Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpaner

Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 561
|
Wysłany: Wto Maj 02, 2006 2:30 pm Temat postu: |
|
|
Tj. u Ciebie inhibitowane były zewnętrzne powieżchnie boczne, tak?
Dobra metoda. Jeżeli inhibitor jest odpowienio mocny (tj. nie koniecznie bardzo mocny, taki, żeby pasował do masy ziarna, oraz warunków zapłonu) to bardzo uprości konstrukcję. Nie trzeba pakować dodatkowych elementów, a przy okazji ziarno nie sięga poza tulejkę, więc pali się na całej powieżchni czołowej _________________
 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Dołączył: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Skąd: Z łąk Arkadii a tak serio Kraków
|
Wysłany: Wto Maj 02, 2006 2:33 pm Temat postu: |
|
|
DOkładnie, zewnetrzna boczna powierzchnia jest inhibitowana. Nie jest to konieczne (inhibitowanie) gdy paliwo ubijamy bezposrednio w silniku oczywiscie ale wtedy trudniej o odstępy miedzy ziarnami bo... jest jedno ziarna  _________________ Czasem okoliczności zmuszają człowieka do porzucenia swojej dawnej działalności  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Wto Maj 02, 2006 2:39 pm Temat postu: |
|
|
szpaner napisał: |
W tulejkach nie ma być żadnych otworków na kanał. Tulejki to dość cienkie pierścienie przylegające do wewnętrznej ścianki korpusu. Poza nimi nie ma co się spalać. A "dziurki na kanał" są zdecydowanie większe od kanału, więc nazwa nie zbyt trafna
|
W takich silnikach, o jakich miejmy nadzieję jest tu mowa tulejkę dystansową można z powodzeniem zastąpić odpowiednim ułożeniem ziaren a następnie sklejeniem ich razem za pomocą taśmy klejącej z odstępami powiedzmy 1mm między ziarnami.
szpaner napisał: | uwaga! Ten tym ziarna jest przewidziany raczej dla zaawansowanych modelarzy. Mniej zaawansowanym całkowicie wystarczy pojedyńczy segment, spalający się na powieżchni bocznej (w kanale)
Takie ziarno umożliwia odlanie lub ubiecie go bezpośrednio w korpusie, co znacznie upraszcza pracę! |
A jeśli chodzi o tą część wypowiedzi to raczej bym polemizował, jeśli chodzi o ten typ silnika to znaczy z pojedynczym ziarnem inhibowanym na zewnątrz i palącym się kanałem to zastosowanie pojedynczego ziarna jeszcze z karmelkiem na cukrze a nie sorbitolu masakra doprowadzi to do zniszczenia silnika i tyle.
Jeśli chodzi o ziarno batest to wystarczy do ochrony ścian silnika z PVC kilka warstw papieru sklejonych taśmą klejącą.
Polecam lektorkę mojej stronki gdzie jest kilka fotek, bo szkoda gadać. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 9:06 pm Temat postu: |
|
|
Na początek chciałem Was poinformować że moja wypowiedź w żadnym wypadku nie krytykuje tego tematu ani nie umniejsza jego wartości
Otóż wczoraj zrobiłem ,, byle jaki" silnik . Był on wykonywany jak te kijanki według łodygin'a tyle że w większej skali mianowicie masa paliwa to około 40g jeden bloczek paliwa obwinięty kilkoma warstwami papieru z zatyczką papierową i zaciskaną dyszą. To wszystko zostało ,,wepchane" w równie byle jaką rakietkę, zrobioną tak na szybko w celu nabrania wprawy. rakietka miała 43cm wysokości wykonana z papieru klejonego wikolem + 3 stateczniki. Ot cały zestaw Wybrałem sie na wieś na pola w celu przekonania się jakie popełniłem błędy i na co zwracać uwagę. Odpaliłem lontem start odbył się z deski z drutem ze starej anteny samochodowej wkręconym pod kontem 90* Poleciała ledwo co ją dostrzegłem, wysokość około 150- 200m normalnie nie wiedziałem co się stało poleciała idealnie prosto bez żadnych odchyleń była bez spadochronu pomimo bezwietrznej pogody spadła ok. 200m ode mnie. jedyne z czego nie byłem zadowolony to nadpalona dolna część rakiety silnik był cały. Zdziwiłem się bo ten lot był wyższy i ładniejszy od niejednego lotu ,,profesjonalno - amatorskiej" rakiety w wykonaniu naszych specjalistów. Nasuwa się pytanie czy to forum oby za bardzo nie bierze pod uwagę ,,profesjonalności wykonania" od ich osiągnięć.
