ubi³em w formie dwóch walców.
Z ziarna zrobi³em próbny silnik w rurce PCV 3/4 cala z dysz± 6 mm. Chcias³em sprawdziæ jak zap³on i czy to siê w ogóle pali w korpusie. Próba silnika niezbyt udana, ale pewne pozytywne wnioski s±.
A teraz: tak pali sie to paliwko
A tak wysz³a mi próba w silniku
Generalnie silniki i paliwko wymagaj± dopracowania, tym niemniej sprawa nie¼le wygl±da. Impuls obliczeniowy to 170, przy temperaturze palenia oko³o 1490 st Celsjusza, wiêc jak na paliwa z metalem nie tak znów wysokiej. Co istotne, pomimo niskiego ci¶nienia w korpusie paliwko przesz³o dwa razy przez fazê "ciufania", a wiêc powinno sie spalaæ stabilnie ju¿ przy niewysokich ci¶nieniach, nie wymusza to wiêc stosowania pancernych korpusów jak jest w przypadku innych paliw na AN lub AP. powinno to chodzic w zwyk³ych PCVkach. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Sty 20, 2007 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Jaskiniowcu rozwijaj to paliwo, ma fantastyczny stosunek impulsu do temperatury...
Wreszcie skleci³em silniczek do próby paliwa na amonówce. Tak dzia³a:
http://files.filefront.com//;6574320;;/
Zacisk max ok. 90. Bates.
Wnioski:
1. Potrzebny wiêkszy zacisk, dobrze.
2. Nie ciufa, dobrze.
3. Potrzebne lepsze wymieszanie z lepiszczem, ew. zwiêkszenie ilo¶ci lepiszcza, ¼le.
4. Przyda³oby siê aluminium mniejszej granulacji, ¼le.
5. Dysza z szamotu nie¼le znios³a próbê, dobrze.
Do nastêpnej próby nieco zwiêkszê ilo¶æ lepiszcza i podniosê zacisk do 150-200. Silnik bêdzie z bardziej wytrzyma³ej rury bo ta by³a bardzo licha, skoro wytrzyma³a to w silniku nie by³o wiêcej ni¿ jakie¶ 12 atm (ale i tyle nie by³o).
Generalnie jestem zadowolony, ba³em siê, ¿e wybuchnie (pamiêtacie jak siê pali na powietrzu?) a tu pali³o siê bardzo wolno. Snopy iskier na pocz±tku spowodowane s± prawdopodobnie wp³ywem wilgoci na ziarno - jego powierzchnia zmiêk³a wyra¼nie w trakcie przechowywania a le¿a³o sobie luzem w domku. Potem jest lepiej ale i tak kaszle trochê.
Liczê, ¿e sezon 2007 przelatam na tym specyfiku
No, co Wy na to panowie?
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Sty 20, 2007 10:12 pm Temat postu: |
|
|
Próbka "³opatowa" spali³a Ci siê szybciej z jednej prostej przyczyny: by³a d³ugo grzana palnikiem do uzyskania zap³onu. Druga sprawa to mo¿liwo¶æ pewnego "spulchnienia" paliwa spowodowanego zmianami krystalicznymi na skutek podgrzania.
P.S. Silniczek nie¼le, ale co¶ nie tak z wytrzyma³o¶ci± ziarna. Moim zdaniem jak gdyby ¶ciera paliwo i st±d te okresowe snopy iskier. Tym bardziej uwa¿am, ¿e to silikon  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Sob Sty 20, 2007 10:18 pm Temat postu: |
|
|
Na forum ru jeden z ich autorytetów napisa³ , ¿e jak stopiæ AN z 5 % CuO to powstaje tak¿e Cu(NO3)2, który jest inchibitorem przemiany fazowej oraz znacznie przy¶piesza palenie siê AA . Kto zechce to sprawdzi . Acha. Do AN polecaj± silikon ( z Al ) .
Azotan Cu jest silnie higroskopijny co jest jego wad± dlatego nie warto kombinowaæ i dodawaæ od razu azotanu Cu bo zawiera w sobie wodê ( kompleks ). Przy stapianiu otrzymamy wiêc bezwodny azotan Cu. Polecam te¿ stapiaæ z zasadowym wêglanem Cu jak by kto nie mia³ CuO. Powinno lepiej z AN reagowaæ.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
nilko
Do³±czy³: 21 Mar 2004 Posty: 65 Sk±d: z Miasta na soli
|
Wys³any: Nie Sty 21, 2007 1:23 am Temat postu: |
|
|
Witam.
