Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 3:16 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisał: | Witam.
Kąt rozwarcia dyszy powienien się mieścić w zakresie od 20-30 stopni.
Optymalnie powiedzmy 25 stopni .
Pozdr.Luk |
No tak a teraz powiedz, na jakiej podstawie to wyliczyłeś, bo dane, które przedstawił DNF są nawet nie skąpe ich po prostu nie ma by wyliczyć powierzchnię wyjściową dyszy i kont stożka. A jeśli chodzi o tak wielki silnik, bo 29mm fi krytyczne dyszy to należy zastosować część, w której sprężą się gazy bez tego erozja w miejscy styku dyszy z korpusem masakra....
A tak na marginesie do 20 do 30 stopni to szmat drogi Tytanik by się tu zmieścił... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DNF
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 141 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 3:18 pm Temat postu: |
|
|
Luk mowisz liczac od poziomu czy od pionu. od poziomu to bedzie prawie plaska a od pionu prawie jak rurka.. Mi sie wydae ze to ma byc liczac od poziomu. Ale luk wiedz ze ja bede robil tylko z jednym stozkiem.
Pozdrawiam
DNF
Edit:
Maxlam znowu przede mna.. 29mm to fi wew silnika.. _________________ "Kochajcie wróbelka, dziewczęta,
kochajcie, do jasnej cholery."
K. I. Gałczyński |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 3:26 pm Temat postu: |
|
|
DNF napisał: | Luk mowisz liczac od poziomu czy od pionu. od poziomu to bedzie prawie plaska a od pionu prawie jak rurka.. Mi sie wydae ze to ma byc liczac od poziomu. Ale luk wiedz ze ja bede robil tylko z jednym stozkiem.
Pozdrawiam
DNF
Edit:
Maxlam znowu przede mna.. 29mm to fi wew silnika.. |
I ciągle kolego za mało danych radzę ci poczytać trochę stronę Nakka tam jest kilka ciekawych rzeczy i polecam oczywiście SRM
A co do tych poziomów i pionów nie wiem, z czego to wziąłeś masakra jak rysujesz stożek w przekroju to ma on oś i od tej osi oznacza się kont i tyle jakie poziomy i piony, co ty wylewkę i ściany chcesz oznaczać... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 3:52 pm Temat postu: |
|
|
Tak więc ten kąt C powinien wynosić ok 12,5 stopnia (12,5+12,5=25)
Tak nawiasem mówiąc właśnie bede testował niedługo silnik, w którym kąty rozwarcia wynoszą odpowiednio 25 i 30 stopni oraz o ekspansji 3 (25 stopni) i 13 (30 stopni). Obydwa silniki z rury "1 cal" średnicy wew 29 mm (tyle co DNF) i masie paliwa 110g (karmelka 65/35 w dwóch bloczkach po 57 mm długośći fi zew. 28 i fi kanału 10 mm).
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 3:58 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisał: | Obydwa silniki z rury "1 cal" średnicy wew 29 mm (tyle co DNF) |
Od kiedy jeden cal to 29mm Jakieś ruskie cale macie panie |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 4:03 pm Temat postu: |
|
|
Wiem że 1cal to 2,54 cm ale rura którą kupiłem była podana jako 1cal tak więc to nie moja wina że takie rurki robią. A w sumie i tak jestem zadowolony z niej. Ciśnienie robocze te rurki to 16 barów tak więc szybki skok na 30 powinna przeżyć (grubość ścianki 2,2mm).
Pozdr.Luk
P.S
Mogę podac nazwe firmy jak nie wierzycie . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 4:08 pm Temat postu: |
|
|
Luk napisał: | Wiem że 1cal to 2,54 cm ale rura którą kupiłem była podana jako 1cal tak więc to nie moja wina że takie rurki robią. A w sumie i tak jestem zadowolony z niej. Ciśnienie robocze te rurki to 16 barów tak więc szybki skok na 30 powinna przeżyć (grubość ścianki 2,2mm).
Pozdr.Luk
P.S
Mogę podac nazwe firmy jak nie wierzycie . |
Ja tam wierzę pewnie kupiłeś rurkę PP system zgrzewany powiem tylko tyle, że 16 bar to strasznie mało teoretycznie wytrzyma tyle ile jest napisane mnie wytrzymywały teoretycznie więcej, ale czasem strzelały przy znacznie mniejszych obciążeniach. Powiem tylko tyle, że lepiej było kupić Nibco 1" o wytrzymałości, co najmniej 3,1MPa. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 4:11 pm Temat postu: |
|
|
To te na samej górze http://www.usmetrix.com/pl/usm_pvc.php.
Innych nie było to kupiłem tą . Wszystkie rury mieli z tej firmy (kupowałem w Leroy Merlin w Krakowie).
Pozdr.Luk |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Error

Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 52 Skąd: się wzieliśmy ?
|
Wysłany: Wto Maj 09, 2006 9:36 pm Temat postu: |
|
|
a czy myslał ktos o zrobieniu sprezarki w dyszy ?
1:To takie "bronzowo-zulte" to nasze paliwo
2:Nasza Mini sprezarka
3:A potem wylot dyszy
Wady:
Ziekszy cisznienie i niebezpiecznie wzrosnie niebezpieczenstwo eksplozji
Zalety:
Zwiekszenie ciągu, oraz predkosci _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dodo

Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 47 Skąd: z zakopalisk
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 12:00 pm Temat postu: |
|
|
Error napisał: |
Wady:
Ziekszy cisznienie i niebezpiecznie wzrosnie niebezpieczenstwo eksplozji
Zalety:
Zwiekszenie ciągu, oraz predkosci | Skąd wziąłeś taki projekt? Nie wiem czy to tak zadziała, coś nie widzi mi się to. Ale mogę się mylić _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 1:40 pm Temat postu: |
|
|
Error napisał: | a czy myslał ktos o zrobieniu sprezarki w dyszy ? |
Totalna bzdura - no chyba, że obalisz zasady termodynamiki.  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krissmann
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 2:59 pm Temat postu: |
|
|
to nie wypali, sprężać gazy można chyba tylko w silniku pulsacyjnym. _________________
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
przemek6488

Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 5
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Error

Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 52 Skąd: się wzieliśmy ?
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 5:37 pm Temat postu: |
|
|
Udało by sie gdyby w sprezarce miejsce w którym wlatywaly gazy niebylo zbyt waskie ani zbyt szerokie (( dobranie doświadczalnie ))
yetihehe - pomysl narodzil sie w mojej glowie.
ksard - czemu mam odrazu obalac zasady termodynamiki... dobry pomysl nie zawsze musi cos obalac... mzoe wrecz to nawet wzmocnić*... _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dodo

Dołączył: 07 Sty 2006 Posty: 47 Skąd: z zakopalisk
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 7:11 pm Temat postu: |
|
|
Jedno co może z tego wyjść to jest gwizdek.
Taki układ podwójnej dyszy w urządzeniach gwiżdżących jest stosowany, a ton zależy od objętości tego poszerzenia. Niestety wpływu na parametry wypływu gazu nie będzie to mialo dobrego bo daje tylko dodatkową stratę energii. Wzrost ciśnienia następuje na skutek hamowania przepływu.
jednym slowem nie widzę w tym żadnej korzyści, a komplikację dużą.
Ale jeśli chcesz to wypróbować to zrób kijankę z krępowaną dyszą ale podwójną. Po mojemu będzie gwizdać. _________________ gud myirnyng! |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
radziet

Dołączył: 16 Wrz 2005 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sro Maj 10, 2006 8:35 pm Temat postu: |
|
|
Przestrzeń nr 2 można by taki coś wykorzystać jako miejsce na paliwo startowe (coś o dużym kopie). |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Czw Maj 11, 2006 3:24 pm Temat postu: |
|
|
jak się robi z dwoma paliwami, to albo paliwo główne ma bardzo duży kanał, w któym znajduje się paliwo startowe, albo paliwo startowe daje się przy dyszy. Żadna przegroda nie jest potrzebna, bo tylko i wyłącznie zwiększa opory. A więc zwieksza ciśnienie w silniku jednocześnie nie zwiększając przędkości gazów wylotowych. _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
DNF
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 141 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 11:20 am Temat postu: |
|
|
Dysze na CX5 mozna wkleic na goracy klej..? wytrzyma..? Czy musi by zywica..?
Pozdrawiam
DNF _________________ "Kochajcie wróbelka, dziewczęta,
kochajcie, do jasnej cholery."
K. I. Gałczyński |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yetihehe

Dołączył: 26 Paź 2002 Posty: 459 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Nie Maj 14, 2006 12:26 pm Temat postu: |
|
|
Gorący klej pod wpływem gorąca się przestaje kleić _________________ Motyle trotylem pachną jak nigdy.
oglądający, niepraktykujący  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|