Dziwi mnie to bo te profesjonalne wykonanie nie koniecznie przekłada się na osiągi czego przykładem jest moja rakietka.
Mam jeszcze jedno pytanie jaki był ,,tak na oko" (tak wiem w szpitalu chłop umarł ) ciąg tego silnika zakładając że rakieta ważyła 100g i silnik pracował około 1.2s w karmelku był kanał przez całą długość o średnicy 3mm. średnica dyszy 3mm. długość paliwa 5cm. średnica paliwa 1,5cm. Bo jeżeli ciąg był większy niż 90Ns czyli tak jak silnik tryt'a to moim zdaniem nie ma sensu bawić się w tak ładny i pracochłonny jakim jest ww. silnik skoro można zrobić taki kijankowy który leci wyżej od tego ładnego wygląd rakiety to druga sprawa. _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Sob Maj 06, 2006 9:12 pm Temat postu: |
|
|
Kolego policz sobie w SRM
A SR kolegi Tryta mają Profi wygląd oby każdy robił takie więc nie krytykuj..... |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 10:09 am Temat postu: |
|
|
pepe.154 napisał: | Mam jeszcze jedno pytanie jaki był ,,tak na oko" (tak wiem w szpitalu chłop umarł ) ciąg tego silnika zakładając że rakieta ważyła 100g i silnik pracował około 1.2s w karmelku był kanał przez całą długość o średnicy 3mm. średnica dyszy 3mm. długość paliwa 5cm. średnica paliwa 1,5cm. |
Ciąg to ok 30N a impuls właściwy 35-40Ns
Pozdr.Luk
P.S
W porównaniu z silnikiem tryta ten twój to raczej kaszlak . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 10:18 am Temat postu: |
|
|
kaszlak nie dlaczego palił się bardzo ładnie
lepsze określenie to malutki silnik który wyniósł rakietke na wysokość 170m.
pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Luk

Dołączył: 14 Lis 2005 Posty: 101 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:00 pm Temat postu: |
|
|
pepe.154 napisał: | wyniósł rakietke na wysokość 170m.
|
Skąd wiesz że na 170m? Miałeś jakiś przyrząd do określania wysokości lotu rakiety? Opowiedz coś więcej . |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:42 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dokładnie na 170m. to taka wysokość orientacyjna mój tato okrślił to na >200m to podałem że na 170m. żeby dane nie były zawyżone Jak był w najwyższym punkcie to widziałem tylko czerowoną plamkę
co do przyrządów to narazie sie niezapowiada na jakąś dokładną ani chośby orientacyjną maszynkę która by mierzyła wysokość (brak funduszy i zbyt mała wiedza )
następny lot bedzie pewnie już nakręcany to porównam do tego i orientacyjnie zobaczysz jak wysoko poleciała
pozdro _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
porni
Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 12
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 12:58 pm Temat postu: |
|
|
pepe.154...Chodzi raczej o to że tu Ci się udało Mogło wyjść,mogło niewyjść. No i wyszło. Równie dobrze sr mogł się nie oderwać od ziemi  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pepe.154
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 35
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 1:42 pm Temat postu: |
|
|
porni napisał: | pepe.154...Chodzi raczej o to że tu Ci się udało Mogło wyjść,mogło niewyjść. No i wyszło. Równie dobrze sr mogł się nie oderwać od ziemi  |
hehe a czy ta zasada nie tyczy sie do każdego silnika. Nawet najbardziej profesjonalny silnik może sie udać a może sie wogóle nie wznieść
nie ma czegoś takiego jak 100% pewności _________________ pepe.154 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szkamil

Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 5 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 7:53 pm Temat postu: Re: Silnik dla wszystkich |
|
|
tryt napisał: | teraz nawijamy na rdzeń o średnicy mniejszej od średnicy korpusu o ok.