Arkadiusz napisa³: | Polecam te¿ stapiaæ z zasadowym wêglanem Cu jak by kto nie mia³ CuO. Powinno lepiej z AN reagowaæ. |
Arku, nawet kawa³ek metalicznej miedzi ³adnie reaguje w stopionym AN, ale czy nie powstaje jaki¶ kompleks np: azotan tetraaminamiedzi a nie Cu(NO3)2 ?
Tak tylko siê zastanawiam, bo Cu i NH3 bardzo "lubi±" tworzyæ kompleksy.
Pozdro. _________________ Po³owa z³a na tym ¶wiecie wynika st±d, ¿e kto¶ chce czuæ siê wa¿nym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Nie Sty 21, 2007 12:22 pm Temat postu: |
|
|
nilko napisa³: | ....Arku, nawet kawa³ek metalicznej miedzi ³adnie reaguje w stopionym AN, ale czy nie powstaje jaki¶ kompleks np: azotan tetraaminamiedzi a nie Cu(NO3)2 ?
Tak tylko siê zastanawiam, bo Cu i NH3 bardzo "lubi±" tworzyæ kompleksy. |
Kompleks azotanu Cu z NH3 ³atwo poznaæ poniewa¿ barwa siê zmienia na intensywnie fioletowy. Polecam po wystudzeniu stopu AN dodaæ 1 % Z1 poniewa¿ chyba dobrze by by³o aby ten komplesk powsta³ ( ponoæ s³abe cechy MWI ). Powinno to popchn±æ V palenia. Co do Cu0, proszku Cu i malachitu to chyba ten ostatni jest bardziej dostepny :- ).
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Do³±czy³: 15 Cze 2006 Posty: 353
|
Wys³any: Nie Sty 21, 2007 1:52 pm Temat postu: |
|
|
pyl miedzi domowym sposobem
[EDIT] przed chwila do zakwaszonego srodowska H2O+kwas cytrynowy(nie jest konieczny) nasyconego roztworu siarczanu miedzi (z bezwodnego) wprowadzilem wate stalow± , taki zmywak.Reakcja dosc energiczna, wydzielil sie pyl miedziowy, osiadl na dnie w postaci papki.siarczan (VI) miedzi + ¿elazo → siarczan (VI) ¿elaza (II) + mied¼,
Dokladac Fe az do odbarwienia roztworu, mozna do woli uzupelniac siarczan dokladajac zelazo.Zrobilem tez probe z proszku zeliwnego.LAtwo sie oddziela na zasadzie flotacji.
WIdok przed suszeniem(obok wata stalowa):
widok po przemyciu , suszeniu i rozbryleniu w tle 500g dopiero przemytego pylu
reasumujac..pyl miedzi wychodzi tanio w warunkach domowych, za siarczan miedzi placi sie 3-5 pln , do tego opilki zelaza, zeliwa lub wata stalowa, chwila cierpliwosci.
dopisane: yagiesky, chodzi o zdanie Arkadiusza o niedostepnosci pylu Cu w poprzedinm poscie i uzycie malachitu zamiast tego.Chcialem na bierzaco dopisac sposob jego otrzymywania.Z reszta jesli sledzisz rosyjskie strony to zauwazysz, ze jedynie proba z CuO konczy sie CATO tak on zmienia parametry. _________________ tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Pi± Lut 09, 2007 2:16 am, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sob Sty 27, 2007 3:02 am Temat postu: |
|
|
jaskiniowiec napisa³: | Druga sprawa to mo¿liwo¶æ pewnego "spulchnienia" paliwa spowodowanego zmianami krystalicznymi na skutek podgrzania.
P.S. Silniczek nie¼le, ale co¶ nie tak z wytrzyma³o¶ci± ziarna. Moim zdaniem jak gdyby ¶ciera paliwo i st±d te okresowe snopy iskier. Tym bardziej uwa¿am, ¿e to silikon  |
Witam!
Test 105 st.C przez 70 minut, sch³odzeniew do 22 st.C brak widocznych objawów przej¶cia fazowego. Moim skromnym zdaniem to dziêki ¶wietnemu rozdrobnieniu oraz pewnej elastyczno¶ci lepiszcza. Tak czy inaczej dobrze...
Nie Jonaszu, niestety ciê¿ko bêdzie polepszyæ wytrzyma³o¶æ ziarna bo lepiszczem jest poliuretan Je¶li w nastêpnej próbie te¿ bêdzie kruszyæ ziarno, ucieknê siê do zwiêkszenia ilo¶ci rozpuszczalników (lepsze wymieszanie) a nastêpnie do podci¶nienia przy formowaniu ziarna...
Pozdrawiam!
P.S.