3mm warstwę papieru klejonego wikolem i rozcinamy na pierścienie o długości ok. 5mm każdy
Wkładamy do korpusu pierścień/bloczek paliwa pierścień/bloczek paliwa pierścień/bloczek paliwa /pierścień
|
Witam jestem początkujący w dziale SR i proszę o pomoc bo nie rozumie tego co jest w cytacie.
Ma to wyglądać tak??
To czerwone to te pierścienie
Aha i mam przy okazji jeszcze pytanko jak mam rurę o średnicy wew. 14mm to jaki kanał zrobić w karmelku i jakiej średnicy dysze??
Proszę o wyrozumiałość i z góry dzięki.
Kamil |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krissmann
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 8:11 pm Temat postu: |
|
|
Mnie ciekawi właśnie jak Wy wyliczcie średnice dyszi i kanału, długość i szerokość silnika, żeby był dobry ciąg. Czy to zożna wyliczyć jakimś programem  _________________
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 8:26 pm Temat postu: |
|
|
krissmann napisał: | Mnie ciekawi właśnie jak Wy wyliczcie średnice dyszi i kanału, długość i szerokość silnika, żeby był dobry ciąg. Czy to zożna wyliczyć jakimś programem  |
Siedzisz tu już kilka dni i zakładam że interesują cię SR i jeszcze nie skumałeś......
SRM |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krissmann
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 8:30 pm Temat postu: |
|
|
wiem, że są różne programy, ale jedne są do czegoś, a inne do czegoś innego ja zawsze eksperymentowałem dzięki za info. _________________
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
MICHAL-RAKIETOMAN
Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 68
|
Wysłany: Nie Maj 07, 2006 9:42 pm Temat postu: |
|
|
dobra rurka, wlasciwie zrobiony karmel czyli bez wody i glicerynki,dobrze dobrany zacisk, cisnienie,dobra,gladka dysza z zachowanymi katami zrobiona z odpowiedniego materialu,najlepiej erozja=0mm ,dobry zaplon oczywiscie zaplon dobiera sie do kazdego silnika,poniewaz musi on wytworzyc odpowienie cisnienie
to wszystko,oto patent na niezly silniczek
polecam posiedziec w SRM (na stronie Maxlama mozna pobrac polska wersje) i wycisnac z karmelu jak najwiecej |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krissmann
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon Maj 08, 2006 5:57 am Temat postu: |
|
|
właśnie wczoraj sobie ściągnołem ze strony maxlama po polsku. Fajny program  _________________
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
maxlam Gość
|
Wysłany: Wto Maj 30, 2006 5:35 pm Temat postu: Re: Odp. maxlam |
|
|
Wojciech G napisał: | Maxlam napisałem "Interesujący jest sposób zawężania krawędzi rury PCV"
ty piszesz "Nic nowego koledzy rakieciarze już robili takie silniczki"
To jest odpowiedź wynikająca z czytania bez zrozumienia, odpowiedź nie
na temat. Autor potwierdza moje spostrzeżenie, ta technologia jest nowa
i nikt takiej do tej pory nie stosował, a jeżeli chodzi o rakiety to już w chinach....
Pozdrawiam |
taki mały off
olej.... no tak można i w oleju maczać ale ja wolę w piasku przynajmniej nie śmierdzi i nie jest tłuste...
No i mamy nową technologię bez zrozumienia...
dopisane->maxlam
no tak garnuszek 
Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Wto Maj 30, 2006 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tryt

Dołączył: 19 Maj 2004 Posty: 156 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto Maj 30, 2006 6:19 pm Temat postu: |
|
|
Witam
no i proszę
kolejna ciekawa i prosta metoda
zakładam że piasek grzejesz w garnku?
może sprubóję z piaskiem który zostaje po piaskowaniu ( taki pyłek) |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wojciech G
Dołączył: 16 Lis 2005 Posty: 63 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto Maj 30, 2006 9:36 pm Temat postu: |
|
|
Mam pytanie, czy rurkę grzejesz razem z piaskiem, czy ją wkładasz do rozgrzanego piasku i czy piasek się nie przykleja do rurki.
Pozdrawiam Wojciech G
Dziękuje Maxlam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|