Hack, co ta mied¼ ma robiæ w paliwie  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Nie Lut 25, 2007 5:28 pm Temat postu: AlUrAN |
|
|
Witam!
Powoli do przodu. Ostatni test paliwa AlUrAN do¶æ udany choæ jeszcze parê problemów trzeba pokonaæ. G³ównie chodzi o wylatuj±ce z dyszy cz±stki paliwa. Susz± siê ziarna do nastêpnego testu, sprasowa³em je tak mocno jak tylko mo¿liwe to by³o w stosowanej przeze mnie technologii. Je¶li dalej iskierki bêd± lataæ, zmniejszê ilo¶æ Alu (mo¿e metalu jest poprostu za du¿o).
Sami zobaczcie i rad¼cie...
http://files.filefront.com//;6807589;;/
Wcze¶niej by³ jeszcze test "Rastra" z 200 gramami tego paliwa, zakoñczony niestety CATO (wystrzeli³o pier¶cieñ Segera nadwyrê¿ony po poprzednim te¶cie na Knosalu - Jaskiniowiec mia³e¶ racjê). Przerobiê go i zatyczka bêdzie na gwint (z membranowym zabezpieczeniem ci¶nieniowym. Wk³adka grafitowa spisa³a siê ¶wietnie. Klatka z³apana tu¿ przed CATO:
http://files.filefront.com//;6807756;;/
Silnik po wybuchu:
http://files.filefront.com//;6807763;;/
Tak na marginesie, no i gdzie te lataj±ce od³amki z metalowego silnika
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pon Lut 26, 2007 1:41 pm Temat postu: |
|
|
Witam
czytam i czytam, ale nigdzie nie mogê znale¼æ nic o teoretycznym impulsie Twojego paliwa.
Wygl±da fajnie
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Wto Lut 27, 2007 9:22 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
YagYelskY napisa³: | w³a¶nie pracujê nad paliwem o ISP=187 |
To o tym paliwie
Temperatura oko³o 2400 st.
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
YagYelskY

Do³±czy³: 08 Gru 2002 Posty: 90 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Sro Mar 14, 2007 4:51 pm Temat postu: AlUrAN |
|
|
Witam!
W³a¶nie przeprowadzi³em kolejny test swojego paliwa. Zak³ada³em CATO, ¿eby z analizy resztek ziarna policzyæ zacisk, przy jakim zosta³o przekroczone ci¶nienie dopuszczalne dla rury a tu niespodzianka, rura PCV wytrzyma³a Sami zobaczcie i komentujcie (tylko nie o tym, ¿e kadr mi siê przesun±³ ):
http://files.filefront.com//;6932358;;/
Widaæ pewn± niestabilno¶æ zw³aszcza na pocz±tku, podobn± do ciufania; mo¿e to efekt ma³ego zacisku a mo¿e jeszcze czego¶ siê muszê nauczyæ o paliwach na AA
Paliwo jest raczej spokojne a zatem CATO silnika "Raster" (patrz kilka postów wy¿ej) by³o raczej efektem defektu silnika ni¿ paliwa.
£adny p³omieñ, co?
Pozdrawiam! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Sro Mar 14, 2007 9:55 pm Temat postu: |
|
|
Witam
P³omieñ bardzo ³adny i praca ca³kiem stabilna jak na paliwo z AA.
Widaæ postêpy w pracach. My¶lê, ¿e bêdzie ju¿ tylko lepiej.
Chyba da siê jeszcze podjechaæ z zaciskiem - prawda?
Ja na razie odpu¶ci³em prace nad paliwami z azotanem amonu.
pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Do³±czy³: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wys³any: Pi± Mar 23, 2007 10:44 am Temat postu: Test w Czarcim Jarze |
|
|
Mimo pocz±tkowych zapewnieñ - znowu wróci³em do paliwa amonowego.
Wykona³em silnik o innej konstrukcji. Korpus tym razem by³ wykonany z rurki aluminiowej (w technologii KSARD ) - poprzednio z PVC.
Konstrukcja du¿o l¿ejsza - sk³ad paliwa taki sam jak w silniku SR 132.
Masa paliwa = 150 g
Efekt nieco gorszy, bo musia³em zej¶æ z zaciskiem (wzglêdy wytrzyma³o¶ciowe) - ale uwa¿am, ze i tak wysz³o nie najgorzej. Paliwo - taniocha. Saletra prosto z wora.
Co do przemiany fazowej - nie zaobserwowa³em.
Fotka SR 164 w malowniczej scenerii Czarciego Jaru.
Film mozna zobaczyæ na mojej stronie - filmowa³ Jaskiniowiec.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pon Mar 26, 2007 8:59 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|